More stories

OnSocial en Alfred bundelen krachten

Social media & creator agency OnSocial wordt onderdeel van Alfred International. OnSocial richt zich op short-form videocontent, met een sterke focus op platforms zoals TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts.

Social

Linehub doet Duitse overname

Linehub, de Nederlandse groep met specialistische online marketingdiensten, koopt het Duitse bedrijf adnymics. Daarmee krijgt het expertise rondom CRM-gedreven insertmarketing.

Online advertising

Genomineerden van de DDMA EMAS Awards 2024 zijn bekend

De jury van de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2024 is eruit. De jury nomineert Uitgekookt, FitFor Me en Ancienne Belgique in de categorie Email Marketing Automation Excellence. In de categorie Outstanding Email gaan PostNL, Allianz Direct en Autogroep Twente met elkaar de strijd aan.

E-mailmarketing

Nicky Levinschi nieuwe directeur ZIGT Nederland

Nicky Levinschi is per 1 april actief als de nieuwe algemeen directeur van mediabureau ZIGT.

Digital Agencies

Instagram goed voor 27% Meta’s omzet

Instagram realiseerde in 2021 een omzet van 32 miljard dollar, omgerekend 27 procent van de totaalomzet van moederbedrijf Meta.

Online advertising
Premium

Nederlandse reclameprimeur met cookieloze macrotargeting

Misschien is het wel een wereldprimeur, het targetingsysteem voor online reclame van start-up Rayn. Het is gebaseerd op een geraffineerd Google-concept en wordt gebouwd door serie-ondernemer Tim Geenen en drie compagnons.

Online advertising

team5pm neemt social media bureau Lijm Amsterdam over

team5pm neemt social media bureau Lijm Amsterdam over. Daarmee versterkt het bureau de specialistische kennis van sociale platformen waaronder TikTok, Instagram en Snapchat.

Digital Agencies

Het is primetime voor retailmedia en TV-schermen in winkels

Retailmedia is aan een opmars bezig. TV-schermen in winkels zijn daarvan één vorm: deze nemen deels de rol van traditionele lineaire TV over.

Retailmedia

Nieuw bureau Aurora slaat brug creatie & media met AI

Fama Volat lanceert een nieuw onafhankelijk bureau dat de brug slaat tussen creatieve en mediabureaus: The Next Aurora. Met een eigen benadering, waarbij onder meer communicatieplanning, generatieve AI en PR samenkomen.

Digital Agencies

Alphabet overweegt overname HubSpot

Alphabet, moederbedrijf van Google, overweegt de overname van HubSpot, een bedrijf met een marktwaarde van 35 miljard dollar. Er zou gesproken zijn met adviseurs van Morgan Stanley, want grote overnames als deze liggen tegenwoordig gevoelig.

Online marketing
Premium

Strengere regels voor alcoholreclame door influencers en op sociale media

Niet één, maar twee vernieuwde reclamecodes zijn per 1 april 2024 in werking getreden. Naast de al langer bestaande Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA), bestaat er nu ook een reclamecode voor alle alcoholvrije dranken: de Reclamecode voor Alcoholvrije Varianten van Alcoholhoudende dranken (RvAVA).

Influencer marketing

Hoe maak je marketing met ‘first-party’ data lonend?

Google als digital-analytics-tool is niet meer vanzelfsprekend en first-party data worden de norm. Zo verandert het datalandschap ingrijpend.

Data
Premium

‘Podcasts positiever beoordeeld dan andere branded content’

Advertenties in podcasts hebben, volgens een onderzoek van Kantar, de meeste impact sorteren bij het vergroten van advertentie- en merkbekendheid en propositiebekendheid.

Online advertising

Nominaties van de Dutch Interactive Awards 2024 bekend

De nominaties van de jaarlijkse Dutch Interactive Awards 2024 zijn bekend. Deze selectie staat voor het beste digitale en interactieve werk dat Nederland afgelopen jaar te bieden had.

Digital Agencies
Premium

Telegram gaat advertentie-inkomsten delen met kanaaleigenaren

Kanaaleigenaren op Telegram die ten minste 1000 abonnees hebben, kunnen voortaan geld verdienen met advertenties die in hun kanalen worden getoond. Het bedrijf beloont gebruikers met zogenoemde Toncoins op de TON Blockchain die op elk moment kunnen worden uitbetaald.

Online advertising