More stories

Topman Twitter stapt op

Twitter-CEO Dick Costolo legt per 1 juli zijn functie neer na teleurstellende beursresultaten. Medeoprichter Jack Dorsey zal zijn plaats tijdelijk innemen.

Moet de ESP marketing automation omarmen?

Wellicht binnenkort een bedreigde diersoort: de Email Service Provider, kortweg ESP. Volgens VentureBeat krijgen ESP’s steeds meer concurrentie van marketing automation. Hoe moet de ESP hierop reageren?

E-mailmarketing

Affiliatenetwerk Daisycon opent kantoor in Duitsland

Affiliatenetwerk Daisycon opent een nieuwe vestiging in het Duitse Oldenburg. Vorig jaar werd ook al een kantoor in het Belgische Mechelen in gebruik genomen.

Anderzorg (Menzis): vijftien procent nieuwe klanten met Tip een vriend

Anderzorg is een online label van Menzis dat veel succes heeft met hun Member Get Member programma. “Tip een vriend gebruiken we al zeven tot acht jaar in onze marketing, waarmee we heel veel nieuwe klanten werven”, vertelt Marketeer Kim Pennings.

Social

Remmert Oosterling manager Digital Trading bij RTL

Remmert Oosterling wordt de nieuwe manager Digital Trading bij RTL Nederland, een functie die vacant werd tot Elwin Gastelaars naar de programmatic video-dochter SpotXchange vertrok.

eFocus bouwt app voor bezoekers Tour-start

Internetbureau eFocus heeft voor Tour-sponsor Skoda een app gebouwd waarmee bezoekers aan de Tour-start in Utrecht kunnen zien waar hun vrienden langs het parcours staan.

Campagnes

Teradata schuift eind richting adware

Big Data-specialist Teradata stapt voorzichtig in de markt voor adware. Op zijn jaarcongres in Londen werd een nieuwe oplossing voor ‘sociaal adverteren’ op Facebook gedemonstreerd onder de noemer Custom Facebook Audiences.

Analytics

Uber sluit marketingdeal met Couverts.nl

Reserveringssite Couverts.nl heeft een ludieke samenwerking gesloten met Uber om restaurantbezoekers uit de auto en in de taxi te krijgen.

Campagnes

De funnel op de schop (video)

Content marketing expert Andrew Davis, die zijn loopbaan ooit begon bij The Muppet Show, kwam eind april naar Amsterdam voor het B2B Content Marketing Event. Onder de titel How Brilliant B2B Brand Create a Sudden Urge to Act vertelt hij hoe de verkoopfunnel volledig op de schop moet. Degene die de klantreis kan bepalen maakt de meeste kans op succes.

Contentmarketing

Onderzoek: toppositie in AdWords duurder maar effectiever

Topposities in Google AdWords zijn duurder geworden. Maar ze presteren ook beter. Steeds meer Google-gebruikers klikken op de betaalde topposities in hun zoekresultaten. De reden? Een sterkere nadruk op de betaalde resultaten in de pagina-layout van Google. Maar het zorgt ook voor toegenomen concurrentie voor betaalde topposities.

Online advertising

Chocomel lanceert social media consumentenactivatie via WhatsApp

Chocomel claimt het eerste merk in Nederland te zijn met een consumentenactivatie via WhatsApp. Facebookgebruikers worden hierin opgeroepen om Chocomel aan hun WhatsApp vriendengroep toe te voegen om zo met elkaar kans te maken op een door henzelf gecreëerde festivalbeleving op het Zwarte Cross festival.

Customer Loyalty

NPO past beleid trackingcookies aan

De NPO plaatst en verwerkt inmiddels niet langer trackingcookies zonder dat een bezoeker hiervoor zijn ondubbelzinnige toestemming heeft gegeven. Het College bescherming persoonsgegevens (CBP), dat eerder met stappen had gedreigd, neemt daarom geen handhavende maatregelen tegen de NPO.

Analytics

Consument deelt data graag in ruil voor korting of loyaliteitsprogramma

Wanneer de voorkeur van de klant, consumentengedrag of populaire technologie verandert, moet een loyaliteitsprogramma in een zelfde tempo en richting meebewegen. Daarvoor is het nodig om gedrag te monitoren en op basis van data voorspellingen te doen. Maar wat is de klant bereid te delen in ruil voor een kortingsbon of deelname aan een spaarprogramma?

Customer Loyalty

Data-experts Dentsu Aegis NL vormen nieuw label

De dataspecialisten van alle dochterbedrijven van Dentsu Aegis Network Nederland gaan over naar een nieuw gevormd bedrijf. Het label DNA legt zich puur toe op datatoepassingen voor Marketing en Communicatie.

Analytics

Website-optimalisatie: van knelpunt naar oplossing

In het vorige artikel uit de reeks website-optimalisatie was te lezen hoe je kunt achterhalen waar zich een knelpunt in de website bevindt en hoe je achter het waarom komt. Maar hoe vertaal je dit nu naar een oplossing?

Customer Experience