More stories

Premium

easyJet geeft reisadvies via Spotify playlists

easyJet en Spotify gebruiken de muzieksmaak van reizigers om tips te geven over hun volgende vakantiebestemming.

Marketing
Premium

Criteo: 60 miljoen euro boete voor privacyschending

De Franse toezichthouder op privacy CNIL legt Criteo een geldboete op van zestig miljoen euro. Het adtechbedrijf zou zonder toestemming gedrag en kenmerken van internetgebruikers hebben gegraasd voor reclamedoeleinden.

Online advertising
Premium

Influencers verkiezen TikTok boven Facebook

Infuencers verkiezen TikTok boven Facebook als platform, naast Instagram. Dat blijkt uit een analyse van Insider Intelligence (voorheen eMarketer).

Marketing
Premium

Hoe het ‘real world metaverse’ alvast vorm krijgt

Niet jezelf afsluiten van de buitenwereld en de metaverse instappen, maar juist de deur uitgaan om de realiteit met digitale aanvullingen te beleven. Mede door nieuwe ontwikkelingen in locatiegebaseerde augmented reality komt dit een stap dichterbij. Grote spelers als Snap en Niantic zetten er vol op in en ook Google doet een duit in het zakje. En dat brengt nieuwe businessmodellen met zich mee.

Marketing
Premium

Hillenaar met nieuwe digitale mast bij Roermond

Hillenaar Outdoor exploiteert naast Maastricht, Echt en Venlo nu ook een Digitale Reclamemast langs de A73 bij het Limburgse Roermond. Sinds 11 juli is het object – in de directe nabijheid van Designer Outlet Roermond – beschikbaar voor adverteerders.

Online advertising
Premium

Rijksoverheid sluit raamovereenkomst met Media.Monks

Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks en vier andere bureaus gekozen als mediapartners.

Digital Agencies
Premium

Digital Marketing bureau LeadLogic neemt meerderheidsbelang in marketing tool PushBird

Het Ermelosche digitale marketing bureau LeadLogic heeft per 1 augustus 2022 een meerderheidsbelang genomen in PushBird uit Den Bosch. PushBird is een marketing tool om notificaties te versturen naar websitebezoekers.

Marketing
Premium

Campagnepanel #190: ‘Mag harder, brutaler’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele campagne. Dit keer kijken ze naar de datagebaseerde offline campagne van Gorillas.

Campagnes
Premium

Omzetten buitenreclame naar recordhoogte

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in de eerste helft van 2022 uitgekomen op 108 miljoen euro. Nog niet eerder werd de grens van 100 miljoen gepasseerd in de eerste helft van een jaar.

Marketing
Premium

050media neemt Butterstreet over

Het Groningse online marketingbedrijf 050media heefthet eCommerce bedrijf Butterstreet overgenomen. 050media neemt alle diensten, klanten en medewerkers van Butterstreet over.

Digital Agencies

Contentstrategie: de analysefase

Een contentstrategie helpt content structureren. In dit artikel worden de belangrijkste analyses besproken.

Contentmarketing
Premium

Forse groei voorspeld voor wereldwijde reclamemarkt

De wereldwijde markt voor reclamebureaus bereikte een waarde van bijna 346.122,5 miljoen dollar in 2021, en groeit naar 553.106,5 miljoen in 2026, zo verwacht ResearchAndMarkets.com

Marketing
Premium

Infographic: AI-modellen worden vaker ingezet

Binnen de data-driven marketingsector worden modellen steeds geavanceerder. Dat blijkt uit de DDMA AI Maturity Test 2022. Van de organisaties die AI inzetten geeft maar liefst 92 procent van de participanten aan meer gebruik te maken van geavanceerde machine-learning-technieken. 86 procent van deze organisaties heeft zelfs een infrastructuur volledig [ED4] toegewijd aan AI-modellen en toepassingen. Bovendien wordt AI over de gehele linie meer toegepast. 27 procent geeft aan meerdere cruciale AI-toepassingen live te hebben staan ten opzichte van 10% van vorig jaar.

Artificial Intelligence
Premium

Duitse supermarkt Rewe wil af van reclamefolders

Rewe, een van de grotere Duitse supermarkten, wil geen papieren folders meer gaan uitgeven. Dat levert een besparing op van 73.000 ton papier, 70.000 ton CO2, 1,1 miljoen ton water en 380 miljoen kilowattuur energie per jaar.

Online advertising

Hoe bereken je de ROI van warehouse automation?

Wanneer verdient warehouse automation zich terug? Het antwoord daarop is afhankelijk van een combinatie van harde en zachte factoren. 

Marketing automation