More stories

Premium

Europese adverteerders besteedden 92 miljard aan internetreclame (+31%)

In 2021 gaven adverteerders in Europa 92 miljard euro uit aan online reclame, 30,5 procent meer dan in 2020. In Nederland lag die groei hoger en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.

Online advertising

Brand-suitable adverteren in tijden van oorlog

Adverteren zonder je merk te beschadigen was al een flinke opgave. Maar in tijden van oorlog is ‘brand-suitable’ adverteren nog lastiger. Wat kun je doen?

Online advertising
Premium

ACM: telefonische verkopers moeten expliciete toestemming kunnen bewijzen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt de telemarketingbranche: bedrijven moeten aantonen dat consumenten die zij bellen expliciet toestemming hebben gegeven dat zij gebeld mogen worden. Deze toestemming moet verifieerbaar zijn en gekoppeld kunnen worden aan diegene die gebeld wordt.

Online marketing

Bedenk goed wat je met het Instagram-algoritme doet

Instagram gebruikt meerdere algoritmes die belangrijk zijn. Behalve veel verschillen, zijn er ook veel overeenkomsten tussen deze algoritmes.

Online marketing
Premium

Audio grootste groeier Europese online reclame

Adverteerders gaven in Europa voor 700 miljoen euro uit aan digitale reclame bij radiozenders en podcasts. Dat is 51 procent meer dan het jaar ervoor.

Marketing
Premium

Victor Knaap (Media.Monks): ‘Alles moet helemaal anders’

De Chief Marketing Officer (CMO) moet misschien wel een Chief Sales Officer (CSO) worden. Dat suggereerde Victor Knaap, CEO van Media.Monks, het grootste digitale productiebureau van Europa, gisteren op de Webwinkel Vakdagen. Zijn pleidooi kwam er op neer dat afdelingen van bedrijven compleet langs elkaar heenwerken, waardoor nog altijd de verkeerde beslissingen worden genomen. E-commerce en marketing moeten wat hem betreft volledig geïntegreerd worden.

Online marketing
Premium

Verbod rolmodellen in gokreclames van kracht

Vanaf vandaag is het verboden om rolmodellen te gebruiken in gokreclames voor bijvoorbeeld casino’s, sportweddenschappen of online. Het gaat dan om álle personen die enige vorm van publieke bekendheid genieten of waarmee men zich wil identificeren of associëren, zoals (oud-)profvoetballers, influencers, modellen, zangers en bekende pokerspelers.

Online advertising
Premium

RUMAG: huilen en weer opstaan

Danny Membre van mediamerk RUMAG toonde woensdag tijdens zijn keynote op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht een video waarin hij krokodillentranen huilt. Opgenomen kort nadat in maart 2020 televisieprogramma Zondag met Lubach het bedrijf met de grond gelijk maakte omdat een deel van slogans waarmee het merk nationale roem had vergaard gejat bleek.

Marketing
Premium

Arnoud Martens nieuwe baas Valtech Nederland

Valtech stelt Arnoud Martens aan als nieuwe managing director in Nederland. Als oudgediende was hij ooit al Europa-baas bij het bedrijf.

Digital Agencies
Premium

Leaseweb Global benoemt Ronald Haasert tot Chief Marketing Officer

Leaseweb Global, specialist in hosting en clouddiensten, trekt Ronald Haasert aan als chief marketing officer (CMO).

Marketing
Premium

Patrick Kuijsters nieuwe directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO

Patrick Kuijsters wordt per 1 juli de nieuwe directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO. Kuijsters werkt momenteel bij de Volksbank als Lead Expertise Center Business en was daarvoor Directeur Marketing & Digital bij dezelfde bank.

Marketing
Premium

Googles Joris Merks naar JustEatTakeway

Het hoofd van Google Digital Academy, Joris Merks, stapt over naar JustEatTakeway. Daar wordt hij Director of Sales Enablement & Communication.

Marketing
Premium

Topman: ‘Netflix krijgt reclame voor goedkoper abonnement’

De co-CEO van Netflix, Ted Sarandos, bevestigt dat hij werkt aan een nieuw, goedkoper abonnement. Voor een lagere maandprijs moeten kijkers wel reclame accepteren.

Marketing
Premium

Dutch Search Awards 2022 is terug: nieuwe categorieën en juryvoorzitters

Op 2 december 2022 vindt een nieuwe editie plaats van de Dutch Search Awards. Dit jaar zijn er vijf nieuwe awards toegevoegd aan het rijtje. Dat maakt dat er deze editie in 25 categorieën cases kunnen worden ingezonden door merken en ontwikkelaars van tools en software.

Search

Online adverteren: ‘aandacht’ is een samenspel van uiting, context en persoon

Uit onderzoek leren we wat er in ons hoofd gebeurt als we advertenties online zien. Het is steeds duidelijker waarom sommige advertentie effectiever zijn.

Online advertising