De Nederlandse consument wordt steeds duurzamer: zes prominente klantsegmenten
Aan de hand van zes duidelijk gedefinieerde klanttypen kun je een effectiever beleid ontwikkelen dat aansluit bij hun duurzaamheidsbehoeften.
Aan de hand van zes duidelijk gedefinieerde klanttypen kun je een effectiever beleid ontwikkelen dat aansluit bij hun duurzaamheidsbehoeften.
Tim Wilson is een analyticsveteraan met ervaring bij vele grote bedrijven in verschillende sectoren. Hij geeft zijn visie voor de toekomst van analytics.
Capital Advertising lanceert een nieuw label voor sportmarketing. Onder de naam Capital Sports geeft het allround marketingbureau uit ’s-Hertogenbosch zijn dienstverlening in het sportieve spectrum ‘een eigen gezicht’.
Bloemenwinkel.nl, onderdeel van een netwerk van bloemisten, mag van de rechter niet langer gebruik maken van het teken Fleurop als zoekwoord voor internetadvertenties in de zoekmachine van Google.
In de huidige wereld waar kunstmatige intelligentie pijlsnel de spil van de technologie wordt, staat de marketingwereld aan de vooravond van een nooit eerder geziene omwenteling. In een prikkelende presentatie op EDAY (5 oktober) zal Tim van der Wiel van Spooky de enorme impact van AI op de marketingbranche verkennen.
Het merendeel van de influencers wil wel posten over groen en duurzame zaken, maar de meesten voelen zich geremd. Ze durven niet vrijuit te spreken.
De ‘waarom’-vraag ontpopt zich binnen de marketingwereld steeds meer als de belangrijkste vraag die organisaties zichzelf stellen.
TriplePro Online Marketing en BAMMBOO hebben aangekondigd hun krachten te bundelen.
Het Deense audiomerk Bang & Olufsen lanceerde enkele maanden zijn nieuwste merkcampagne. Zoals de naam al doet vermoeden, geeft deze campagne invulling aan de nieuwe merkrichting van het audiomerk door de muzieksmaak van luisteraars tot leven te wekken in de vorm van interactieve avatars die volledig uniek zijn voor iedere muzieksmaak. Je hoort er meer over op Emerce EDAY op 5 oktober.
De nieuwste golf van AI-apps heeft een venster geboden op een wereld van nieuwe mogelijkheden, maar als je er echt mee aan de slag gaat, merk je dat er nogal wat beperkingen zijn. Toch houdt dat marketeers niet tegen om te experimenteren. De onderstaande infographic belicht een reeks statistieken over generatief AI-gebruik.
Het totaal aantal uitgevoerde outbound telemarketing-campagnes ligt 15 procent lager dan vorig jaar. Dit wordt deels verklaard door de herziene Telecommunicatiewet. Consumenten kunnen sinds 1 juli 2021 alleen na het geven van toestemming of als klant gebeld worden, wat gevolgen heeft gehad voor het volume. Ook de krapte op de arbeidsmarkt speelt een rol. Het tekort aan personeel vormt, net als in andere branches, ook een grote uitdaging voor de telemarketingsector. Dit blijkt uit de DDMA Telemarketing Benchmark 2023.
ADCN onthult de complete lijst van 172 finalisten van de Dutch Creativity Awards 2023. De finalisten zijn geselecteerd uit ruim 700 inzendingen in acht disciplines en 55+ categorieën. De uitreiking vindt plaats op 31 oktober in Theater Amsterdam.
Wie zijn volgens de lezers van Emerce de beste start-up, scale-up en het groenste online bedrijf? Hieronder vind je de nominaties.
In plaats van steeds met nieuwe technische oplossingen te komen bij het verschijnen van nieuwe privacywetgeving, kun je ook bewust transparantie kiezen.
Nieuwe wetgeving, minder gebruik van persoonsgegevens en targeting, en vragen om expliciete toestemming: wat wordt de toekomst van data en sociale media?