Emerce Fashion: ‘Inflatie heeft grootse impact’
De online fashionindustrie is een databusiness geworden en kan niet meer zonder geraffineerde tools. Juist nu inflatie in de dubbele cijfers loopt, kunnen merken niet anders dan datahulp inschakelen.
De online fashionindustrie is een databusiness geworden en kan niet meer zonder geraffineerde tools. Juist nu inflatie in de dubbele cijfers loopt, kunnen merken niet anders dan datahulp inschakelen.
Bij het merendeel van de Nederlandse organisaties is sprake van een experimenteercultuur die organisatiebreed wordt ondersteund. De kennis van conversation rate optimization (CRO) en het gebruik van testtools is daarentegen vaak nog ondermaats. Dit blijkt uit de DDMA CRO Maturity Test, een initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie CRO, waaraan 40 organisaties hebben deelgenomen.
De Stichting AVG lanceert het AVG OK-vignet. Dit vignet moet consumenten, bedrijven, medewerkers, klanten en leden het vertrouwen geven dat er goed wordt omgegaan met hun persoonlijke gegevens.
Met in deze editie een interview met Oscar Diele van Flinders, marketplace strategie postcovid en een artikel over de groeiende markt van climatetch.
Wat heb ik écht nodig? Dat is de centrale vraag bij data-ethiek. Met een serie van drie vragen aan jezelf kun je snel inzoomen op de data die je nodig hebt.
Amerikaanse adverteerders ontdekken de podcast als kanaal om heel gericht grote publieksgroepen te bereiken. De mediabestedingen bij deze audiovorm stegen vorig jaar met 47 procent tot 2,1. Dat bedrag verdubbelt nog een keer tot 2024.
Google wil gebruikers meer controle geven over advertenties die worden weergegeven in de zoekmachine en YouTube met ‘Mijn advertentiecentrum’. Dat maakte Google zojuist bekend op zijn ontwikkelaarscongres I/O.
Marketing- en communicatieplatform Candid neemt de in London gevestigde creative agency Creature over. Het bureau zal autonoom onder de naam Creature London gaan opereren. XXS Amsterdam, dat zich in 2019 aansloot bij Candid, zal per direct verdergaan als Creature Amsterdam.
Pathé Theaters, Mollie, T-Mobile Ondernemen zijn genomineerd in de categorie Design bij de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2022.
Marketing Mix Modeling: nuttig maar vaak gaat het niet (helemaal) goed. Het probleem zit hem vaak in de data: die moeten gedetailleerd en evenwichtig zijn.
Het van oorsprong Amerikaanse performancemarketingbureau Wunderkind opent een kantoor in Nederland.
TikTok wil de helft van zijn advertentie-inkomsten delen met makers in een nieuw programma genaamd TikTok Pulse.
Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.
In de eerste drie maanden van dit jaar investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7 procent meer dan vorig jaar.
Ruim twintig jaar na verschijning van de eerste telecomvergelijker gaat toezichthouder ACM certificaten uitdelen die de kwaliteit van vergelijkers illustreren.