More stories

‘Maar weinig organisaties baseren marketing op data en inzichten’

De meerderheid van de Nederlandse organisaties geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging DDMA. Qua inzet van data liggen er echter nog veel kansen. Zo stuurt nog maar 44 procent op KPI’s ter optimalisatie van de klantervaring en is slechts een op de vijf organisaties in staat om volledig een-op-een over verschillende kanalen heen te personaliseren.

Online marketing
Premium

Shopping komt naar YouTube Shorts

Net als bij TikTok wordt het ook bij YouTube Shorts mogelijk om vanuit de stream met korte video’s aankopen te doen bij webwinkels.

Online advertising
Premium

Management team DEPT versterkt

Het managementteam van de creatieve tak binnen DEPT Nederland is versterkt. Stephanie Legué (operations director), Thomas van Slooten (client services director) en Heleen Hidskes (head of strategy) zijn recent toegetreden tot het management team.

Digital Agencies
Premium

Wouter Glaser naar Blauw Gras

Wouter Glaser is de nieuwe managing director van het social-first creative agency Blauw Gras. Hij volgt Erjon Tuenter op die na 11 jaar ondernemen een andere weg inslaat.

Digital Agencies
Premium

Ocean nu ook digitaal langs de snelweg in Limburg en Friesland

Ocean Outdoor heeft twee nieuwe digitale masten, één zogenoemde refurbished mast en vier nieuwe digitale totems, in gebruik genomen.

Online advertising

Data-obsessie helpt de klant niet (en jou ook niet)

Veel organisaties lijken overtuigd dat meer data verzamelen altijd beter is. Dat noemen we data-geobsedeerde dataverzameling en vaak werkt het averechts.

Data
Premium

ShowHeroes helpt adverteerders CO2-uitstoot compenseren

Technologiebedrijf ShowHeroes sluit een samenwerking met Cedara om adverteerders inzicht te geven in de CO2-uitstoot die hun mediacampagnes opwekken.

Marketing
Premium

Beleggers positief over kwartaal Media.Monks

De koers van het moederbedrijf van Media.Monks stond aan het einde van de ochtend bijna vier procent hoger na publicatie van de kwartaalcijfers.

Marketing

Gratis campagne voor non-profits: hoe behaal je succes met Google Ad Grants?

Met Google Ad Grants kunnen non-profits per maand $10.000 besteden aan advertenties. Omdat je dus niet zelf betaalt moet je strategie ook anders zijn.

Online advertising

Hoe je een SEO-A/B test opzet om FAQPage structured data te valideren

‘FAQ schema’ is een gewild ‘rich result’ in Google. Deze vorm van structured data geeft vragen en antwoorden direct in de zoekresultaten weer.

Search
Premium

Emerce Financials: Closing the Loop

De manier waarop bedrijven interacties hebben met klanten verandert voortdurend. Websitedata, chatbots, enquêtes, contact centers, apps en sociale media, op allerlei manieren krijgen bedrijven feedback. Het is van enorm belang dat al deze interacties worden geanalyseerd en er daadwerkelijk acties op worden ondernomen. Zeggen Stephan Ariesen en Gerben de Boer van Medallia in de videocollectie Emerce Financials.

Customer Engagement
Premium

Emerce Financials: Stuur niet op getallen, maar gedrag

Consumenten hebben niet zo veel met getallen en overzichten. Financiële bedrijven kunnen beter sturen op gedrag, veranderingen daarin, kleine triggers en voorbeeldfuncties.

Financials
Premium

Campagnepanel #191: ‘Leuk. Als het werkt.’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een campagne van easyJet met muziek uit Spotify.

Campagnes
Premium

JCDecaux voegt Eindhoven toe aan digitaal portfolio

Buitenreclame-exploitant JCDecaux start deze week met de plaatsing van grootformaat displays langs drukke toegangswegen in Eindhoven. Dankzij deze uitbreiding claimt het bedrij 7 miljoen impressies per week in en rond de Brainport van Nederland.

Online advertising

Personaliseren in B2B: okay, maar hoe dan? Vier concrete adviezen

Ook in B2B wordt personalisatie steeds belangrijker, zo is wel vaker te horen. Maar wat zijn concreet de invalshoeken waar je het best mee kunt beginnen?

Customer Engagement