MessageBird koopt domein Bird.com
Het Amsterdamse techbedrijf MessageBird heeft een slag geslagen met de aankoop van de domeinaam Bird.com.
Het Amsterdamse techbedrijf MessageBird heeft een slag geslagen met de aankoop van de domeinaam Bird.com.
De Europees werkende prijsvergelijker PriceRunner eist een schadevergoeding van minstens 2,1 miljard euro van Google. Daartoe dagen de Zweden de Amerikaanse techgigant in Stockholm voor de rechter.
De privacymaatregelen die Apple in iPhones stopte in het voorjaar van 2021 leverden vier techbedrijven 315 miljard dollar aan gederfde reclame-inkomsten op. Geld dat niet verdiend is omdat consumenten niet ongeremd konden worden afgegraasd.
Een veelgebruikt reclamesysteem op basis van cookies is Europabreed verboden verklaard. De Nederlandse online reclamebranche gaat vanmiddag in spoedberaad. Doel: de feiten op een rij te krijgen en beginnen verzinnen wat de nieuwe weg vooruit zou kunnen zijn.
Hoe maken mensen keuzes? Op grond van welke informatie gaan ze over tot een aankoop? Meer inzicht in de koopvoorkeuren van consumenten.
De manier waarop online reclame wordt verkocht moet na een uitspraak van de Belgische privacytoezichthouder drastisch op de schop.
Toestemming vragen voor cookies is een drempel voor je website. Startpagina.nl reduceerde ‘bounces’ en verhoogde ‘opt-ins’ door pop-up-berichten te testen.
Reclame- en communicatiegroep Publicis zag de omzet in 2021 met tien procent stijgen als gevolg van herstel na de coronacrisis. De nettowinst bedroeg een miljard euro (+78%).
De eerste sprekers van Emerce Conversion zijn bekend. Voor het eerst sinds lange tijd vindt dit congres, ijs en wederdienende, weer fysiek plaats in Pakhuis de Zwijger op 21 april.
Contextual AI kan inzicht geven in hoe je merk geassocieerd wordt met bepaalde merkwaarden. Zo kun je je doelgroep daar bereiken waar de concurrent niet is.
De Europese veilingsystemen voor online advertenties voldoen niet aan de Europese privacywetgeving en moeten op de schop. De Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit legt branchevereniging IAB Europe daarom een boete van 250.000 euro op, en sancties om de werking van systeem te verbeteren.
De audioreclamebestedingen in 2021 bedragen 209,5 miljoen euro, een stijging van 23,4 procent ten opzichte van 2020. Vooral digitale audioreclame groeit hard. Het gaat om meer dan een verdubbeling, van 3,3 naar 7,8 miljoen euro, zo blijkt uit cijfers van branche-organisatie Audify.
‘Customer experience’ om je te onderscheiden? Maar als iedereen dat doet, hoe zorg je dan voor een onderscheidende ervaring? Maak contra-intuïtieve keuzes.
Door met feedback van klanten je tools te optimaliseren bedien je niet alleen je klant beter, maar vergroot je ook de adoptie van je tools.
ShowHeroes Group, naar eigen zeggen de grootste, onafhankelijke leverancier van video-oplossingen in Europa, neemt smartclip LATAM over. Daarmee kan de groep nieuwe markten bestreden, waaronder de Verenigde Staten, Argentinië, Brazilië, Chili, Colombia, Peru en Mexico.