More stories

Premium

‘Productiviteit digitale bureaus blijft achter’

De winstmarges van digitale bureaus staan onder druk. 92 procent van de digital agencies, creative agencies en online marketingbureaus is in 2024 meer bezig met hun financiële resultaten dan vorig jaar. Ze kijken vooral naar manieren om hun kosten te verminderen en efficiënter te werken., zo blijkt uit onderzoek van Simplicate onder 500 bedrijven.

Digital Agencies

Jumbo voegt display banners en digital out of home toe aan advertentieplatform

Jumbo Supermarkten zet naar eigen zeggen als eerste retailer in Nederland een grote stap binnen haar self-service advertentieplatform in samenwerking met Streaem. Nu kunnen alle leveranciers, naast sponsored products, ook zelf gemakkelijk en snel display banners en digitale schermen bij Jumbo inzetten, real-time monitoren en optimaliseren.

Online advertising

Ad Alliance verlengt partnerships met Paramount, Disney, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport

Mediasaleshuis Ad Alliance start 2024 met de verlenging van vier belangrijke partnerships. De gesprekken over de verlenging van de individuele deals met Paramount, the Walt Disney Company Nederland, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport zijn allemaal succesvol afgerond.

Marketing
Premium

‘Nederlandse affiliate websites zwaar getroffen na update Google’

Een update van Google heeft affiliate marketeers duizenden tot tienduizenden euro’s aan omzet per maand gekost. Dat blijkt uit onderzoek van Start24. Voor het onderzoek werden 138 affiliate websites geanalyseerd die zich op de Nederlandse markt richten.

Affiliate marketing
Premium

Barry Loekenbach start bij The Reference

Barry Loekenbach, met meer dan twintig jaar ervaring in sales, marketing, en business process management, zal het sales team van The Reference versterken.

Digital Agencies
Premium

Hammerfest neemt (noodgedwongen) nieuwe naam: Home

Het missiegedreven social-first bureau Hammerfest heet vanaf vandaag Home. De eigenaren nemen afstand van de oude naam, omdat blijkt dat een neonazistische organisatie deze ook gebruikt.

Digital Agencies

Onderzoek: dit zijn de salarissen in de Nederlandse Online industrie

Wat verdien je nu in welke functie? En wat vinden digital professionals eigenlijk belangrijk in hun werk? Samen met Berenschot deed Emerce een uitvoerig salarisonderzoek, waarbij ook is gekeken naar andere factoren die bijdragen aan werkplezier en -tevredenheid.

E-commerce

Salarisonderzoek Nederlandse Online industrie 2024

Wat verdien je nu in welke functie? En wat vinden digital professionals eigenlijk belangrijk in hun werk? Deze vragen en […]

E-commerce
Premium

[Agency Talk] ‘Bureaus krijgen meer, betere sollicitanten’

“Ja, de zoektocht naar talent is er nog steeds, maar er komen meer kwalitatieve open sollicitaties binnen.” Nienke van Heusden, van bureau Kaliber, kijkt in Emerce Agency Talk naar ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

Digital Agencies
Premium

Publicis maakt 100.000 AI-videobedankjes voor personeel

De Franse media- en marketingroep Publicis heeft unieke 100.000 gepersonaliseerde nieuwjaarswensen geproduceerd met AI voor elk van zijn medewerkers.

Artificial Intelligence
Premium

Travix benoemt nieuwe Chief Marketing Officer

Online reisbureau Travix kondigt de benoeming van Mira van Houwelingen tot Chief Marketing Officer aan. Zij wordt verantwoordelijk voor de wereldwijde marketinginitiatieven en moet in de Benelux CheapTickets steviger gaan positioneren.

Travel
Premium

Contentbureau R&Z sluit zich aan bij Only creative entrepreneurs

Only creative entrepreneurs breidt verder uit met de toevoeging van het Nijmeegse contentbureau R&Z Content Makers. Het bureau is gespecialiseerd in copywriting, bedrijfsjournalistiek en het produceren van podcasts.

Digital Agencies
Premium

Utwente start campagne voor ouders en nieuwe studenten

De Universiteit Twente is een socialcampagne begonnen richting aankomende studenten en hun ouders. De instelling probeert op toegankelijke wijze vragen en onzekerheden weg te nemen. Niet alle technische universiteiten zijn zo ver.

Marketing
Premium

Grote overnames in consumentenonderzoek: GfK naar YouGov, I&O Research naar Ipsos

YouGov heeft voor 315 miljoen euro de consumer panel services van GfK overgenomen. De overname van CPS GfK past in de langetermijngroeistrategie van het bedrijf.

Online marketing

Belgische influencers hoeven ondernemingsadres niet rechtstreeks meer te delen op sociale media

Belgische influencers hoeven niet langer hun ondernemingsadres rechtstreeks te delen op sociale media, zo schrijft De Standaard. Ze mogen nu ook verwijzen naar een website waar dat adres kenbaar wordt gemaakt.

Influencer marketing