More stories

Premium

Leen Bakker, Rabobank en Randstad genomineerd voor DDMA Customer Data Award 2022

Leen Bakker, Rabobank en Randstad zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2022. Daarnaast maken Vattenfall, Kliniek ViaSana en Goossens Wonen & Slapen kans op de Data Challenger Award, die dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt.

Analytics

Nederlandse massaclaim tegen Twitter wegens illegaal gebruik persoonsgegevens

Duizenden gratis apps, zoals Wordfeud, Buienradar, Vinted, Shazam en Duolingo, wisselden de afgelopen jaren illegaal persoonsgegevens uit met advertentieplatform MoPub. Dat stelt de Stichting Data Bescherming Nederland (SDBN). SDBN bereidt daarom een massaclaim voor tegen Twitter, de voormalige eigenaar van MoPub.

Privacy
Premium

Papieren en digitale folder even populair

De papieren reclamefolder wordt nog altijd goed gelezen. Maar liefst 9,6 miljoen mensen bladeren regelmatig door de folder die elke week op de deurmat valt, blijkt uit onderzoek van GfK, De digitale versie van de reclamefolder is inmiddels volwassen geworden met 9,3 miljoen lezers, een verdubbeling ten opzichte van 2018.

Marketing
Premium

Influencers Monica Geuze en Enzo Knol op vingers getikt voor sluikreclame

Monica Geuze en Enzo Knol zijn op de vingers getikt door de Reclame Code Commissie (RCC). Beide influencers zijn na een klacht aangesproken op hun manier van reclame maken op YouTube, meldt de NOS.

Online advertising

Emerce magazine #192 | Gratis download

In deze editie onder andere een coverinterview met de CEO’s van TestGorilla en Venly (de nummers 1 en 2 van de Emerce Top 10 European Startups 2022), een feature over hoe (digital) agencies hun invloed kunnen aanwenden voor een betere wereld en een achtergrondverhaal over de toekomst van crypto na de crash. En natuurlijk nog veel meer.

Marketing
Premium

ShowHeroes lanceert twee nieuwe video-advertentieformaten

ShowHeroes, een in video gespecialiseerd techbedrijf, lanceert vandaag twee nieuwe advertentieformaten voor video. ‘Widescreen’ en ‘Expander’ zijn groot en draaien om interactie, ook op het kleine scherm.

Marketing
Premium

Genomineerden Dutch Search Awards bekend

De jury van de Dutch Search Awards maakte vandaag de shortlist bekend. Dit zijn de agencies en merken die kans maken op een award tijdens de Dutch Search Awards-ceremonie op 2 december 2022 in DeFabrique, Maarssen.

Search
Premium

DEPT wint de meeste awards in de geschiedenis van Lovie Awards

DEPT heeft en recordaantal van 43 awards met klanten als Amazon Prime, HAPE, Philips en H&M binnengesleept bij de Lovie Awards.

Digital Agencies

Hoe maak je een goede landingspagina?

Hoe maak je een goed converterende landingspagina? Hoe schrijf je je landingspagina schrijven voor het beste resultaat? Volg dit stappenplan!

Web-design
Premium

‘Contextual advertising’ werkt alleen als je de context vollédig begrijpt

Begrijpen we de context echt? Vaak niet, en dan wordt ‘contextual advertising’ iets op basis van een gok over de betekenis van een paar woorden.

Online advertising
Premium

Ksa: wees matig met gokreclame tijdens WK Voetbal

De Kansspelautoriteit (Ksa) vraagt kansspelaanbieders op verantwoorde wijze om te gaan met gokreclame in de aanloop naar en tijdens het WK Voetbal in Qatar. De toezichthouder herinnert in een brief aan vergunninghouders aan de oproep die minister Franc Weerwind (kansspelbeleid) tijdens debatten in de Tweede Kamer deed.

Online advertising
Premium

GM pauzeert reclamecampagnes op Twitter

De Amerikaanse autofabrikant General Motors (GM) draait tijdelijk geen reclamecampagnes op Twitter. Het wil eerst duidelijkheid over de plannen van de nieuwe eigenaar.

Online advertising

‘Meerderheid B2B-marketeers blijft optimistisch over marketingstrategie’

Hoewel ongeveer de helft van de Nederlandse B2B-marketeers aangeeft dat hun budgetten op de een of andere manier zijn beïnvloed door de huidige economische omstandigheden, blijft de meerderheid optimistisch over hun marketingstrategie voor de komende zes maanden. Dit blijkt uit een nieuwe studie van LinkedIn.

B2B Digital
Premium

Infographic: de juiste TikTok-marketing

TikTok heeft een nieuwe gids gepubliceerd om meer inzicht te geven in een effectieve merkstrategie met het platform. Niet onbelangrijk, want de app bereikt naar schatting 1,5 miljard gebruikers en die brengen steeds meer tijd door op de app. Dus hoe maak je het beste gebruik van het platform voor marketingdoeleinden? Deze infographic vertelt daar meer over.

Online marketing
Premium

Adform en Ipsos MMA kondigen analytics partnership aan

Adform en Ipsos MMA gaan samenwerken om adverteerders customer-journeyanalyses te bieden zonder cookies van derden. De aankondiging komt voor veel bedrijven op een belangrijk moment nu steeds meer advertentieplatforms (DSP’s en ad servers) third-party ID’s afschaffen en adverteerders de effectiviteit van hun mediacampagnes niet meer op eenvoudige wijze kunnen monitoren.

Analytics