More stories

bGenius in partnerprogramma Bing Nederland

bGenius is het eerste technologiebedrijf in Nederland dat toetreedt tot het partnerprogramma van zoekmachine Bing.

Online advertising

Tenzing Travel: slim omgaan met klein marketingbudget

Tenzing Travel kreeg te maken met een SEO-uitdaging toen de oude naam Kuoni twee jaar geleden helemaal verdween. Nu e-commerce manager Daan Lodewijks dat weer op orde heeft, is er tijd voor nieuwe projecten. “Conversieoptimalisatie is geen doel op zich.”

Travel

Chatbots goed alternatief voor e-mail en andere pushmarketing?

Of chatbots (al) geschikt zijn voor klantcontact is een discussiepunt. Maar de bots zijn in ieder geval voor één ding heel goed bruikbaar: het al dan niet gepersonaliseerd toesturen van content. Een goed, misschien zelfs beter, alternatief voor e-mail?

E-mailmarketing

Infographic: YouTube steeds vaker mobiel bekeken

Steeds meer consumenten kijken mobiel naar YouTube. Het aandeel bedraagt al zo’n 70 procent en wordt vooral bepaald door jong volwassenen en vrouwen. Mobiel brengt wel met zich mee dat er naar kortere video’s wordt gekeken. Desktopgebruikers kijken langer.

Video

Campagnepanel over BUX: ‘Nogal verwarrend’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een tv-commercial van beleggingsapp BUX die werd gemaakt op basis van internetfilmpjes.

Campagnes

Mensgestuurde zoekapp Jelly naar Pinterest

De mensgestuurde zoekmachine Jelly van Twitter medeoprichter Biz Stone en Ben Finkel, opgericht in 2014, is voor een onbekend bedrag overgenomen door Pinterest.

Search

‘CX en NPS moeten op hoogste niveau in organisatie bestuurd’

Niet de prijs maar de klantervaring bepaalt of bedrijven (nog) een lang leven hebben. Maar betekent aandacht voor de customer experience niet gewoon hetzelfde als focussen op de customer service? Nee, er is een wezenlijk verschil tussen de twee. Dat vertellen consultant Nienke Bloem en Steven Oudejans van Ace & Tate in het Emerce Webinar ‘De toekomst van Customer Experience’.

Customer Experience

Vergrijzing op Facebook: hoe ziet de toekomst eruit?

Al tijden wordt er geroepen dat Facebook over haar hoogtepunt heen is. Het gebruikersaantal neemt nog steeds toe, maar dit is vooral te danken aan oudere doelgroepen. Het ‘daddy-on-the-dancefloor-syndroom’ is dan ook de reden dat steeds meer jongeren kiezen voor andere sociale netwerken, zoals Snapchat of Instagram. Wat betekent de toenemende vergrijzing voor de toekomst van Facebook?

Facebook

Microsoft stopt met sociaal netwerk So.cl

Microsoft stopt met zijn experimentele sociale netwerk So.cl, dat in 2011 voortkwam uit onderzoek van Microsofts Fuse Labs. Sinds 2012 is het netwerk openbaar, maar bijna niemand kent het.

Social

Shazam breidt uit met AR voor merken

Shazam breidt zijn app uit met augmented reality en richt zich daarmee specifiek op adverteerders. Het werkt een beetje zoals beestjes jagen met Pokémon Go, maar dan met merkuitingen.

Online marketing

Salesforce en IBM gaan gezamenlijk Watson en Einstein verkopen

Salesforce en IBM gaat samenwerken op het gebied van kunstmatige intelligentie. Salesforce gaat ook diensten van IBM Watson verkopen, en IBM op zijn beurt gaat Einstein promoten. Ook worden die diensten meer op elkaar afgestemd.

Analytics

Account Based Marketing succesvol toepassen: tips van 8 experts

De traditionele op leads gebaseerde marketing aanpak heeft maar een doel: zoveel mogelijk leads bovenaan in de salestrechter krijgen en hopen dat er ook een hoop onderaan overblijven. Bij Account Based Marketing (ABM) gaat het om een veel gerichtere aanpak op een aantal vooraf geselecteerde accounts. En deze accounts ga je vervolgens met gerichte campagnes in samenwerking met sales binnen proberen te halen. Maar hoe zet je ABM nu praktisch en succesvol in? Wat zijn de tips en de valkuilen?

B2B Digital

On-site personalisatie kan veel beter

Geen e-mailcampagne wordt vandaag de dag verzonden zonder dat er sprake is van enige mate van segmentatie en maatwerk in de boodschap. Toch worden diezelfde principes nog niet vaak op de website van het bedrijf of merk benut.

Conversie

Drie ton voor Haarlems B2B bedrijf

Het Haarlemse softwarebedrijf Online Succes, dat B2B marketeers ondersteunt, heeft 300.000 euro groeigeld ontvangen van privé-investeerders.

B2B Digital

Daan Jansonius naar Snap Nederland

‎Advertising Director Daan Jansonius verlaat na vijf jaar Social Embassy-iProspect en gaat voor Snap in Amsterdam aan de slag.

Online advertising