More stories

IAB Nederland lanceert de Programmatic Awards

IAB Nederland roept een award in het leven voor programmatic advertising en belangstellenden kunnen hun nominaties vanaf nu gratis inzenden.

Booking.com domineert in Europa (infographic)

Booking.com is het belangrijkste distributiekanaal voor hotels in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Rusland. Alleen in Duitsland staat de site niet op nummer één, blijkt uit een vergelijking van eRevMax.

Travel

Bol.com voert Workplace in

Onlangs is Workplace by Facebook succesvol gelanceerd bij bol.com. Dit artikel beschrijft de belangrijkste aspecten die hebben bijgedragen aan dit succes.

Facebook

Nieuwe CEO voor Webtrekk

Analyticsbedrijf Webtrekk stelt Wolf Lichtenstein aan als nieuwe algemeen directeur.

Analytics

RLVNT maakt nieuwe campagne Tikkie

RLVNT ontwikkelde en bouwde de online reclamecampagne voor Tikkie, de app voor onderlinge betalingen die via Whatsapp werkt.

Payment

Digitale transformatie in Communicatie: Proactief en gepersonaliseerd klantcontact

De telecomsector vormt het hart van alle digitale transformatie. Zonder telecom geen razendsnel internet en dus geen disruptie. Tegelijkertijd moeten bedrijven in deze sector zelf ook geloven aan de digitale transformatie. De hoge eisen en verwachtingen van klanten gelden immers net zo goed voor (mobiele) telefonie, internet en televisie. Wat betekent dit voor de CMO?

Strategy

Mediabedrijf Vivendi brengt (indirect) bod uit op Havas

Mediabedrijf Vivendi wil de Franse reclamegroep Havas overnemen. Er is een bod van 2,36 miljard euro uitgebracht op het belang van zestig procent dat Groupe Bolloré heeft in Havas.

Creative

Wehkamp stopt met algemene productfeed

Wehkamp.nl gaat de algemene productfeed voor affiliatepartners langzaam uitfaseren. De feed kan wegens een technische reden niet meer geüpdate worden, meldt de retailer. De feed is namelijk te groot om in te laden en daardoor vallen er producten buiten de feed.

Online advertising

Hoe zet je Google Search Console optimaal in?

Met de online dienst Google Search Console kom je achter eventuele problemen die goede posities in de zoekresultaten in de weg zitten. Daarnaast krijg je ook mogelijkheden om je vindbaarheid verder te verbeteren. En het is nog gratis ook. In dit artikel leg ik uit wat Google Search Console is en welke onderdelen je als marketeer kunt inzetten om meer gratis verkeer uit Google te krijgen.

Search

Adobe toont innovaties op het gebied van VR en Internet of Things

Adobe heeft vandaag op Adobe Summit EMEA 2017 in Londen enkele innovaties op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), Virtual Reality (VR) en het Internet of Things laten zien.

Adobe analytics

E-sites Group lanceert nieuw label Breese

De Brabantse bedrijvengroep E-Sites richt een nieuw label op. Breese gaat zich toeleggen op contentmarketing.

Contentmarketing

Netflix vestigt Europese klantenservice in Amsterdam

Netflix heeft een klantenservice in Amsterdam geopend. Daar komen uiteindelijk zo’n 400 mensen te werken.

Customer Service

KPN halveerde uitgaven zakelijke reclame

KPN heeft de bruto uitgaven aan zakelijke media-aandacht in 2016 meer dan gehalveerd ten opzichte van een jaar eerder: van 11 miljoen naar 4,3 miljoen euro. Dat blijkt uit een analyse van marktonderzoeksbureau Telecompaper van zogenoemde above-the-line uitgaven.

B2B Digital

TripAdvisor vernieuwt functionaliteit direct boeken

TripAdvisor heeft in het eerste kwartaal van 2017 een 55 procent lagere netto winst gerealiseerd. De recensiesite wil daarom de directe hotelboekingen nieuw leven inblazen. Dit meldt de Financial Times.

Travel

Adobe: hogere advertentiekosten, lager rendement

Er is online meer concurrentie om de aandacht van de consument. Marketeers worden geconfronteerd met hogere advertentiekosten en een lager rendement. Dat is de belangrijkste conclusie uit het Adobe Digital Insights rapport The State of Digital Advertising: Europe, dat gisteren werd gepresenteerd tijdens Adobe Summit EMEA 2017.

Adobe analytics