More stories

Premium

Joost de Valk: ‘Contentproductie slechtste idee voor AI’

Contentproductie is het slechtste idee om generatieve AI voor in te zetten. SEO-topper Joost de Valk: “Je geeft je SEO-positie even een boost, maar daarna viel je zo diep als nog nooit hebt meegemaakt.”

Online marketing

Meer resultaat uit B2B marketing in een wereld zonder cookies

Benieuwd wat jullie B2B-marketing nou eigenlijk oplevert?  Waarschijnlijk ben je nieuwsgierig wat je campagnes opleveren en hoe je de resultaten […]

Marketing
Premium

Ster neemt verkoopactiviteiten regionale omroep over

Vanaf 1 januari zal Ster de reclameruimte op 13 regionale tv- en radiozenders gaan verkopen voor de nationale adverteerdersmarkt. Ster neemt daarmee de verkoopactiviteiten over van Omroep Reclame Nederland (ORN). Voor adverteerders is hiermee een nog groter publiek via één verkooploket binnen handbereik.

Online advertising
Premium

Noorwegen draait duimschroeven aan: EU-verbod Facebook-reclame

Noorwegen wil dat Meta in Europa geen gedragsgebaseerde reclames meer mag uitserveren naar eindgebruikers. Het land kent al een tijdelijk, lokaal verbod daarop. Het vraagt de Europese privacytoezichthouder dat nu permanent te maken en toe te passen in alle EU-landen.

Online advertising
Premium

Saskia Wagenmakers CEO IPG Mediabrands

Saskia Wagenmakers is benoemd tot Chief Executive Officer in Nederland. Ze maakt de overstap van IPG Mediabrands agency KINESSO, waar ze Managing Director was. Eerder heeft ze functies bekleed bij CANDID, en Dentsu/iProspect. Daarnaast was ze bestuurslid bij VIA Nederland.

Digital Agencies
Premium

Meta wil geld vragen voor Facebook en Instagram zonder reclame

Meta, het moederbedrijf van Facebook, overweegt gebruikers in de Europese Unie 10 tot 13 euro per maand te vragen als ze Facebook willen gebruiken zonder reclame. Daar komt vermoedelijk 6 euro bij als gebruikers ook de betaalde versie van Instagram willen gebruiken. Meta zou die plannen hebben gepresenteerd aan Europese toezichthouders om tegemoet te komen aan de verscherpte Europese privacyregels.

Facebook Advertising
Premium

Johan Schipper terug bij Merkle als Growth Solutions Lead

Merkle, de datagedreven Customer Experience Agency, stelt Johan Schipper aan als Growth Solutions Lead in Nederland. Hiermee zet Merkle naar eigen zeggen een strategische stap om klantervaringen te verbeteren en bedrijfsgroei verder te stimuleren.

Marketing
Premium

DDMA maakt genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes bekend

De genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes zijn bekend. Genomineerd zijn: ANWB (2 keer), Centraal Beheer, DELTA Fiber, Odido, Polaroid, Nederlandse Loterij, TomTom en PostNL. Zij lichten hun case toe tijdens DDMA Experimentation Heroes.

Marketing
Premium

Week van de Toegankelijkheid belicht online gebreken

De Week van de Toegankelijkheid belicht tot en met vrijdag de drempels die miljoenen Nederlanders met een beperking dagelijks tegenkomen. In de digitale wereld zijn nog heel veel stappen te zetten.

Digital Design
Premium

2024: Scherper toezicht op cookies en online tracking

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) krijgt komende jaren extra budget van het ministerie van Binnenlandse Zaken om zich beter te richten op toezicht op cookies en online tracking.

Privacy
Premium

Creatief bureau Dawn gaat verder als Springbok

Amsterdams creatief strategisch bureau Dawn gaat vanaf vandaag verder als Springbok, de naam van het bedrijf waar het sinds maart 2022 onderdeel van is.

Digital Agencies
Premium

(Emerce TV) Essent: ‘Ineens hadden we 20 miljoen bezoeken per dag’

Essent is de grootste energiemaatschappij van Nederland met de hoogste klanttevredenheid. In 2023 werd het bedrijf uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in de energiebranche, samen met Greenchoice.

Customer Service
Premium

(Emerce TV): het succesverhaal van STËLZ

Hard seltzer: drie jaar geleden wist amper iemand wat het was, inmiddels wordt het alcoholzuinige, glutenvrije en suikervrije drankje van STËLZ van Milan Voet en Glenn Cornelisse overal in Nederland gedronken. ‘We zouden graag op TikTok adverteren, maar daar is alcohol taboe,’ vertellen beiden in de videocollectie Engage.

Online marketing
Premium

Duitse displaymarkt: veertig procent is video

Adverteerders geven dit jaar ruim twee miljard euro uit aan videoreclame. Dat is veertien procent meer dan vorig jaar. Bijna de helft van alle uitgaven aan digitale displayreclame gaat naar videocommercials.

Online advertising
Premium

Ocean Outdoor breidt uit in Utrecht met groot scherm en totems

Met een groot digitaal impactvol scherm (15m2) en twaalf digitale totems breidt Ocean Outdoor haar netwerk uit in winkelcentrum Shoppingcenter Overvecht, Utrecht.

Online advertising