More stories

Universal Analytics stopt in juli 2023: verder met Google Analytics 4

Vanaf 1 juli 2023 stopt de verwerking van data in Universal Analytics. Hiermee wordt Universal Analytics uitgefaseerd. De opvolger is Google Analytics 4.

Analytics
Premium

Rik Ledder wordt voorzitter brancheplatform VIA

Rik Ledder (51) is tijdens de algemene ledenvergadering unaniem verkozen tot nieuwe voorzitter van brancheplatform VIA. Met ingang van 1 april 2022 volgt hij Marion Koopman op, die na een bestuurstermijn van 4,5 jaar afscheid neemt.

Online marketing
Premium

Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei 2022 wettelijk verboden

Een verbod op het (laten) plaatsen van valse consumentenbeoordelingen bij webwinkels en digitale platforms gaat vanaf 28 mei dit jaar in. De Eerste Kamer heeft vandaag ingestemd met het wetsvoorstel modernisering consumentenbescherming van ministers Micky Adriaansens (Economische Zaken en Klimaat) en Franc Weerwind (Rechtsbescherming) dat diverse regels in de digitale economie aanscherpt om consumenten duidelijker en eerlijker te informeren.

Marketing
Premium

4NG voegt theFactor.e toe aan groep van digitale bureaus

4NG neemt het Gronings digitale bureau theFactor.e (TFE) over. Met de overname haalt 4NG veel gespecialiseerde kennis over UX-research en technologische kennis over Bloomreach en Sitecore in huis.

Digital Agencies
Premium

Zaak tegen Oracle en Salesforce krijgt vervolg

The Privacy Collective zet haar strijd tegen de bedrijven Oracle en Salesforce voort vanwege het ‘onrechtmatig verzamelen en gebruiken van gegevens van miljoenen Nederlanders’. De stichting gaat in hoger beroep.

Privacy

Van leads naar sales in B2B: vermijd deze vier valkuilen

De stap van leads naar sales is bij B2B vaak lastig, ook op het veelgebruikte LinkedIn. Houd deze vier zaken in zicht en de kans op succes is stukken hoger.

Conversie

Contextual advertising: 17% meer awareness voor Blokker

Het is een uitdaging om te zorgen dat marketingstrategieën relevant en niet-storend zijn. Voor Blokker bracht contextueel adverteren goede resultaten.

Online advertising

Aquarius: meer mediabereik door data insights bij online Defqon.1

Dansfestival Defqon.1 vond vanwege corona online plaats. Toch steeg het online mediabereik van Aquarius met 38 procent dankzij een online fitness-event.

Online marketing

Remote customer service: zo haal je het beste uit je team

Werken op afstand is het nieuwe normaal, ook voor de klantenservice. Hoe zorg je dat het customer service team ook vanuit huis een verlengstuk blijft voor je klant?

Customer Service
Premium

Europa en VS sluiten nieuw pact: ‘Privacy Shield 2.0’

Europa en Amerika hebben een principeakkoord gesloten dat drempels moet wegnemen voor vrij verkeer van persoonsgegevens van EU-burgers naar de servers van Amerikaanse techbedrijven.

Privacy

De impact van vraaggestuurde zoekopdrachten in Google op je content

Google’s Voice Search en ‘featured snippets’ zijn gericht op specifieke vragen waarop precieze antwoorden moeten komen. Zorg dat je content daarop inspeelt.

SEO
Premium

Nexwork op eigen benen

Online bureau Nexwork uit Maastricht gaat vanaf dit jaar verder als onafhankelijk bedrijf. De huidige directie (Remco Heijnen en Jurgen Tichelman) heeft de meerderheid van de aandelen (terug)gekocht van Zandbeek Communication Group uit Eindhoven.

Digital Agencies

Haal het maximale uit je CDP met deze vijf best practices

Implementatie is slechts stap 1 in een CDP-project. Echt succes vraagt om meer. Met deze vijf inzichten maak je van je CDP een succes in de praktijk.

Marketing automation
Premium

Nederlandse Thomas Cook in zee met TradeTracker

De Nederlandse tak van reisorganisatie Thomas Cook gaat samenwerken met affiliate netwerk TradeTracker.

Affiliate marketing

Customer Experience in 2022: vijf trends

De afgelopen jaren zijn consumenten massaal overgestapt op digitale platformen. Behaal voordeel door in te spelen op deze vijf CX-gedragstrends.

Customer Experience