More stories

Neckermann Reizen lanceert inspiratieplatform

Volgens Neckermann Reizen zijn influencers een belangrijke bron van informatie voor consumenten die op zoek zijn naar een vakantiebestemming. De touroperator heeft daarom het inspiratieplatform Neckermann.nl/jegaat gelanceerd.

Influencer marketing

10 tips voor het opzetten van een nieuwe business unit

Touroperator Bohemian Birds groeide op in de markt voor studentenreizen (lustrumreizen en studiereizen). Onlangs zette het bedrijf een business unit voor incentive reizen op. Op basis van deze ervaringen deelt oprichter Jasper Mutsaerts tien tips met betrekking tot online strategie voor het opzetten van een nieuwe business unit.

Strategy

Jury bekend voor travel start-up-wedstrijd Pitch & Grow

Innovatieve ondernemers in travel kunnen zich nog tot 1 januari a.s. aanmelden voor de Travel Tomorrow Meetup. Vijf start-ups krijgen op 9 januari tijdens de Vakantiebeurs de kans zich te presenteren aan een deskundige jury. 

Innovatie
Premium

KLM laat kunstmatige intelligentie direct vragen beantwoorden op social

KLM beantwoordt een deel van de veel gestelde vragen op social media voortaan via kunstmatige intelligentie. De gebruikte technologie is afkomstig van het bedrijf DigitalGenius en wordt ingezet op Twitter, Messenger en WhatsApp. 

Artificial Intelligence

Airbnb: VR en AR verbinden reizigers en nemen stress weg

Volgens Airbnb zullen technologieën als virtual en augmented reality frictie wegnemen uit de customer journey van reizigers. Het verhuurplatform erkent dat VR en AR nog in de kinderschoenen staan maar is al wel aan het experimenteren met het gebruik voor de reis en tijdens het verblijf.

Virtual reality

Fraude in de reisbranche kost 1,5 miljard dollar [infographic]

De luchtvaart staat in de top-drie van sectoren die veel te maken hebben met fraude. Online reisagenten en luchtvaartmaatschappijen hebben het meest te maken met oneerlijke praktijken, zegt het Poolse fraudepreventiebedrijf Nethone. In 2020 gaat het naar schatting om 1,5 miljard dollar.

Security

Airbnb staakt verwerking burgerservicenummer

Airbnb heeft het verwerken van burgerservicenummers (BSN) gestaakt op aandringen van de Autoriteit Persoonsgegevens. Ook zijn de nummers geschrapt uit alle digitale kopieën van identiteitsbewijzen en heeft het bedrijf alle burgerservicenummers van eerder verzamelde identiteitsbewijzen ook vernietigd.

Privacy

Vrijenhoek naar Sabre Midden-Oosten

Raymond Vrijenhoek is met ingang van 2 januari 2018 verantwoordelijk voor de activiteiten van Sabre in het Midden-Oosten. Vrijenhoek was hiervoor CEO van de Nederlandse online reisagent Otravo.

E-commerce
Premium

KLM aan de slag met voice via Google Home

KLM heeft een slimme assistent gelanceerd die via Google Home passagiers helpt met het inpakken van hun koffer. Reden is dat KLM wil weten of klanten zitten te wachten op spraakgestuurde diensten die niet direct met een airline worden geassocieerd, vertelt Karlijn Vogel, director Social van KLM.

Artificial Intelligence

Waarom bestaat er nog geen mondiaal B2C-reismerk?

De online reismarkt wordt gekenmerkt door een gapend gat: een mondiaal B2C-merk ontbreekt. Zeker, machtige merken als Expedia en Priceline domineren het nieuws maar zij zijn niet écht mondiaal. Om ‘global’ te zijn moet een merk het merendeel van de consumenten wereldwijd kunnen bereiken. En de genoemde grote spelers missen een belangrijk puzzelstuk: China.

Cross Border

Schiphols digitale transformatie: vergeet de medewerkers niet

Een digitale transformatie realiseren kan niet zonder dat je kijkt naar je eigen mensen en wat zij nodig hebben om de gewenste verandering vorm te geven. Trainingen en opleidingen zijn daarbij heel belangrijk, maar een brede basis leg je met ‘softe’ activiteiten die medewerkers enthousiast maken voor de mogelijkheden van digital.

Agile
Premium

Booking.com maakt Engelstalige chatbot wereldwijd beschikbaar

Booking.com maakt de pilotversie van haar AI-chatbot wereldwijd beschikbaar voor Engelstalige boekingen. De zogeheten Booking Assistant is te vinden in de eigen kanalen van Booking.com en op Facebook Messenger.

Artificial Intelligence

Mobiele app Hilton onthoudt klantvoorkeuren

Hotelketen Hilton rolt na de jaarwisseling zijn vernieuwde mobiele app uit. Gebruikers openen er niet enkel hun kamer mee, maar besturen ook licht, temperatuur en televisie. Persoonlijke voorkeuren neemt de app mee van het ene naar het andere hotel.

Travel

Travix stelt Taco Morelisse aan als COO

Travix wil internationaal groeien en heeft daarom Taco Morelisse benoemd tot Chief Operating Officer (COO). Dit is een nieuwe functie binnen Travix, het moederbedrijf van onder andere CheapTickets, BudgetAir en Vliegwinkel.

Travel

Montgenèvre in de Franse Alpen wordt ‘smart’ skigebied

Het Franse skigebied Montgenèvre is volledig uitgerust met gratis wifi zodat toeristen en bewoners overal gebruik kunnen maken van een mobiele app die actuele informatie geeft over onder andere de staat van pistes en weersverwachtingen. De data die zo worden verzameld worden gebruikt voor verdere ontwikkeling van het gebied.

Mobile