More stories

Hoe succesvolle ICT-bedrijven leads genereren

In het Leadgeneratie Benchmarkonderzoek 2022 onderzochten we hoe marketeers in de ICT-sector leads genereren. Wat werkt en wat niet? En wat zijn de trends?

Conversie
Premium

Infographic: De grootste mijlpalen in B2B Social Media

Wist je dat sociale media al sinds het jaar 2003 bestaat? Hoe de zakelijke sector (B2B) daarop inspeelde zie je in de tijdlijn van de infographic van Oktopost. Klik hier voor een grotere versie.

B2B Digital
Premium

Open Universiteit start eerste master Gegevensbescherming en privacyrecht

Per 1 september 2022 gaat bij de Open Universiteit de nieuwe master Gegevensbescherming en privacyrecht van start. Het is de eerste volledige academische master over gegevensbescherming en privacyrecht in de Nederlandse rechtspraktijk.

Privacy
Premium

Aldi publiceert digitale folder via QR code

Aldi gaat in Belgie zijn digitale folder toegankelijker maken, mt behulp van een QR-code op melkverpakkingen.

Online advertising

Marketing intelligence anno 2022: dit zijn de uitdagingen en kansen

Met data houd je klanten tevreden en kun je groeien. Maar de datahoeveelheid neemt toe en privacyregels worden scherper. Hoe zien marketeers de uitdagingen?

Strategy
Premium

Insta-baas en CMO Facebook verhuizen naar Europa

Drie zwaargewichten van socialmediaconcern Meta verhuizen naar Londen. Het zou gaan om privé redenen, maar het komt CEO Mark Zuckerberg niet onhandig uit. De gemiddelde omzet per gebruiker in Europa ligt nog niet zo hoog als die in de VS.

Online advertising
Premium

Mailchimp zet cryptoklanten in de kou

Mailchimp heeft de accounts van verschillende cryptoklanten opgeschort. Het gaat om crypto-portemonnee Edge, crypto-intelligentiebedrijf Messari en Decrypt, dat Mailchimp al meer dan vier jaar gebruikte voor zijn nieuwsbrief.

Marketing
Premium

‘Apple wil advertentie-inkomsten verdubbelen’

Apple zou zijn advertentieactiviteiten flink willen uitbreiden. De jaarlijkse inkomsten moeten naar ‘dubbele cijfers’. Op dit moment verdient Apple ongeveer 4 miljard dollar per jaar aan advertenties.

Online advertising

Marketing moet menselijker: first-party data als bakermat van je organisatie 

Het eind van third-party cookies en nieuwe Europese wetgeving: het digitale landschap gaat aanzienlijk veranderen en adverteerders moeten meebewegen.

Online marketing
Premium

Energiebedrijven laten vergelijkers links liggen

De meeste energiebedrijven laten de online vergelijkingssites links liggen. Ze hebben de consument niets te bieden.

Marketing
Premium

Workshop: effectiever adverteren op TikTok

TikTok is als kanaal een vaste waarde geworden en voegt steeds meer manieren toe om te adverteren. Hoe je die benut? Deze workshop helpt je op weg.

Social
Premium

Sky Media verrast door succes QR in tv-reclame

QR-codes in tv-commercials hebben een hogere doorklikratio dan de gewone interactieve commercials die de tv-zender biedt.

Marketing

Bedrijf met fysieke locaties? Zet Google Store Locator in voor lokale SEO en zichtbaarheid

Heeft je bedrijf fysieke locaties en gaat een groot deel van de omzet ‘face to face’? Aan de slag met je Google-bedrijfsprofiel en Google Store Locator.

SEO
Premium

Privacygroep noyb dient 226 klachten cookiewalls in

De Oostenrijkse privacygroep noyb dient 226 klachten over cookiewalls in 18 toezichthouders in Europa.

Privacy
Premium

Microsoft toont meer advertenties in ‘gratis’ Outlook

Microsoft gaat meer advertenties tonen in Outlook voor gebruikers die geen Microsoft365-abonnement hebben. Vooralsnog gebeurt dat in de iOS en Android apps.

Online advertising