More stories

Podcast The Brief jubileumeditie: in gesprek met oud-hosts

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over merken, marketing en content. De eerste aflevering is meer dan […]

Online marketing
Premium

Drie nieuwe advertentieformats bij Twitter voor webshops

Stakende adverteerders of niet, Twitter brengt drie nieuwe formats uit voor adverteerders die actie zoeken in het performance-domein. Doel: meer verkopen realiseren voor webshops.

Online advertising
Premium

Emerce Digital Wholesale: ‘Nieuwe app sluit meer aan op klant’

Technisch groothandel Wildkamp werkt aan een nieuwe app, eentje die beter aansluit op de dagelijkse praktijk van zijn klanten. In de toekomst zouden zij zelfs 24×7 in de winkels terecht kunnen.

Marketing
Premium

Cellnex start met digitalisering van haar advertentiemasten

Cellnex Netherlands, onderdeel van Cellnex Telecom, is gestart met de digitalisering van haar advertentiemasten. Deze reclamemasten, die vanuit een eerdere acquisitie onderdeel uitmaken van de telecommunicatie infrastructuur van Cellnex, bevinden zich op diverse locaties in Nederland.

Online advertising
Premium

Ben je wel betrouwbaar aan het A/B-testen?

A/B-testen is de beste methodiek om causaliteit aan te tonen. Het onderbouwt een bepaalde keuze . Mits de betrouwbaarheid van de A/B-tests goed op orde is.

Web performance

Ksa grijpt in bij verboden WK-acties

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft in de aanloop naar het WK Voetbal bij drie acties van legale kansspelaanbieders ingegrepen. De overtredingen zijn gestaakt.

Online advertising
Premium

Online reclame-uitgaven Duitsland stevig in de min

Adverteerders gaven in Duitsland in juni vijf procent minder geld uit aan online reclame dan het jaar ervoor. Tussen januari en september daalde het totale volume bruto reclamebestedingen met 1,3 procent tot 23,4 miljard euro.

Online advertising

De kracht van automatisering bij gepersonaliseerde advertenties 

Consumenten krijgen veel content te zien. Gepersonaliseerde advertenties vallen meer op, maar dat betekent dat je als marketeer ook efficiënter moet werken. 

Programmatic
Premium

Ksa start onderzoek naar websites die probleemgokkers lokken

De Kansspelautoriteit (Ksa) start een onderzoek naar websites die illegaal online kansspelaanbod promoten en zich daarbij richten op extra kwetsbare personen.

Online marketing

Cristiano Ronaldo grootste op Instagram: 500 miljoen volgers

Een commerciële posting voor Louis Vuttion met Lionel Messi levert Cristiano Ronaldo zijn 500 miljoenste volger op op Instagram. Dat maakt hem de grootste op Instagram, na Insta zelf.

Social
Premium

Activisten doen weer beroep op adverteerders Twitter

Een coalitie van burgerrechtenactivisten drong er maandag bij adverteerders van Twitter op aan om een standpunt in te nemen nu eigenaar Elon Musk het verbod op tweets van de voormalige Amerikaanse president Donald Trump heeft opgeheven.

Online marketing

In-house merken en creatieve teams op de drempel: komende tijd richting herstructurering

Eens per kwartaal onderzoekt het creatieve samenwerkingsplatform Lytho het sentiment onder creatieve professionals. Lees de trends over het 3de kwartaal.

Creative

Case: NS bereikte doelgroepen met contextual advertising en creatieve advertenties

De uitdaging bij de campagne rond NS Flex: één basisproduct, maar de campagne moest zich richten op twee heel verschillende doelgroepen.

Campagnes
Premium

Workshop: aan de slag met retailmedia

Mensen zoeken steeds meer rechtstreeks op websites van marketplaces en supermarkten. Adverteren op retailplatforms wordt daarom belangrijker.

Retailmedia

Case: VodafoneZiggo zoekt betere verbinding met klanten door data te bundelen

VodafoneZiggo is op zoek naar meer gepersonaliseerde verbinding met klanten. Dus moet het juiste bericht op het juiste moment de juiste doelgroep bereiken.

Data