More stories

Premium

Bestedingen (digitale) buitenreclame in 2021 met 32 procent gegroeid

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2021 met 32 procent gegroeid tot een bedrag van 187 miljoen. De grootste groei kwam in 2021 voor rekening van digitale out of home (DOOH), waar 84 miljoen aan werd besteed tegen 52 miljoen in 2020. Het aandeel van digitaal staat daarmee inmiddels op 45 procent.

Online advertising

Zorgvuldigheid bij privacy en klantgegevens: absoluut vereiste voor banken

Mensen vinden gegevensbescherming steeds belangrijker. Voor financiële gegevens geldt dat nog meer. Banken moeten daarom extra voorzichtig zijn.

Privacy
Premium

Supporters willen regelgeving voor fan engagement platforms

De Football Supporters Association (FSA) wil dat er regelgeving komt voor crypto-gerelateerde platforms na het faillissement van IQONIQ dat in Monaco werd geleid door een Nederlander. Nogal wat fans zitten opgescheept met fantokens die niets meer waard zijn.

Crypto

Antwoord op zeven veelgestelde vragen rondom personalisatie

Personalisatie is een jong vakgebied zonder 100% geslaagde methode. Toch is genoeg bekend om voorbereid aan de slag te gaan. Antwoord op zeven vragen.

Conversie
Premium

Infographic: de juiste beeldformaten voor Instagram

Sociale platforms werken regelmatig hun afbeeldingsopmaak en lay-outopties bij, maar niet iedereen volgt dat aandachtig. Het team van Hootsuite heeft daarom alle veranderingen op een rij gezet voor Instagram.

Social

Google EMEA product kick-off (2/2): tracking en reporting

Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste rond ‘tracking’ en ‘reporting’ van semester 2.

Online advertising
Premium

TikTok opent reclametak voor Nederland

TikTok presenteert zich op de Nederlandse markt met zijn reclametak. Adverteerders en bureaus kunnen in de lokale taal campagnes optuigen en met het verkoopteam spreken.

Online advertising
Premium

Veel advertenties voor illegale casino’s bij Google

De Kansspelautoriteit gaat mogelijk actie ondernemen tegen advertenties voor illegale online casino’s bij Google. Google verbiedt officieel advertenties voor online casino’s zonder Nederlandse vergunning, maar volgens Casinonieuws wordt daar nauwelijks op gecontroleerd.

Online advertising

Zo baant Europese samenwerking de weg naar een duurzame toekomst voor betalingen

De bezorgdheid over de klimaatcrisis overstijgt generaties: het is tijd voor actie. Europese samenwerking kan duurzaam betalen mogelijk maken.

Sustainability
Premium

Edwin Plag nieuwe managing director Loyals

Edwin Plag is met ingang van deze maand managing director bij bureau Loyals, wiens moederbedrijf bezig is een bureaugroep te […]

Digital Agencies

Google EMEA product kick-off (1/2): search en shopping

Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.

Online advertising
Premium

Google: Advertentiesysteem FLoC overboord voor contextual advertising

Google gaat een nieuwe reclamesysteem uitproberen in Chrome met het oog op het uitfaseren van third party cookies. Het eerder bedachte alternatief FLoC struikelt op gebrek aan steun in de media- en reclamebranche.

Online advertising
Premium

Diederik Breijer leidt nieuwe groep United Playgrounds

Een nieuw bureaunetwerk ziet het licht in de vorm van United Playgrounds. Diederik Breijer staat er aan de leiding. Standard Investment begeleidt financiële kant.

Digital Agencies

De SEO-richtlijnen voor een meertalige website

Steeds meer bedrijven kijken over de grenzen. Dat betekent: je website in andere landen en talen. Lees de basis SEO-stappen voor een meertalige website.

SEO
Premium

‘Creatieve industrie zwaar getroffen door corona’

Het aantal banen in de creatieve industrie is tussen 2010 tot 2020 jaarlijks met 2,4 procent gegroeid. Dat is drie keer zoveel als de gemiddelde banengroei in Nederland in die periode, zo blijkt uit de Monitor Creatieve Industrie 2021, een tweejaarlijks onderzoek van Media Perspectives naar de economische ontwikkeling in de creatieve industrie en ICT.

Creative