Dick Molman (Sanoma) voorzitter Stichting Reclame Code
Dick Molman wordt de nieuwe voorzitter van het bestuur van de Stichting Reclame Code. Hij volgt Willem van der Mee op, die sinds 1 november 2005 voorzitter was.
Dick Molman wordt de nieuwe voorzitter van het bestuur van de Stichting Reclame Code. Hij volgt Willem van der Mee op, die sinds 1 november 2005 voorzitter was.
Snapchat is het communicatiekanaal dat reisexperts het verwarrendst vinden. Dat blijkt uit de Travel Expert Index van Sabre, die maandelijks een panel van professionals uit de reisbranche prangende kwesties voorlegt.
De Japans-Nederlandse marktonderzoeker Macromill (met hoofdkantoor in Tokio en Rotterdam) is vanochtend naar de beurs gegaan in Japan.
Nieuwsapp Upday gaat per 1 april van start in Nederland als onderdeel van de Europese expansie die uitgever Axel Springer met dat label uitvoert.
Google Analytics is voor de meeste website exploitanten nog steeds de standaardoplossing voor web analytics. Bestaan er dan geen alternatieven voor deze allesweter? Jazeker, die bestaan. Hieronder vind je een aantal alternatieven voor Google Analytics op een rij.
Niet de energieleveranciers zelf maar de prijsvergelijkers in deze markt scoren het hoogste qua SEO-zichtbaarheid, zo laat een nieuw onderzoek […]
Google maakt het Guetzli-algoritme open source. Met dat algoritme kunnen JPEG-plaatjes sterk worden verkleind, fotobestanden in hoge resolutie zelfs tot 35 procent.
Pinterest is voor vrouwen van 40+. Snapchat zet je in als je tieners zoekt. Insta voor als je iets met mooi beeld doet. En YouTube is leuk voor de advertentie-inkomsten, maar leidt niet tot conversie. Vooroordelen worden vermorzeld tijdens een arena op The Social Conference. Vier experts verdedigen hun favoriete kanaal en verzorgen een update over welke doelgroep waar welk gedrag vertoont. Een van hen is Luuk de Haardt, die crossmediale marketingcampagnes voor RTL heeft bedacht.
De markt voor programmatic display groeit en wordt alleen al in de Verenigde Staten geschat op 31 miljard dollar komend jaar. Desondanks worstelen uitgevers met de toepassing ervan en blijken zij teleurgesteld over de behaalde omzetten.
Hij is vertrokken bij LinkedIn, dat in de Benelux de deuren moest sluiten, maar is daarmee niet verdwenen. Marc de Vries, mede-oprichter van Monsterboard.nl en tot voor kort country manager Benelux, spreekt donderdag op The Social Conference in Amsterdam.
Kabelbedrijf Altice koopt Teads, een marktplaats voor online videoreclames met een publiek bereik van meer dan 1,2 miljard gebruikers.
Tv-bedrijf Sky gaat zijn reclamesysteem AdSmart pan-Europees uitrollen waardoor adverteerders persoonlijker kunnen adverteren naar huishoudens.
Adobe brengt een nieuw reclameplatform uit waarmee mediabureaus en adverteerders vanuit de cloud hun online en televisiecampagnes kunnen opzetten en beheren.
Crawlen, het is datgene wat Google doet om de inhoud van je site te indexeren. Als je website niet goed gecrawld kan worden, heeft dit grote gevolgen voor de vindbaarheid. Crawl budget is een niet veel gehoorde term, echter we merken dat, vooral grote, websites hier vaak kansen laten liggen. In deze blog vier insider tips voor techies.
Hoewel WhatsApp nog steeds de meeste gebruikers heeft (10,9 miljoen), is Instagram (3,2 miljoen gebruikers) relatief gezien één van de snelst groeiende sociale platformen van ons land. Bovendien heeft het bijna evenveel dagelijkse gebruikers (1,5 miljoen) als YouTube, dat een veel grotere gebruikersgroep heeft (namelijk 7,5 miljoen).