More stories

Gamification geen aankoopbooster

In mobiele apps leidt gamification meestal niet tot meer aankopen. 29 procent van de ondervraagden vindt spelletjes leuk om te doen, maar laat zijn koopgedrag er niet door beïnvloeden. Onder jongeren (18 tot 30 jaar) is dit zelfs 45 procent.

Conversie

Digital Marketing Live! uitgelicht: Grolsch

In 2015 vierde Grolsch haar 400-jarig bestaan en plopte jde bierbrouwer een beugel samen met bierliefhebbers die een hoofdrol speelden in een eenmalige jubileum commercial. Via social media riep het biermerk Nederland op om videopnames in te sturen van het ploppen van een beugel. Ook een aantal bekende Nederlanders gaven een originele draai aan hun plop-video. Je hoort er meer over tijdens Digital Marketing Live.

Dialogue Marketing

Travix integreert vluchtinformatie Routehappy in vluchtgegevens

Routehappy, het productdifferentiatieplatform voor vliegreizen, gaat samenwerken met online reisorganisatie Travix.

Search

CanvasFlip automatiseert UX testen

Een nieuwe tool CanvasFlip helpt appontwikkelaars met het verfijnen van hun ontwerpen zonder de noodzaak om gebruikerspanels in te zetten.

Customer Experience

IAB Nederland: ‘Adblock-gebruik aanzienlijk afgenomen’

Brancheorganisatie IAB Nederland zegt dat door de bewustwordingscampagne ‘Internet is niet gratis’ inmiddels 7 procent van de adblockgebruikers is gestopt. Bijna de helft heeft tenminste één website op een zogenoemde whitelist gezet, waardoor alsnog advertenties worden doorgegeven.

Online advertising

Het Twitterfeest dat Eurovisie Songfestival heet

Dinsdag 10 mei 2016 is het zover, @douwe_bob strijdt dan voor een plaats in de finale van het Songfestival. En net als elk jaar is de voorpret al in volle gang op Twitter. Massaal wordt de singer-songwriter gesteund via de hashtag #TeamDouwe en het account @TeamDouwe kent al ruim 23.000 volgers en counting. De verwachting is dat net als voorgaande jaren Twitter ontploft tijdens het live event. Want, het Eurovision Songfestival kijken is nou eenmaal leuker met Twitter in de hand als tweede scherm. Maar wat is de aantrekkingskracht nou precies?

Twitter/X

Google test gesponsorde zoekresultaten

Google experimenteert stilletjes met gesponsorde zoekresultaten en blogberichten. De deelnemers zijn vooralsnog geverifieerde leden van Google Plus.

Search

Booking.com lanceert chatbot platform

Het Nederlandse Booking.com lanceert vandaag een chatbot platform waarmee klanten een hotelkamer kunnen boeken of nadere informatie over hun kamer kunnen opvragen.

Customer Service

Mediamonitoring tool OBI4wan breidt uit met Gnip Engagement API

Mediamonitoring tool OBI4wan uit Zaandam gaat gebruik maken van de Gnip Engagement API, waarmee merken inzicht kunnen krijgen in het werkelijke bereik en engagement van hun tweets.

Analytics

Verpletter je concurrenten met de juiste zoekwoorden

Een belangrijk aspect van websites is de vindbaarheid in Google. Ja, het is een belangrijk element, welke we in dit artikel ook zullen behandelen. Maar nog belangrijker is dat je van bezoekers klanten maakt. Maar daarover later meer. Laten we eerst kijken hoe je de beste zoekwoorden selecteert.

Search
Premium

Martijn Zoetebier naar Booming

Martijn Zoetebier gaat het management team van Booming versterken als Commercial Director. Hij wordt verantwoordelijk worden voor de groei van het bureau en de verbetering van de producten en diensten portfolio.

Digital Agencies

Online vastgoeduitgevers met elkaar in de clinch

PropertyNL heeft een kort geding verloren tegen RealNext. De eerste is sinds 2000 uitgever van informatie over Nederlands vastgoed. RealNext is in 2003 opgericht door drie grote bedrijfsmakelaars om een database van Nederlands commercieel vastgoed op te zetten.

B2B Digital

Vijf redenen om gebruik te maken van vanity link shorteners

Er is geen televisiereclame, online video, advertentie, e-mailnotificatie of persbericht te vinden zonder een goed zichtbare merknaam. Waarom kiezen marketeers er dan wel voor om een merknaam weg te laten uit de URL op bijvoorbeeld social media kanalen? Er is een goede manier beschikbaar om een merknaam terug te laten komen in alle links die je als merkt deelt. De vanity link shortener biedt daarvoor de oplossing. Deze URL is een online ‘blind spot’, die miljoenen keren per dag onaangeroerd blijft.

Search

Pinterest start eigen ‘trending topics’

Pinterest heeft voortaan zijn eigen versie van ‘trending topics’, genaamd Featured Collections. Anders dan bij Twitter kiest Pinterest de onderwerpen zelf, samen met merken en ‘influencers’.

Dialogue Marketing

Hoe en waarom apps en e-mailmarketing geïntegreerd moeten worden

Notificatie- en locatiegebaseerde marketing vanuit apps is in theorie een ideale oplossing voor relevantie en engagement. De combinatie van locatiegegevens en appgebruik vertelt immers een hoop over iemands voorkeuren. Notificaties zijn weer goed voor het trekken van de aandacht. De belofte is terecht groot, maar kan op dit moment pas worden ingelost als deze vorm van mobiele marketing met e-mail wordt geïntegreerd.

E-mailmarketing