More stories

RTL start videokanaal met Libresse

RTL is, aanvankelijk met Libresse als reclamepartner, het videokanaal Katwalk gestart: hét ‘platform voor de nieuwsgierige vrouw die er goed uit wil zien.’

Campagnes

Organische zoekresultaten minder belangrijk?

Sinds 22 februari zijn de nieuwe SERP-wijzigingen (search engine result pages) actief. Deze wijziging houdt onder andere een vierde advertentiemogelijkheid bovenaan de SERP in. Daarnaast zijn de right hand side ads verdwenen, daarmee zijn de posities voor de betaalde advertenties (SEA resultaten) boven- en onderaan de SERP veranderd. Door de vierde betaalde advertentie bovenaan de pagina worden de organische zoekresultaten (onbetaalde zoekresultaten) verder naar beneden gedrukt, daarnaast concurreren de organische resultaten niet meer met de right hand side ads. Wij vroegen ons af welke invloed dit zal hebben op de organische zoekresultaten?

Search

Adobe gelooft heilig in het datagedreven adverteren

Adobe heeft vandaag tijdens de Adobe Summit Europe in Londen nieuwe advertentiemogelijkheden in Adobe Marketing Cloud aangekondigd. Hiermee wordt het volgens het bedrijf eenvoudiger om data-inzichten om te zetten in creatieve advertentiecontent en gebruikers gepersonaliseerde boodschappen en aanbiedingen voor te zetten.

Analytics

Digital Marketing Live! uitgelicht: Tony’s Chocolonely

Afgelopen november vierde Tony’s Chocolonely hun tiende FAIRjaardag in een volle Gashouder in Amsterdam. Met een gemiddelde omzetgroei van zo’n 80 procent in de afgelopen drie jaar blijft het bedrijf maar groeien. Maar hoe doet dit relatief onbekende merk dit?

Dialogue Marketing

Simon Norris van Nomensa doorbreekt de UX-illusie

Simon Norris is oprichter en CEO van UX-bureau Nomensa. Ik ontmoette hem toen hij een countrymanager zocht voor Nederland, omdat het Britse bedrijf aan het uitbreiden is met een kantoor in Amsterdam. Na onze eerste bespreking dacht ik: Die man gaat onze visie op UX veranderen. Simon denkt namelijk veel verder dan de meeste UX-professionals. Misschien komt het omdat hij psycholoog is, maar hij praat over UX als meer dan alleen een leuk uiterlijk, i.e. het gebruikersinterface. Hij analyseert UX tot op het bot: wat is de onderliggende structuur, de anatomie? Uit welke elementen is de hele gebruikersbeleving opgebouwd? Welke factoren spelen allemaal mee in de customer journey?

Digital Design

‘Slimme technologie helpt om energie te besparen’

Consumenten willen het energieverbruik blijvend veranderen als zij worden ondersteund door gebruiksvriendelijke technologie. Dit blijkt uit het onderzoek waarop Charlotte Kobus een dezer dagen aan de Faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft promoveerde.

Dialogue Marketing

E-mailnieuwsbrief ideaal voor content curatie

Content curatie is op veel verschillende manieren mogelijk. Het selecteren en online verspreiden van content kan een eenvoudige taak zijn via RSS feeds en social media, maar een complexe taak als je complete white papers wilt optuigen. Een goede middenweg is content curatie via een e-mail nieuwsbrief. In mijn optiek is een e-mail nieuwsbrief dan ook veel geschikter voor content curatie dan RSS feeds en social media.

E-mailmarketing

Ook zoekmachine Bing komt met Twitter berichten

Microsofts zoekmachine Bing gaat, net als Google, Twitter-berichten opnemen in de zoekresultaten.

Search
Premium

Mangrove doet overname in New York; nieuwe directeur

Digital agency Mangrove koopt de online marketingconsultant Phoekus uit New York. Diens oprichter Mike Brady is naar Nederland verhuisd om de functie van managing director in te nemen bij het bureau uit Rotterdam.

Digital Agencies

Facebook en DigitasLBi starten online tv-show

Facebook en DigitasLBi gaan samen een soort tv-show maken die in compacte blokjes wordt ‘uitgezonden’ op de timelines van belangstellenden.

Facebook

MKB loopt erg achter met digitale marketing

MKB-ondernemers in Nederland hebben nog altijd een behoorlijke digitale kloof te dichten. Dit blijkt uit de MKB Online Monitor 2015. Dit jaarlijkse onderzoek door TNS NIPO, in opdracht van DTG, is uitgevoerd onder ruim 1.700 ondernemers uit het MKB in Nederland.

Online marketing

AD toont alvast nieuwe website

De vernieuwde website van het AD gaat vandaag in bètaversie live. Over een paar weken vervangt deze de bestaande AD.nl definitief. Bezoekers kunnen de komende weken alvast wennen aan de nieuwe vormgeving en functionaliteiten.

Web-design

AdBlock Plus extensie beschikbaar voor Edge

AdBlock Plus heeft de extensie voor Microsofts Edge browser ter beschikking gesteld, maar die werkt voorlopig alleen met de Redstone 1-update voor Windows 10.

Online advertising
Premium

BMW koopt mobiele marketing in bij aFrogleap

BMW Nederland gaat samenwerken met  aFrogleap, onderdeel van Oxyma, voor de invulling van zijn omnichannelstrategie.

Digital Agencies

Mannenmedia breidt netwerk uit met Racingnews365.nl

Online reclamenetwerk Mannenmedia breidt zijn netwerk uit met de racetitel Racingnews365.nl. Het bedrijf claimt een groei van 20 procent over 2015 en verwacht minstens zoveel over 2016 met de aankomende sportzomer.

Online marketing