More stories

De Nederlandse consument wordt steeds duurzamer: zes prominente klantsegmenten

Aan de hand van zes duidelijk gedefinieerde klanttypen kun je een effectiever beleid ontwikkelen dat aansluit bij hun duurzaamheidsbehoeften.

Sustainability

Tim Wilson over analytics: ‘We moeten het zoeken naar een “objectieve waarheid” vermijden’

Tim Wilson is een analyticsveteraan met ervaring bij vele grote bedrijven in verschillende sectoren. Hij geeft zijn visie voor de toekomst van analytics.

Analytics
Premium

Nieuw label voor sportmarketing

Capital Advertising lanceert een nieuw label voor sportmarketing. Onder de naam Capital Sports geeft het allround marketingbureau uit ’s-Hertogenbosch zijn dienstverlening in het sportieve spectrum ‘een eigen gezicht’.

Online marketing

Bloemenwinkel.nl mag naam Fleurop niet voor advertenties gebruiken

Bloemenwinkel.nl, onderdeel van een netwerk van bloemisten, mag van de rechter niet langer gebruik maken van het teken Fleurop als zoekwoord voor internetadvertenties in de zoekmachine van Google.

Search
Premium

EDAY: AI in een nieuw marketing tijdperk

In de huidige wereld waar kunstmatige intelligentie pijlsnel de spil van de technologie wordt, staat de marketingwereld aan de vooravond van een nooit eerder geziene omwenteling. In een prikkelende presentatie op EDAY (5 oktober) zal Tim van der Wiel van Spooky de enorme impact van AI op de marketingbranche verkennen.

Online marketing
Premium

Influencers aarzelend met ‘groene postings’

Het merendeel van de influencers wil wel posten over groen en duurzame zaken, maar de meesten voelen zich geremd. Ze durven niet vrijuit te spreken.

Influencer marketing

De impact van ‘purpose-driven’ op de marketingwereld

De ‘waarom’-vraag ontpopt zich binnen de marketingwereld steeds meer als de belangrijkste vraag die organisaties zichzelf stellen.

Strategy
Premium

TriplePro Online Marketing en BAMMBOO bundelen krachten

TriplePro Online Marketing en BAMMBOO hebben aangekondigd hun krachten te bundelen.

Digital Agencies
Premium

EDAY: Bang & Olufsen over de merkcampagne See Yourself in Sound

Het Deense audiomerk Bang & Olufsen lanceerde enkele maanden zijn nieuwste merkcampagne. Zoals de naam al doet vermoeden, geeft deze campagne invulling aan de nieuwe merkrichting van het audiomerk door de muzieksmaak van luisteraars tot leven te wekken in de vorm van interactieve avatars die volledig uniek zijn voor iedere muzieksmaak. Je hoort er meer over op Emerce EDAY op 5 oktober.

Customer Experience
Premium

Infographic: Hoe marketeers generatieve AI gebruiken

De nieuwste golf van AI-apps heeft een venster geboden op een wereld van nieuwe mogelijkheden, maar als je er echt mee aan de slag gaat, merk je dat er nogal wat beperkingen zijn. Toch houdt dat marketeers niet tegen om te experimenteren. De onderstaande infographic belicht een reeks statistieken over generatief AI-gebruik.

Artificial Intelligence
Premium

Aantal uitgevoerde outbound telemarketing-campagnes lager

Het totaal aantal uitgevoerde outbound telemarketing-campagnes ligt 15 procent lager dan vorig jaar. Dit wordt deels verklaard door de herziene Telecommunicatiewet. Consumenten kunnen sinds 1 juli 2021 alleen na het geven van toestemming of als klant gebeld worden, wat gevolgen heeft gehad voor het volume. Ook de krapte op de arbeidsmarkt speelt een rol. Het tekort aan personeel vormt, net als in andere branches, ook een grote uitdaging voor de telemarketingsector. Dit blijkt uit de DDMA Telemarketing Benchmark 2023.

Marketing
Premium

Finalisten Dutch Creativity Awards 2023 bekend

ADCN onthult de complete lijst van 172 finalisten van de Dutch Creativity Awards 2023. De finalisten zijn geselecteerd uit ruim 700 inzendingen in acht disciplines en 55+ categorieën. De uitreiking vindt plaats op 31 oktober in Theater Amsterdam.

Creative
Premium

Dit zijn de nominaties voor juryprijzen Website van het Jaar

Wie zijn volgens de lezers van Emerce de beste start-up, scale-up en het groenste online bedrijf? Hieronder vind je de nominaties.

Venture

Transparantie als troef in een tijd met nóg meer wetgeving en zonder cookies

In plaats van steeds met nieuwe technische oplossingen te komen bij het verschijnen van nieuwe privacywetgeving, kun je ook bewust transparantie kiezen.

Privacy

Persoonsgegevens en sociale media: waar gaan we naartoe?

Nieuwe wetgeving, minder gebruik van persoonsgegevens en targeting, en vragen om expliciete toestemming: wat wordt de toekomst van data en sociale media?

Social