J. Walter Thompson Amsterdam partner van Microsoft Nederland
J. Walter Thompson Amsterdam gaat samen met Microsoft digitale transformatie-trajecten tot leven brengen voor klanten van beide organisaties.
J. Walter Thompson Amsterdam gaat samen met Microsoft digitale transformatie-trajecten tot leven brengen voor klanten van beide organisaties.
De eindverantwoordelijke voor de Duitstalige markt bij Facebook verlaat het bedrijf voor zijn nieuwe concurrent: Snapchat.
De uitgaven aan native advertenties, commerciële content die niet meteen als zodanig wordt herkend, zijn de afgelopen drie jaar met liefst 600 procent gestegen. Toch zijn er ook afvallers, constateert bureau Nativo in een maandag verschenen onderzoek.
De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) zag de Net Promoter Score (NPS) in een aantal jaar stijgen van -45 naar +15. Dat vertelt Olaf Ouwerkerk die sinds 2015 de titel ‘Voice of the Customer’ draagt bij het bedrijf. Hoewel het bedrijf eerder bij veel mensen vooral bekendstond om de reclames is dat volgens hem nu wel anders. “We komen van ver. Maar op basis van de NPS zijn we nu de meest klantgerichte energieleverancier. Het gemiddelde in de branche ligt met -25 een stuk lager.”
De eerste campagne die het Nederlandse kantoor van Snapchat heeft verkocht is die voor Oreo-koekjes.
LinkedIn nadert het half miljard leden. Het is daarmee verreweg het grootste en belangrijkste netwerk voor professionals. En dat geldt zeker voor marketeers en ondernemers. En wat is het allerbelangrijkste onderdeel van je LinkedIn profiel? Juist, je profielfoto! Kijk eens kritisch naar je eigen profielfoto. Kan die eigenlijk wel door de beugel?
Tijdens de VidCon Europe 2017 vond ik de interessantste sessie die van Alex Ayling, hoofd BBC Worldwide Digital Studios. Zijn presentatie had als titel “An audience-led approach to content development”. Daarin beschrijft Alex de digitale transformatie van de BBC. De basis van deze transformatie was een focus op doelgroepgerichte contentontwikkeling. In dit artikel bespreek ik de belangrijkste inzichten die ik van Alex kreeg.
De Antwerpse start-up SweepBright krijgt 1,5 miljoen euro toegeschoven door Volta Ventures. Met dat geld wil het bedrijf de internationale markt op.
Schoenenwinkel Omoda is de komende twee maanden op televisie te zien met vier reclamespots. Het bedrijf uit Zierikzee wil met de campagne een breder publiek aanspreken binnen Nederland.
Een aantal van Nederlands betere freelance designers vormen het nieuwe productiebureau Ronin Amsterdam.
Facebook Messenger heeft nu 1,2 miljard actieve gebruikers. Dat maakte David Marcus van Facebook zojuist bekend.
Enzo Knol in Center Parcs en Anna Nooshin op Bali – steeds meer reisbedrijven houden zich bezig met influencer marketing. Waarom en hoe? Drie ervaringsdeskundigen aan het woord: Corendon, srprs.me en Aruba Tourism Authority.
Hoe kun je goed inschatten welke mogelijkheden je hebt bij het opzetten van A/B-tests? Hoe beïnvloed je de kans dat aanpassingen binnen afzienbare tijd van betekenis worden? Wanneer kun je de overstap maken naar A/B-tests die harde in plaats van zachte conversies met significantie kunnen meten? Je leest het hieronder.
Creatief digitaal bureau Estate uit Tilburg wordt mede-eigenaar van branchegenoot Bamboo Internet, ook uit Tilburg.
Zalando besteedt op thuismarkt Duitsland tweederde van zijn reclamebudget aan tv-commercials en achttien procent bij online kanalen. Dat verraadt de sterke nadruk op het laden en uitbouwen van Zalando als merk.