More stories

Branding agency Rōnin Amsterdam is failliet

Design and branding agency Rōnin Amsterdam is failliet. Het bedrijf vierde in 2022 nog zijn vijfjarige bestaan. Ook werd naar een groter pand aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam verhuisd.

Marketing

Digitale marketing: doe het lekker zelf!

Inhousing is een trend, maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je iets lange tijd hebt uitbesteed, hoe kun je het dan ineens weer zelf doen?

Digital Agencies

Hillenaar Outdoor breidt uit met nieuwe locatie langs A9 in Beverwijk

Hillenaar Outdoor voegt een nieuwe locatie toe aan haar portfolio: Beverwijk A9, de eerste locatie op de snelweg A9.

Online marketing

Paragon en Milkymap bundelen krachten voor klantbeleving

Paragon, expert in klantcommunicatie, en Milkymap, naar eigen zeggen ‘leider in klantreis managementtechnologie en -consultancy’, gaan een exclusieve samenwerking aan. Samen willen ze bedrijven en organisaties helpen om klantbeleving makkelijker te implementeren.

Customer Experience

Vivendi sluit goed kwartaal af

Mediahuis Vivendi sluit een goed eerste kwartaal af. De totale groep zette 4,2 miljard euro om, 5,4 procent meer dan een jaar eerder. Dat kwam vooral door de prestaties van Lagardère. De uitgeverij droeg voor ruim 1,8 miljard euro bij aan de omzet.

Digital Agencies

Laatste kans: einde ‘third-party’ cookies is kans om je weer op mensen te richten

Third-party cookies verdwijnen. Vaak gebeurt er nog niets, maar uitstel is echt geen optie meer. Tegelijk is het is een kans je weer te richten op mensen.

Online marketing

Nieuw festival voor creatieven in Amsterdam

Boomerang, Publicis Groupe Nederland en Le Pub lanceren een nieuw creatief festival in Amsterdam. Vorig jaar vond de eerste editie plaats, genaamd AmsterCannes. Dit jaar wordt het over een andere boeg gegooid en gerebrand naar ADsterdam – the space between Advertising and Amsterdam. Op 5 juli wordt op de industriële en authentieke Amsterdamse busremise creativiteit in een brede zin gevierd.

Marketing
Premium

Booking.com claimt zijn plek als ‘meest waardevolle Nederlandse merk’

De totale waarde van de meest waardevolle Nederlandse merken is met 10 procent gestegen. Dit blijkt uit het nieuwe Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands 2024 rapport. Met een totale waarde van bijna $80 miljard in het afgelopen jaar blijven Nederlandse merken boven verwachting presteren als het gaat om het genereren van merkwaarde. Booking.com is voor het eerst het meest waardevolle Nederlandse merk, dankzij een waardestijging van 40 procent naar 16 miljard dollar.

Online marketing

Infographic: Customer Experience Benchmark B2B

De Net Promoter Score (NPS) binnen B2B kruipt langzaam omhoog. Na een daling naar +15 in 2022 is de NPS in 2023 geklommen naar +17. Deze graadmeter voor ‘klantenthousiasme’ toont daarmee weer meer promoters die klanten aanbevelen en meer klanten die ook klant blijven.

Customer Experience

Xsarus lanceert digitaal marketingbureau

E-commercebureau Xsarus lanceert in de vorm van Facticx een nieuw label dat zich specialiseert in digitale marketing.

Marketing

Emerce 100: de beste bedrijven in e-business 2024

Vandaag is de negentiende editie van Emerce 100 verschenen, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin lees je hoe beslissers uit de online industrie de prestaties beoordelen van dienstenleveranciers, verdeeld over tientallen categorieën.

Marketing

IAB Europe publiceert 1.0-meetstandaard retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de basis voor meetstandaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.

Retailmedia

Kleine Europese groei WPP

Marketing- en reclameconcern WPP Group ziet een kleine omzetgroei in west-Europa, maar Amerika en Azië drukken het concernresultaat.

Marketing

Boomerang benoemt nieuw managementteam onder leiding van CEO Publicis Groupe Nederland

Boomerang, part of Publicis Groupe, draagt de dagelijkse huidige leiding per 1 juli 2024 over aan een nieuwe directie. Na 18 jaar doen de oprichters van Boomerang (Bo The, Alexander Veltman, Fikret Fetahovic en Eldin Fetahovic) een stapje terug.

Digital Agencies

CMO verlaat Just Eat Takeaway

Na ruim zeven jaar in functie treedt de eerste chief marketing officer van Just Eat Takeaway, Maurine Alma, terug.

Marketing