[Emerce TV] ‘Piekt SEA-budget? Optimaliseer je site’
Minder uitgeven aan reclame en toch betere conversies realiseren. Daar komen steeds meer bedrijven noodgedwongen achter, meestal tot hun genoegen.
Minder uitgeven aan reclame en toch betere conversies realiseren. Daar komen steeds meer bedrijven noodgedwongen achter, meestal tot hun genoegen.
Booking.com voert dagelijks meer dan 800 experimenten gelijktijdig uit met zijn apps. De reactiesnelheid is zelfs bewust vertraagd om te zien wat de tolerantiegrens is. Dat vertelt Jorden Lentze van Booking in de videocollectie Conversion & Analyics.
FNKE, het Arnhemse databedreven contentmarketingbureau, is overgenomen door Kris Kras, een creatief communicatiebureau uit Utrecht, met een sterke reputatie in (semi)overheidscommunicatie. Deze strategische overname geeft vorm aan de ambitie van beide partijen om een totaaloplossing voor geïntegreerde communicatie vraagstukken te bieden aan het MKB, corporate bedrijven en (semi) overheden.
De afgelopen jaren is er een duidelijke verschuiving waarneembaar naar meer aandacht voor privacy. Zowel Europese wetgevers als toezichthouders richten zich steeds meer op privacykwesties. Deze verschuiving wordt weerspiegeld in verschillende juridische ontwikkelingen. Denk aan de Digital Services Act, de Digital Markets Act en de toekomstige AI Act. DDMA experts Naomi van der Louw en Romar van der Leij praten je in de videocollectie Conversion & Analytics bij over de laatste ontwikkelingen.
Drukwerkdeal.nl maakte in de coronaperiode een fundamentele verandering door in hoe het zijn site beheert. Het designproces ging van functionaliteiten bouwen naar hypotheses toetsen via A/B-testen.
TikTok wordt steeds belangrijker. Jongeren gebruiken het steeds meer ook als zoekmachine. TikTok SEO is daarmee een onderwerp geworden.
De succesvolle deal met de Engelse krant The Guardian smaakt naar meer. Het Nederlandse adtechbedrijf Opt Out Advertising stelt Walter Aerts aan als hoofd Business Development. Zijn taak: internationalisering.
Door je klantdata te matchen aan Google-ID-’s kun je betere klantprofielen en audiences opstellen, gerichter adverteren en dus geld besparen.
Per 1 januari 2024 draagt DPG Media de advertentieverkoop voor huis-aan-huiskranten over aan het bureau HYPR. Hiermee neemt HYPR het verkoopplatform Adlocal voor de nationale advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten van DPG Media over.
Om klantgroepen te kunnen blijven bereiken heb je ‘first-party’ data nodig. Maar niet iedereen kan een grote first-party data stack opbouwen.
Vrijdagavond 1 december vond de achtste editie van de Dutch Search Awards plaats bij DeFabrique in Maarssen. Ook dit jaar was het een groots galafeest. Presentatoren Ron Simpson en Caressa Timmermans maakten er een feest van bij het uitreiken van de meer dan 30 awards.
Op zoek naar manieren zodat je marketing e-mails ook echt worden gelezen? Het team van Lessiter Media deelt hun e-mailmarketingtips in deze infographic. Met aandacht voor E-mail frequentie, Van-regel (naam afzender en e-mailadres), Onderwerpregel en Pre-header.
‘Third-party’ cookies worden uitgefaseerd en iets anders is nodig om prestaties te meten. ‘Server-side’ tracking is een goed privacyvriendelijk alternatief.
De winnaars van de DDMA Customer Data Awards 2023 zijn vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT. Energieleverancier Eneco trok aan het langste eind in de categorie Enterprise. De Data Challenger Award werd uitgereikt aan fashionretailer Omoda.
De werkcultuur in Korea is heel anders dan die in Nederland, maar er zijn ook overeenkomsten. Alvin Chan kent beide en deelt zijn ervaringen.