More stories

Marketingprijzen voor Coolblue, Picnic en Hunkemöller

Pieter Zwart van Coolblue is Marketeer of the Year 2017. Hij nam het op tegen IKEA en G-Star. ‘De visie en strategie van Coolblue zijn helder en consistent, de bedrijfsvoering is open en transparant. Pieter laat zien hoe je ondernemersschap, klantgericht denken en marketing met elkaar verbindt,’ aldus de jury over de ondernemer die al heel wat vakpijzen heeft binnengesleept.

Online marketing

Hoe ‘social’ is social media nog?

De wereld van social media is enorm in beweging. Waar social media tijdens het ontstaan nog een netwerk was voor het onderhouden van sociale contacten, is het nu ook steeds meer een bron van nieuws geworden. Daarnaast is het voor merken een belangrijk content platform om met de doelgroep in contact te komen. Maar waar blijft het social aspect in al de veranderingen als social platforms zichzelf nieuwssites gaan noemen?

Social

Periscope krijgt reclame

Periscope is niet langer reclamevrij. In navolging van moeder Twitter krijgt ook Periscope, de app voor live-uitzendingen, preroll advertenties.

Online advertising

Nominaties SAN New Kids on the Block bekend

SAN maakt de shortlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.

Creative

Hoe je op LinkedIn artikelen publiceert voor leadgeneratie

LinkedIn is veruit het beste socialmediaplatform voor B2B-bedrijven om leads te genereren, zo blijkt uit onderzoek van Buzzsumo en Content Marketing Institute. Maar hoe haal je hier het optimale rendement uit?

B2B Digital

Online display Body & Fit naar The online company

Body & Fit zet de diensten van The online company in om nieuwe klantgroepen te bereiken en het bereik van de webwinkel uit te rollen naar België, Duitsland en Frankrijk.

Retail

Online klantenbinding: eerst kijken en inspireren, dan kopen

Een schreeuwerige online campagne heeft geen nut als mensen je merk of product nog niet kennen. Wie recht op het conversiedoel afgaat, schiet vaak mis. Maar hoe kun je nieuwe klanten dan wel aan je binden?

Customer Engagement

Stephan Okhuijsen (Datagraver): ‘Droge feiten bieden houvast’

Nieuwgierigheid is zijn drijfveer. Stephan Okhuijsen, de man achter Datagraver, vraagt zich bijvoorbeeld af of het klopt dat er tegenwoordig meer grijze auto’s rondrijden dan vroeger. “Dan pak ik de data van de RDW en daarmee kan ik laten zien dat begin jaren 50 nog driekwart van de auto’s een kleur had. Terwijl nu tweederde van de auto’s grijs, zilver, wit of zwart is”. Een leuk weetje, maar vaak zijn leuke weetjes ook heel leerzaam.

Analytics

‘Hoteliers zijn niet bang voor Airbnb, onderschatten mobiel’

De grootste uitdaging voor hoteliers is het aantrekken van meer online boekingen. Het minst maken zij zich zorgen over de concurrentie van deelconcepten zoals Airbnb.

Travel

WhatsApp sommeert Nederlands bedrijf om te stoppen met klantcontact

De in Rotterdam gevestigde startup LiveChat Service moet stoppen met digitaal klantcontact via WhatsApp. In de kennisgeving wordt aangegeven dat de techniek van WhatsApp niet voor zakelijke diensten gebruikt mag worden.

Customer Service

Welke functies in marketing automation-software worden zoal vergeten?

Lang niet alle opties van software voor marketing automation worden benut. Is dat erg? En welke pareltjes blijven bijvoorbeeld in een pakket als Hubspot onontdekt?

Marketing automation

Reclame-uitgaven internet overstijgen tv in 2017 voor het eerst

Adverteerders geven in 2017 voor het eerst meer reclamebudget uit aan internet dan aan televisie, aldus een nieuw rapport van mediaspecialist Zenith.

Online advertising

RTL verwacht veel van persoonlijke(r) tv-reclame

De tv-exploitant van RTL in Duitsland, IP Deutschland, denkt dat ‘addressable tv’ over drie jaar voor meer dan honderd miljoen euro omzet kan zorgen. De eerste proeven worden er al mee gedaan en adverteerders happen toe.

Gebruik een data driven attributiemodel, eenvoudige werken niet

Met de komst van nieuwe onlineplatformen wordt de customer journey steeds complexer. Het is inmiddels heel gewoon dat een customer journey een aantal touchpoints op verschillende platformen omvat voorafgaand aan een conversie. De uitdaging bij deze langdurige customer journeys is het bepalen hoeveel elk kanaal heeft bijgedragen aan die conversie.

Attributie
Premium

E-sites lanceert proeflab voor innovaties

Digitaal bureau E-sites lanceert Labs. Hier wordt technologie gedemonstreerd voor organisaties en early adaptors die willen innoveren.

Digital Agencies