More stories

KLM grote winnaar van SpinAwards 2017

KLM is met vijf prijzen, waaronder Grand SpinAward, de grote winnaar van dit jaar. In totaal werden er 34 prijzen uitgereikt voor digitale voor creatieve concepten. Top-DJ Hardwell werd uitgeroepen tot meest innovatieve artiest.

Creative

Repareer kapotte links en win linkwaarde terug in 4 simpele stappen

Veel bedrijven richten zich alleen maar op het verkrijgen van nieuwe links naar de website, en vergeten dat er vaak nog veel winst te behalen is met het verbeteren van bestaande links. De linkwaarde van links naar pagina’s die niet meer bestaan of niet goed functioneren gaat verloren. Dat is zonde, en onnodig. Dit artikel beschrijft hoe je in enkele eenvoudige stappen kunt onderzoeken of er ook bij jouw website linkwaarde verloren gaat, en hoe jij deze linkwaarde kunt terugwinnen.

Search

Oracle koopt weer adtechbedrijf

Na Wercker heeft Oracle weer een bedrijf overgenomen, Moat. Deze zeven jaar oude onderneming verricht metingen ten behoeve van adverteerders en uitgevers.

Analytics

Succesvollere A/B-tests met emotion analytics

Wanneer je regelmatig A/B-test zal je merken dat het moeilijk is om succesvolle A/B-tests op te zetten op basis van data- en expertise-gebaseerde hypotheses. Daarom is het belangrijk om niet alleen te focussen op méér A/B-testen uit te voeren, maar op het verhogen van het percentage succesvolle hypotheses.

Conversie

GDPR: vier data-vraagstukken voor marketeers

De General Data Protection Regulation (GDPR) wordt op 25 mei 2018 van kracht. Zoals zo vaak met nieuwe Europese regelgeving zitten er behoorlijk wat haken en ogen aan.

Legal
Premium

Digitaal marketingbureau Storm Digital aan de slag voor KNVB

Digitaal marketingbureau Storm Digital gaat aan de slag voor de gloednieuwe KNVB Campus, het ‘kloppend voetbalhart’ van Nederland.

Digital Agencies

T-Mobile streamt live-commercials via 4G

T-Mobile Nederland streamt vanavond vanaf 18.08 uur livecommercials op lineaire televisie. De elf commercials worden via het 4G-netwerk van T-Mobile gedurende de avond op diverse locaties in Nederland opgenomen en live via een controlekamer in Hilversum op RTL en SBS uitgezonden.

Campagnes

Is Twitter nog wel een goed marketingkanaal?

Terwijl veel marketeers zich steeds meer richten op Snapchat en Instagram, lijkt Twitter een vergeten marketingkanaal te zijn. Voor veel organisaties kan Twitter echter nog steeds van grote waarde zijn. Ik praat je graag bij over enkele nieuwe ontwikkelingen op Twitter en leg uit welke voordelen het kanaal biedt ten opzichte van andere socialmediakanalen.

Twitter/X

‘Overwegend sluikreclame bij vloggers’

Driekwart van de populaire vlogs op YouTube bevat sluikreclame. Dat concludeert het Commissariaat voor de Media, dat video’s van de twintig populairste YouTubers van Nederland heeft onderzocht.

Online advertising

‘Google bouwt adblocker in Chrome’

Google zou een adblocker in zijn browser Chrome willen bouwen die standaard aanstaat. Dat meldt The Wall Street Journal. Dat is een opmerkelijke stap voor een bedrijf dat grotendeels van advertenties afhankelijk is.

Online advertising

Reclamereus Omnicom presteert matig op thuismarkt

Reclamegroep Omnicom zag zijn omzet in het eerste kwartaal met 2,5 procent stijgen naar 3,6 miljard dollar. De nettowinst klom naar 241,8 miljoen, 10,7 procent meer dan een jaar geleden.

Creative

Tumblr lanceert chatapp voor YouTube

Blogdienst Tumblr, in 2013 opgeslokt door Yahoo voor 1,1 miljard dollar, heeft voor het eerst sinds jaren een nieuwe app gelanceerd. Met Cabana voor iOS kun je met vrienden chatten terwijl je YouTube kijkt.

Social

Google maakt cross-device retargeting mogelijk binnen Bid Manager

Meer dan 60 procent van de consumenten maakt gebruik van meerdere devices tijdens een aankoopproces. Voor een succesvolle retargetingstrategie kunnen marketeers hierdoor niet langer vertrouwen op één device om hun doelgroep te bereiken. Google speelt in op deze ontwikkeling door het mogelijk te maken cross device te retargeten binnen display en search campagnes.

Attributie

TMG tekent Improve Digital voor reclame-exploitatie

Improve Digital gaat de premiuminventory van de Telegraaf Media Groep verkopen met zijn programmatictechnologie.

Online advertising

Adfactor begint influencer foodlab

Het Nederlandse bureau Adfactor lanceert Foodlab, een eigen label voor haar netwerk van ‘food influencers’, vloggers en bloggers die zich vooral met eten en drinken bezighouden.

Food