Ryanair voert digitale vernieuwingen door
Ryanair heeft tijdens de Web Summit in Lissabon een aantal nieuwe digitale initiatieven gepresenteerd. Zo krijgen bezoekers die zijn ingelogd op de website een gepersonaliseerde ervaring.
Ryanair heeft tijdens de Web Summit in Lissabon een aantal nieuwe digitale initiatieven gepresenteerd. Zo krijgen bezoekers die zijn ingelogd op de website een gepersonaliseerde ervaring.
Trivago is bezig met een test waarbij de vakantiewoningen van HomeAway worden getoond in de zoekresultaten. De technische integratie moet gebruikers meer keuze en een meer gepersonaliseerde zoekervaring opleveren.
Airtrade heeft een platform ontwikkeld dat meerdere bronnen raadpleegt om het beste beschikbare vliegtarief te kunnen aanbieden. Het platform is compatible met de New Distribution Capability van IATA, een XML-standaard voor de distributie van vliegtickets. Hierdoor worden toeslagen op GDS-boekingen, zoals de 11 euro per enkele reis die KLM gaat heffen, omzeild.
Het toeristische activiteitenportaal GetYourGuide heeft 75 miljoen dollar venture capital opgehaald in een Series D-ronde. Johannes Reck wil het geld gebruiken om nog persoonlijker tripjes aan te bieden aan zijn gebruikers en meer landen te bedienen.
Reizigers met KLM en Air France die hun ticket bij een prijsvergelijker boeken, zijn per april 2018 elf euro duurder uit voor een enkeltje. British Airways en Lufthansa doen dat al en proberen meer verkeer naar hun eigen verkoopkanalen te sturen.
Het Europese online reisbureau eDreams Odigeo bezint zich op zijn toekomst. De leiding begint aan een strategische oriëntatie waarbij een fusie over verkoop van de onderneming uiteindelijk niet is uitgesloten.
Google stopt volgend jaar april met de QPX Express API, die het mogelijk maakt om prijzen en beschikbaarheid van vliegtickets te vergelijken. Nieuwe gebruikers worden niet meer geaccepteerd, bestaande krijgen korting op de tarieven.
Consumenten die het restaurantaanbod van TripAdvisor doorbladeren, het oude IENS, zien vanaf vandaag een knop ‘Bestel online’ en kunnen zo direct bij Thuisbezorgd.nl een order plaatsen.
Vliegtuigpassagiers willen dat luchtvaartmaatschappijen en luchthavens meer technologie inzetten om hun reis zo prettig mogelijk te laten verlopen. Bovenaan de lijst staat automatisering van de processen op het vliegveld.
In 2018 zullen kunstmatige intelligentie en digitale technologie de manier veranderen waarop consumenten hun vakantie onderzoeken, reserveren en beleven. Dit stelt Booking.com op basis van onderzoek onder meer dan 18.000 internationale reizigers, van wie meer dan vijfhonderd uit Nederland.
Reizigers hebben gemiddeld 3,5 uur nodig voor het vinden van de perfecte vlucht. Dit blijkt uit onderzoek van reisdistributiesysteem Sabre, die stelt dat de complexiteit van tarieven en voorwaarden in de luchtvaart hieraan ten grondslag ligt. De oplossing: meer personalisatie.
AccorHotels heeft een nieuwe stap gezet richting voice search. De chatbot van de hotelketen, Phil, is in Frankrijk sinds kort beschikbaar op Google Assistant.
De Britse Competition and Markets Authority (CMA), vergelijkbaar met onze ACM, gaat hotelboekingssites onderzoeken. De toezichthouder wil zich ervan verzekeren dat consumenten niet worden misleid met vage en onduidelijke informatie.
Een lang gekoesterde wens van Airbnb-gebruikers is in vervulling gegaan: het bedrijf heeft eindelijk een officiële API geïntroduceerd. Wat beweegt Airbnb dat te doen?
Goldman Sachs is een van de investeerders in de derde financieringsronde voor het online platform Klook uit Hong Kong. Dat brengt het totaal tegen de honderd miljoen dollar, waarmee het bedrijf meer aanbod in Europa en Amerika wil aanboren.