Twitter voegt locatiedata toe aan Direct Messages
Twitter voegt voortaan locatiedata toe aan zijn berichtensysteem. Bedrijven kunnen op deze manier locatiegegevens bij klanten opvragen.
Twitter voegt voortaan locatiedata toe aan zijn berichtensysteem. Bedrijven kunnen op deze manier locatiegegevens bij klanten opvragen.
Remiqz, de Amsterdamse ontwikkelaar van een intelligent Big Data-platform voor de waardebepaling van spelers in het betaald voetbal, krijgt een investering van ruim een half miljoen euro.
Momenteel de grootste generatie alive; iedereen van ongeveer tussen de 17 en 35 jaar oud behoort tot de Millennials. Volgens Wikipedia zijn ze over het algemeen sociaal, maatschappelijk betrokken, creatief en ruimdenkend. Merken vechten om de Millennials als doelgroep, maar hoe bereik je ze nu echt? Hoe maak je daadwerkelijk impact?
RTL introduceert de bumper ad. Deze korte pre-roll van maximaal zes seconden worden ingezet in de digitale en on-demand omgeving van RTL XL.
Het aantal airlines dat betaalde opties aanbiedt in hun mobiele app, neemt toe. Dit zijn voor de hand liggende diensten zoals het reserveren van een stoel en het bijboeken van ruimbagage, maar ook het meenemen van een huisdier in de cabine kan soms mobiel worden geregeld.
Als meer bedrijven de focus verleggen naar account based marketing, dan dringt zich de vraag op welke tools hiervoor worden gebruikt. Een kleine greep uit het aanbod.
Het Europees werkende videonetwerk Divimove neemt het live event Video Days over en rolt het vanuit Duitsland uit naar andere Europese landen. Het bedrijf van Fremantle Media combineert influencermarketing, socialmedia en live events.
Amazon test in Amerika een eigen influencermarketingprogramma, wat eigenlijk een exclusieve variant op zijn affiliateprogramma is.
Een beetje hip bedrijf stopt vandaag de dag geen geld meer in een doorsnee reclame. Het inzetten van zogenaamde influencers is effectiever. “Een influencer is voor ons iemand die invloed uitoefent op zijn of haar doelgroep. Iemand die online een groot of een sterk bereik heeft en de juiste doelgroep weet te activeren”, aldus Emilie Tabor, één van de drie oprichters van IMA: influencer marketing agency.
De afgelopen tijd haalde e-maildienst Revue vier ton op bij investeerders. Wat is gestart als een dienst voor de persoonlijke nieuwsbrief moet een netwerk van e-mailnieuwsbrieven worden. En daarin is ook ruimte voor bedrijven.
Vier regionale omroepen uit het westen van het land bundelen de online verkoopactiviteiten van hun respectievelijke digitale titels. Doel: in gezamenlijkheid de online omzet vergroten.
Het mediabureau van grote merken als Pepsi en Procter & Gamble gaat zelf video’s op YouTube op inhoud scannen om ervoor te zorgen dat uitingen van merkadverteerders niet ongewild als reclame bij haatvideo’s op YouTube verschijnen.
WeChat is een Aziatisch chatsucces, maar heeft in de VS en Europa nauwelijks voet aan de grond weten te zetten. Dat gaat mogelijk veranderen, want de Tencent-dochter wil zich behalve in Engeland ook op het Europese vasteland vestigen.
Hoewel het idee van Instagram Stories een regelrechte kopie is van Snapchat, zijn er wel verschillen tussen de twee, en vraagt Instagram Stories om een andere benadering. In deze blog lees je waarom Instagram Stories perfect geschikt is om opvallende content te creëren en hoe je je merk hiermee op de kaart zet.
Amerikanen die op Google Maps naar een kapper, yogastudio of massagesalon zoeken kunnen daar ook meteen de beschikbaarheid checken en met een swipe een afspraak inboeken.