bGenius in partnerprogramma Bing Nederland
bGenius is het eerste technologiebedrijf in Nederland dat toetreedt tot het partnerprogramma van zoekmachine Bing.
bGenius is het eerste technologiebedrijf in Nederland dat toetreedt tot het partnerprogramma van zoekmachine Bing.
Tenzing Travel kreeg te maken met een SEO-uitdaging toen de oude naam Kuoni twee jaar geleden helemaal verdween. Nu e-commerce manager Daan Lodewijks dat weer op orde heeft, is er tijd voor nieuwe projecten. “Conversieoptimalisatie is geen doel op zich.”
Of chatbots (al) geschikt zijn voor klantcontact is een discussiepunt. Maar de bots zijn in ieder geval voor één ding heel goed bruikbaar: het al dan niet gepersonaliseerd toesturen van content. Een goed, misschien zelfs beter, alternatief voor e-mail?
Steeds meer consumenten kijken mobiel naar YouTube. Het aandeel bedraagt al zo’n 70 procent en wordt vooral bepaald door jong volwassenen en vrouwen. Mobiel brengt wel met zich mee dat er naar kortere video’s wordt gekeken. Desktopgebruikers kijken langer.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een tv-commercial van beleggingsapp BUX die werd gemaakt op basis van internetfilmpjes.
De mensgestuurde zoekmachine Jelly van Twitter medeoprichter Biz Stone en Ben Finkel, opgericht in 2014, is voor een onbekend bedrag overgenomen door Pinterest.
Niet de prijs maar de klantervaring bepaalt of bedrijven (nog) een lang leven hebben. Maar betekent aandacht voor de customer experience niet gewoon hetzelfde als focussen op de customer service? Nee, er is een wezenlijk verschil tussen de twee. Dat vertellen consultant Nienke Bloem en Steven Oudejans van Ace & Tate in het Emerce Webinar ‘De toekomst van Customer Experience’.
Al tijden wordt er geroepen dat Facebook over haar hoogtepunt heen is. Het gebruikersaantal neemt nog steeds toe, maar dit is vooral te danken aan oudere doelgroepen. Het ‘daddy-on-the-dancefloor-syndroom’ is dan ook de reden dat steeds meer jongeren kiezen voor andere sociale netwerken, zoals Snapchat of Instagram. Wat betekent de toenemende vergrijzing voor de toekomst van Facebook?
Microsoft stopt met zijn experimentele sociale netwerk So.cl, dat in 2011 voortkwam uit onderzoek van Microsofts Fuse Labs. Sinds 2012 is het netwerk openbaar, maar bijna niemand kent het.
Shazam breidt zijn app uit met augmented reality en richt zich daarmee specifiek op adverteerders. Het werkt een beetje zoals beestjes jagen met Pokémon Go, maar dan met merkuitingen.
Salesforce en IBM gaat samenwerken op het gebied van kunstmatige intelligentie. Salesforce gaat ook diensten van IBM Watson verkopen, en IBM op zijn beurt gaat Einstein promoten. Ook worden die diensten meer op elkaar afgestemd.
De traditionele op leads gebaseerde marketing aanpak heeft maar een doel: zoveel mogelijk leads bovenaan in de salestrechter krijgen en hopen dat er ook een hoop onderaan overblijven. Bij Account Based Marketing (ABM) gaat het om een veel gerichtere aanpak op een aantal vooraf geselecteerde accounts. En deze accounts ga je vervolgens met gerichte campagnes in samenwerking met sales binnen proberen te halen. Maar hoe zet je ABM nu praktisch en succesvol in? Wat zijn de tips en de valkuilen?
Geen e-mailcampagne wordt vandaag de dag verzonden zonder dat er sprake is van enige mate van segmentatie en maatwerk in de boodschap. Toch worden diezelfde principes nog niet vaak op de website van het bedrijf of merk benut.
Het Haarlemse softwarebedrijf Online Succes, dat B2B marketeers ondersteunt, heeft 300.000 euro groeigeld ontvangen van privé-investeerders.
Advertising Director Daan Jansonius verlaat na vijf jaar Social Embassy-iProspect en gaat voor Snap in Amsterdam aan de slag.