More stories

De cookieless funnel: een voorspelling voor elke marketingfase

De ‘cookie-apocalyps’ van 2022 komt dichterbij. Hoe ziet de toekomst eruit op gebied van targeting, tracking, resultaat, meting en attributie?

Marketing
Premium

Happy Horizon-groep koopt PauwR en Flashpoint

Bedrijvengroep Happy Horizon, gespecialiseerd in digitale marketing, neemt de Tilburgse bureaus PauwR en Flashpoint over.

Venture
Premium

MeMo2 en Publicis winnen 4 IAB Europe Research Awards

De Nederlandse Crossmedia meetspecialist MeMo2, en Publicis, Albert Heijn, Duracell en IGLO, hebben vandaag vier prestigieuze IAB Europe Research Awards gewonnen.

Online marketing

Twaalf tips voor meer Instagram-volgers

Bedrijven gebruiken Instagram als marketingtool. Volgers verwerven is daarom belangrijk. Ontdek twaalf tips voor meer volgers op Instagram. 

Marketing
Premium

Flinke groei podcastreclame

Podcastreclame groeit de komende jaren even hard als in het hele afgelopen decennium, zo denkt PricewaterhouseCoopers (PwC), dat in opdracht van branchevereniging IAB daar onderzoek naar heeft gedaan.

Online advertising
Premium

LinkedIn meest waardevolle saleskanaal, maar kwaliteit leads valt tegen

Maar liefst negen op de tien Nederlandse sales- en marketingverantwoordelijken verwachten in 2021 de meeste nieuwe klanten te werven via LinkedIn. Dit blijkt uit onderzoek van prospex onder 111 Nederlandse commercieel managers.

Online marketing

Emotional design en de onzichtbare signalen van ons ‘meetbare lichaam’

Mensen herhalen instinctief positieve ervaringen. UX-researchers verzamelen daarom data over de onzichtbare emotionele signalen van ons lichaam.

Web-design

Hoe maak je business impact met Data Science?

Verschillende fases van de ontwikkeling van een datastrategie aan de hand van een aantal basisprincipes en het ‘people, process & technology’-model.

Data

Cookies zijn nu écht dood: lang leve (1st-party) datastrategie!

Google stopt met 3rd-party cookies. Aanleiding voor een nieuw begin: anders data verzamelen en terug naar het vakmanschap van goede marketing

Marketing
Premium

Oprichter koopt Swydo terug, met Marc Duijndam

Oprichter Jeroen Maljers koopt zijn bedrijf Swydo terug van het Amerikaanse DialogTech. Hij neemt het SaaS-platform, dat rapportages en monitoring levert voor online marketeers, over met ondernemer en investeerder Marc Duijndam. Die krijgt een operationele rol.

Online marketing

Hagakure: mooie resultaten voor deze nieuwe Search Ads-structuur

Hagakure is de nieuwe Search Ads-structuur van Google die optimaal inspeelt op Machine Learning. De eerste resultaten zijn veelbelovend.

Online marketing
Premium

Clarity neemt digitaal marketingbureau 3WhiteHats over

Clarity, het internationale bureau voor geïntegreerde communicatie, neemt 3WhiteHats over, een creatief digital marketingbureau gespecialiseerd in SEO, PPC (Pay-per-click) en Analytics.

Digital Agencies

Madelon Fortuin: ‘Cookies passen niet bij de merkbelofte van NRC’

Een interview met Madelon Fortuin, directeur van NRC Media, over de naderende cookieless world en de gevolgen van het verdwijnen van de third-party cookie.

Online marketing

Google’s Responsive Search Ads nu standaard advertentietype: de voor- en nadelen

RSA’s vervangen ETA’s als Google’s standaard advertentieformaat. Hiermee dwingt Google campagne-automatisering nog meer af. Wat zijn de voor- en nadelen?

Online marketing

B2B-leadgeneratie: een strategie in vijf stappen

Succesvolle marketing bij B2B vraagt om een eigen aanpak. Met dit vijfstappenplan ontwikkel je de best mogelijke B2B-leadgeneratie.

Online marketing