More stories

Social service niet populair

Social media is hot voor klantenservices. Toch blijkt maar liefst 65 procent van de internetgebruikers wereldwijd er geen gebruik van te maken. Consumenten zoeken liever contact via traditionele kanalen zoals de telefoon.

Customer Service

Macy’s selecteert nieuwe reclamepartners

Het grote Amerikaanse warenhuis Macy’s heeft nieuwe reclamepartners geselecteerd voor de feestperiode aan het einde van het jaar. Het fameuze J. Walter Thompson is ingeruild voor Figliulo & Partners en BBH.

Creative

Online Tuesday: Marketing automation in B2C-klantacquisitie

Het is voor veel marketing-automationadepten vloeken in de kerk: zeggen dat marketing automation ingezet kan worden in consumentenmarketing. Want marketing automation is toch bedoeld voor leadgeneratie en lead nurturing in B2B?

Marketing automation

Digital Marketing Live! uitgelicht: Van Gogh Museum

Storytelling wordt steeds belangrijker. Zeker voor een museum, dat verhalen vertellen als zijn kerntaak beschouwt. Het Van Gogh Museum speelt daar visueel heel goed op in via de website en sociale media zoals Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter.

Dialogue Marketing

Coolblue, Praxis en KLM genomineerd voor Beste Social Awards

Coolblue, Praxis, Vodafone, KLM, WNF en T-Mobile zijn enkele van de genomineerden van de Beste Social Awards, de prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media. Stemmen kan tot 1 juni.

Social

CEO DTG: ‘Print is nog niet dood’

Van telefoongidsen naar online marketingservices, zo transformeert DTG zijn businessmodel. De ex-monopolist strijdt tegenwoordig in een snel digitaliserende markt met duizenden concurrenten om de gunst van MKB-bedrijven. “Wij zijn completer”, aldus CEO Erik Hoekstra.

Marketing

Infographic: tips voor appretentie

Appretentie blijft problematisch. Gebruikers raken al gauw uitgekeken op apps en het merendeel wordt uiteindelijk weer verwijderd, waarna er doorgaans geen (advertentie)inkomsten meer zijn. De zogenoemde installeerkosten van apps liggen gemiddeld op 2,22 dollar voor Android en 1,46 dollar voor iOS per gebruiker. Marketing startup Appboy geeft tips om retentie tegen te gaan.

Online marketing

Adobe koopt social engagement platform

Adobe heeft Livefyre overgenomen, een social engagement platform, waarmee merken op Twitter of Instagram kunnen onderzoeken wat er over hen wordt gezegd.

Analytics

Digital Marketing Live! uitgelicht: Frieslandcampina

Wendy van Sante vertelt op Digital Marketing Live! hoe WhatsApp heeft bijgedragen aan een succesvolle merkactivatie van Chocomel tijdens de Chocomel WhatsApp Challenge. Chocomel faciliteerde daarbij een belangrijk onderdeel van de festivalbeleving door de interactie aan te gaan met de consument.

Dialogue Marketing

1 miljard dollar omzet voor verkopers Amazons B2B marktplaats

Amazons B2B marktplaats heeft in zijn eerste jaar 1 miljard dollar aan omzet gegenereerd voor zijn verkooppartners.

B2B Digital

Genonimeerden DIA PRO en Company of the Year bekend

Transavia, Mood for Magazines, ING en NTR zijn de genomineerden voor Company of the Year, een onderdeel van de aanstaande Dutch Interactive Awards.

Creative

Goede cijfers voor performance-marketing specialist Criteo

Criteo, de specialist in performance-marketingtechnologie, heeft in het eerste kwartaal zijn omzet met 36 procent zien stijgen naar 401 miljoen dollar.

Online marketing

Hero Conf Philadelphia: hacking marketing volgens Scott Brinker

Van 25 t/m 27 april was de vijfde editie van ’s werelds grootste PPC conferentie: de Hero Conf, dit jaar in Philadelphia. Met meer dan 50 sprekers en 40 sessies is dit dé jaarlijkse gelegenheid om in een paar dagen tijd volop kennis en inspiratie op te doen dankzij sprekers als Brad Geddes, Chris Goward, Chris Haleua, Joe Kerschbaum, John Gagnon, Larry Kim, Marty Weintraub, Scott Brinker en vele anderen.

Marketing automation

MPG. ontwikkelt innovatieve videocontent voor Mona

Het bureau MPG. heeft, met als speerpunten video en Instagram, de contentstrategie ontwikkeld voor de introductie van de nieuwe productlijn van Mona, Intense Vla.

Campagnes

Personalisatie kernstrategie marketeers (infographic)

Personalisatie begint de kernstrategie te worden voor sociale marketeers, al is het nog een hele uitdaging. Het is lastig om klanten te identificeren en data over hen te verzamelen, met name als ze eerdere apparaten gebruiken. Het gaat niet alleen om data, het gaat er ook om hoe je contact legt met je klanten. Een infographic over ‘People based advertising’.

Dialogue Marketing