More stories

Dynamic prospecting: retargeting op een nieuwe doelgroep

Ondanks het soms irritante gevoel dat dat ene paar schoenen je blijft achtervolgen, weten we allemaal dat dynamic retargeting werkt als een trein. Het grootste nadeel hieraan is dat men op je website geweest moet zijn om de doelgroep te kunnen targeten. Hoe pas je dit succes toe op een nieuwe doelgroep? Daar komt dynamic prospecting om de hoek kijken.

Online advertising

KLM: geen papieren kranten meer in economy

Met ingang van het zomerseizoen op 26 maart a.s. deelt KLM geen papieren kranten meer uit in de economy class. Passagiers zijn daar aangewezen op de KLM Media App, waarin twintig titels worden aangeboden.

Travel

User-generated content: wat spreekt reizigers aan?

Recensiesites en social media zijn de belangrijkste bron die reizigers raadplegen wanneer ze een vakantie plannen. Hoe kun je als reismerk deze user-generated content in je voordeel gebruiken?

Travel

Media Distillery breidt uit naar België

Technologiebedrijf Media Distillery heeft de activiteiten op de Belgische markt opgestart en sloot een samenwerking met persbureau Belga. De mogelijkheden tot uitbreiding naar andere landen wordt verkend.

Analytics

Voortaan ‘trending’ artikelen in LinkedIn

LinkedIn heeft in zijn app en op het web een nieuw onderdeel Trending Storylines gelanceerd. Hier vinden Amerikaanse gebruikers een […]

B2B Digital

Nederlander gemiddeld 1 maand per jaar kwijt aan checken (infographic)

Nederlanders checken wat af. Van social media en aanbiedingen op boodschappen tot hypotheeklasten, energiekosten en ons spiegelbeeld. We zijn gemiddeld een maand per jaar kwijt aan checken. Dat is 2 uur per dag en 14 uur per week. Dit blijkt uit onderzoek van PanelWizard in opdracht van SNS.

Social
Premium

Blockchain dringt door tot online advertising

Technologiebedrijf MetaX heeft een toepassing van Blockchain ontwikkeld, adChain, om de fraude en intransparantie in online reclamewereld terug te dringen.

Blockchain

Facebook komt met nieuw video advertentieformaat

Facebook lanceert een nieuw advertentieformaat onder de noemer Collection. Het formaat moet gebruikers aan de hand van uitdagende video’s tot een aankoop zien te verleiden.

Facebook

Nieuwe functies voor Facebook Messenger

Facebook Messenger krijgt weer twee nieuwe functies. Gebruikers kunnen voortaan met emoji op elkaars berichten reageren.

Facebook

User testing: hoe pak je dat professioneel aan?

User testing betekent niet alleen de gebruiker achter een scherm zetten en kijken hoe hij met je product omgaat. In de beginfase van User testing kan je gebruikers op verschillende manieren betrekken. Het gaat erom een begrip te krijgen van de mensen in je doelgroep, zodat je hierop begrip kunt krijgen. Door gebruikers vroeg al te betrekken zit je sneller in een goede richting dan wanneer je alleen je gut feeling volgt. Onderstaand een kijkje in de keuken van User Testing bij TamTam.

Customer Engagement
Premium

Burst en Puurpxl winnen pitch Natuurmonumenten

Na een uitgebreid pitchtraject heeft Natuurmonumenten gekozen voor digital production agency Burst in samenwerking met digital creative agency Puurpxl. Beide bureaus zijn als strategisch partner voor de komende jaren aangesteld.

Digital Agencies
Premium

Fujifilm kiest IN10 voor camera’s van Instax

Het instant fotocameramerk Instax van Fujifilm kiest voor IN10 om het merk in Nederland bekender te maken.

Digital Agencies

Eerste milestone voor eigen YouTube-concept Tiny Riot!

Jongeren wereldwijd beginnen warm te lopen voor de YouTube-muziekconcept Continuum, een idee van contentstudio Tiny Riot! en mediabedrijf Zoomin.TV. De eerste milestone is bereikt: honderdduizend kanaalabonnees. Fans mogen nu de naam van de band gaan verzinnen.

Online marketing

Vliegtickets.nl evalueert WhatsApp

Vliegtickets.nl heeft drie maanden geleden WhatsApp als servicekanaal ingevoerd en evalueert deze pilot nu. Twintig procent van de klanten maakt gebruik van de messaging app om contact op te nemen en de responstijd is twee keer sneller dan via e-mail.

Travel

Micro-influencer soms belangrijker dan groot bereik

Bereik bij influencers is lang niet altijd belangrijk. Vertelden Eva Piers (Joolz), Lonneke Nooteboom (Stylemyday) en Judith Franse (Center Parcs) vanochtend op The Social Conference in Amsterdam. Aan micro influencers heb je doorgaans veel meer.

Influencer marketing