More stories

API voor Periscope Producer

De Periscope Producer van Twitter wordt breder beschikbaar gesteld via een API. Met die API kun je straks vanaf je smartphone, camera of XBox livestreamen.

Video

‘Google Flights speelt nog geen rol van betekenis’

Google Flights’ invloed op de reisbranche is nog relatief beperkt. Dit blijkt uit onderzoek van OAG onder 2500 Amerikaanse reizigers, van wie slechts 10 procent hun zoektocht naar een vliegreis begint op Google Flights.

Travel

Coalition for Better Ads luidt de noodbel: Nu stoppen met irritante online advertenties

Een brede coalitie van brancheverenigingen op het gebied van online adverteren heeft gisteren opgeroepen om te stoppen met irritante advertentieformaten. Autoplay video, popups en paginavullende scrollovers zorgen voor toenemend gebruik van adblockers, zo waarschuwt Coalition for Better Ads, die gisteren in zowel Brussel als Washington D.C. vrijwillige advertentiestandaarden publiceerde.

Online advertising

Nieuwste versie Chrome biedt ondersteuning voor WebGL 2.0

Google heeft ondersteuning voor WebGL 2.0 in zijn nieuwste Chrome-versie ingebouwd. Met WebGL kunnen 3D-beelden zonder plug-in in een browser worden getoond.

Web-design

Dick Molman (Sanoma) voorzitter Stichting Reclame Code

Dick Molman wordt de nieuwe voorzitter van het bestuur van de Stichting Reclame Code. Hij volgt Willem van der Mee op, die sinds 1 november 2005 voorzitter was.

Online advertising

‘Snapchat, VR en chatbots stellen reisexperts voor een raadsel’ (infographic)

Snapchat is het communicatiekanaal dat reisexperts het verwarrendst vinden. Dat blijkt uit de Travel Expert Index van Sabre, die maandelijks een panel van professionals uit de reisbranche prangende kwesties voorlegt.

Travel

Marktonderzoeker Macromill naar de beurs

De Japans-Nederlandse marktonderzoeker Macromill (met hoofdkantoor in Tokio en Rotterdam) is vanochtend naar de beurs gegaan in Japan.

Analytics

Nieuwsapp Upday van start in Nederland

Nieuwsapp Upday gaat per 1 april van start in Nederland als onderdeel van de Europese expansie die uitgever Axel Springer met dat label uitvoert.

Publishing

Wat zijn de alternatieven voor Google Analytics?

Google Analytics is voor de meeste website exploitanten nog steeds de standaardoplossing voor web analytics. Bestaan er dan geen alternatieven voor deze allesweter? Jazeker, die bestaan. Hieronder vind je een aantal alternatieven voor Google Analytics op een rij.

Analytics

Energieleveranciers vallen buiten SEO-top 10 Energie

Niet de energieleveranciers zelf maar de prijsvergelijkers in deze markt scoren het hoogste qua SEO-zichtbaarheid, zo laat een nieuw onderzoek […]

Online marketing

Guetzli-algoritme wordt open source

Google maakt het Guetzli-algoritme open source. Met dat algoritme kunnen JPEG-plaatjes sterk worden verkleind, fotobestanden in hoge resolutie zelfs tot 35 procent.

Web-design

The Social Conference: ‘Snapchat is er niet alleen voor tieners’

Pinterest is voor vrouwen van 40+. Snapchat zet je in als je tieners zoekt. Insta voor als je iets met mooi beeld doet. En YouTube is leuk voor de advertentie-inkomsten, maar leidt niet tot conversie. Vooroordelen worden vermorzeld tijdens een arena op The Social Conference. Vier experts verdedigen hun favoriete kanaal en verzorgen een update over welke doelgroep waar welk gedrag vertoont. Een van hen is Luuk de Haardt, die crossmediale marketingcampagnes voor RTL heeft bedacht.

Social

Omzet programmatic stelt teleur

De markt voor programmatic display groeit en wordt alleen al in de Verenigde Staten geschat op 31 miljard dollar komend jaar. Desondanks worstelen uitgevers met de toepassing ervan en blijken zij teleurgesteld over de behaalde omzetten.

Programmatic

LinkedIn- en Twitter-managers spreken op The Social Conference

Hij is vertrokken bij LinkedIn, dat in de Benelux de deuren moest sluiten, maar is daarmee niet verdwenen. Marc de Vries, mede-oprichter van Monsterboard.nl en tot voor kort country manager Benelux, spreekt donderdag op The Social Conference in Amsterdam.

Social

Marktplaats voor online videoreclames Teads naar Altice

Kabelbedrijf Altice koopt Teads, een marktplaats voor online videoreclames met een publiek bereik van meer dan 1,2 miljard gebruikers.

Video