More stories

YoastCon haalt internationale SEO-top naar Nijmegen

YoastCon vindt plaats in De Lindenberg in Nijmegen, op 11 mei 2023. Kaarten en meer informatie vind je op www.yoast.com.

Marketing
Premium

Cheil Benelux benoemt creatieve directie

Cheil Benelux heeft zich versterkt met een nieuwe creatieve directie: Tim de Waard en Daniel Samama zijn aangesteld om de creatieve vloer te gaan leiden en de creatieve ambities van het bureau te verwezenlijken.

Digital Agencies
Premium

Yellowgrape lanceert AI-tool e-commerceconversie

Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, maakt zijn zelf ontwikkelde AI-tool publiek beschikbaar. API’s van OpenAI worden laagdrempelig ontsloten voor marketing en reclamecampagnes.

Online marketing

Genderneutrale targeting is de toekomst

Waarom maakt het eigenlijk wat uit of je advertentie door een man of een vrouw wordt gezien? Als alle andere relevante kenmerken kloppen doet geslacht er niet toe. Levi’s toonde al dat genderneutrale targeting werkt.

Publishing

Audioconsumptie in 2023: eerste resultaten uit het nieuwe Nationaal Media Onderzoek

In het Nationaal Media Onderzoek wordt audioconsumptie op een nieuwe manier gemeten. De eerste resultaten van dit luisteronderzoek geven stof tot nadenken.

Voice
Premium

Genomineerden voor de Friends of Search Awards 2023 bekend

In the categorie Best SEO gaan Mollie, Toelevering Online en Pearle Opticiens voor de winst bij Friends of Search Awards. HEMA, Landal GreenParks en RRS zijn genomineerd in de categorie Best SEA (PPC). De uitreiking vindt plaats tijdens Friends of Search Fest op 23 maart in de Kromhouthal in Amsterdam.

Marketing
Premium

Air Miles wordt nieuw leven ingeblazen

Met een nieuwe visuele identiteit en een aangescherpte merkbelofte krijgt het spaarprogramma Air Miles een nieuw gezicht en een nieuw geluid. Air Miles gaat naar eigen zeggen nog meer gebruik maken van de kracht van de coalitie van de partners van het loyaliteitsprogramma, waardoor spaarders sneller kunnen sparen en nog meer inwisselmogelijkheden krijgen.

Customer Loyalty
Premium

Snapchat lanceert verkiezingslens

Snapchat ontwikkelde in samenwerking met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een online campagne om jongeren te motiveren te gaan stemmen bij de provinciale staten- en waterschapsverkiezingen op 15 maart 2023. De campagne bestaat uit een Augmented Reality-lens en diverse filters en stickers.

Online marketing
Premium

Inschrijving van de DDMA EMAS Awards 2023 geopend

De inschrijving van de DDMA EMAS Awards is geopend. Ambitieuze e-mailmarketing (automation) professionals kunnen deelnemen in vijf categorieën: Personalization, Optimization, Design, Young Talent en de Battle of the Agencies. Aanmelden kan via: emas.nu/awards. De uitreiking vindt plaats tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit op 22 juni in de Kromhouthal in Amsterdam.

E-mailmarketing
Premium

YouTube stopt met overlay advertenties

YouTube stopt 6 april met overlay-advertenties omdat het als ‘storend voor kijkers’ wordt ervaren. De optie was al niet meer beschikbaar voor mobiele gebruikers, wel op de desktop.

Online advertising
Premium

Mindshare wint performance media account Rabobank

Mindshare heeft het performance marketing-/media-account gewonnen. Mindshare wint hiermee na een kort, intensief, maar vooral energiek pitchtraject van de Rabobank Groep.

Digital Agencies
Premium

‘Nieuwe Europese monopoliezaak tegen Google’

De Europese Unie zou een volgende monopoliezaak tegen Google voorbereiden. Het gaat om het uitbuiten van concurrentievoordeel op het gebied van display-advertising.

Marketing
Premium

VIA presenteert nieuwe jury voor de Programmatic Awards 2023

Branchevereniging VIA heeft nieuwe juryleden benoemd voor de Programmatic Awards 2023. Het gaat om 23 professionals die plaatsnemen in de drie vakjury’s. De uitreiking vindt op 15 juni 2023 voor de zevende keer plaats.

Marketing
Premium

Emerce en DDMA in partnerschap op kennisdomein online conversie en analytics

Emerce en DDMA gaan samenwerken op het gebied van kennisdeling in het domein van online conversie en analytics.

Marketing
Premium

Campagnepanel 193: ‘voelt klassiek digitaal’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar de ‘Veilig op Weg’-campagne gemaakt voor Univé.

Campagnes