More stories

ShopAds introduceert biddingtechnologie voor e-tailers

Webwinkels kunnen reclameruimte op hun sites gaan verkopen aan de hoogste bieder zodra ShopAds zijn nieuwe technologie hiertoe introduceert.

Online advertising

Grote reorganisatie bij Twitter

Medeoprichter en CEO Jack Dorsey haalt de bezem door de top van Twitter. Een dezer dagen worden nieuwe bestuursleden benoemd, onder wie ten minste ‘ één bekende naam’, evenals een nieuwe marketingdirecteur.

Marketing

CMO TMG: ‘Ik zoek eerder samenwerking dan controle’

De voormalige CEO van reclamebureau FHV BBDO bekleedt sinds 2 november de positie van CMO bij Telegraaf Media Groep. Wat drijft Barbera Wolfensberger (50), die onder meer voorzitter is van de Topsector Creatieve Industrie en in het verleden op MT-niveau werkte voor onder andere HEMA en Intratuin?

Marketing

Adblock Plus passeert 500 miljoen downloads

Adblock Plus is de 500 miljoen downloads gepaseerd. Daarvoor waren precies tien jaar nodig. Tien jaar terug programmeerde Wladimir Palant de eerste Adblock Plus voor Mozilla Firefox.

Marketing

Uitgevers nemen maatregelen tegen adblockers

Het aantal online uitgevers dat maatregelen neemt tegen adblockers neemt toe. Het probleem wordt inmiddels alom onderkend, aangezien 85 procent van de omzet komt van advertenties. De aanpak per uitgever is echter zeer verschillend, zo bleek op een evenement van de marketingsite Digiday.

Marketing

Nieuwe website bouwen? Zo verlaag je de kosten

Wij worden regelmatig ingeschakeld om de bouw van een nieuwe website te begeleiden. Helaas komt dit verzoek vaak later dan we zouden willen. Als wij zo vroeg mogelijk bij het proces betrokken worden, kan je namelijk veel kosten besparen en kopzorgen voorkomen! In deze blogserie delen wij onze visie op websiteontwikkeling. Opdat online marketing consultants, overal ter wereld, beter hun werk kunnen doen! (En jij kosten voor je nieuwe website kan drukken én een betere website krijgt..)

Web-design

IN10 en Burst leveren nieuwe site IFFR op

Internetbureaus Burst en IN10 hebben de nieuwe site van het International Film Festival Rotterdam opgeleverd, een week voor het altijd drukbezochte festival de deuren opent.

Digital Agencies

Google blokkeerde in 2015 780 miljoen advertenties

Google heeft vorig jaar 780 miljoen advertenties geblokkeerd, veel meer dan de 524 miljoen in 2014. Daarnaast werden 10.000 tot 18.000 advertentie-accounts van counterfeiters gesloten, dubieuze bedrijven die namaakproducten verkopen.

Marketing

YouTube: de wereldwijde feiten en cijfers

Elk jaar, net na nieuwjaar, worden talloze artikels en blogposts geschreven die terugblikken op het voorbije jaar. We kwamen op het idee om zelf iets hieraan toe te voegen. Het is echter niet onze stijl om enkel een simpele lijst met de top 10 videos van het jaar op te stellen (hiervan zijn er reeds genoeg).

Online marketing

Dutch Interactive Awards (DIA) open voor inschrijvingen

Op 26 mei worden voor de zevende keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (DIA). De deur staat open om te nomineren.

Digital Agencies

Viraal platform voor de vastgoedsector

Het sociale platform Helpmee.nl wil makelaarssites verrijken met extra informatie. ERA Nederland gaat de dienst als eerste adopteren.

Contentmarketing

Sociale bewijskracht: hoe zet je het overtuigend in?

De zes beïnvloedingsprincipes van Cialdini zijn alom bekend. Van deze principes worden in fysieke winkels en webshops enorm veel gebruik gemaakt. Het gebruik van deze principes kan online een uitdaging vormen, want het gaat er niet alleen om welke principes je inzet, maar ook hoe kwalitatief je ze toepast. Sociale bewijskracht spant de kroon als het gaat om online persuasion, want het is ondenkbaar dat we meningen en gedragingen van anderen niet meenemen in onze koopbeslissing. Hoe zet je sociale bewijskracht overtuigend in?

Conversie

Meeste merken posten dagelijks op Instagram

Ieder merk voelt momenteel de druk om op social media aanwezig te zijn. Maar het aanmaken van een account is gemakkelijk. Het onderhouden van een account, daar wringt de schoen nog vaak. De postfrequentie op sociale platforms wisselt dan ook sterk. Welk platform aan kop gaat? Instagram.

Dialogue Marketing

‘Display passeert search in VS’

Dit jaar wordt er in de VS meer uitgegeven aan display advertenties dan aan search. Dat is althans de verwachting van eMarketer. Die schat de markt voor display op 32,2 miljard dollar, een groei van 47 procent.

Online marketing

Takeda nieuwe klant Burst

Takeda Nederland heeft LMP en Burst gekozen voor de ontwikkeling van een digitaal platform dat ondersteuning gaat bieden aan verschillende doelgroepen.

Digital Agencies