More stories

Premium

Goedkeuring EU voor mobiel reclamepact T-Mobile, Vodafone c.s.

Europa’s grootste mobiele telecombedrijven mogen een joint-venture oprichten voor het exploiteren van persoonsgerichte mobiele reclame op toestellen van hun klanten.

Online advertising

Retentie als route naar de meest winstgevende groei

Meer winst uit bestaande klantenbases halen wordt steeds rendabeler vergeleken met nieuwe klanten werven. Hoe beweeg je van acquisitie naar retentie?

Customer Loyalty
Premium

Generative AI in de praktijk: de echte waarde schuilt in een slimme workflow van verschillende tools

Met het vrijgeven van ChatGPT eind vorig jaar was Generative AI ineens overal. Interessant, maar vooral nog spielerei. Met Nederlandse kenners bogen we ons over verschillende use cases en de toekomstverwachtingen. ‘De truc is om te weten hoe je verschillende tools aan elkaar knoopt.’

Tech

De toekomst van content: kwaliteit blijft leidend

Wat is de toekomst van content? Een duik in het huidige contentlandschap met voorbeelden en bronnen en een heldere blik op de toekomst.

Digital Transformation
Premium

Wolfstreet breidt management uit

Creatief Directeur Jasper Vierboom (30) en Commercieel Directeur Sarah de Boer (34) zijn officieel toegetreden tot het management team (MT) van het Amsterdamse creatief bureau Wolfstreet. Het duo werkte hiervoor vijf jaar bij VICE en maakt samen de overstap naar het jonge bureau. Vierboom en De Boer worden binnen het team verantwoordelijk voor het creatieve en commerciële succes van de organisatie.

Digital Agencies

Zo krijg je als contentmarketeer weer grip op je omnichannelstrategie

Headless gaat ten koste van zélf content kunnen beheren en beheersen. Met een slimme interface kun je de sturing terugpakken en concurrerender worden.

CMS
Premium

Duitse online marketingbranche: 20 miljard euro

In Duitsland zijn 274.000 arbeidsplaatsen bezet door experts in online marketing. Dit marktsegment als geheel genereert een handelswaarde van 19,8 miljard euro.

Digital Agencies

Emerce Premium: interest-based e-commerce, misvattingen in de Creator Economy, Generative AI workflows en meer

Vandaag publiceert Emerce zijn eerste collectie premium artikelen. Een reeks verhalen die je up to speed brengt met ontwikkelingen in […]

E-commerce

De achtste editie van het State of Marketing rapport

Inzichten en trends van 6000 marketeers en meer dan 2 miljard uitgaande marketingberichten.

Marketing

Nederlanders meer bereid om gegevens te delen, zorgen over privacy blijven gelijk

De zorgen om online privacy onder Nederlandse consumenten zijn nog net zo groot als vier jaar geleden: twee op de […]

Privacy
Premium

Nieuw directieteam voor WUBBE

Maaike Preuninger en Jasper Boon treden toe tot de directie van WUBBE / Creative Digital Agency. Daarmee is de leiding van het bureau in handen van drie partners.

Digital Agencies
Premium

Voormalig Qmusic marketingdirecteur start brandingtak bij Sprints & Sneakers

Growth hacking agency Sprints & Sneakers breidt haar diensten uit met een aparte brandingtak. Onder leiding van ex-Qmusic marketingbaas Jorn Agterberg gaat de agency ook strategisch bouwen aan merken die positieve impact (willen) maken.

Online marketing
Premium

Nieuwe creative directors voor Fitzroy

Om verder te groeien en internationale merken beter te kunnen bedienen heeft bureau Fitzroy zich versterkt met het creatieve duo von Franquemont en Demeijer-Gorissen.

Digital Agencies

Hoe Mastercard zijn duurzaamheidscampagne aanpakte

Waarom houdt een betaaltechnologiebedrijf zich bezig met duurzaamheid? Hoe pakten we dat aan en hoe maten we succes?

Sustainability
Premium

Aandeel Google 4% lager op dalende advertentieverkoop

Dalende advertentieverkopen bij zowel Google als YouTube zorgen voor uitstappende beleggers. De kwartaalcijfers vallen tegen, wat een daling van de koers oplevert van vier procent nabeurs.

Online advertising