More stories

IATA: ‘De toekomst van vliegen is digitaal’

Vliegtuigpassagiers willen dat luchtvaartmaatschappijen en luchthavens meer technologie inzetten om hun reis zo prettig mogelijk te laten verlopen. Bovenaan de lijst staat automatisering van de processen op het vliegveld.

Mobile

Booking.com: ‘2018 wordt het jaar van de technologie in travel’

In 2018 zullen kunstmatige intelligentie en digitale technologie de manier veranderen waarop consumenten hun vakantie onderzoeken, reserveren en beleven. Dit stelt Booking.com op basis van onderzoek onder meer dan 18.000 internationale reizigers, van wie meer dan vijfhonderd uit Nederland.

Travel

Sabre: ‘Zoektocht naar vliegticket duurt 3,5 uur’

Reizigers hebben gemiddeld 3,5 uur nodig voor het vinden van de perfecte vlucht. Dit blijkt uit onderzoek van reisdistributiesysteem Sabre, die stelt dat de complexiteit van tarieven en voorwaarden in de luchtvaart hieraan ten grondslag ligt. De oplossing: meer personalisatie.  

Customer Experience
Premium

AccorHotels aanspreekbaar via Google Assistant

AccorHotels heeft een nieuwe stap gezet richting voice search. De chatbot van de hotelketen, Phil, is in Frankrijk sinds kort beschikbaar op Google Assistant.

Singularity

Britse toezichthouder neemt online hotelboekers onder de loep

De Britse Competition and Markets Authority (CMA), vergelijkbaar met onze ACM, gaat hotelboekingssites onderzoeken. De toezichthouder wil zich ervan verzekeren dat consumenten niet worden misleid met vage en onduidelijke informatie.

Legal

Airbnb brengt officiële API: waarom doen bedrijven dit?

Een lang gekoesterde wens van Airbnb-gebruikers is in vervulling gegaan: het bedrijf heeft eindelijk een officiële API geïntroduceerd. Wat beweegt Airbnb dat te doen?

Disruptie

Activiteitenportal Klook krijgt 60 miljoen venture capital

Goldman Sachs is een van de investeerders in de derde financieringsronde voor het online platform Klook uit Hong Kong. Dat brengt het totaal tegen de honderd miljoen dollar, waarmee het bedrijf meer aanbod in Europa en Amerika wil aanboren.

Start-ups

Tips voor betere travelposts op Instagram

In de periode juni tot en met augustus zijn er meer dan 40 miljoen reisfoto’s gedeeld op Instagram. Marketingplatform Chute onderzocht welke content het beste scoort en geeft handige tips voor reisorganisaties.

Travel

Raymond Vrijenhoek weg bij Otravo

CEO Raymond Vrijenhoek vertrekt bij Otravo, het bedrijf achter Vliegtickets.nl, WTC.nl en Schipholtickets.nl.

Travel

Endeit investeert in platform voor groepsreizen

Het online platform voor groepsreizen TourRadar verkoopt in ruil voor negen miljoen euro een minderheid van zijn aandelen aan Endeit Capital, Cherry Ventures, Hoxton Ventures Erik Blachford, de ex-CEO van Expedia.

Travel

NS met app richting verbeterde feedbackloop

NS werkt aan een verbeterde feedbackloop. Zo zou een onderweg via de app ingestuurde ervaring direct bij de juiste persoon terecht moeten komen. De conducteur of een medewerker op het station bijvoorbeeld. Dat vertelt Product Owner Fokko van der Schans op Emerce eDay.

Community Management

‘Reizigers kiezen bestemming op basis van lokale activiteiten en tours’

Consumenten die een reis willen boeken zijn nog steeds gevoelig voor de prijs en een goede deal, maar de belangrijkste keuzefactor zijn de beleving en de activiteiten die ondernomen kunnen worden op de bestemming. Dit blijkt uit onderzoek van Expedia Media Solutions.

Travel

TUI Destination Services: innovatie betekent niet te ver vooruitkijken

Hoe doorbreek je het ‘zo hebben we het altijd gedaan’ denken en word je een innovatief reisbedrijf? Chris Carmichael is Innovation Lab Manager bij TUI Destination Services, de organisatie die de luchthaventransfers, lokale vertegenwoordiging en excursies regelt voor TUI-gasten. Tijdens eTravel Europe 2017 gaf hij een interessant kijkje in zijn keuken.

Travel
Premium

Cognizant in Fortune Future 50

Cognizant is de enige digitale dienstverlener in de nieuwe Fortune Future 50, een lijst met bedrijven die waarschijnlijk een groei-explosie gaan meemaken.

Digital Agencies

Trivago start dochterbedrijf richting onafhankelijke hotels

Hotelzoekmachine trivago heeft een apart dochterbedrijf opgericht, trivago Hotel Relations, om onafhankelijke hoteliers beter te kunnen helpen met hun direct en online marketing.

Online marketing