Klanten AH en Lidl zijn digitale koopjesjagers
De primaire bezoekers van Albert Heijn en Lidl zijn digitaler dan dezelfde klantengroep van Aldi, Plus en Jumbo. Ze lezen de digitale folders van die ketens vaker dan anderen doen.
De primaire bezoekers van Albert Heijn en Lidl zijn digitaler dan dezelfde klantengroep van Aldi, Plus en Jumbo. Ze lezen de digitale folders van die ketens vaker dan anderen doen.
LEGO kan leunen op een groot merkbewustzijn onder consumenten en laat regelmatig zien dat ze digitale experimenten niet schuwt. Ondertussen valt er online nog veel terrein te winnen en vloeit er steeds meer marketinggeld naar conversie, stelt Director Marketing Benelux Annemarie de Munnik. Zonder angst voor kanaalconflicten. ‘De merkaffiniteit en behoeften tussen shoppers verschilt flink.’
Bijna zeven jaar na de overname door Dentsu Aegis verdwijnt de naam van creatief bureau ACHTUNG! uit het Nederlandse landschap. De nieuwe naam luidt Dentsu Creative.
Online marketing en contentbureau PEP is de nieuwste versterking van het Tilburgse digital agency Indicia. De toevoeging van PEP ligt in het verlengde van de eerdere overnames van brandingbureau Oogt en e-commerce specialist Getton door Indicia. Per direct gaat PEP verder onder de naam Indicia.
Voor het eerst in het ruim veertigjarige bestaan van MediaMarkt wordt in alle dertien vestigingslanden tegelijk een nieuwe merkcampagne voor de detailketen uitgerold. Kenmerkend voor de campagne zijn het centraal stellen van de klantervaring en het persoonlijk advies.
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft op 20 september 2022 een last onder dwangsom opgelegd aan een influencers omdat zij geen gehoor geeft aan informatieverzoeken van de AFM. De AFM wil onderzoeken in hoeverre de influencers de regels heeft overtreden van de Wet op het financieel toezicht (Wft). De dwangsom bedraagt 5.000 euro per dag tot een maximum van 50.000.
Ruim één op de drie TikTok gebruikers maakt zich er zorgen over dat de app te veel over hen weet. Voor degenen die al langere tijd een account hebben is dit zelfs 53 procent. Dit blijkt uit een representatief onderzoek dat Motivaction onder ruim duizend Nederlandse TikTok-gebruikers tussen de 10 en 35 jaar uitvoerde.
Wil je verder richting omnichannel? Denk na over wat je op wilt lossen en denk niet dat je per se een groot IT-project of een nieuw CDP nodig hebt.
Op 1 november start Charelle Akihary (Heijmans) als voorzitter van het bestuur van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Zij volgt hiermee Yvonne Nassar op, die de functie ruim vijf jaar vervulde.
Welke webteams verdienen volgens de jury een podiumplek? Ongeveer een maand geleden maakten we de lancering van de Website van het Jaar Juryprijzen bekend. We vroegen webteams om hun beste werk in te zenden en stelden een jurypanel samen, bestaande uit tien ervaren professionals.
Een half jaar geleden begon Albert Heijn met Sponsored Products: merken kunnen zichtbaarheid kopen voor hun producten op de website. De eerste resultaten.
Wat kun of moet je als merk met Web3 en de Metaverse? Nicolas Daude-Lagrave van Balenciaga gaf tijdens EDAY een inkijkje over hoe het luxe modemerk ermee pioniert.
Wanneer bouw je de band met klanten op? Ook ná de aankoop liggen kansen om ze aan je te binden. Maak kennis met Post-Purchase Experience Management.
Instagram gaat meer advertenties tonen, onder meer in korte video’s, ofwel Reels, en op profielpagina’s van gebruikers.
Online en offline retail raken steeds meer geïntegreerd: dat brengt de behoefte aan ‘blended spaces’ en een intuïtieve relatie tussen merken en consumenten.