More stories

Amsterdammers nu verplicht Airbnb verhuur op te geven

Amsterdammers die hun woning verhuren aan toeristen, onder meer via Airbnb, moeten dit per 1 oktober 2017 vóóraf melden bij de gemeente. Men wil zo voorkomen dat de verhuur van woningen voor meer dan de toegestane 60 nachten toeneemt.

E-commerce

CEO Hotelchamp: ‘We kunnen naast Booking.com bestaan’

Meer directe boekingen voor hotels in plaats van torenhoge commissies betalen aan dominante reisplatformen. De Nederlandse start-up Hotelchamp ontwikkelde er technologie voor en schaalt momenteel op. “We geven hotels de controle terug over hun eigen klanten”, zegt CEO en medeoprichter Kristian Valk.

E-commerce

EasyJet test in-flight entertainment

EasyJet gaat voor het eerst in haar bestaan in-flight entertainment aanbieden. Hiervoor is de luchtvaartmaatschappij een samenwerking aangegaan met Rakuten en Immfly. De nieuwe dienst heet Air Time.

Media

CheapTickets.nl verhoogt CTR met 27 procent dankzij AMP

CheapTickets.nl heeft Accelerated Mobile Pages (AMP) toegepast op de landingspagina’s, met een gemiddelde CTR-stijging van 27 procent als gevolg van de tot vier keer snellere laadtijd. De optimalisatie werd in-house uitgevoerd door Marketing en Development.

Mobile

Schiphol kiest twee mediabureaus

Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect als nieuwe mediabureaus.

Media

KLM: ‘Service op de grond en online moeten even goed zijn’

KLM heeft de achterstand op de grond vergeleken met online grotendeels ingehaald. Dit stelt president-directeur Pieter Elbers. “We hebben zoveel geïnvesteerd in social media, dat we daar in het eerste rijtje van de Eredivisie staan. Maar het personeel op de grond moet over dezelfde informatie beschikken. Daar hebben we hard aan gewerkt en investeren we fors in, onder andere door onze cockpit-, cabine- en grondmedewerkers te voorzien van 14.000 iPads.”

Travel

Trivago investeert in kunstmatige intelligentie

Metazoekmachine Trivago heeft de start-up tripl gekocht, die is gespecialiseerd in machine-learning. Trivago wil met de technologie van tripl de zoekresultaten personaliseren.

Venture

‘Airlines laten miljarden online omzet liggen’

Luchtvaartmaatschappijen kunnen in de komende jaren miljarden extra omzet genereren als hun passagiers gaan beschouwen als online consument.

Travel

KLM maakt boeken van tickets mogelijk op Messenger

Met ingang van vandaag kunnen KLM-klanten op Facebook Messenger een vliegticket boeken. KLM heeft hiervoor een nieuwe Engelstalige chatbot ontwikkeld, BlueBot genaamd.

Innovatie

Airbnb integreert Resy-aanbod in app en op site

Airbnb heeft een volgende stap gezet in de strategie om een one-stop-shop voor reizigers te worden. Restaurantapp Resy wordt geïntegreerd in de app van Airbnb, zodat gebruikers daar meteen een tafel in een restaurant kunnen reserveren.  

Marketing

Londen hernieuwt licentie Uber niet

De vervoersautoriteit van de stad Londen vernieuwt de ‘private hire operator licence’ van Uber niet. Een zware klap voor de Amerikaanse taxidienst.

Logistics

Save a Train: online reisagent helpt spoorwegen bij digitale transformatie

Als staatsbedrijven hebben de spoorwegen in Europa lang de digitale dans weten te ontspringen. Maar nu dringt ook in deze conservatieve sector het besef door dat de klant het voor het zeggen heeft. Start-up Save a Train speelt daarop in, vertelt René de Groot, directeur Europa. 

Travel

KLM wederom grootste online reispartij van Nederland

KLM is met een omzet van naar schatting 580 miljoen euro wederom de grootste online reisaanbieder van Nederland. Dit heeft Twinkle becijferd. De tweede plek is voor TUI Nederland (565 miljoen), gevolgd door Travix (455 miljoen).

E-commerce

Samenwerking KLM en GetYourGuide

KLM voegt met ingang van vandaag de tickets en excursies van GetYourGuide toe aan het online aanbod. De rondleidingen en activiteiten zijn boekbaar via KLM op Messenger, KLM.com, de KLM-app en op KLM-vluchten via het portal.

E-commerce

Expedia zoekt groei op internationale markt

De nieuwe topman Mark Okerstrom van online reisbedrijf Expedia zoekt vooral groei buiten zijn thuismarkt Amerika.

Travel