More stories

Google EMEA product kick-off (1/2): search en shopping

Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.

Online advertising
Premium

Google: Advertentiesysteem FLoC overboord voor contextual advertising

Google gaat een nieuwe reclamesysteem uitproberen in Chrome met het oog op het uitfaseren van third party cookies. Het eerder bedachte alternatief FLoC struikelt op gebrek aan steun in de media- en reclamebranche.

Online advertising
Premium

Diederik Breijer leidt nieuwe groep United Playgrounds

Een nieuw bureaunetwerk ziet het licht in de vorm van United Playgrounds. Diederik Breijer staat er aan de leiding. Standard Investment begeleidt financiële kant.

Digital Agencies

De SEO-richtlijnen voor een meertalige website

Steeds meer bedrijven kijken over de grenzen. Dat betekent: je website in andere landen en talen. Lees de basis SEO-stappen voor een meertalige website.

SEO
Premium

‘Creatieve industrie zwaar getroffen door corona’

Het aantal banen in de creatieve industrie is tussen 2010 tot 2020 jaarlijks met 2,4 procent gegroeid. Dat is drie keer zoveel als de gemiddelde banengroei in Nederland in die periode, zo blijkt uit de Monitor Creatieve Industrie 2021, een tweejaarlijks onderzoek van Media Perspectives naar de economische ontwikkeling in de creatieve industrie en ICT.

Creative

Candidate experience: wat vinden sollicitanten belangrijk?

De indruk die sollicitanten hebben van je bedrijf – de ‘candicate experience’ – is belangrijk. Wat zijn hun voorkeuren? Resultaten van een LinkedIn-poll.

Recruitment

De grote verandering: hoe bereik je de ‘nieuwe’ consument online?

Mede door de coronacrisis is het gedrag van consumenten veranderd. Het draait nu vooral om ‘Self Care Enthusiasts’ en ‘Empowered Activists’.

B2B Digital

Media2030: verschuivingen in mediaconsumptie in de afgelopen twintig jaar

Wat is er de afgelopen 20 jaar veranderd in mediaconsumptie en advertentiekeuzes? De belangrijkste inzichten en ontwikkelingen uit het Media2030-rapport.

Digital Transformation

Test: wisselend resultaat met uitbreiding doelgroep-targeting Facebook

Facebook-advertenties: niet alles wat Facebook als verbetering preresenteert pakt altijd positief uit. De les: altijd testen en ‘data-driven’ optimaliseren.

Facebook Advertising
Premium

ACM: reisbranche moet prijzen inclusief bijkomende kosten vermelden

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) ziet dat reisaanbieders nog te vaak onduidelijke prijzen hanteren. Reisbedrijven die een accommodatie of een reis aanbieden, moeten bij het aanbod alle bijkomende kosten vermelden die zij in rekening brengen.

Travel
Premium

Democraten willen gerichte advertenties aan banden leggen

Een nieuw Amerikaans wetsvoorstel zou vergaande gevolgen kunnen hebben voor het online advertentielandschap en met name voor bedrijven als Facebook en Google.

Online advertising

Google Ads: drie testen met de Hagakure-structuur

We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.

Online advertising
Premium

Brievenbussticker voortaan online aan/uit zetten

Vanaf 1 januari 2023 vindt de registratie van ieder huishouden om wel of geen reclamefolders te ontvangen digitaal plaats. Huishoudens kunnen hun voorkeur doorgeven en aanpassen via www.InMijnBus.nl. Hiermee verdwijnt de brievenbussticker uit het straatbeeld.

Online advertising

SEO: een specialisme met meerdere raakvlakken, maar een vak apart

SEO is een specialisme, maar SEO-specialisten kunnen breed worden ingezet. Antwoord op externe factoren: richt je op concrete doelen en blijf samenwerken.

SEO
Premium

Spanje gaat crypto advertenties reguleren, verbod in Singapore

Spanje gaat ongebreidelde reclame voor crypto-activa strenger aanpakken. De toezichthouders willen dat beleggers zich bewust zijn van de risico’s.

Influencer marketing