More stories

Nederlandse startup Fanly haalt half miljoen euro op

De Nederlandse startup Fanly, die ondernemers een laagdrempelig loyaliteitsprogramma biedt waarmee ze hyperlokaal consumenten kunnen prikkelen en belonen, heeft het afgelopen half jaar 500.000 euro aan startkapitaal opgehaald.

Customer Loyalty

Concurrentie voor Siri en Cortana

SoundHound, een concurrent van Shazam, heeft een eigen spraakhulpje op de markt gebracht dat moet concurreren met Google Now, Siri en Microsofts Cortana.

Search

Analytics Ninja: ‘begin met het stellen van de juiste vragen’

Volgens data-analist Yeshoshua Coren van Analytics Ninja worden zelden de juiste vragen gesteld bij de implementatie van webanalyse: ‘Het begint met strategische vragen over de business. Zorg er vervolgens voor dat de juiste data wordt verzameld. Dan heb je het juiste vertrekpunt om te kunnen rapporteren, analyseren en optimaliseren.’

Analytics

Yahoo laat partners zichtbaarheid en advertentiefraude valideren

Yahoo gaat samenwerken met diverse partners om de zichtbaarheid van online advertenties te verhogen en fraude tegen te gaan.

Armani viert haar veertigste verjaardag on- en offline met haar achterban

Deze keer bespreekt IIZT in het terugkerende Social War onderzoek de veertigste verjaardag van het Italiaanse fashion merk Armani. Hoe Armani offline een museum opent en haar fans online zelf een museum laat oprichten. Om te profiteren van een Facebook engagement stijging van meer dan 350 procent.

Campagnes

Digital Marketing Live: de foto’s

Gisteren de tweede dag van de Emerce marathon in de Beurs van Berlage, Digital Marketing Live. Peter Boer maakte de foto’s. Vandaag het slot met Mobile Convention Amsterdam. Meer foto’s? Zie Flickr.

Marketing

Toekenning van marketingwaarde: attributie in klare taal

Moderne marketingsoftware neemt de harde scheidslijn tussen marketeer, analist en datakenner weg. De technologie maakt het voor marketeers mogelijk zelf antwoord te vinden op gecompliceerde vragen over de attributie. Daarvoor zijn de capaciteiten van een data-analist niet langer nodig. Attributie in klare taal.

Attributie

Facebook opent lab voor kunstmatige intelligentie in Parijs

Facebook opent een lab voor kunstmatige intelligentie in Parijs. Het Facebook Artificial Intelligence Research (FAIR) had al vestigingen in New York en Californië.

Facebook

Transformatie Aegon naar digitaal klantbedrijf ‘op koers’

‘Zorg dat je niet wordt geUberd’, waarschuwt de CEO van verzekeraar Aegon zijn medewerkers regelmatig. “Je ziet in ons bedrijf duidelijk een wil om te transformeren, wat het een ideale werkomgeving maakt,” vertelde digitaal marketeer Humphrey Fredriksz van Aegon op Digital Marketing Live! in Amsterdam.

Dialogue Marketing

ING verrast door feedback op apps

“We zijn geen lanceringspartner van Apple, maar toen Apple touch ID lanceerde zijn we de volgende dag wel langgeweest voor een demo”. Dat vertelde Jeroen Losekoot, verantwoordelijk voor de marketing van internet- en mobiel bankieren bij ING Bank vanochtend op Marketing Digital Live in Amsterdam.

Dialogue Marketing

Lokkertjes maken klanten niet trouw

Klanten die worden gelokt met gratis proefperiodes zijn minder trouw dan andere klanten. Anderzijds zijn ze gevoeliger voor marketingcampagnes die hen wijzen op het nut dat het product of de dienst voor hen heeft. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Tilburg.

4 miljoen voornamelijk kritische #FIFA tweets

Het aftreden van president Sepp Blatter van de FIFA was goed voor 17.000 tweets per minuut, met wereldwijd een totaal aantal tweets van 1,1 miljoen op dinsdag. Dat meldt OBI4wan, de social media monitoring en webcare tool van Nederlandse bodem.

Social

Utrechtse startup wil bedrijven helpen met klantencontact via WhatsApp

Drie jonge ondernemers uit Utrecht hebben een nieuwe startup Watermelon opgericht, die klantenservice via WhatsApp voor andere bedrijven wil verzorgen. Dat kan op twee manieren: zelf achter de knoppen zitten, of alles uitbesteden.

Customer Service

Coole merken maken product video’s

Een stukje tekst lezen? Nee, de consument van nu wil video’s. En merken die luisteren naar wat klanten willen, krijgen daar loyaliteit en hogere omzetten voor terug. Dat blijkt uit onderzoek van Animoto.

Contentmarketing
Premium

InMobi en Rubicon Project in native advertising

De bureaus InMobi en Rubicon Project versterken hun samenwerking op het gebied van de geautomatiseerde inkoop van native advertising.

Marketing