More stories

Sociale klantservice: fail & fix (infographic)

Oeps! 59 procent van van de vragen en klachten via Twitter blijven onbeantwoord. Terwijl 72 procent een antwoord verwacht en nog wel binnen het uur ook. Dat is wat Amerikanen een echte ‘disconnect’ noemen. West Interactive heeft de ultieme Customer Service 101 samengesteld, met links The Fail en rechts The Fix.

Customer Service

Infographic: zo haal je meer uit Twitter

De groei mag afnemen, en het gebruik ook, dat wil niet zeggen dat Twitter geen relevant medium meer is. En er zijn simpele trucs om het engagement – de interactie met je publiek – verder te vergroten. Bijvoorbeeld door volgers te vragen of ze je bericht verder willen verspreiden. Zelfs het gebruik van het woord ‘download’ kan het aantal kliks al verhogen.

Marketing

Klanten van boven tot onder: een andere kijk op klantwaarde

“Ken uw klant” is een motto dat zo langzamerhand door alle commerciële organisaties wordt onderschreven. Klantfocus, customer engagement, customer centricity en nog veel meer klantgerelateerde buzzwords zijn de afgelopen tien tot vijftien jaar op ons afgekomen. Een pleidooi om klanten ook op een andere manier te bekijken, namelijk van boven tot onder.

Attributie

Rocket Fuel krijgt tik op beurs na resultaten

Reclametechnologiebedrijf Rocket Fuel meldt over het vierde kwartaal een omzetgroei van 63 procent. Ondanks een beter dan verwacht nettoresultaat straffen beleggers het bedrijf met een behoorlijke koersdaling.

Marketing

De impact van draagbare technologie op content marketing

Google mag dan gestopt zijn met het uitgeven van zijn Glass-project, voor Microsoft is het tijdperk van wearable technology net begonnen. En terecht, want draagbare technologie heeft de toekomst. Niet alleen in de vorm van brillen, maar ook door middel van horloges en sieraden. Het geeft marketeers de uitdaging om na te denken hoe zij de consument ook via deze technologie kunnen benaderen. Is het echt zo anders dan de manier waarop we consumenten zonder draagbare technologie benaderen?

Contentmarketing

Aegon-klant kan eigen schade filmen

Aegon is een proef gestart waarbij klanten hun eigen schade live kunnen tonen. Schade-experts nemen via hun laptop contact op met de klant of de hersteller die via zijn smartphone, tablet of laptop de schade toont. De verwachting is dat dit de doorloopsnelheid van een eenvoudige schadeafhandeling aanzienlijk verbetert.

Customer Service

Nieuwe creative director voor Isobar

Creatief digitaal bureau Isobar heeft Tom Berger aangesteld als creative director. Berger bekleedde hiervoor dezelfde functie bij Isobar in Melbourne.

Marketing

Oracle lanceert nieuwe Big Data producten

Oracle versterkt zijn inspanningen rond Big Data met de introductie van enkele nieuwe producten, gebaseerd op Hadoop, NoSQL en SQL.

Analytics

Voorkom SEO-ramp bij nieuwe website

Op 12 februari lanceerde Transavia een nieuwe, responsive website. Helaas zagen ze bij de lancering de SEO over het hoofd. De nieuwe site was onvindbaar in Google. Volg deze pre-launch SEO checklist bij de lancering van je nieuwe website om te voorkomen dat zoiets jou ook overkomt.

Marketing

Zoekmarketing draait nu rond waardevolle content

Wie hoog in de zoekresultaten wil eindigen, moet gewoon waardevolle content leveren. Google rekent steeds strenger af met slimme trucjes op het gebied van zoekmarketing, zo bleek gisteren op het congres Friends of Search in Amsterdam.

Marketing

Spookknoppen: wat is de juiste aanpak?

Minimalistische ontwerpen domineren tegenwoordig moderne websites, flat design is al enige tijd de belangrijkste trend. Sterk in opkomst zijn daarbij de zogenoemde spookknoppen, een dun kader met contrastrijke tekst erin. Die moeten gebruikers meteen naar belangrijkste content leiden. Waar moet je op letten?

Marketing

Starcom in Europese alliantie met InMobi

Starcom sluit een Europese samenwerking met het mobiele advertentienetwerk InMobi. Klanten van het mediabureau, adverteerders dus, krijgen er een potentieel bereik van tweehonderd miljoen mobiele internetters bij.

Marketing

Yune start newsjacking videodienst

Het Amsterdamse bedrijf Yune is een zogenoemde newsjacking videodienst begonnen onder de noemer Vireporter. Een team van contentmakers houdt trending topics in de gaten voor een bepaald merk en maakt daar videocontent van.

Creative

Coosto begint real time rtv-monitoring

Social media-monitor Coosto breidt zijn bereik uit van het digitale domein naar radio en televisie. Bedrijven komen zo te weten waar, hoe en wanneer hun merk of product in de traditionele media wordt genoemd.

Marketing

Content marketing: vijf misvattingen

Is er nog iemand niet bezig met content marketing? Het besef dat deze vorm van marketing voor veel merken succesvol is en het feit dat concurrenten ermee bezig zijn, heeft in een paar jaar tijd geleid tot een enorme hoeveelheid content van zeer wisselende, vaak twijfelachtige kwaliteit. De ‘contentberg’ gaat steeds meer gelijkenis vertonen met het mestoverschot. Wat moeten we met al die content? Is ‘CM’ in alle gevallen een juiste keuze? In dit artikel wil ik enkele misvattingen over content marketing aan de orde stellen.

Contentmarketing