More stories

Google-Ads-accountstructuren: de afweging tussen Single Intent Ad Groups en Hagakure

Je Google-Ads-account: single Intent Ad Groups,het bredere Hagakure, of iets ertussenin: wat komt als beste uit de bus? Alles op een rij en een eindoordeel.

Online advertising
Premium

Buitenreclame op weg naar een jaaromzet van bijna 235 miljoen

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in de eerste drie maanden van 2022 uitgekomen op 165 miljoen euro. Dat is 53 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Online advertising
Premium

Uber begint eigen advertentiebedrijf

Uber heeft officieel een eigen advertentietak gelanceerd om ‘consumenten te betrekken bij merken’ door ze videoadvertenties te tonen tijdens taxiritten.

Online advertising

Hoe je als digital agency beter overzicht houdt op de groei van je campagnes

Marketinguitgaven groeien weer. Hoe groei je mee met je klanten zonder het overzicht op je uitgaven te verliezen? Scheid uitgaven met digitale betaalpassen.

Digital Wallets
Premium

Raad van State: Terechte dwangsom voor Uber Eats vanwege reclamedrukwerk in Rotterdam

Uber Eats mag in Rotterdam geen flyers meer verspreiden aan bewoners zonder Ja/Ja-sticker. Dat staat in een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van vandaag.

Online marketing

Triple en code d’azur gaan samen voor ‘wereldwijde slagkracht’

De bureaus Triple en code d’azur bundelen de krachten en bouwen samen aan een internationale bureaugroep om klanten nog beter te kunnen bedienen. Met ruim 450 specialisten wil men zich gaan toeleggen op projecten op het snijvlak van merk, creativiteit, technologie en data.

Digital Agencies
Premium

Vanaf vandaag meer advertenties in App Store

Apple gebruikers krijgen vanaf vandaag op twee vaste plekken binnen de App Store meer advertenties te zien.

Online advertising

De grote vertrouwenscrisis: zo herstel je de relatie met B2B-klanten

Ook in B2B brokkelt het vertrouwen af: te veel ‘lead nurturing’, reclame en ‘greenwashing’. Herstel begint bij goede content vrij ter beschikking stellen.

Contentmarketing

Podcast ‘Shaping the Future’: Sanne van Mourik-Linsen (Feyenoord) over de relatie tussen mens en machine

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat […]

Data

Zo maak je een whitepaper die je prospects willen downloaden

Het verspreiden van een goede whitepaper is een sterk onderdeel van de marketingstrategie. Het levert naamsbekendheid, autoriteit en leads op.

Contentmarketing
Premium

Europese privacytoezichthouders vragen Europese Commissie om aanvulling AVG

De Europese privacytoezichthouders willen dat de Europese Commissie nieuwe regels opstelt in aanvulling op de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dat schrijven zij in een brief aan de Europese Commissie.

Privacy
Premium

Google rolt Mijn Advertentiecentrum uit

Google heeft ‘Mijn Ad Center’ uitgerold, waarmee gebruikers kunnen aangeven hoe zij advertenties willen zien. Dat kan worden ingesteld voor Google Zoeken, Ontdekken, Shopping en YouTube.

Online advertising
Premium

‘Native advertising’: alternatief voor gebruikers die zich van sociale media afkeren

Gebruikers keren zich af van sociale media en vinden ads daar opdringerig. Vertrouwen in redactionele content maakt ‘native advertising’ belangrijker.

Native advertising
Premium

Audioreclamebestedingen nog nooit zo hoog

Voor het zevende kwartaal op rij laat audioreclame een groei zien. In het derde kwartaal van 2022 was de audio-omzet nog nooit zo hoog, 43,7 miljoen euro. Dit is 2,1 procent meer dan het vorige record van vorig jaar, zo meldt brancheorganisatie Audify.

Online advertising

Met gewoon ‘goede’ marketingcampagnes maak je niet meer het verschil

Marketingcampagnes worden steeds meer dertien in een dozijn door automatisering. Onderscheiden moet daarom op het strategisch en creatieve vlak gebeuren.

Digital Transformation