More stories

Premium

Creatieve studio Hello Monday gaat naar Dept

Creatieve studio Hello Monday heeft zich aangesloten bij Dept. Hello Monday is gespecialiseerd in het creëren van ‘meeslepende digitale ervaringen’ vbor wereldwijde merken als Google, Lego, Intel, YouTube, National Geographic en Meta.

Digital Agencies
Premium

Media.Monks houdt internationale creatieve wedstrijd

Media.Monks begint vandaag een interne, internationale competitie voor jonge creatieven in samenwerking met Cannes Lions en Netflix.

Creative
Premium

Nog eens honderden klachten van Schrems over cookiewalls

Zo’n 270 websites hebben een klacht ontvangen over de wijze waarop zij een cookiewall toepassen. De vorm ervan is niet duidelijk, misleidend of niet compleet. De Oostenrijkse burgerrechtenorganisatie noyb stuurt nu waarschuwingen, over twee maanden aanklachten.

Online advertising
Premium

Steeds meer audio geconsumeerd

Er wordt steeds meer audio geconsumeerd, het aantal streaming uren in januari 2022 is 10 procent gestegen naar 32,8 miljoen streaming uren per week, zo blijkt uit het Audiojaarrapport 2021 van branchevereniging Audify.

Online marketing
Premium

Google moet zich verantwoorden voor frauduleuze bitcoinadvertenties

Jort Kelder, Arjen Lubach, internetondernemer Alexander Klöpping en publicist Willem Middelkoop staan vandaag tegenover Google in de Amsterdamse rechtbank. Hun namen worden nog steeds misbruikt in frauduleuze bitcoinadvertenties.

Legal
Premium

Cannes Lions houdt Russen buiten de deur

Het reclamefestijn Cannes Lions zal geen inzendingen of delegaties van Russische organisaties accepteren.

Online advertising
Premium

in60seconds, Getting the picture en Booreiland verder als Clarify

De Amsterdamse bureaus Booreiland, in60seconds en Getting the picture bundelen hun krachten en gaan vanaf 7 maart samen verder onder de naam Clarify.

Web-design
Premium

WPP en Netflix staken activiteiten in Rusland

Reclamegroep WPP staakt zijn activiteiten in Rusland, waar een staf van 1400 mensen werkzaam is.

Online advertising

Een slim CDP is op de toekomst voorbereid

Wie een krachtig CDP wil inrichten moet de juiste vragen stellen. Bouw verder op je sterkte punten en haal meer uit e-commerce zonder IT extra te belasten.

Marketing automation
Premium

Langere video’s bij TikTok vanwege reclame

TikTok gaat toch langere video’s mogelijk maken, de maximale lengte van gaat in eerste instantie van één naar drie minuten, ondanks het feit dat bijna de helft van het gebruikersbestand daar zelf niet op zit te wachten.

Marketing

De zeven SEO trends van 2022

Ieder jaar bespreek ik met mijn collega’s wat de nieuwe trends zijn omtrent SEO. Hieronder de zeven belangrijkste SEO-trends van 2022 op een rij.

SEO

Customer Data Platform bij elektronicaketen BCC: waarde toevoegen aan de klantreis

De combinatie fysieke-winkels-plus-webshop is een goudmijn van klantinformatie. BCC koos voor een Customer Data Platform om meer met de data te kunnen doen.

Customer Engagement
Premium

Stekker uit ‘Book on Google’ voor hotels

Google is er niet in geslaagd een dominante partij te worden in de hotelbranche. De optie ‘Book in Google’ voor hotels verdwijnt op 25 mei.

Travel

Hyperlokale targeting: slimme distributie papieren folder naast digitale campagne

Papieren folders blijven lastig, maar óók effectief. Als je het slim aanpakt en papier combineert met hyperlokale targeting en een online campagne.

Campagnes
Premium

Mediabestedingen Valentijn: bloemenbranche springt eruit

Er is dit jaar door Nederlandse bedrijven binnen de bloemen- en plantensector het meest uitgegeven aan reeclame voor Valentijnsdag. Uit onderzoek naar de bruto mediabestedingen rondom Valentijn blijkt deze branche het meest te hebben uitgegeven aan offline advertenties: ruim 830.000 euro. In totaal werd er bijna 3,4 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties voor Valentijn, blijkt uit onderzoek van monitoring bedrijf Adfact.

Marketing