YoastCon haalt internationale SEO-top naar Nijmegen
YoastCon vindt plaats in De Lindenberg in Nijmegen, op 11 mei 2023. Kaarten en meer informatie vind je op www.yoast.com.
YoastCon vindt plaats in De Lindenberg in Nijmegen, op 11 mei 2023. Kaarten en meer informatie vind je op www.yoast.com.
Cheil Benelux heeft zich versterkt met een nieuwe creatieve directie: Tim de Waard en Daniel Samama zijn aangesteld om de creatieve vloer te gaan leiden en de creatieve ambities van het bureau te verwezenlijken.
Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, maakt zijn zelf ontwikkelde AI-tool publiek beschikbaar. API’s van OpenAI worden laagdrempelig ontsloten voor marketing en reclamecampagnes.
Waarom maakt het eigenlijk wat uit of je advertentie door een man of een vrouw wordt gezien? Als alle andere relevante kenmerken kloppen doet geslacht er niet toe. Levi’s toonde al dat genderneutrale targeting werkt.
In het Nationaal Media Onderzoek wordt audioconsumptie op een nieuwe manier gemeten. De eerste resultaten van dit luisteronderzoek geven stof tot nadenken.
In the categorie Best SEO gaan Mollie, Toelevering Online en Pearle Opticiens voor de winst bij Friends of Search Awards. HEMA, Landal GreenParks en RRS zijn genomineerd in de categorie Best SEA (PPC). De uitreiking vindt plaats tijdens Friends of Search Fest op 23 maart in de Kromhouthal in Amsterdam.
Met een nieuwe visuele identiteit en een aangescherpte merkbelofte krijgt het spaarprogramma Air Miles een nieuw gezicht en een nieuw geluid. Air Miles gaat naar eigen zeggen nog meer gebruik maken van de kracht van de coalitie van de partners van het loyaliteitsprogramma, waardoor spaarders sneller kunnen sparen en nog meer inwisselmogelijkheden krijgen.
Snapchat ontwikkelde in samenwerking met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een online campagne om jongeren te motiveren te gaan stemmen bij de provinciale staten- en waterschapsverkiezingen op 15 maart 2023. De campagne bestaat uit een Augmented Reality-lens en diverse filters en stickers.
De inschrijving van de DDMA EMAS Awards is geopend. Ambitieuze e-mailmarketing (automation) professionals kunnen deelnemen in vijf categorieën: Personalization, Optimization, Design, Young Talent en de Battle of the Agencies. Aanmelden kan via: emas.nu/awards. De uitreiking vindt plaats tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit op 22 juni in de Kromhouthal in Amsterdam.
YouTube stopt 6 april met overlay-advertenties omdat het als ‘storend voor kijkers’ wordt ervaren. De optie was al niet meer beschikbaar voor mobiele gebruikers, wel op de desktop.
Mindshare heeft het performance marketing-/media-account gewonnen. Mindshare wint hiermee na een kort, intensief, maar vooral energiek pitchtraject van de Rabobank Groep.
De Europese Unie zou een volgende monopoliezaak tegen Google voorbereiden. Het gaat om het uitbuiten van concurrentievoordeel op het gebied van display-advertising.
Branchevereniging VIA heeft nieuwe juryleden benoemd voor de Programmatic Awards 2023. Het gaat om 23 professionals die plaatsnemen in de drie vakjury’s. De uitreiking vindt op 15 juni 2023 voor de zevende keer plaats.
Emerce en DDMA gaan samenwerken op het gebied van kennisdeling in het domein van online conversie en analytics.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar de ‘Veilig op Weg’-campagne gemaakt voor Univé.