STER loopt achter met online exploitatie
De media-exploitant van de NPO, de STER, profiteert minder van de digitale mediagroei dan andere media. Dat heeft vooral technische oorzaken.
De media-exploitant van de NPO, de STER, profiteert minder van de digitale mediagroei dan andere media. Dat heeft vooral technische oorzaken.
We hebben ze vaker gepresenteerd: infographics over ‘tijdmanagement’ op Facebook. Het blijft niettemin interessante materie: Fanpage Karma stelde onlangs dit onderzoek voor, waarbij berichten op 5000 Facebook-pagina’s werden bekeken. Het laat zien op welke tijdstippen de meeste reacties worden geplaatst en welke tijden het beste werken.
Een gerichte persoonlijke boodschap kun je ook met geprogrammeerde verkoop realiseren, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht. Hoe? Door creativiteit en technologie te koppelen en dynamische banners te gebruiken.
Toekomstige versies van Chrome gaan het gebruik van Flash-animaties beperken, met goedkeuring van Flash-onwikkelaar Adobe. Met name Flash-advertenties kunnen worden geraakt.
Bijna driekwart van het marketingbudget van Nederlandse webshops wordt aan online marketing besteed. Meer dan de helft van de webshops geeft echter aan dat er ruimte voor verbetering is op de verschillende online marketinginstrumenten. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door InSites Consulting in opdracht van Marktplaats Zakelijk.
Van de top 250 B2B gerichte bedrijven in Nederland heeft driekwart haar acquisitiedoelstellingen helder en meetbaar. Desondanks weet slechts 26 procent de kosten van een nieuwe klant. Ook weet maar 44 procent wat het genereren van een gekwalificeerde lead kost. Dit blijkt uit het B2B Marktbewerkingsonderzoek 2015, uitgevoerd door Marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 B2B bedrijven in Nederland.
“Je komt als marketeer niet meer weg met marketingactiviteiten zonder ook de financiële resultaten inzichtelijk te maken”, zegt Fedor Achterkamp van Trimm. “Marketing Automation biedt inzicht in die ROI. Het is meetbaar en het maakt mogelijk om vanuit één omgeving je hele marketingapparaat te besturen.”
Sinds Hyves van de aardbodem verdween, domineert Facebook het Nederlandse social medialandschap. De laatste maanden zijn de berichten over een onafwendbare, stille dood van de netwerksite van Zuckerberg echter niet van de lucht. Waarheid? Nee, zegt Newcom Research & Consultancy na onderzoek. Maar de populariteit begint wel iets af te nemen onder jongeren.
Digitaal bureau Mirabeau heeft twee grote Chinese klanten binnengesleept: AS Watson, de grootste private onderneming van China, en China Southern, de grootste vliegmaatschappij van dat land.
Honderdduizend klanten van ING praten regelmatig tegen hun mobiel bank-app om het saldo op te vragen of betalingen te verrichten.
Proximus (Belgacom) test gedurende een maand het gebruik van gesponsorde apps of mobiele internetdiensten zonder dat daarvoor datakosten in rekening worden gebracht.
KLM brengt volgende maand een nieuwe mobiele app uit die nauwer aansluit op de beleving van de passagiers dan nu. De app werkt met een hele set API’s, die mogelijk volgend jaar al voor derden beschikbaar worden.
Internet verandert alles. Deze zin heeft u ongetwijfeld al honderden keren gehoord, tenzij u onder een steen heeft gelegen. Mensen praten graag over veranderingen, maar houden er zelf meestal niet erg van. Oude gewoonten zullen niet snel veranderen. Al beweren bedrijven vaak dat zij alles uit online media halen, houden zij veelal nog vast aan hun oude processen.
De geautomatiseerde inkoop van tv-reclame stijgt alleen al in de VS naar zo’n 10 miljard dollar in 2019. Dat stelt een nieuw rapport van Magna Global.
Zoekmachine voor kinderen WizeNoze krijgt 1,75 miljoen euro (van het Ministerie van Economische Zaken en twee informele investeerders) om het internet ‘toegankelijker te maken’.