More stories

ABN AMRO: Contentmakers profiteren, telecommers verliezen

Producenten van films en tv-programma’s profiteren van de groeiende behoefte aan kwalitatieve visuele online content. Telecombedrijven daarentegen zien de omzetten dalen en moeten nieuwe verdienmodellen zoeken.

Publishing

MWM2 wint aanbesteding Kamer van Koophandel

Het bureau MWM2 zal de komende jaren voor de KvK een Ondernemerspanel gaan opzetten en beheren. Het panel wordt gebruikt om onder andere behoefte- en productonderzoek uit te voeren onder ondernemers.

B2B Digital

TUI: minder ‘reclamebureau denken’, focus op klantbetrokkenheid

Nu TUI een eigen ‘digitaal hart’ heeft, is het in staat klanten beter te volgen en ze te betrekken bij organisatie. Dat vertelt Edwin Hof, verantwoordelijk voor de e-commerce en digitale marketing bij de reisorganisatie. “We hebben externe bureaus meer losgelaten en silo’s doorbroken. Klantbetrokkenheid en het genereren van user generated content spelen daardoor een steeds grotere rol.”

Customer Engagement
Premium

Dept koopt freelance community eBrella

Bureaunetwerk Dept neemt eBrella over, een community van freelance digital professionals. “Bedrijven voegen steeds vaker freelancers toe aan hun eigen scrumteams. Daar haken we op aan”, aldus mede-oprichter Paul Manuel.

Digital Agencies

Generatie Alpha en de toekomst van voice ads

Twee weken geleden liet Google, naar wat het lijkt, de eerste audio-advertentie van Walt Disney horen op de Google Home, wat resulteerde in een storm van kritiek op Twitter en Reddit. Deze ongevraagde promotie benadrukt dat Google zoekende is naar een balans tussen het verdienen aan nieuwe zoekvormen en de tolerantie van gebruikers voor meer en nieuwe advertenties. Op het eerste gezicht lijkt Google te kunnen rekenen op weinig tot geen tolerantie, maar nieuwe generaties bieden kansen.

Online advertising

Inventory Sanoma/SBS beschikbaar via AppNexus

Reclameruimte voor display-advertising bij Sanoma | SBS is nu ook beschikbaar via de internationale marktplaats AppNexus.

Content-optimalisatie: haal meer uit wat je al hebt!

Heb jij ook het gevoel dat je meer uit je bestaande content kunt halen? Meer bezoekers, én meer conversies? Met veel bloed, zweet en tranen komt jouw content tot stand, maar vervolgens kijkt niemand er naar. Dat is toch zonde? Temeer omdat het onnodig is. Na het lezen van dit artikel kun jij zelf een plan maken en uitvoeren om meer rendement uit jouw bestaande content te halen.

Contentmarketing

Twitter overweegt betaalde versie TweetDeck

Twitter overweegt om een betaalde versie van het programma TweetDeck beschikbaar te stellen met meer analytics. Op dit moment peilt Twitter of daar belangstelling voor bestaat.

Analytics

Infographic: waar zit je doelgroep op sociale media?

Maar liefst 2,8 miljard mensen maken gebruik van sociale media, 37 procent van de wereldbevolking. Maar welke platforms moet je inzetten voor bepaalde doelgroepen? Tracx heeft dat voor je op een rij gezet, Facebook is ideaal voor het aanspreken van Millennials en Gen X, YouTube trekt meer mannen dan vrouwen vanaf 18 jaar en Instagram is meer een vrouwending.

Social

Dynamic prospecting: retargeting op een nieuwe doelgroep

Ondanks het soms irritante gevoel dat dat ene paar schoenen je blijft achtervolgen, weten we allemaal dat dynamic retargeting werkt als een trein. Het grootste nadeel hieraan is dat men op je website geweest moet zijn om de doelgroep te kunnen targeten. Hoe pas je dit succes toe op een nieuwe doelgroep? Daar komt dynamic prospecting om de hoek kijken.

Online advertising

KLM: geen papieren kranten meer in economy

Met ingang van het zomerseizoen op 26 maart a.s. deelt KLM geen papieren kranten meer uit in de economy class. Passagiers zijn daar aangewezen op de KLM Media App, waarin twintig titels worden aangeboden.

Travel

User-generated content: wat spreekt reizigers aan?

Recensiesites en social media zijn de belangrijkste bron die reizigers raadplegen wanneer ze een vakantie plannen. Hoe kun je als reismerk deze user-generated content in je voordeel gebruiken?

Travel

Media Distillery breidt uit naar België

Technologiebedrijf Media Distillery heeft de activiteiten op de Belgische markt opgestart en sloot een samenwerking met persbureau Belga. De mogelijkheden tot uitbreiding naar andere landen wordt verkend.

Analytics

Voortaan ‘trending’ artikelen in LinkedIn

LinkedIn heeft in zijn app en op het web een nieuw onderdeel Trending Storylines gelanceerd. Hier vinden Amerikaanse gebruikers een […]

B2B Digital

Nederlander gemiddeld 1 maand per jaar kwijt aan checken (infographic)

Nederlanders checken wat af. Van social media en aanbiedingen op boodschappen tot hypotheeklasten, energiekosten en ons spiegelbeeld. We zijn gemiddeld een maand per jaar kwijt aan checken. Dat is 2 uur per dag en 14 uur per week. Dit blijkt uit onderzoek van PanelWizard in opdracht van SNS.

Social