More stories

WhatsApp sommeert Nederlands bedrijf om te stoppen met klantcontact

De in Rotterdam gevestigde startup LiveChat Service moet stoppen met digitaal klantcontact via WhatsApp. In de kennisgeving wordt aangegeven dat de techniek van WhatsApp niet voor zakelijke diensten gebruikt mag worden.

Customer Service

Welke functies in marketing automation-software worden zoal vergeten?

Lang niet alle opties van software voor marketing automation worden benut. Is dat erg? En welke pareltjes blijven bijvoorbeeld in een pakket als Hubspot onontdekt?

Marketing automation

Reclame-uitgaven internet overstijgen tv in 2017 voor het eerst

Adverteerders geven in 2017 voor het eerst meer reclamebudget uit aan internet dan aan televisie, aldus een nieuw rapport van mediaspecialist Zenith.

Online advertising

RTL verwacht veel van persoonlijke(r) tv-reclame

De tv-exploitant van RTL in Duitsland, IP Deutschland, denkt dat ‘addressable tv’ over drie jaar voor meer dan honderd miljoen euro omzet kan zorgen. De eerste proeven worden er al mee gedaan en adverteerders happen toe.

Gebruik een data driven attributiemodel, eenvoudige werken niet

Met de komst van nieuwe onlineplatformen wordt de customer journey steeds complexer. Het is inmiddels heel gewoon dat een customer journey een aantal touchpoints op verschillende platformen omvat voorafgaand aan een conversie. De uitdaging bij deze langdurige customer journeys is het bepalen hoeveel elk kanaal heeft bijgedragen aan die conversie.

Attributie
Premium

E-sites lanceert proeflab voor innovaties

Digitaal bureau E-sites lanceert Labs. Hier wordt technologie gedemonstreerd voor organisaties en early adaptors die willen innoveren.

Digital Agencies

ABN AMRO: Contentmakers profiteren, telecommers verliezen

Producenten van films en tv-programma’s profiteren van de groeiende behoefte aan kwalitatieve visuele online content. Telecombedrijven daarentegen zien de omzetten dalen en moeten nieuwe verdienmodellen zoeken.

Publishing

MWM2 wint aanbesteding Kamer van Koophandel

Het bureau MWM2 zal de komende jaren voor de KvK een Ondernemerspanel gaan opzetten en beheren. Het panel wordt gebruikt om onder andere behoefte- en productonderzoek uit te voeren onder ondernemers.

B2B Digital

TUI: minder ‘reclamebureau denken’, focus op klantbetrokkenheid

Nu TUI een eigen ‘digitaal hart’ heeft, is het in staat klanten beter te volgen en ze te betrekken bij organisatie. Dat vertelt Edwin Hof, verantwoordelijk voor de e-commerce en digitale marketing bij de reisorganisatie. “We hebben externe bureaus meer losgelaten en silo’s doorbroken. Klantbetrokkenheid en het genereren van user generated content spelen daardoor een steeds grotere rol.”

Customer Engagement
Premium

Dept koopt freelance community eBrella

Bureaunetwerk Dept neemt eBrella over, een community van freelance digital professionals. “Bedrijven voegen steeds vaker freelancers toe aan hun eigen scrumteams. Daar haken we op aan”, aldus mede-oprichter Paul Manuel.

Digital Agencies

Generatie Alpha en de toekomst van voice ads

Twee weken geleden liet Google, naar wat het lijkt, de eerste audio-advertentie van Walt Disney horen op de Google Home, wat resulteerde in een storm van kritiek op Twitter en Reddit. Deze ongevraagde promotie benadrukt dat Google zoekende is naar een balans tussen het verdienen aan nieuwe zoekvormen en de tolerantie van gebruikers voor meer en nieuwe advertenties. Op het eerste gezicht lijkt Google te kunnen rekenen op weinig tot geen tolerantie, maar nieuwe generaties bieden kansen.

Online advertising

Inventory Sanoma/SBS beschikbaar via AppNexus

Reclameruimte voor display-advertising bij Sanoma | SBS is nu ook beschikbaar via de internationale marktplaats AppNexus.

Content-optimalisatie: haal meer uit wat je al hebt!

Heb jij ook het gevoel dat je meer uit je bestaande content kunt halen? Meer bezoekers, én meer conversies? Met veel bloed, zweet en tranen komt jouw content tot stand, maar vervolgens kijkt niemand er naar. Dat is toch zonde? Temeer omdat het onnodig is. Na het lezen van dit artikel kun jij zelf een plan maken en uitvoeren om meer rendement uit jouw bestaande content te halen.

Contentmarketing

Twitter overweegt betaalde versie TweetDeck

Twitter overweegt om een betaalde versie van het programma TweetDeck beschikbaar te stellen met meer analytics. Op dit moment peilt Twitter of daar belangstelling voor bestaat.

Analytics

Infographic: waar zit je doelgroep op sociale media?

Maar liefst 2,8 miljard mensen maken gebruik van sociale media, 37 procent van de wereldbevolking. Maar welke platforms moet je inzetten voor bepaalde doelgroepen? Tracx heeft dat voor je op een rij gezet, Facebook is ideaal voor het aanspreken van Millennials en Gen X, YouTube trekt meer mannen dan vrouwen vanaf 18 jaar en Instagram is meer een vrouwending.

Social