RTL start videokanaal met Libresse
RTL is, aanvankelijk met Libresse als reclamepartner, het videokanaal Katwalk gestart: hét ‘platform voor de nieuwsgierige vrouw die er goed uit wil zien.’
RTL is, aanvankelijk met Libresse als reclamepartner, het videokanaal Katwalk gestart: hét ‘platform voor de nieuwsgierige vrouw die er goed uit wil zien.’
Sinds 22 februari zijn de nieuwe SERP-wijzigingen (search engine result pages) actief. Deze wijziging houdt onder andere een vierde advertentiemogelijkheid bovenaan de SERP in. Daarnaast zijn de right hand side ads verdwenen, daarmee zijn de posities voor de betaalde advertenties (SEA resultaten) boven- en onderaan de SERP veranderd. Door de vierde betaalde advertentie bovenaan de pagina worden de organische zoekresultaten (onbetaalde zoekresultaten) verder naar beneden gedrukt, daarnaast concurreren de organische resultaten niet meer met de right hand side ads. Wij vroegen ons af welke invloed dit zal hebben op de organische zoekresultaten?
Adobe heeft vandaag tijdens de Adobe Summit Europe in Londen nieuwe advertentiemogelijkheden in Adobe Marketing Cloud aangekondigd. Hiermee wordt het volgens het bedrijf eenvoudiger om data-inzichten om te zetten in creatieve advertentiecontent en gebruikers gepersonaliseerde boodschappen en aanbiedingen voor te zetten.
Afgelopen november vierde Tony’s Chocolonely hun tiende FAIRjaardag in een volle Gashouder in Amsterdam. Met een gemiddelde omzetgroei van zo’n 80 procent in de afgelopen drie jaar blijft het bedrijf maar groeien. Maar hoe doet dit relatief onbekende merk dit?
Simon Norris is oprichter en CEO van UX-bureau Nomensa. Ik ontmoette hem toen hij een countrymanager zocht voor Nederland, omdat het Britse bedrijf aan het uitbreiden is met een kantoor in Amsterdam. Na onze eerste bespreking dacht ik: Die man gaat onze visie op UX veranderen. Simon denkt namelijk veel verder dan de meeste UX-professionals. Misschien komt het omdat hij psycholoog is, maar hij praat over UX als meer dan alleen een leuk uiterlijk, i.e. het gebruikersinterface. Hij analyseert UX tot op het bot: wat is de onderliggende structuur, de anatomie? Uit welke elementen is de hele gebruikersbeleving opgebouwd? Welke factoren spelen allemaal mee in de customer journey?
Consumenten willen het energieverbruik blijvend veranderen als zij worden ondersteund door gebruiksvriendelijke technologie. Dit blijkt uit het onderzoek waarop Charlotte Kobus een dezer dagen aan de Faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft promoveerde.
Content curatie is op veel verschillende manieren mogelijk. Het selecteren en online verspreiden van content kan een eenvoudige taak zijn via RSS feeds en social media, maar een complexe taak als je complete white papers wilt optuigen. Een goede middenweg is content curatie via een e-mail nieuwsbrief. In mijn optiek is een e-mail nieuwsbrief dan ook veel geschikter voor content curatie dan RSS feeds en social media.
Microsofts zoekmachine Bing gaat, net als Google, Twitter-berichten opnemen in de zoekresultaten.
Digital agency Mangrove koopt de online marketingconsultant Phoekus uit New York. Diens oprichter Mike Brady is naar Nederland verhuisd om de functie van managing director in te nemen bij het bureau uit Rotterdam.
Facebook en DigitasLBi gaan samen een soort tv-show maken die in compacte blokjes wordt ‘uitgezonden’ op de timelines van belangstellenden.
MKB-ondernemers in Nederland hebben nog altijd een behoorlijke digitale kloof te dichten. Dit blijkt uit de MKB Online Monitor 2015. Dit jaarlijkse onderzoek door TNS NIPO, in opdracht van DTG, is uitgevoerd onder ruim 1.700 ondernemers uit het MKB in Nederland.
De vernieuwde website van het AD gaat vandaag in bètaversie live. Over een paar weken vervangt deze de bestaande AD.nl definitief. Bezoekers kunnen de komende weken alvast wennen aan de nieuwe vormgeving en functionaliteiten.
AdBlock Plus heeft de extensie voor Microsofts Edge browser ter beschikking gesteld, maar die werkt voorlopig alleen met de Redstone 1-update voor Windows 10.
BMW Nederland gaat samenwerken met aFrogleap, onderdeel van Oxyma, voor de invulling van zijn omnichannelstrategie.
Online reclamenetwerk Mannenmedia breidt zijn netwerk uit met de racetitel Racingnews365.nl. Het bedrijf claimt een groei van 20 procent over 2015 en verwacht minstens zoveel over 2016 met de aankomende sportzomer.