More stories

Premium

ZIGT neem Antwerpse branchegenoot over

Mediabureau ZIGT neemt BossData over, een digital agency in Antwerpen met 35 digitale experts. Deze strategische zet is bedoeld om de expertise en dienstverlening van ZIGT op het gebied van digitale media verder te versterken, zo zegt het bedrijf.

Digital Agencies

De nieuwsbrief als effectief contentplatform: zo bereik je meer met minder

De nieuwsbrief ontwikkelt zich onder invloed van data steeds meer tot een gepersonaliseerd, zelfstandig medium: minder e-mails met meer impact.

E-mailmarketing
Premium

Nieuwe bereiksonderzoek NMO Online van start

De nieuwe standaard voor het meten en rapporteren van websites en apps, NMO Online, is vanaf vandaag beschikbaar voor de hele markt.

Marketing

Junction, Tussendoor en Vorm 2 bundelen krachten

Vanaf januari 2025 bundelen Junction creative + digital agency Tussendoor Internet & Marketing en Vorm 2 hun krachten. Letterlijk, want de drie bureaus delen vanaf dan niet alleen een visie, maar ook een werkplek.

Digital Agencies
Premium

Criteo stelt general manager aan voor retailmedia

Het is Criteo serieus met retailmedia als advertentievorm. Het Franse bedrijf stelt er een aparte general manager voor aan, in de persoon van de Duitse Melanie Zimmermann.

Retailmedia
Premium

LinkedIn profiteert van advertentieblokkade X

LinkedIn profiteert van de aanhoudende controverse bij X (voorheen Twitter) van Elon Musk. Veel adverteerders verleggen hun reclamebudgetten van X naar LinkedIn. De tarieven zijn door de gestegen vraag met 30 procent gestegen.

Online advertising
Premium

KPN laat doorverkoop adresgegevens klanten stopzetten

Adresgegevens van klanten van KPN mogen met ingang van volgende maand niet langer worden doorverkocht. KPN heeft in reactie op onderzoek van RTL Nieuws afspraken hierover gemaakt met kredietinformatiebureau Experian.

Privacy

EU wil minder cookiemeldingen op websites

De Europese Commissie is tot de conclusie gekomen dat de vele verplichte cookiemeldingen averechts werken. Bezoekers drukken de schermen ongelezen weg. Sommige sites, waaronder die van de NPO, tonen de schermen bij elk bezoek.

Online advertising

Sales en branding integreren: vijf tips voor een sterkere funnel

Door sales- en brandingteams beter met elkaar te laten samenwerken profiteren beiden. Denk aan datastrategie, KPI’s, content en mediakeuzes.

Strategy
Premium

Marketingbureau NP Digital opent Nederlands kantoor

Marketingbureau NP Digital heeft een Nederlands kantoor geopend en stelt Pieter Bos aan als director Business Development.

Digital Agencies

Doen wat je belooft: zo verenig je merkbelofte met de klantreis

Als het op zes van de zeven stappen in de klantreis goed gaat maar bij de zevende niet, dan klopt je verhaal al niet meer.

Customer Experience

Alle Emerce evenementen dit jaar in Amsterdam

Emerce gaat al zijn fysieke evenementen dit jaar in Amsterdam organiseren. Zo verhuist Emerce Retail op 21 maart van Maarssen terug naar de vertrouwde locatie Pakhuis de Zwijger.

E-commerce

Infographic: Dentsu Benelux onthult de Green Consumer Study

Dentsu Benelux onthult de Green Consumer Study, wat een representatief beeld geeft van de overwegingen van consumenten bij de aanschaf van (duurzame) producten en diensten.

Sustainability
Premium

Het Jaar van retailmedia

Voor Amazon is het een miljardenbusiness, in Nederland heeft bol.com de beste kaarten. In hun zoektocht naar nieuwe geldstromen boren winkelketens een voor hen nieuwe markt aan: reclameruimte exploiteren als waren ze uitgevers.

Retailmedia

Retailmedia: de kansen en de keuzes

Retailmedia heeft veel potentie. Er zijn echter ook veel vormen en opties en dus veel keuzes om te maken. Ook speelt de vrees voor privacyproblemen.

Retailmedia