More stories

Dataminen met Spotify

In de nieuwe campagne van Spotify staat het luistergedrag van zijn gebruikers centraal. Hun verhaal komt tot stand op basis van data en moet nieuw publiek naar de muziekdienst trekken.

Campagnes

Zo help je contentmarketing vakkundig om zeep

Contentmarketing is de grootste bedreiging voor contentmarketing. In ons enthousiasme doen we vaak ongemerkt dingen die contentmarketing om zeep kunnen helpen. En dat is makkelijker dan je denkt. We vermoorden met zijn allen contentmarketing en we hebben het niet door.

Contentmarketing

Ziggo dit jaar koploper in zakelijke promoties

Zakelijke telecomaanbieders hebben in de eerste vier maanden van dit jaar 5 miljoen euro besteed aan promotionele uitgaven. Kabelaanbieder Ziggo stond op de eerste plaats, terwijl Vodafone en T-Mobile volgen met elk ongeveer 1,3 miljoen euro aan zakelijke promoties. Dat blijkt uit een analyse van Telecompaper.

B2B Digital
Premium

Kleine groep waardevolle gebruikers levert 85 procent van in-app omzet

In welke mate zijn app-gebruikers loyaal? En wat leveren zulke waardevolle gebruikers het bedrijf achter de app op? Het vinden van de antwoorden op die vragen is bijzonder belangrijk, zo blijkt uit nieuw onderzoek. De betrekkelijk kleine groep van waardevolle gebruikers is namelijk goed voor 85 procent van de in-app omzet.

Customer Loyalty

Nieuw: aansturen op data driven conversions in Google Adwords

Al sinds 2003 hebben we het volop over het magische onderwerp ‘conversie-attributie’. Elke online marketeer begrijpt dat het niet juist is om alle conversies toe te kennen aan de laatste interactie die een gebruiker met een van je campagnes heeft gehad. Toch vinden de meesten van ons het lastig om de stap naar een ander attributiemodel te maken. Wat daarin niet meehelpt, is het feit dat veel systemen nog niet de mogelijkheid bieden om op geattribueerde conversiewaarden aan te sturen. Tot afgelopen week, waarin Google Adwords niet alleen heeft aangekondigd het data driven attributiemodel aan de bestaande attributiemodellen toe te voegen, maar ook heeft gekondigd dat het aan het einde van deze maand mogelijk is om af te wijken van het last click attributiemodel en je ‘conversies’ kolom te vullen op basis van een ander attributiemodel. ‘No big deal?’ Ik denk van wel.

Online advertising

Predictive Analytics: toekomst voorspellen met Customer Data

Je kunt nog zoveel data verzamelen over je klanten, als je de gegevens niet weet te gebruiken is het waardeloze informatie. Smart Data beats Big Data; pas de informatie slim toe en benader de klanten op de juiste manier. Niemand kan de toekomst echt voorspellen, maar met Predictive Analytics kun je wel op basis van bestaande data toekomstige trends en ontwikkelingen inschatten. Een analyse gebaseerd op de statistische, wiskundige en linguïstische processen, die het mogelijk maakt relaties te leggen in bestaande data en voorspellingen te doen over toekomstige trends.

Analytics

‘Uitgevers verliezen bijna 27 miljard dollar aan adblockers’

Uitgevers verliezen in 2020 bijna 27 miljard dollar als gevolg van adblockers, volgens nieuwe berekeningen van Juniper Research. Dat is bijna tien procent van de huidige digitale advertentieomzet.

Online advertising

Programmatic video ideaal voor verhogen bereik TV campagne

Televisie is nog steeds hét medium om snel veel mensen te kunnen bereiken. De slimme marketeer maakt echter ook gebruik van de vele nieuwe online en mobiele mogelijkheden om het bereik van een TV-campagne verder te verhogen. Programmatic ingekochte video impressies zijn daarvoor een zeer effectieve oplossing.

Programmatic

50 miljoen dollar groeigeld voor Gentse Showpad

De Amerikaanse durfkapitalist Insight Venture Partners heeft samen met Dawn Capital en Hummingbird Ventures niet minder dan 50 miljoen dollar gestoken in het Gentse bedrijf Showpad.

B2B Digital

Samwers steken miljoenen in start-up influencermarketing

Het investeringsfonds van de Samwer-broers, Global Founders Capital, steekt miljoenen euro’s in influencermarketingplatform ReachHero. Met het nieuwe geld moet internationale expansie worden aangeslingerd.

Social

Boete van 810.000 euro aan Daisycon terecht opgelegd

Affiliatenetwerk Daisycon is volgens de rechtbank Rotterdam terecht beboet voor 810.000 euro door toezichthouder ACM.

Online marketing

Adobe met gratis apps voor visuele verhalen

Adobe heeft Adobe Spark geïntroduceerd, volgens het bedrijf zelf de enige geïntegreerde oplossing voor het creëren en delen van visuele verhalen.

Contentmarketing
Premium

Grote interesse Nederlandse bureaus voor Cannes Lions

Dit jaar schreven al meer Nederlandse bureaus zich in om zich onder de vlag ‘Made in Amsterdam’ op de Cannes Lions te presenteren dan in 2015. Voor het tweede jaar slaan tientallen online en creatieve bureaus de handen hiervoor ineen.

Digital Agencies

Instagram rolt analytics uit voor zakelijke gebruikers

Instagram gaat zakelijke gebruikers meer mogelijkheden bieden op het gebied van analytics. Daarmee kunnen merken achterhalen of hun campagnes werken.

Analytics

Zalando lanceert eigen mobiele messenger

Onder de naam Zalon Messenger lanceert de mobiele divisie van Zalando een chatapp waarmee klanten stijladvies kunnen inwinnen bij gespecialiseerde adviseuses. Daarnaast pleegt Zalando een ‘acquihire’ in het mobiele domein.

Customer Service