More stories

Premium

De Nieuwe Zaak overgenomen door United Playgrounds

Digital commerce bureau DNZ (De Nieuwe Zaak) sluit zich aan bij United Playgrounds om met een breder pakket aan diensten, beter in te kunnen spelen op grotere en complexere vraagstukken bij haar klanten. Hiermee is DNZ de volgende overname van United Playgrounds. Eerder werd Globrands ingelijfd. Financiele details zijn niet bekend gemaakt.

Digital Agencies
Premium

Infographic: Google Search Cheat Sheet

Je kunt veel meer uit Google Search halen dan je denkt, als je de juiste combinatie van trefwoorden gebruikt. Het team van SEMRush heeft een lijst samengesteld met enkele van de beste Google Search tips om je zoekopdrachten te optimaliseren.

Search
Premium

Opt Out Advertising sluit pact met Jet-Stream

Mediabedrijven kunnen meer geld gaan verdienen aan videoreclame vanwege de nieuwe samenwerking tussen Opt Out Advertising en techbedrijf Jet-Stream.

Marketing

Waarom de revolutie die retailmedia heet juist nu plaatsvindt en waarom meedoen loont

Retailmedia biedt voordelen voor zowel adverteerders (extra omzet) als adverteerders (via matchen van ‘first-party’ data gerichte doelgroepen bereiken).

Retailmedia

Best practices voor een door AI ondersteunde ‘first-party’-datastrategie

Iedereen wil met AI en ‘first-party’ data aan de slag, maar de effectiviteit heeft vaak te lijden onder een gebrekkige aanpak: de meest gemaakte fouten.

Data

Samenwerking Honda-dealers: lagere kosten en conversiestijging van 25 procent

Door de krachten te bundelen konden Honda-dealers met een lokale online marketingstrategie de kosten sterk verlagen en de conversie flink doen stijgen.

Online advertising
Premium

Europese Hof van Justitie tegen Meta: niet volgen zonder toestemming

Facebook en Instagram moeten nadrukkelijk toestemming vragen om gebruikers te volgen. Dat heeft het Hof van Justitie van de Europese Unie bepaald in een zaak uit Duitsland.

Facebook Advertising
Premium

Zeven grote techplatformen onder verzwaard EU-toezicht

Zeven platformbedrijven krijgen extra strenge regels opgelegd van Europa om te voorkomen dat ze te machtig worden.

Marketing
Premium

Google trekt stekker uit Universal Analytics

Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g

Analytics
Premium

Infographic: voorlopig akkoord Dataverordening

Het Europees Parlement heeft een voorlopig akkoord bereikt met de Raad van de Europese Unie over de zogenoemde Data Act. EU-burgers en -bedrijven krijgen daardoor meer controle over hun gegevens.

Privacy
Premium

BNR: Nederlandse sites delen illegaal gegevens met TikTok

Minstens 1.000 Nederlandse websites delen persoonsgegevens van hun bezoekers met TikTok. In veel gevallen gebeurt dit zonder toestemming van de gebruikers, blijkt uit onderzoek van BNR.

Privacy
Premium

‘YouTube-adverteerders jaren misleid’

Adverteerders hebben jaren betaald voor videocommercials op YouTube die nooit iemand heeft gezien. Ze stonden buiten beeld, maar werden wel als ‘vertoond’ opgegeven. Het Ministerie van Defensie en Gazelle zijn twee van de gedupeerden.

Online advertising
Premium

Emerce TV: ‘Retail schuift naar directe klantrelaties’

Retailers dachten pre-corona nog dat ze wilden investeren in locatiegebaseerde marketing. Het nieuwe winkelgedrag vertelt hen dat ze beter kunnen werken aan directe klantrelaties en actieve engagement.

Customer Engagement

Je merk verankeren in de cultuur van je doelgroep? Word een ‘native’ op sociale media

Om je aanwezigheid op sociale media echt effectief te maken moet je je bewust zijn van de specifieke (sub)cultuur waarin je je begeeft.

Social
Premium

600 werknemers van Merkle naar Roskilde

Het team van het digitale bureau Merkle trekt deze zomer met 600 medewerkers naar het Deense Roskilde Festival om de saamhorigheid te vergroten en een gedeelde cultuur te creëren op de klanken van Blur, Lil Nas X en de rest van het eclectische muziekprogramma.

Digital Agencies