Airbnb brengt officiële API: waarom doen bedrijven dit?
Een lang gekoesterde wens van Airbnb-gebruikers is in vervulling gegaan: het bedrijf heeft eindelijk een officiële API geïntroduceerd. Wat beweegt Airbnb dat te doen?
Een lang gekoesterde wens van Airbnb-gebruikers is in vervulling gegaan: het bedrijf heeft eindelijk een officiële API geïntroduceerd. Wat beweegt Airbnb dat te doen?
Goldman Sachs is een van de investeerders in de derde financieringsronde voor het online platform Klook uit Hong Kong. Dat brengt het totaal tegen de honderd miljoen dollar, waarmee het bedrijf meer aanbod in Europa en Amerika wil aanboren.
In de periode juni tot en met augustus zijn er meer dan 40 miljoen reisfoto’s gedeeld op Instagram. Marketingplatform Chute onderzocht welke content het beste scoort en geeft handige tips voor reisorganisaties.
CEO Raymond Vrijenhoek vertrekt bij Otravo, het bedrijf achter Vliegtickets.nl, WTC.nl en Schipholtickets.nl.
Het online platform voor groepsreizen TourRadar verkoopt in ruil voor negen miljoen euro een minderheid van zijn aandelen aan Endeit Capital, Cherry Ventures, Hoxton Ventures Erik Blachford, de ex-CEO van Expedia.
NS werkt aan een verbeterde feedbackloop. Zo zou een onderweg via de app ingestuurde ervaring direct bij de juiste persoon terecht moeten komen. De conducteur of een medewerker op het station bijvoorbeeld. Dat vertelt Product Owner Fokko van der Schans op Emerce eDay.
Consumenten die een reis willen boeken zijn nog steeds gevoelig voor de prijs en een goede deal, maar de belangrijkste keuzefactor zijn de beleving en de activiteiten die ondernomen kunnen worden op de bestemming. Dit blijkt uit onderzoek van Expedia Media Solutions.
Hoe doorbreek je het ‘zo hebben we het altijd gedaan’ denken en word je een innovatief reisbedrijf? Chris Carmichael is Innovation Lab Manager bij TUI Destination Services, de organisatie die de luchthaventransfers, lokale vertegenwoordiging en excursies regelt voor TUI-gasten. Tijdens eTravel Europe 2017 gaf hij een interessant kijkje in zijn keuken.
Cognizant is de enige digitale dienstverlener in de nieuwe Fortune Future 50, een lijst met bedrijven die waarschijnlijk een groei-explosie gaan meemaken.
Hotelzoekmachine trivago heeft een apart dochterbedrijf opgericht, trivago Hotel Relations, om onafhankelijke hoteliers beter te kunnen helpen met hun direct en online marketing.
Hoe ziet de toekomst van affiliate marketing eruit? Deze vraag staat centraal in een interessante whitepaper van Awin, het affiliate netwerk waar onder andere Travelbird, Belvilla en Expedia gebruik van maken. Het antwoord: automatisering.
De Global Savings Group, het moederbedrijf van onder meer Kortingscode.nl en Actiecode.nl, heeft een nieuwe financieringsronde afgesloten. Daarmee haalde het negentien miljoen euro op.
Digitaliseren heeft alleen zin als je de klantbeleving ermee verbetert, vindt directeur Digital Luis Monteiro van de Pestana Hotel Group. Tijdens eTravel Europe deelde hij zijn blauwdruk voor digitale transformatie. “Technologie kan alles, maar wees voorzichtig waar je het voor gebruikt.”
Reizigers verwachten meer van travel merken dan wat er nu wordt geleverd. Dit is de conclusie van Accenture in een onderzoek naar de impact van gepersonaliseerde marketing op de perceptie en beleving van de consument.
Heeft gamification toegevoegde waarde voor de reisindustrie? Volgens Expedia wel, maar dan moeten er wel lessen worden geleerd uit het verleden. “Voor elke Monopoly zijn er duizend mislukte spellen die de doos niet uitkomen omdat ze slecht ontworpen zijn.”