Google EMEA product kick-off (1/2): search en shopping
Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.
Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.
Google gaat een nieuwe reclamesysteem uitproberen in Chrome met het oog op het uitfaseren van third party cookies. Het eerder bedachte alternatief FLoC struikelt op gebrek aan steun in de media- en reclamebranche.
Een nieuw bureaunetwerk ziet het licht in de vorm van United Playgrounds. Diederik Breijer staat er aan de leiding. Standard Investment begeleidt financiële kant.
Steeds meer bedrijven kijken over de grenzen. Dat betekent: je website in andere landen en talen. Lees de basis SEO-stappen voor een meertalige website.
Het aantal banen in de creatieve industrie is tussen 2010 tot 2020 jaarlijks met 2,4 procent gegroeid. Dat is drie keer zoveel als de gemiddelde banengroei in Nederland in die periode, zo blijkt uit de Monitor Creatieve Industrie 2021, een tweejaarlijks onderzoek van Media Perspectives naar de economische ontwikkeling in de creatieve industrie en ICT.
De indruk die sollicitanten hebben van je bedrijf – de ‘candicate experience’ – is belangrijk. Wat zijn hun voorkeuren? Resultaten van een LinkedIn-poll.
Mede door de coronacrisis is het gedrag van consumenten veranderd. Het draait nu vooral om ‘Self Care Enthusiasts’ en ‘Empowered Activists’.
Wat is er de afgelopen 20 jaar veranderd in mediaconsumptie en advertentiekeuzes? De belangrijkste inzichten en ontwikkelingen uit het Media2030-rapport.
Facebook-advertenties: niet alles wat Facebook als verbetering preresenteert pakt altijd positief uit. De les: altijd testen en ‘data-driven’ optimaliseren.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) ziet dat reisaanbieders nog te vaak onduidelijke prijzen hanteren. Reisbedrijven die een accommodatie of een reis aanbieden, moeten bij het aanbod alle bijkomende kosten vermelden die zij in rekening brengen.
Een nieuw Amerikaans wetsvoorstel zou vergaande gevolgen kunnen hebben voor het online advertentielandschap en met name voor bedrijven als Facebook en Google.
We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.
Vanaf 1 januari 2023 vindt de registratie van ieder huishouden om wel of geen reclamefolders te ontvangen digitaal plaats. Huishoudens kunnen hun voorkeur doorgeven en aanpassen via www.InMijnBus.nl. Hiermee verdwijnt de brievenbussticker uit het straatbeeld.
SEO is een specialisme, maar SEO-specialisten kunnen breed worden ingezet. Antwoord op externe factoren: richt je op concrete doelen en blijf samenwerken.
Spanje gaat ongebreidelde reclame voor crypto-activa strenger aanpakken. De toezichthouders willen dat beleggers zich bewust zijn van de risico’s.