More stories

Premium

Meer geld voor Autoriteit Persoonsgegevens

De Autoriteit Persoonsgegevens krijgt volgend jaar 8 miljoen euro meer dan nu. Het complete budget komt daarmee op 34 miljoen. Het kabinet maakte dat gisteren bekend op Prinsjesdag.

Privacy

Google Analytics 4: oplossing voor datadoorgifte naar de Verenigde Staten?

Universal Analytics heeft problemen met de doorgifte van persoonsgegevens naar de Verenigde Staten. Het is nog onduidelijk of Analytics 4 de oplossing is.

Legal
Premium

‘Streng zijn met privacy levert nieuwe klanten op’

Bedrijven die streng zijn met privacy jagen klanten niet weg, maar tonen zich als attente hoeder van klantdata. Dat levert juist positieve aandacht en soms zelfs nieuwe kopers op.

Privacy
Premium

Salesforce lanceert realtime klantenfabriek Genie

Salesforce heeft op zijn jaarcongres in San Francisco Salesforce Genie gelanceerd, een realtime dataplatform dat het volledige Salesforce Customer 360-platform aanstuurt.

Customer Engagement

Podcast ‘Shaping the future’: Philippe Stulens over het marketingteam van de toekomst

Hoe ziet de marketeer van de toekomst eruit? Wat wordt de rol van de chief marketing officer? Philippe Stulens (Randstad) legt het uit.

Marketing

Neuromarketingkennis om online en offline campagnes beter te maken

Hoe gebruik je neuromarketing om een effectieve online en offline campagne vorm te geven? Drie optimalisatievoorbeelden om je campagne effectiever te maken.

Analytics
Premium

MediaMarkt tekent Criteo voor retailmedia

MediaMarkt wil meer geld verdienen met het plaatsen van reclame in zijn webwinkel. Daarom sluit het een samenwerking met Criteo voor techniek en relaties met mediabureaus.

Marketing

Gaming-marketing is populair, maar slechts weinig merken spelen hier goed op in

E-sport groeit, maar merken komen meestal niet verder dan simpelweg sponsoren. Dat kan creatiever, zelfs voor merken zonder inhoudelijke link met e-sport.

Metaverse

De vijf must-have scripts voor ieder Google Ads-account

Binnen een Google Ads-account valt altijd wel iets te doen of te controleren. Scripts voor Google Ads kunnen je een deel van het werk uit handen nemen.

Online advertising
Premium

EDAY 2022: ‘De klanterervaring moet naadloos en inspirerend zijn’

Sinds december 2021 is Maria von Scheel-Plessen als directeur EMEA bij Gucci in Milaan verantwoordelijk voor de e-commerce verkoop in 37 markten, evenals de mediastrategie. In deze nieuwe rol spreekt ze op Emerce EDAY op 6 oktober.

Marketing
Premium

STER wil terug als commerciële online exploitant

Directeur Frank Volmer van Ster windt er geen doekjes meer om: hij wil Ster terug op het toneel van de commerciële online exploitanten. De huidige regels maken zijn organisatie digitaal vleugellam en kosten de Nederlandse burger uiteindelijk geld.

Online advertising
Premium

Webwinkels ontdekken TikTok als reclamevehikel

Webwinkels wenden zich snel en steeds makkelijker tot TikTok met hun reclamebudgetten. In de VS is sprake van een stijging van 60 procent van kwartaal op kwartaal.

Marketing
Premium

Wonderbox informeert voortaan duidelijker over partners cadeaukaart na actie ACM

Wonderbox, uitgever van verschillende cadeaukaarten zoals GiftforYou, informeert consumenten voortaan duidelijker over de bedrijven waar zij hun kaart kunnen inleveren. Deze informatie is aangepast nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) het bedrijf hierop had aangesproken.

Online marketing

Marketing Mix Modeling nieuwe stijl: effectiever door meer data en ‘machine learning’

Marketing Mix Modeling is al jaren een goed instrument, maar was ook traag en duur. MMM nieuwe stijl is effectiever dankzij meer data en ‘machine learning’.

Analytics
Premium

Roblox gaat experimenteren met 3D reclame

Online gamingbedrijf Roblox is van plan om volgend jaar 3D-advertenties op zijn platform te lanceren.

Marketing