More stories

Vier recente SEO-updates die je niet mag missen

Omdat het bijna onmogelijk is alles in je nieuwsfeed bij te houden, bieden we je bij deze graag een wrap-up aan van -wat ons betreft- de belangrijkste SEO-updates tot nu toe in 2017. Wat is er in het eerste kwartaal voorbij gekomen vanuit Google/ de SEO-scene? Best veel! Vandaar hierbij een top vier selectie zodat je weer direct op de hoogte bent van de meest interessante punten!

Search

Infographic: 21 On-page SEO factoren

On- en off page SEO, beide manieren om te scoren in de organische resultaten van de zoekmachine. Twee begrippen waar al hele boekwerken vol mee geschreven zijn. Daarom nog maar eens een handig overzicht waarin we precies laten zien welke on-page SEO factoren jij kan toepassen.

Search

9 B2B-e-mailmarketingvoorbeelden voor elke fase van de klantreis

E-mailmarketing is al jaren een van de belangrijkste activiteiten om leads mee te genereren voor B2B-bedrijven. Maar wanneer is een campagne een succes en hoe kun je dat zelf realiseren?

B2B Digital

Colruyt komt met één klantenkaart voor al zijn webshops

De Belgische supermarkt Colruyt komt met één klantenkaart voor al zijn winkelformules en webshops: de Xtra-klantenkaart. Deze week vielen er al 3,7 miljoen kaarten in de brievenbussen.

Customer Loyalty

Nu ook gratis variant Facebook Workplace

Facebook introduceert een gratis versie van zijn zakelijke chatdienst Workplace, een tegenhanger van Slack.

Facebook

Geen advertenties meer bij YouTube video’s met minder dan 10.000 impressies

YouTube stopt met het vertonen van reclame bij video’s die minder dan 10.000 keer worden bekeken. Op deze manier hoopt het videokanaal tegemoet te komen aan bezwaren van adverteerders die niet langer willen dat hun advertenties te zien zijn bij controversiële onderwerpen.

Online advertising

Digitale transformatie in Technologie: Big Data Analytics en Artificial Intelligence

De afgelopen jaren schetsen een duidelijk beeld: door technologische ontwikkelingen staat iedere industrie op de kop. De ontwikkelingen gaan zo snel dat traditionele bedrijven moeite hebben zich staande te houden. We kunnen rustig stellen dat de technologiesector de drijvende kracht is achter deze transformatie en er tegelijkertijd zelf ook niet aan ontkomt. Dat brengt uitdagingen met zich mee voor CMO’s van tech-bedrijven.

Strategy
Premium

Emerce 100: de beste bedrijven in e-business 2017

Vandaag verschijnt de twaalfde editie van Emerce 100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin publiceren we hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.

Marketing

Apple betreedt Snapchat-tijdperk met Clips

Zojuist heeft Apple Clips vrijgegeven, een gratis app om foto’s en video’s mee op te leuken. De mogelijkheden doen sterk denken aan Snapchat en Instagram Stories, al heeft Apple besloten om er geen eigen sociaal netwerk omheen te bouwen.

Social
Premium

Nominaties Dutch Interactive Awards 2017 bekend

De nominaties van de achtste jaarlijkse Dutch Interactive Awards (#dia17) zijn bekendgemaakt. Op 1 juni wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.

Digital Agencies

Google AI in Adwords: vriend of vijand?

Google houdt wel van een beetje innovatie, zo wordt nu het advertentieplatform AdWords op de schop genomen. Wat gaat er […]

Online advertising

Coolblue met eigen affiliateprogramma

Online retailer Coolblue heeft het white label affiliate-netwerk van Performance Horizon geadopteerd voor zijn eigen affiliateprogramma. Het eerdere affiliate programma blijft nog een periode actief.

Online marketing

Google Posts laat bedrijven content publiceren tussen zoekresultaten

Het experiment ‘Google Posts’ is uitgebreid. Nadat eerst de Amerikaanse presidentskandidaten de nieuwe functie mochten uitproberen kunnen nu musea, muzikanten en sportclubs hun content direct in de zoekresultaten publiceren.

Search

Online in Nederland groter dan andere reclamevormen samen

Adverteerders geven in 2017 meer uit aan reclame op internet dan bij alle andere mediatypen bij elkaar opgeteld. Nieuwe cijfers van IAB Nederland laten zien dat internetreclame in 2016 met 11,6 procent groeide tot 1,7 miljard euro.

Online advertising
Premium

46 Nederlandse nominaties voor Webby Awards

Nederland sleepte in totaal 46 nominaties binnen voor de Webby Awards, een van de meest internationale prestigieuze internetprijzen. Mediamonks is vijftien keer genomineerd, met werk voor onder meer Unicef (Unfaire Tales), Intel (HIstory comes alive), Weber (Genesis II) en Etihad (Reimagined).

Digital Agencies