More stories

Premium

Melkunie kiest voor N=5

Melkunie heeft gekozen voor N=5 als nieuw bureau voor haar gehele merkportfolio. Komende tijd zullen zij samen werken aan een stevig brand platform. Tegelijkertijd werken zij aan afzonderlijke campagnes voor de submerken.

Marketing
Premium

Campagnepanel #187: ‘Blijft boeien’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken, nee: luisteren, ze naar een challenge tussen vier podcasts.

Campagnes
Premium

Franse cookieboetes voor Google en Facebook: 210 miljoen euro

Facebook en Google zijn te slordig met toepassing van de Franse privacyregels en krijgen daarom boetes van respectievelijk 60 en 150 miljoen euro.

Privacy

CDP’s: de must-have voor gepersonaliseerde marketingcampagnes

Het Customer Data Platform is een belangrijk middel om inzicht te krijgen in klantgedrag. Zo zet je een CDP effectief op.

Customer Engagement
Premium

Reclame online gokken door het dak

Sinds de legalisering van de online kansspelmarkt per 1 oktober 2021 zijn reclamebestedingen van online gokbedrijven door het dak gegaan. Zo is er een gemiddelde verdubbeling te zien van de mediabestedingen van de onlinekansspel aanbieders sinds oktober vorig jaar, aldus DVJ Insights.

Marketing

Dit zijn de belangrijkste recruitmentlessen bij hypergroei

HR-softwarebedrijf Personio groeide in zes jaar tijd van vier tot maar liefst 1000 medewerkers en deelt de belangrijkste hypergroei-lessen. 

Innovatie
Premium

Jaspar Roos naar Human Inference

Jaspar Roos, bekend als host van Emerce conferenties, is aangetreden als marketing lead bij Human Inference. In het verleden was hij werkzaam als ABN AMRO, RoyalHaskoningDHV en Plug and Play. Hij gaat zich richten op de marketing, innovatie & partnerships van de Arnhemse organisatie die onderdeel uitmaakt van The Data Agency.

Online marketing

Vijf ontwikkelingen waar performance-marketeers in 2022 niet onderuit kunnen

Wat zijn de ontwikkelingen waar we in 2022 meer van verwachten? First-party data, conversion modelling, voice search, visual search, livestream e-commerce.

Online marketing
Premium

Rechter verwerpt klachten LinkedIn adverteerders

Een klacht over misleidende cijfers die LinkedIn aan adverteerders heeft verstrekt is door een Californische rechter ongegrond verklaard. LinkedIn zou hebben gelogen over het aantal keren dat video’s op het platform werden bekeken.

Marketing
Premium

Massaclaim tegen Salesforce en Oracle wegens overtreden AVG sneuvelt in rechtbank

The Privacy Collective (TPC) is in de zaak tegen tegen Oracle en Salesforce door de rechtbank vandaag niet-ontvankelijk verklaard. Het collectief stelt dat beide bedrijven de privacy van 10 miljoen Nederlandse internetgebruikers hebben geschonden. Er wordt een schadevergoeding van in totaal 11 miljard euro gevorderd op grond van de Wet afwikkeling Massaschade in collectieve actie (WAMCA).

Privacy

Onderzoek: 65% bedrijven op Instagram reageert niet

Instagram wordt ingezet voor promotie en engagement, maar antwoorden bedrijven? Voor het vijfde jaar op rij is dit onderzocht met 320 mystery posts.

Communicatie
Premium

2021: forse mediabestedingen, ruim €4,7 miljard

Bol.com heeft afgelopen jaar 73 procent meer uitgegeven aan traditionele reclame. Alhoewel dit een forse stijging is, is de webshop hiermee niet de grootste procentuele stijging. Deze eer gaat naar MediaMarkt: met uitgaven van meer dan 23,8 miljoen euro in 2021 ziet dit merk een stijging van 204,6 procent in bruto offline advertentiekosten.

Online advertising

Hoe krijg je inzicht in de winstgevendheid van je SEA-campagnes?

Bij het analyseren van SEA-campagnes wordt vaak alleen naar gemiddeldes gekeken. Met wat extra werk krijg je beter inzicht in de winstgevendheid.

Analytics
Premium

Weer supermarktdeal voor Just Eat, meer volgen

Just Eat, onderdeel van Thuisbezorgd-concern, heeft in Engeland zijn tweede logistieke deal in korte tijd gesloten met een supermarkt. CEO Jitse Groen jaagt internationaal op meer samenwerkingen.

Marketing
Premium

Marketeers willen meer online activiteiten in-house

Zestig procent van de marketeers wil meer online activiteiten in-house uitvoeren, niet meer uitbesteden. Het probleem is echter om goed personeel te vinden. Lukt dat wel, dan zien marketeers een duidelijke verbetering van de marketingoperatie.

Marketing