Wat als marketing het doel had de wereld beter te maken? Deel 2: wij en zij
Het ‘wij-zij’-denken zit diep ingebakken in onze biologie en cultuur. Dat is niet per se slecht, maar kan wel barrières opwerpen. Hoe kan het beter?
Het ‘wij-zij’-denken zit diep ingebakken in onze biologie en cultuur. Dat is niet per se slecht, maar kan wel barrières opwerpen. Hoe kan het beter?
Het team van Venngage heeft een gloednieuw overzicht samengesteld van enkele integrale elementen die ervoor zorgen dat je visuals dit jaar opvallen. De trends zijn talrijk en het is nu aan jou om ze toe te passen. Dit jaar draait het om het optimaal benutten van heldere en gedurfde kleuren. Levendigheid is hierbij de sleutel, dus wat dacht je van een beetje limoengroen en blauwe schittering om het jaar te starten?
Veertien van de top 30 adverteerders bij Twitter zijn met adverteren gestopt sinds Elon Musk op 27 oktober de leiding nam, volgens schattingen van Pathmatics.
In het oerwoud van veranderingen zijn dit de drie grote trends voor dit jaar: resultaat wordt dé KPI, de relatie met creatieve partners, duurzaamheid.
Meer content is niet altijd beter. Met content-snoeien zorg je ervoor dat je content aansluit bij de verwachtingen van je bezoekers en van zoekmachines.
Global Media & Entertainment mag ruim 370 digitale schermen op de 20 drukstbezochte stations (waaronder Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal) toevoegen aan het DOOH-portfolio, oftewel buitenreclame. Global heeft ruim 3.300 digitale schermen verdeeld over tankstations, treinstations, supermarkten en winkelcentra.
De bedrijven Pure, Created First, Est en Yellowhawk gaan in 2023 door onder de naam ZIGT. Zij waren afgelopen jaar al onderdeel van ZIGT maar gaan vanaf nu dus verder onder dezelfde naam.
Makers van YouTube Shorts gaan per 1 februari aanstaande delen in de inkomsten met het videoplatform. De Google-dochter wil makers van het populaire videoformat aan zich binden en TikTok-creators weglokken.
Onderzoekbureau Blauw Research lanceert een nieuw label, yourUX, voor User Experience (UX) onderzoek. De afgelopen jaren voerden de experts van Blauw al veel UX-onderzoeken uit voor opdrachtgevers als ANWB, Bol.com, CZ, Rabobank en diverse overheden. Ook is een aantal ervaren UX-onderzoekers aangetrokken om yourUX vanaf de lancering een vliegende start te geven.
Abovo Maxlead brengt in de vorm van AM Media.tech een nieuw label op de markt. Dat werkt voornamelijk ondersteunend aan klanten van het mediabureau met specialistische wensen, bijvoorbeeld in cookieless en omnichannel omgevingen.
De Nederlandse online industrie heeft zich in de afgelopen decennia ontwikkeld van pionierswerk tot een professionele sector met grote impact op het dagelijks leven. En lijkt andermaal aan de vooravond van grote veranderingen te staan. Met verschillende prominente online ondernemers blikken we terug op ‘defining moments’ en werpen we vooral een blik vooruit. Welke veranderingen gaan er komen? Welke lessen nemen we mee? En welke aannames moeten we juist loslaten?
Een jaar nadat de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit IAB Europe beboette om zijn raamwerk voor cookiewalls krijgt de organisatie groen licht voor zijn herziene systeem.
In Amsterdam opent het Deense performancemarketingbureau s360 zijn eerste kantoor buiten Scandinavië. Het filiaal komt onder leiding van Arnd van der Meer.
De druk op creatieve teams neemt toe. Let daarom op inspiratie en persoonlijke belangstelling, evenwichtige rol van data en goed opdrachtgeverschap.
Orange, Telefónica, Vodafone Group en het moederbedrijf van T-Mobile willen een gezamenlijk bedrijf oprichten voor het exploiteren van persoonsgerichte mobiele reclame op toestellen van hun klanten.