More stories

Zoektrends in travel: traditionele citytrips blijven populair

In het eerste kwartaal van 2017 zochten Europese reizigers vooral op citytrips. De populairste bestemmingen waren golden oldies Londen, Barcelona, Amsterdam, Rome en Parijs. Dit blijkt uit onderzoek van meetbureau Sojern.

Travel

De toekomst van SEO: data en de menselijke kant van Google

bekende rankingfactoren zoals links, meta titles en anchor texts worden steeds meer aangevuld op basis van data. Google hoeft niet meer de populariteit van een pagina in te schatten, maar beschikt over de daadwerkelijke cijfers over het gedrag van de gebruiker. De branche heeft het er al jaren over, maar met meer inzichten en data wordt het steeds duidelijker: Google hecht meer en meer waarde aan ‘brand’ en de user experience.

Search

‘Hotelsites betalen minder voor meer verkeer bij meta’s en Google’

Hotels die minder afhankelijk willen zijn van online reisagenten (OTA’s) moeten ervoor zorgen dat er meer verkeer naar de eigen website gaat. Maar welk kanaal is daarvoor het meest geschikt? Fastbooking vergelijkt TripAdvisor, Trivago, Google Hotel Ads, HotelsCombined en Google Adwords.

Travel

Facebook gaat misbruik video’s aanpakken

Facebook gaat videopiraterij aanpakken. In de Rights Manager tool is een nieuwe optie gekomen om misbruik te melden en illegale content te blokkeren.

Video

The Edge Initiative overgenomen door Candid Group

Candid Group, dat begin dit jaar nog het Rotterdamse Stroom Mediacommunicatie inlijfde, heeft alweer een aankoop gedaan: ook The Edge Initiative, gespecialiseerd in de geautomatiseerde verkoop van advertenties, wordt onderdeel van de groep.

Oud IAB directeur Govaert Plesman naar Magna

Voormalig directeur Govaert Plesman van het IAB wordt contracting director online bij MAGNA. Hij gaat alle contractonderhandelingen met exploitanten verzorgen.

Online advertising
Premium

‘Google en Facebook beheersen 20 procent van globale advertentiemarkt’

Google en Facebook worden steeds machtiger in advertentieland. Het marktaandeel bedraagt nu al 20 procent, 11 procent meer dan in 2012. Dat blijkt uit Zeniths Top Thirty Global Media Owners, een ranglijst van ’s werelds grootste mediabedrijven gemeten naar advertentieomzet.

Online advertising

Retourenprocedure is geen last maar een kans

Bijna vier op de tien de Nederlandse online shoppers hebben het afgelopen jaar iets teruggestuurd. De lat ligt hoog voor webwinkels, blijkt uit onderzoek van Post Nord.

Fulfillment

Hootsuite begint ontwikkelaarsfonds

Social media-platform Hootsuite lanceert een apart fonds voor ontwikkelaars. Daarvoor wordt 5 miljoen dollar opzij gezet.

Social

Tricktrack: één dag per week besparen op je online marketing

Zo’n twee uur per dag kwijt zijn aan ‘bijtaken’, dat is het probleem waar veel online marketeers tegenaan lopen. “Tricktrack biedt een dashboard waardoor ze efficiënter te werk kunnen gaan, doordat de creatie van content nu apart staat van de plaatsing”, aldus Koen Godschalk van Tricktrack.

CMS

Monsterboard start nieuwe merkcampagne gericht op millennials

Monsterboard start vandaag met een nieuwe merkcampagne gericht op millennials. Het carrièreplatform wil werkend Nederland, dat over een aantal jaar voor meer dan de helft uit millennials bestaat, helpen om de baan te vinden die zij verdienen.

Campagnes

A/B-testen met Adwords Concepten en Experimenten

Online adverteerders kunnen in Google Analytics en Google AdWords ontzettend veel ideeën opdoen voor mogelijke manieren om het marketingbudget te besteden, maar ook om verschillende strategieën te testen. Tegenwoordig is er ‘AdWords Concepten en Experimenten’, een nieuwe tool voor A/B-tests binnen Adwords.

Online advertising

Social media goed voor bereiken nieuwe klanten

Nieuwe klanten bereiken lukt verreweg het best via betaalde social mediacampagnes. Meer dan de helft van de Europese en Amerikaanse marketeers boekt er succes mee. Betaalde search volgt met afstand op de tweede plek (28 procent). Het minst effectief blijkt organische search (16 procent).

Social
Premium

‘Conversie van 20 procent voor beste landingspagina’s travel’

Bijna de helft van de travel marketeers heeft minstens één slecht converterende landingspagina onder hun hoede. Optimalisatie die te wensen overlaat kost de marketeer 905 conversies per kwartaal. Dit heeft conversiespecialist Unbounce berekend.

Travel

Hadoop verkoper Cloudera beleeft beursdebuut

Big data-bedrijf Cloudera is vandaag naar de beurs gegaan. De koers lag zojuist iets boven de openingskoers van 15 dollar.

Analytics