Online advertising

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Online advertising

Grenzen vervagen tussen off- en online met Adwords in-store visits

Waar Nintendo een fantastische koppeling maakte tussen de online en offline wereld met Pokémon Go, kon Google natuurlijk niet achterblijven. Feitelijk al in december 2014 geïntroduceerd, maar nu pas voorzichtig uitgerold in Nederland; de in-store visits in Google AdWords. Een nieuwe metric die de invloed van Google AdWords op offline winkelbezoek weergeeft.


Hoeveel impressies je mist met Google Ad Grants

Google Ad Grants zijn relatief minder waard dan advertentiegeld dat vanuit een regulier AdWords-account wordt ingelegd. Binnen Ad Grants – beschikbaar gestelde tegoeden voor non-profit organisaties van zoekgigant Google – kun je rekenen op een hogere Cost Per Click (CPC), terwijl je op posities terecht komt onder de advertenties van betaalde adverteerders.


Viewability vendors getest: opmerkelijke resultaten

Viewability, veelbesproken in de online marketingbranche. Adverteerders die weten of en hoe lang hun uitingen daadwerkelijk in beeld zijn, kunnen hun mediabudget effectiever uitgeven. Gespecialiseerde viewability vendors leveren de benodigde data aan, maar hoe betrouwbaar zijn die? Namens ING  en Mindshare namen we de proef op de som


Meer artikelen in Online advertising

Topic: Online advertising

In dit Topic achtergronden, cases, best practises en opinie rondom online advertising: over cookies, RTB, performance based, display, mediaplanning en nog veel meer. Wil jij ook je kennis hierover delen? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics