Meer geld voor Autoriteit Persoonsgegevens
De Autoriteit Persoonsgegevens krijgt volgend jaar 8 miljoen euro meer dan nu. Het complete budget komt daarmee op 34 miljoen. Het kabinet maakte dat gisteren bekend op Prinsjesdag.
De Autoriteit Persoonsgegevens krijgt volgend jaar 8 miljoen euro meer dan nu. Het complete budget komt daarmee op 34 miljoen. Het kabinet maakte dat gisteren bekend op Prinsjesdag.
Universal Analytics heeft problemen met de doorgifte van persoonsgegevens naar de Verenigde Staten. Het is nog onduidelijk of Analytics 4 de oplossing is.
Bedrijven die streng zijn met privacy jagen klanten niet weg, maar tonen zich als attente hoeder van klantdata. Dat levert juist positieve aandacht en soms zelfs nieuwe kopers op.
Salesforce heeft op zijn jaarcongres in San Francisco Salesforce Genie gelanceerd, een realtime dataplatform dat het volledige Salesforce Customer 360-platform aanstuurt.
Hoe ziet de marketeer van de toekomst eruit? Wat wordt de rol van de chief marketing officer? Philippe Stulens (Randstad) legt het uit.
Hoe gebruik je neuromarketing om een effectieve online en offline campagne vorm te geven? Drie optimalisatievoorbeelden om je campagne effectiever te maken.
MediaMarkt wil meer geld verdienen met het plaatsen van reclame in zijn webwinkel. Daarom sluit het een samenwerking met Criteo voor techniek en relaties met mediabureaus.
E-sport groeit, maar merken komen meestal niet verder dan simpelweg sponsoren. Dat kan creatiever, zelfs voor merken zonder inhoudelijke link met e-sport.
Binnen een Google Ads-account valt altijd wel iets te doen of te controleren. Scripts voor Google Ads kunnen je een deel van het werk uit handen nemen.
Sinds december 2021 is Maria von Scheel-Plessen als directeur EMEA bij Gucci in Milaan verantwoordelijk voor de e-commerce verkoop in 37 markten, evenals de mediastrategie. In deze nieuwe rol spreekt ze op Emerce EDAY op 6 oktober.
Directeur Frank Volmer van Ster windt er geen doekjes meer om: hij wil Ster terug op het toneel van de commerciële online exploitanten. De huidige regels maken zijn organisatie digitaal vleugellam en kosten de Nederlandse burger uiteindelijk geld.
Webwinkels wenden zich snel en steeds makkelijker tot TikTok met hun reclamebudgetten. In de VS is sprake van een stijging van 60 procent van kwartaal op kwartaal.
Wonderbox, uitgever van verschillende cadeaukaarten zoals GiftforYou, informeert consumenten voortaan duidelijker over de bedrijven waar zij hun kaart kunnen inleveren. Deze informatie is aangepast nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) het bedrijf hierop had aangesproken.
Marketing Mix Modeling is al jaren een goed instrument, maar was ook traag en duur. MMM nieuwe stijl is effectiever dankzij meer data en ‘machine learning’.
Online gamingbedrijf Roblox is van plan om volgend jaar 3D-advertenties op zijn platform te lanceren.