More stories

Premium

Emerce Fashion: ‘Inflatie heeft grootse impact’

De online fashionindustrie is een databusiness geworden en kan niet meer zonder geraffineerde tools. Juist nu inflatie in de dubbele cijfers loopt, kunnen merken niet anders dan datahulp inschakelen.

Marketing
Premium

Infographic: experimenteercultuur bij Nederlandse bedrijven

Bij het merendeel van de Nederlandse organisaties is sprake van een experimenteercultuur die organisatiebreed wordt ondersteund. De kennis van conversation rate optimization (CRO) en het gebruik van testtools is daarentegen vaak nog ondermaats. Dit blijkt uit de DDMA CRO Maturity Test, een initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie CRO, waaraan 40 organisaties hebben deelgenomen. 

Conversie
Premium

Stichting AVG lanceert AVG OK-vignet

De Stichting AVG lanceert het AVG OK-vignet. Dit vignet moet consumenten, bedrijven, medewerkers, klanten en leden het vertrouwen geven dat er goed wordt omgegaan met hun persoonlijke gegevens.

Marketing

Emerce magazine #189 | Gratis download

Met in deze editie een interview met Oscar Diele van Flinders, marketplace strategie postcovid en een artikel over de groeiende markt van climatetch.

Marketing

Data-ethiek: stel jezelf de juiste vragen om verantwoord met data om te gaan

Wat heb ik écht nodig? Dat is de centrale vraag bij data-ethiek. Met een serie van drie vragen aan jezelf kun je snel inzoomen op de data die je nodig hebt.

Privacy
Premium

Amerikaanse podcastreclame naar 2,1 miljard

Amerikaanse adverteerders ontdekken de podcast als kanaal om heel gericht grote publieksgroepen te bereiken. De mediabestedingen bij deze audiovorm stegen vorig jaar met 47 procent tot 2,1. Dat bedrag verdubbelt nog een keer tot 2024.

Online advertising
Premium

Google lanceert ‘Mijn advertentiecentrum’

Google wil gebruikers meer controle geven over advertenties die worden weergegeven in de zoekmachine en YouTube met ‘Mijn advertentiecentrum’. Dat maakte Google zojuist bekend op zijn ontwikkelaarscongres I/O.

Online advertising
Premium

Candid lijft Britse Creature in

Marketing- en communicatieplatform Candid neemt de in London gevestigde creative agency Creature over. Het bureau zal autonoom onder de naam Creature London gaan opereren. XXS Amsterdam, dat zich in 2019 aansloot bij Candid, zal per direct verdergaan als Creature Amsterdam.

Digital Agencies
Premium

Pathé Theaters, Mollie, T-Mobile Ondernemen genomineerd voor DDMA Email Marketing Automation Summit Awards

Pathé Theaters, Mollie, T-Mobile Ondernemen zijn genomineerd in de categorie Design bij de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2022.

Marketing

Veelvoorkomende valkuilen bij Marketing Mix Modeling

Marketing Mix Modeling: nuttig maar vaak gaat het niet (helemaal) goed. Het probleem zit hem vaak in de data: die moeten gedetailleerd en evenwichtig zijn.

Marketing automation
Premium

Wunderkind betreedt Nederlandse markt

Het van oorsprong Amerikaanse performancemarketingbureau Wunderkind opent een kantoor in Nederland.

Online marketing
Premium

TikTok gaat opbrengsten reclame delen met makers

TikTok wil de helft van zijn advertentie-inkomsten delen met makers in een nieuw programma genaamd TikTok Pulse.

Online advertising

De cookieloze wereld: een kans om je klantstrategie opnieuw in te richten

Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.

Data
Premium

Investeringen audioreclame groeien fors door

In de eerste drie maanden van dit jaar investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7 procent meer dan vorig jaar.

Online advertising
Premium

ACM certificeert prijsvergelijkers telecom

Ruim twintig jaar na verschijning van de eerste telecomvergelijker gaat toezichthouder ACM certificaten uitdelen die de kwaliteit van vergelijkers illustreren.

Marketing