Miljoeneninvestering voor hotelboeker Splitty
De Israëlische hotelboeker Splitty krijgt een kapitaalinjectie van 2,4 miljoen dollar. Het geld wordt gebruikt om de toch al geraffineerde technologie verder door te ontwikkelen.
De Israëlische hotelboeker Splitty krijgt een kapitaalinjectie van 2,4 miljoen dollar. Het geld wordt gebruikt om de toch al geraffineerde technologie verder door te ontwikkelen.
Toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft geen bezwaar tegen de overname van e-commercebedrijf Emesa door Talpa Network van John de Mol.
Chatbots, voice, blockchain, AI – de technologische mogelijkheden lijken in een stroomversnelling te komen. Wat gaat de reisbranche hiermee doen? In deel twee van deze reeks: de plannen van Travix, TUI en Travelbird voor 2018.
Wat staat er in 2018 op de agenda van de Nederlandse reisbranche? We vroegen het aan vier bedrijven die zijn vertegenwoordigd in de Advisory Board van TravConnect. Influencer marketing en nieuwe regelgeving staan hoog op hun lijstje van aandachtspunten.
De smartphone heeft de manier waarop reisorganisaties zakendoen met reizigers totaal veranderd. Die transformatie is nog gaande en 2018 wordt daarin een belangrijk jaar, stelt Travelport. Welke trends staan op het punt de reisbranche te veranderen?
Joost Romeijn (oprichter van Sundio Group) en Judith Eyck (ex-marketing en e-commerce manager van Sunweb) hebben een nieuwe online reisagent opgericht, Vakanties.nl. Op deze site kunnen klanten zelf een vakantie samenstellen door middel van de dynamic packagingtechnologie van de virtuele touroperator TravelAssist.
Volgens Neckermann Reizen zijn influencers een belangrijke bron van informatie voor consumenten die op zoek zijn naar een vakantiebestemming. De touroperator heeft daarom het inspiratieplatform Neckermann.nl/jegaat gelanceerd.
Touroperator Bohemian Birds groeide op in de markt voor studentenreizen (lustrumreizen en studiereizen). Onlangs zette het bedrijf een business unit voor incentive reizen op. Op basis van deze ervaringen deelt oprichter Jasper Mutsaerts tien tips met betrekking tot online strategie voor het opzetten van een nieuwe business unit.
Innovatieve ondernemers in travel kunnen zich nog tot 1 januari a.s. aanmelden voor de Travel Tomorrow Meetup. Vijf start-ups krijgen op 9 januari tijdens de Vakantiebeurs de kans zich te presenteren aan een deskundige jury.
KLM beantwoordt een deel van de veel gestelde vragen op social media voortaan via kunstmatige intelligentie. De gebruikte technologie is afkomstig van het bedrijf DigitalGenius en wordt ingezet op Twitter, Messenger en WhatsApp.
Volgens Airbnb zullen technologieën als virtual en augmented reality frictie wegnemen uit de customer journey van reizigers. Het verhuurplatform erkent dat VR en AR nog in de kinderschoenen staan maar is al wel aan het experimenteren met het gebruik voor de reis en tijdens het verblijf.
De luchtvaart staat in de top-drie van sectoren die veel te maken hebben met fraude. Online reisagenten en luchtvaartmaatschappijen hebben het meest te maken met oneerlijke praktijken, zegt het Poolse fraudepreventiebedrijf Nethone. In 2020 gaat het naar schatting om 1,5 miljard dollar.
Airbnb heeft het verwerken van burgerservicenummers (BSN) gestaakt op aandringen van de Autoriteit Persoonsgegevens. Ook zijn de nummers geschrapt uit alle digitale kopieën van identiteitsbewijzen en heeft het bedrijf alle burgerservicenummers van eerder verzamelde identiteitsbewijzen ook vernietigd.
Raymond Vrijenhoek is met ingang van 2 januari 2018 verantwoordelijk voor de activiteiten van Sabre in het Midden-Oosten. Vrijenhoek was hiervoor CEO van de Nederlandse online reisagent Otravo.
KLM heeft een slimme assistent gelanceerd die via Google Home passagiers helpt met het inpakken van hun koffer. Reden is dat KLM wil weten of klanten zitten te wachten op spraakgestuurde diensten die niet direct met een airline worden geassocieerd, vertelt Karlijn Vogel, director Social van KLM.