Online advertising

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Online advertising

Generatie Alpha en de toekomst van voice ads

Twee weken geleden liet Google, naar wat het lijkt, de eerste audio-advertentie van Walt Disney horen op de Google Home, wat resulteerde in een storm van kritiek op Twitter en Reddit. Deze ongevraagde promotie benadrukt dat Google zoekende is naar een balans tussen het verdienen aan nieuwe zoekvormen en de tolerantie van gebruikers voor meer en nieuwe advertenties. Op het eerste gezicht lijkt Google te kunnen rekenen op weinig tot geen tolerantie, maar nieuwe generaties bieden kansen.


Dynamic prospecting: retargeting op een nieuwe doelgroep

Ondanks het soms irritante gevoel dat dat ene paar schoenen je blijft achtervolgen, weten we allemaal dat dynamic retargeting werkt als een trein. Het grootste nadeel hieraan is dat men op je website geweest moet zijn om de doelgroep te kunnen targeten. Hoe pas je dit succes toe op een nieuwe doelgroep? Daar komt dynamic prospecting om de hoek kijken.


Coalition for Better Ads luidt de noodbel: Nu stoppen met irritante online advertenties

Een brede coalitie van brancheverenigingen op het gebied van online adverteren heeft gisteren opgeroepen om te stoppen met irritante advertentieformaten. Autoplay video, popups en paginavullende scrollovers zorgen voor toenemend gebruik van adblockers, zo waarschuwt Coalition for Better Ads, die gisteren in zowel Brussel als Washington D.C. vrijwillige advertentiestandaarden publiceerde.


Meer artikelen in Online advertising

Topic: Online advertising

In dit Topic achtergronden, cases, best practises en opinie rondom online advertising: over cookies, RTB, performance based, display, mediaplanning en nog veel meer. Wil jij ook je kennis hierover delen? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics