Klarna lanceert eigen netwerk retailmedia
Klarna doet een gooi naar de reclamebudgetten van webwinkels en merken. Het bedrijf gaat posities in zijn app en op de website verkopen en belooft bovengemiddeld geïnteresseerde shoppers.
Klarna doet een gooi naar de reclamebudgetten van webwinkels en merken. Het bedrijf gaat posities in zijn app en op de website verkopen en belooft bovengemiddeld geïnteresseerde shoppers.
Snapchat lanceert met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties opnieuw de AR-verkiezing Lens. Van 15 tot 22 november staat Snapchat in het teken van de aankomende verkiezingen! Met deze campagne wil het ministerie jongeren aanmoedigen om te stemmen.
Google is mogelijk te optimistisch bij het uitfaseren van third party cookies in Chrome. Twijfels van de Engelse toezichthouder zouden de einddatum wel eens naar 2025 kunnen doorschuiven, hoe ongewenst ook.
Marketing- en communicatiegroep GroupM sluit in Nederland een strategische samenwerking met The Invaders, een bureau dat adverteerders en gaming samenbrengt.
Hoe zorg je ervoor dat consumenten je merk vertrouwen en waarderen? Storytelling en fysieke belevingen helpen daarbij. Denk verder dan alleen digitaal.
Grote veranderingen in zoiets fundamenteels als data- en webanalyse is lastig. Met een zorgvuldig ‘discovery’-traject maak je de transitie weg van Google.
SPAR gaat 450 winkels uitrusten met schermen voor retailmedia. Adverteerders kunnen daar hun eigen advertentiecampagnes draaien. “Het kost ons geen moeite om met adverteerders rond de tafel te zitten,” vertelde Rachel Scheffers van SPAR gisteren op het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech in Leusden.
Websites van de Nederlandse en Belgische retailers zijn niet of nauwelijks geoptimaliseerd op het gebied van local SEO. Hoewel de optimalisatiescores wel zijn toegenomen is er voor retail-ketens in Nederland en België nog veel te winnen.
Ondanks geluiden dat adverteerders hun afhankelijkheid van Meta willen verkleinen, blijft het platform veruit het grootste van alle social platformen. 75 procent van het budget dat aan social media wordt gespendeerd, gaat naar Facebook en Instagram. Dat blijkt uit de DDMA Social Advertising Benchmark, waarvoor 154.000 social campagnes met een totale waarde van 140 miljoen euro, uit de periode 1 januari 2021 tot 1 juli 2023, zijn geanalyseerd.
Met een DXP gebruik je een volledig scala aan best-of-breed tools om gepersonaliseerde, geoptimaliseerde en consistente inhoud en ervaringen te produceren, terwijl je de complexiteit van het beheer vermijdt.
Meerdere politieke partijen overtreden de privacywet door zonder toestemming volgcookies te plaatsen, blijkt uit onderzoek van de NOS. Bij de BoerBurgerBeweging (BBB), Forum voor Democratie (FvD), de SGP en Volt gaat het om overduidelijke overtredingen.
De huidige marketing vraagt steeds weer nieuwe vaardigheden en kennis. Hoe vind je de balans tussen de data en het idee? En hoe werken die het beste samen?
Creative digital agency Happy Horizon opent een nieuw hub-kantoor. Dit keer in Utrecht. Vorig jaar juli werden twee nieuwe kantoren geopend in Amsterdam en Eindhoven. Nu zijn alle Utrechtse bureaus van Happy Horizon verhuisd naar het nieuwe kantoor in het Treehouse-gebouw aan de Varrolaan.
Het is nog steeds onduidelijk wat de gevolgen zijn van het verbod om gepersonaliseerde advertenties op Facebook en Instagram aan te bieden. De Europese privacytoezichthouders, waaronder de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). hebben dat verbod aangekondigd via de European Data Protection Board (EDPB).
IPG Mediabrands Nederland heeft Wouter Moen (40) aangesteld als Managing Director van haar technologie gedreven performance bureau KINESSO.