More stories

Googles startschot voor 2016: Panda nieuws en mysterieuze updates

Zaterdag 9 januari was een spannend weekend voor menig websitebeheerder en zoekmachine optimalisatie specialist. De Google ranking van verschillende websites kende plotseling grote schommelingen, met duidelijke stijgingen en dalingen in het aantal bezoekers. Deze fluctuaties waren vervolgens een week later, in het weekend van zaterdag 16 januari, opnieuw waar te nemen.

Search

‘Always on’-klant vergt meer samenwerking IT en marketing

Wat wil de klant? In theorie kunnen we al zijn gedragingen interpreteren en erop anticiperen, maar in de praktijk komt daar nog weinig van terecht. Bedrijven weten meestal niet hoe ze klantinformatie kunnen inzetten.

Analytics

Advertentiefraude naar 7,2 miljard dollar

Adverteerders verliezen dit jaar wereldwijd naar schatting 7,2 miljard dollar aan advertentiefraude. Vooral geautomatiseerde advertentieverkoop is daar debet aan, zo blijkt uit een studie van de Association of National Advertisers (ANA) en White Ops.

Marketing

Virtual Reality vindt ook zijn weg naar webbrowser

Virtual Reality (VR) is niet langer alleen weggelegd voor bijvoorbeeld de gameconsole. Ook de webbrowser is inmiddels geschikt voor de driedimensionale wereld. Daarmee vindt VR zijn weg naar de gewone doorsnee website.

Web-design

Targeting in Facebook Ads: vier must have tactieken

Facebook Ads is voor veel ondernemingen een belangrijk advertentiekanaal geworden. Het voordeel is namelijk dat er enorm veel data van iedere gebruiker bekend is waar op kan worden getarget, zoals: leeftijd, woonplaats, interesses, groepen, etc. Ondanks deze data is het de kunst om jouw specifieke doelgroep te vinden tussen de 1,49 miljard Facebookgebruikers wereldwijd (Q2 2015). Facebook Ads zijn namelijk zeer geschikt om de interactie met jouw doelgroep op te zoeken. Maar hoe bereik je juist die mensen die geïnteresseerd zijn in wat jij te vertellen hebt? In dit blog vind je de 4 interessantste opties van targeting in Facebook ads.

Facebook

LinkedIn schikt voor 13 miljoen dollar

Meer dan een half miljoen LinkedIn gebruikers krijgen elk 16 dollar als onderdeel van een schikking met het sociale netwerk. Zo luidt in elk geval een voorstel dat aan een Californische rechter Lucy Koh is voorgelegd.

E-mailmarketing

KLM verlengt samenwerking Mirabeau

KLM heeft de samenwerking met Mirabeau voor drie jaar verlengd. Mirabeau helpt het luchtvaartbedrijf met de digitale strategie en design. De partners werken al tien jaar samen.

Digital Agencies

19 tips om je Instagram profiel optimaal in te richten

Ter afsluiting van het jaar analyseerden we een van de meest onderbelichte, maar persoonlijk ons favoriete, social media kanaal Instagram. De foto-app noemt haar eigen dienstverlening treffend: Capturing and sharing the world’s moments. Instagram maakt mobiele foto- en videosharing mogelijk en heeft hiermee, zeker in het buitenland, een gigantisch bereik. Met meer dan 1,8 miljoen Nederlandse profielen en meer dan 700.000 actieve gebruikers is Instagram voor menig Nederlands merk nog een onbenutte goudmijn.

Social

Yieldr ontkent ontlopen last onder dwangsom

Het Nederlandse advertentiebedrijf Yieldr ontloopt een last onder dwangsom van de Autoriteit Persoonsgegevens door zijn activiteiten naar het Verenigd Koninkrijk te verplaatsen. Dat zegt in elk geval de Autoriteit Persoonsgegevens. Yieldr houdt er een andere optiek op na.

Analytics

Fullservice bureau Duo neemt Nascam over

Het Brugse digital agency Duo neemt zijn Limburgse sectorgenoot Nascom over. Samen behoren ze daarmee tot de top 5 van internetbureaus.

Digital Agencies

Zeker 100 ontslagen na opheffen Apple iAd

Zeker honderd mensen verliezen hun baan als gevolg van het opheffen van Apples advertentietak iAd. Apple probeert deze werknemers naar andere afdelingen over te hevelen, aldus een woordvoerder van Apple.

Marketing

Nieuwe campange XS4ALL rond klantproblemen

XS4ALL heeft samen met N=5 een First Class Internet-campagne ontwikkeld, waarin echte klantproblemen centraal staan. Van een haperende internetverbinding, geen bereik hebben in je schuur tot het niet kunnen uitprinten van een sms’je via je telefoon.

Campagnes

’41 miljoen leden voor Amazon Prime’

Een op de vijf Amerikaanse huishoudens heeft een abonnement op Amazon Prime, dat zijn er in totaal 41 miljoen. Alleen al vorig jaar zijn er 10 miljoen bijgekomen, schat Cowen & Co.

Customer Loyalty

Analyticsspecialist Looker haalt 48 miljoen dollar op

Data-analytics is hot onder investeerders. Startup Looker heeft 48 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van durffonds Kleiner Perkins Caufield & Byers.

Analytics

T-Mobile wil klanten letterlijk binden

T-Mobile introduceert op 1 februari een nieuwe loyaliteitsdienst: T-Mobile Samen. Klanten kunnen dan zelf een groep van personen samenstellen met wie zij onbeperkt willen bellen.

Customer Loyalty