Nominaties SAN New Kids on the Block bekend
SAN maakt de shortlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.
SAN maakt de shortlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.
LinkedIn is veruit het beste socialmediaplatform voor B2B-bedrijven om leads te genereren, zo blijkt uit onderzoek van Buzzsumo en Content Marketing Institute. Maar hoe haal je hier het optimale rendement uit?
Body & Fit zet de diensten van The online company in om nieuwe klantgroepen te bereiken en het bereik van de webwinkel uit te rollen naar België, Duitsland en Frankrijk.
Een schreeuwerige online campagne heeft geen nut als mensen je merk of product nog niet kennen. Wie recht op het conversiedoel afgaat, schiet vaak mis. Maar hoe kun je nieuwe klanten dan wel aan je binden?
Nieuwgierigheid is zijn drijfveer. Stephan Okhuijsen, de man achter Datagraver, vraagt zich bijvoorbeeld af of het klopt dat er tegenwoordig meer grijze auto’s rondrijden dan vroeger. “Dan pak ik de data van de RDW en daarmee kan ik laten zien dat begin jaren 50 nog driekwart van de auto’s een kleur had. Terwijl nu tweederde van de auto’s grijs, zilver, wit of zwart is”. Een leuk weetje, maar vaak zijn leuke weetjes ook heel leerzaam.
De grootste uitdaging voor hoteliers is het aantrekken van meer online boekingen. Het minst maken zij zich zorgen over de concurrentie van deelconcepten zoals Airbnb.
De in Rotterdam gevestigde startup LiveChat Service moet stoppen met digitaal klantcontact via WhatsApp. In de kennisgeving wordt aangegeven dat de techniek van WhatsApp niet voor zakelijke diensten gebruikt mag worden.
Lang niet alle opties van software voor marketing automation worden benut. Is dat erg? En welke pareltjes blijven bijvoorbeeld in een pakket als Hubspot onontdekt?
Adverteerders geven in 2017 voor het eerst meer reclamebudget uit aan internet dan aan televisie, aldus een nieuw rapport van mediaspecialist Zenith.
De tv-exploitant van RTL in Duitsland, IP Deutschland, denkt dat ‘addressable tv’ over drie jaar voor meer dan honderd miljoen euro omzet kan zorgen. De eerste proeven worden er al mee gedaan en adverteerders happen toe.
Met de komst van nieuwe onlineplatformen wordt de customer journey steeds complexer. Het is inmiddels heel gewoon dat een customer journey een aantal touchpoints op verschillende platformen omvat voorafgaand aan een conversie. De uitdaging bij deze langdurige customer journeys is het bepalen hoeveel elk kanaal heeft bijgedragen aan die conversie.
Digitaal bureau E-sites lanceert Labs. Hier wordt technologie gedemonstreerd voor organisaties en early adaptors die willen innoveren.
Producenten van films en tv-programma’s profiteren van de groeiende behoefte aan kwalitatieve visuele online content. Telecombedrijven daarentegen zien de omzetten dalen en moeten nieuwe verdienmodellen zoeken.
Het bureau MWM2 zal de komende jaren voor de KvK een Ondernemerspanel gaan opzetten en beheren. Het panel wordt gebruikt om onder andere behoefte- en productonderzoek uit te voeren onder ondernemers.
Nu TUI een eigen ‘digitaal hart’ heeft, is het in staat klanten beter te volgen en ze te betrekken bij organisatie. Dat vertelt Edwin Hof, verantwoordelijk voor de e-commerce en digitale marketing bij de reisorganisatie. “We hebben externe bureaus meer losgelaten en silo’s doorbroken. Klantbetrokkenheid en het genereren van user generated content spelen daardoor een steeds grotere rol.”