More stories

Nederlandse Kansspelautoriteit haalt bezem door online gokreclame

De Nederlandse Kansspelautoriteit verscherpt opnieuw haar aanpak van reclame op internet voor kansspelen zonder vergunning. In de afgelopen periode heeft de autoriteit tientallen reclamemakers aangepakt.

Online advertising

Exact en apps: ‘De nieuwe vorm van marketing: verweven in het product’

Exact introduceert mobiele apps voor ondernemers. Met Exact Connect koppelt het andere bedrijven aan leads. Wat Mark Appel betreft, sinds een kleine vijf jaar de Global Marketing Director van de clouddivisie, is dit de nieuwe vorm van marketing: “Marketing wordt verweven in het product.”

Marketing automation

Erik Wiechers nieuwe CEO bij DTG

Erik Wiechers is aangesteld als nieuwe algemeen directeur van de MKB-marketingdienst DTG.

Online marketing

LinkedIn doorbreekt grens van 500 miljoen leden

LinkedIn heeft vandaag de grens van 500 miljoen leden wereldwijd doorbroken. Het platform, dat in 2003 startte, is inmiddels actief in meer dan 200 landen.

B2B Digital

IBM wil met eigen contentplatform meerwaarde Watson aantonen

IBM is sinds afgelopen najaar naast technologiebedrijf ook uitgever. Het bedrijf lanceerde een contentplatform gericht op de marketeer. Met welk doel doet IBM dit en wat kunnen anderen hiervan leren?

Contentmarketing

Infographic: de fenomenale groei van mobiele marketing

Mobiele marketing is het afgelopen jaar gigantisch gegroeid. Niet dat de oude vertrouwde desktop is afgeschreven, maar zeker oriëntatie op nieuwe producten of diensten doen we op de smartphone of tablet. Met 2,6 miljard smartphonegebruikers is de potentie enorm. In deze infographic een paar (Amerikaanse) statistieken.

Online marketing

Appnavigatiemenu’s: de beste alternatieven

Op een smartphonescherm zijn de pixels schaars. Het is vaak letterlijk passen en meten op de vierkante centimeter, om alles wat belangrijk is in zo min mogelijk klikken op het scherm te tonen. Een goede appdesigner besteedt daarom veel aandacht aan het appnavigatiemenu. Een goed appmenu neemt zo weinig mogelijk ruimte in beslag, maar biedt tegelijkertijd wel direct toegang tot alle belangrijke features in een app.

Mobile
Premium

Frederic Baumann hoofd consultancy bij DAN DNA

De datatak van Dentsu Aegis Nederland, DAN DNA, gaat meer consultancywerk voor externe klanten te doen en stelt Frederic Baumann aan om dat op te tuigen. Hij wordt ook onderdeel van het managementteam.

Digital Agencies
Premium

Tachtig procent van alle verkochte online display advertenties ‘programmatic’

Tachtig procent van alle verkochte online display advertenties in de VS wordt dit jaar geautomatiseerd verkocht, schat eMarketer. De markt zal dit jaar een omvang van 33 miljard dollar bereiken.

Online advertising

Micromomenten voor hoteliers: de vier sleutelmomenten volgens Google

Micro-momenten zijn ook voor hotelmarketeers de sleutel tot conversie. Hoe dominanter mobiel wordt in het zoekproces, des te groter de rol van micro-momenten in de boekingsstrategie van het hotel.

Travel

CBS en gemeente Venlo beginnen Urban Data Center

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en de gemeente Venlo gaan gezamenlijk regionale en lokale data verzamelen, analyseren en presenteren binnen het CBS Urban Data Center/Venlo.

Analytics

ACM trekt informatienummer MyOffice in

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft het informatienummer 0900-1824 van MyOffice ingetrokken. Bellers werden aan de lijn gehouden zonder dat zij iemand te spreken kregen.

Customer Service

Madame Tussauds met hologram van YouTube-ster

Een wereldprimeur voor Madame Tussauds in Berlijn en alle andere filialen van het wassenbeeldenmuseum kijken mee. Volgende maand gaat daar een nieuw ‘beeld’ live, een 3D-projectie van een van Duitslands bekendste Youtubers: Bianca ‘Bibi’ Heinicke.

Influencer marketing

Nieuwe adblockertechnologie schrik voor uitgevers

Een nieuwe adblocktechnologie van de Princeton Universiteit belooft weinig goeds voor uitgevers: de Perceptual Ad Blocker leest geen HTML, maar herkent patronen.

Online advertising

Parkmobile adverteert op Snapchat

Parkmobile is als een van de eerste Nederlandse bedrijven een reclamecampagne begonnen op Snapchat. Ondanks de doorgaans wat jongere gebruikersgroep van Snapchat wil de parkeerapp het experiment aangaan.

Online advertising