De cookieless funnel: een voorspelling voor elke marketingfase
De ‘cookie-apocalyps’ van 2022 komt dichterbij. Hoe ziet de toekomst eruit op gebied van targeting, tracking, resultaat, meting en attributie?
De ‘cookie-apocalyps’ van 2022 komt dichterbij. Hoe ziet de toekomst eruit op gebied van targeting, tracking, resultaat, meting en attributie?
Bedrijvengroep Happy Horizon, gespecialiseerd in digitale marketing, neemt de Tilburgse bureaus PauwR en Flashpoint over.
De Nederlandse Crossmedia meetspecialist MeMo2, en Publicis, Albert Heijn, Duracell en IGLO, hebben vandaag vier prestigieuze IAB Europe Research Awards gewonnen.
Bedrijven gebruiken Instagram als marketingtool. Volgers verwerven is daarom belangrijk. Ontdek twaalf tips voor meer volgers op Instagram.
Podcastreclame groeit de komende jaren even hard als in het hele afgelopen decennium, zo denkt PricewaterhouseCoopers (PwC), dat in opdracht van branchevereniging IAB daar onderzoek naar heeft gedaan.
Maar liefst negen op de tien Nederlandse sales- en marketingverantwoordelijken verwachten in 2021 de meeste nieuwe klanten te werven via LinkedIn. Dit blijkt uit onderzoek van prospex onder 111 Nederlandse commercieel managers.
Mensen herhalen instinctief positieve ervaringen. UX-researchers verzamelen daarom data over de onzichtbare emotionele signalen van ons lichaam.
Verschillende fases van de ontwikkeling van een datastrategie aan de hand van een aantal basisprincipes en het ‘people, process & technology’-model.
Google stopt met 3rd-party cookies. Aanleiding voor een nieuw begin: anders data verzamelen en terug naar het vakmanschap van goede marketing
Oprichter Jeroen Maljers koopt zijn bedrijf Swydo terug van het Amerikaanse DialogTech. Hij neemt het SaaS-platform, dat rapportages en monitoring levert voor online marketeers, over met ondernemer en investeerder Marc Duijndam. Die krijgt een operationele rol.
Hagakure is de nieuwe Search Ads-structuur van Google die optimaal inspeelt op Machine Learning. De eerste resultaten zijn veelbelovend.
Clarity, het internationale bureau voor geïntegreerde communicatie, neemt 3WhiteHats over, een creatief digital marketingbureau gespecialiseerd in SEO, PPC (Pay-per-click) en Analytics.
Een interview met Madelon Fortuin, directeur van NRC Media, over de naderende cookieless world en de gevolgen van het verdwijnen van de third-party cookie.
RSA’s vervangen ETA’s als Google’s standaard advertentieformaat. Hiermee dwingt Google campagne-automatisering nog meer af. Wat zijn de voor- en nadelen?
Succesvolle marketing bij B2B vraagt om een eigen aanpak. Met dit vijfstappenplan ontwikkel je de best mogelijke B2B-leadgeneratie.