More stories

Airbnb brengt officiële API: waarom doen bedrijven dit?

Een lang gekoesterde wens van Airbnb-gebruikers is in vervulling gegaan: het bedrijf heeft eindelijk een officiële API geïntroduceerd. Wat beweegt Airbnb dat te doen?

Disruptie

Activiteitenportal Klook krijgt 60 miljoen venture capital

Goldman Sachs is een van de investeerders in de derde financieringsronde voor het online platform Klook uit Hong Kong. Dat brengt het totaal tegen de honderd miljoen dollar, waarmee het bedrijf meer aanbod in Europa en Amerika wil aanboren.

Start-ups

Tips voor betere travelposts op Instagram

In de periode juni tot en met augustus zijn er meer dan 40 miljoen reisfoto’s gedeeld op Instagram. Marketingplatform Chute onderzocht welke content het beste scoort en geeft handige tips voor reisorganisaties.

Travel

Raymond Vrijenhoek weg bij Otravo

CEO Raymond Vrijenhoek vertrekt bij Otravo, het bedrijf achter Vliegtickets.nl, WTC.nl en Schipholtickets.nl.

Travel

Endeit investeert in platform voor groepsreizen

Het online platform voor groepsreizen TourRadar verkoopt in ruil voor negen miljoen euro een minderheid van zijn aandelen aan Endeit Capital, Cherry Ventures, Hoxton Ventures Erik Blachford, de ex-CEO van Expedia.

Travel

NS met app richting verbeterde feedbackloop

NS werkt aan een verbeterde feedbackloop. Zo zou een onderweg via de app ingestuurde ervaring direct bij de juiste persoon terecht moeten komen. De conducteur of een medewerker op het station bijvoorbeeld. Dat vertelt Product Owner Fokko van der Schans op Emerce eDay.

Community Management

‘Reizigers kiezen bestemming op basis van lokale activiteiten en tours’

Consumenten die een reis willen boeken zijn nog steeds gevoelig voor de prijs en een goede deal, maar de belangrijkste keuzefactor zijn de beleving en de activiteiten die ondernomen kunnen worden op de bestemming. Dit blijkt uit onderzoek van Expedia Media Solutions.

Travel

TUI Destination Services: innovatie betekent niet te ver vooruitkijken

Hoe doorbreek je het ‘zo hebben we het altijd gedaan’ denken en word je een innovatief reisbedrijf? Chris Carmichael is Innovation Lab Manager bij TUI Destination Services, de organisatie die de luchthaventransfers, lokale vertegenwoordiging en excursies regelt voor TUI-gasten. Tijdens eTravel Europe 2017 gaf hij een interessant kijkje in zijn keuken.

Travel

Cognizant in Fortune Future 50

Cognizant is de enige digitale dienstverlener in de nieuwe Fortune Future 50, een lijst met bedrijven die waarschijnlijk een groei-explosie gaan meemaken.

Digital Agencies

Trivago start dochterbedrijf richting onafhankelijke hotels

Hotelzoekmachine trivago heeft een apart dochterbedrijf opgericht, trivago Hotel Relations, om onafhankelijke hoteliers beter te kunnen helpen met hun direct en online marketing.

Online marketing

Affiliate marketing in 2020 betekent vooral automatiseren

Hoe ziet de toekomst van affiliate marketing eruit? Deze vraag staat centraal in een interessante whitepaper van Awin, het affiliate netwerk waar onder andere Travelbird, Belvilla en Expedia gebruik van maken. Het antwoord: automatisering.

Travel

19 miljoen groeigeld voor moeder Kortingscode.nl

De Global Savings Group, het moederbedrijf van onder meer Kortingscode.nl en Actiecode.nl, heeft een nieuwe financieringsronde afgesloten. Daarmee haalde het negentien miljoen euro op.

Publishing

Pestana Hotel Group: ‘Digitale transformatie begint en eindigt bij de reiziger’

Digitaliseren heeft alleen zin als je de klantbeleving ermee verbetert, vindt directeur Digital Luis Monteiro van de Pestana Hotel Group. Tijdens eTravel Europe deelde hij zijn blauwdruk voor digitale transformatie. “Technologie kan alles, maar wees voorzichtig waar je het voor gebruikt.”

Strategy

Accenture: ‘Reisbranche moet digitale kloof overbruggen’

Reizigers verwachten meer van travel merken dan wat er nu wordt geleverd. Dit is de conclusie van Accenture in een onderzoek naar de impact van gepersonaliseerde marketing op de perceptie en beleving van de consument.

Customer Engagement

Gamification in travel: vier voorbeelden van hoe het wel moet

Heeft gamification toegevoegde waarde voor de reisindustrie? Volgens Expedia wel, maar dan moeten er wel lessen worden geleerd uit het verleden. “Voor elke Monopoly zijn er duizend mislukte spellen die de doos niet uitkomen omdat ze slecht ontworpen zijn.”

Marketing