Snaps eerste Nederlandse campagne: Oreo-koekjes
De eerste campagne die het Nederlandse kantoor van Snapchat heeft verkocht is die voor Oreo-koekjes.
De eerste campagne die het Nederlandse kantoor van Snapchat heeft verkocht is die voor Oreo-koekjes.
LinkedIn nadert het half miljard leden. Het is daarmee verreweg het grootste en belangrijkste netwerk voor professionals. En dat geldt zeker voor marketeers en ondernemers. En wat is het allerbelangrijkste onderdeel van je LinkedIn profiel? Juist, je profielfoto! Kijk eens kritisch naar je eigen profielfoto. Kan die eigenlijk wel door de beugel?
Tijdens de VidCon Europe 2017 vond ik de interessantste sessie die van Alex Ayling, hoofd BBC Worldwide Digital Studios. Zijn presentatie had als titel “An audience-led approach to content development”. Daarin beschrijft Alex de digitale transformatie van de BBC. De basis van deze transformatie was een focus op doelgroepgerichte contentontwikkeling. In dit artikel bespreek ik de belangrijkste inzichten die ik van Alex kreeg.
De Antwerpse start-up SweepBright krijgt 1,5 miljoen euro toegeschoven door Volta Ventures. Met dat geld wil het bedrijf de internationale markt op.
Schoenenwinkel Omoda is de komende twee maanden op televisie te zien met vier reclamespots. Het bedrijf uit Zierikzee wil met de campagne een breder publiek aanspreken binnen Nederland.
Een aantal van Nederlands betere freelance designers vormen het nieuwe productiebureau Ronin Amsterdam.
Facebook Messenger heeft nu 1,2 miljard actieve gebruikers. Dat maakte David Marcus van Facebook zojuist bekend.
Enzo Knol in Center Parcs en Anna Nooshin op Bali – steeds meer reisbedrijven houden zich bezig met influencer marketing. Waarom en hoe? Drie ervaringsdeskundigen aan het woord: Corendon, srprs.me en Aruba Tourism Authority.
Hoe kun je goed inschatten welke mogelijkheden je hebt bij het opzetten van A/B-tests? Hoe beïnvloed je de kans dat aanpassingen binnen afzienbare tijd van betekenis worden? Wanneer kun je de overstap maken naar A/B-tests die harde in plaats van zachte conversies met significantie kunnen meten? Je leest het hieronder.
Creatief digitaal bureau Estate uit Tilburg wordt mede-eigenaar van branchegenoot Bamboo Internet, ook uit Tilburg.
Zalando besteedt op thuismarkt Duitsland tweederde van zijn reclamebudget aan tv-commercials en achttien procent bij online kanalen. Dat verraadt de sterke nadruk op het laden en uitbouwen van Zalando als merk.
McDonald’s laat jongeren in Australië bij het concern solliciteren via Snapchat. Korte video maken, speciaal filter erover, insturen en klaar.
“YouTube laat je kanaal niet aan je abonnees zien en je kanaal is eigenlijk helemaal geen kanaal”, aldus technisch YouTube-kenner Matt Gielen.
Facebook heeft niet minder dan 5 miljoen actieve adverteerders, zo heeft het sociale netwerk maandag bekend gemaakt. Alleen al in de laatste zeven maanden zijn er 1 miljoen bijgekomen. Driekwart daarvan bevindt zich buiten de VS.
Een goede vindbaarheid van je app in de appstores is belangrijk als je het aantal downloads wilt maximaliseren. Wist je dat 35 procent van de smartphonegebruikers nieuwe apps ontdekt via de appstore? Een goede appstore-optimalisatie voor je app kan al snel het verschil betekenen tussen slechts een handvol of honderden app-downloads per dag.