Waar komen mijn kwalitatieve leads vandaan? Koppelen van CRM of backend met Google Analytics
Om een beter beeld te krijgen waar de beste leads precies vandaan komen, kan het goed zijn je CRM of backend te koppelen met Google Analytics.
Om een beter beeld te krijgen waar de beste leads precies vandaan komen, kan het goed zijn je CRM of backend te koppelen met Google Analytics.
De bestedingen aan Out of Home (OOH) zijn in het eerste kwartaal van 2021 wederom gedaald. Dat blijkt uit cijfers van organisatie Outreach. Bij een budget van 22,6 miljoen euro bedroeg de afname 40 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020. Dat was voor het grootste deel nog een kwartaal zonder coronamaatregelen.
Personalisatie stuwt economische groei. Met die woorden opende topman Shantanu Narayen van Adobe vanochtend de jaarlijkse Adobe Summit. Adobe heeft zijn Amerikaanse en Europese Summits, die in voorgaande jaren op locatie werden gehouden, virtueel samengevoegd. Wel krijgen Europese en Amerikaanse klanten verschillende content voorgeschoteld.
Veel bedrijven stappen alsnog af van de papieren reclamefolder. Hoe maak je de overstap van print naar online? En hoe behoud je je oude folder-publiek?
Bernard de Vreede, datastrateeg bij Marktplaats over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen.
Customer Journey Analytics (CJA) laat zien hoe en via welke kanalen klanten contact hebben met een bedrijf. Hoe kun je met CJA je klanten beter bedienen?
VodafoneZiggo is bekroond tot Marketing Company of the Year. Boukje Taphoorn, Chief Marketing Officer van Bol.com, is uitgeroepen tot Marketeer of the Year tijdens de zevende editie van de Dutch Marketing Awards.
Je krijgt zes seconden aandacht. Wil je weten hoe je van klanten ambassadeurs kan maken? Met kennis van neuromarketing kan je je doelen sneller bereiken.
Telecom- en marketingprovider CM.com boekte in het eerste kwartaal een omzet van 50 miljoen euro (+70%). Groei in handel en aantal nieuwe klanten spelen daar een grote rol in.
De Rotterdamse vervoersmaatschappij RET lanceert samen met het Canadese bedrijf adtrackmedia als eerste in Nederland een nieuwe digitale manier van adverteren.
Seeders en Made by Mouses richten samen Reachers op, een volgend bureau dat bedrijven wil helpen om internationaal succesvol te worden op Amazon.
Het marktaandeel van digitaal adverteren is in 2020 opnieuw gegroeid, wel ten koste van het budget van andere ‘traditionele’ mediatypen als radio, tv en print, die allemaal een aanzienlijke daling lieten zien. Dat blijkt uit de cijfers van de Online Ad Spend Study 2020, die Deloitte in opdracht van brancheplatform VIA vandaag presenteert.
Ondanks uitdagende tijden heeft reclamegroep Publicis Groupe 2,8 procent organische groei gerealiseerd in het eerste kwartaal van 2021. De omzet steeg naar 2,3 miljard euro, iets minder dan de 2,4 miljard van vorig jaar.
Met de overname van Copper IM uit Arnhem groeit Orangevalley Group uit tot een groep van tachtig werknemers die zijn gespecialiseerd in online marketing.
Meten op de laatste click geeft een vertekend beeld. Het is beter om te kijken naar het complete pad – van eerste touchpoint tot conversie.