More stories

16 miljoen dollar voor Verto Analytics

Het Amerikaanse Verto Analytics haalt 16,1 miljoen dollar op ineen nieuwe financieringsronde. De startup meet klantgedrag op uiteenlopende apparaten.

Analytics

Crowdsourcing door Grolsch: oproep om te ploppen

Grolsch vierde haar 400-jarige bestaan vorig jaar met een tv-commercial gevuld met ingezonden filmpjes. “We deden een oproep op social om te ‘ploppen’ in een leuk filmpje en die in te zenden”, vertelt Melanie Koning Marketing Manager bij Grolsch. “Het leverde significante resultaten op in termen van merkvoorkeur, funnel en conversies.”

Customer Engagement

Qlik verkocht aan investeerder

Datavisualisatiebedrijf Qlik is voor 3 miljard dollar in handen gekomen van investeerder Thoma Bravo. Het bedrijf rekent hierdoor op meer flexibiliteit.

Analytics

Emerce B2B Online: ‘Tussen de oren van je collega’s zit de beste content’

We leven in een tijd dat ‘het niet meer gebeurt’ in scholen of universiteiten, maar in de praktijk. De wereld verandert te snel, een theorieboek is snel achterhaald. En digitale marketing kan zo goedkoop dat experimenteren de norm wordt. Edwin Vlems (MCB) vertelt op B2B Online in Maarssen over zijn eigen praktijkervaring.

B2B Digital

De Roadmap voor SEO (infographic)

Wat bepaalt het succes van zoekoptimalisatie? Daar dragen nogal wat zaken aan bij, denk aan blogintegratie, beoordelingen door bezoekers, het gebruik van tags, het hebben van een Facebook bedrijfspagina of een plek bij Google Places. 99MediaLab schets de Roadmap van SEO.

Search

Infographic: Mobiele app crisis

Het gebruik van smartphones en apps mag dan explosief zijn gestegen, wat betreft engagement valt er nog wel wat te verbeteren. Personalisatie wordt op prijs gesteld, maar 35 procent van de consumenten zetten locatiediensten uit om privacyredenen. Push notificaties vinden ze irritant, en apps stellen nogal eens teleur. Een analyse van Localytics.

Customer Experience
Premium

Incentro met Braingineers in neuromarketing

Digital agency Incentro heeft een samenwerking gesloten met Braingineers om op basis van neurale gebruikersfeedback sites en shops te kunnen optimaliseren.

Digital Agencies
Premium

‘Websites retailers 7 procent trager’

De websites van grote retailers zijn nu gemiddeld 7 procent langzamer dan een jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van Dynatrace.

Web-design

Efficiënt websites bouwen met design sprint

Het ontwikkelen van een product of dienst kan al snel in een voortslepend debat ontaarden dat maanden doorgaat. Google Ventures ontwikkelde daarom de design sprint: een methodiek gebaseerd op agile en scrum waarmee je in vijf dagen het hele proces van design, prototyping en testing met klanten doorloopt. Voor het bouwen van websites biedt de design sprint een efficiënt proces waarmee je een website bouwt.

Web-design

Lexa.nl: mobiel steeds belangrijker

“Vroeger waren we een dating site. Nu zijn we een dating service, actief op heel veel platformen, waarbij mobiel steeds belangrijker wordt”, vertelt Emiel Spies, Business Developer bij Lexa.nl. “Het aantal registraties komt 40 procent van mobiel. Het mensen dat ook wel eens inlogt met een mobiel apparaat, ligt op 70 procent.”

Mobile

Nuon: voor elke consument een unieke journey

Programma Marketeer Priscilla Smit bij Nuon vertelt over haar pilot voor customer driven marketing: “Van een traditionele manier van marketingvoeren met een algemene doelgroep gingen we naar segmentatie en unieke journeys voor elke consument.” Het eerste resultaat is een 16 procent conversieverhoging.

Customer Experience

Amazon dagvaardt verkooppartners voor valse recensies

Amazon sleept enkele verkooppartners voor de rechter omdat die valse beoordelingen hebben laten plaatsen.

Contentmarketing

Facebook stopt met Notify nieuwsapp

Facebook heeft zijn Notify nieuwsapp al na enkele maanden uit de roulatie gehaald. Onderdelen worden overgeheveld naar andere producten.

Facebook

Dit najaar eerste Dutch Search Awards

Dit najaar vinden voor het eerst de Dutch Search Awards plaats, waarbij prijzen voor zoekmarketing worden uitgereikt.

Search

Zeven inzichten om je klant verknocht te maken

Hoe zorg je ervoor dat mensen op de linkjes in je e-mail klikken? Kort antwoord is: maak klanten verknocht aan je dienst. Klinkt simpel genoeg; maar is het niet. Ik heb 7 inzichten voor je verzameld….

E-mailmarketing