More stories

De grote vertrouwenscrisis: zo herstel je de relatie met B2B-klanten

Ook in B2B brokkelt het vertrouwen af: te veel ‘lead nurturing’, reclame en ‘greenwashing’. Herstel begint bij goede content vrij ter beschikking stellen.

Contentmarketing

Podcast ‘Shaping the Future’: Sanne van Mourik-Linsen (Feyenoord) over de relatie tussen mens en machine

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat […]

Data

Zo maak je een whitepaper die je prospects willen downloaden

Het verspreiden van een goede whitepaper is een sterk onderdeel van de marketingstrategie. Het levert naamsbekendheid, autoriteit en leads op.

Contentmarketing
Premium

Europese privacytoezichthouders vragen Europese Commissie om aanvulling AVG

De Europese privacytoezichthouders willen dat de Europese Commissie nieuwe regels opstelt in aanvulling op de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dat schrijven zij in een brief aan de Europese Commissie.

Privacy
Premium

Google rolt Mijn Advertentiecentrum uit

Google heeft ‘Mijn Ad Center’ uitgerold, waarmee gebruikers kunnen aangeven hoe zij advertenties willen zien. Dat kan worden ingesteld voor Google Zoeken, Ontdekken, Shopping en YouTube.

Online advertising
Premium

‘Native advertising’: alternatief voor gebruikers die zich van sociale media afkeren

Gebruikers keren zich af van sociale media en vinden ads daar opdringerig. Vertrouwen in redactionele content maakt ‘native advertising’ belangrijker.

Native advertising
Premium

Audioreclamebestedingen nog nooit zo hoog

Voor het zevende kwartaal op rij laat audioreclame een groei zien. In het derde kwartaal van 2022 was de audio-omzet nog nooit zo hoog, 43,7 miljoen euro. Dit is 2,1 procent meer dan het vorige record van vorig jaar, zo meldt brancheorganisatie Audify.

Online advertising

Met gewoon ‘goede’ marketingcampagnes maak je niet meer het verschil

Marketingcampagnes worden steeds meer dertien in een dozijn door automatisering. Onderscheiden moet daarom op het strategisch en creatieve vlak gebeuren.

Digital Transformation
Premium

Rolmodellenverbod gokreclames wordt goed nageleefd

Het verbod op het opvoeren van bekende Nederlanders in gokreclames wordt goed nageleefd. Dat blijkt uit onderzoek van de Kansspelautoriteit (Ksa).

Online advertising

De rol van reclame en de veiligheid van kinderen op YouTube

Er zijn sinds juli strengere regels voor reclame gericht op kinderen. Niet alleen op TV maar ook op YouTube. Behandel als merk zulke reclame dus zorgvuldig.

Online advertising
Premium

Forse groei voor Publicis

Mediagroep Publicis heeft in het derde kwartaal naar eigen zeggen 23 procent groei gerealiseerd omdat bedrijven zich in toenemende mate richten op first-party datamanagement, digitale media en bedrijfstransformatie. Cijfers zijn niet bekend gemaakt.

De belangrijkste markten waren volgens de bureaagroep de VS en Europa.

Digital Agencies

Verhoog de effectiviteit van je B2B-marketinginspanningen

B2B-marketing is een vak apart, maar wordt in de praktijk nog te vaak aangevlogen met een B2C-aanpak. Dit kan en moet anders. Maar hoe?

Marketing
Premium

Klanten AH en Lidl zijn digitale koopjesjagers

De primaire bezoekers van Albert Heijn en Lidl zijn digitaler dan dezelfde klantengroep van Aldi, Plus en Jumbo. Ze lezen de digitale folders van die ketens vaker dan anderen doen.

Marketing
Premium

Annemarie de Munnik (LEGO): ‘We zijn steeds meer een uitgever van content’

LEGO kan leunen op een groot merkbewustzijn onder consumenten en laat regelmatig zien dat ze digitale experimenten niet schuwt. Ondertussen valt er online nog veel terrein te winnen en vloeit er steeds meer marketinggeld naar conversie, stelt Director Marketing Benelux Annemarie de Munnik. Zonder angst voor kanaalconflicten. ‘De merkaffiniteit en behoeften tussen shoppers verschilt flink.’

Marketing
Premium

DentsuACHTUNG! wordt Dentsu Creative

Bijna zeven jaar na de overname door Dentsu Aegis verdwijnt de naam van creatief bureau ACHTUNG! uit het Nederlandse landschap. De nieuwe naam luidt Dentsu Creative.

Creative