More stories

MarketingOps: wat is het, hoe werkt het en wat zijn de voordelen en valkuilen? (1/3)

MarketingOps draait om anders samenwerken en denken in projecten. Dat komt de interne communicatie en, uiteindelijk, de efficiëntie ten goede. Deel 1 van 3.

Agile
Premium

Inschrijving Dutch Creativity Awards 2022 geopend

Vandaag opent ADCN de inschrijvingen voor de Dutch Creativity Awards van 2022. De Nederlandse Club voor Creativiteit heeft dit jaar gekozen voor ‘Unite to Ignite’ als thema voor de awards.

Marketing
Premium

‘Wetsvoorstellen kabinet te vaak vrijbrief voor verzamelen persoonsgegevens’

De Autoriteit Persoonsgegevens heeft de indruk dat het kabinet wetsvoorstellen vaak ziet als een vrijbrief voor de overheid om bijna ongelimiteerd persoonsgegevens van burgers te verzamelen, op te slaan of te verspreiden. Dat blijkt uit het jaarverslag van de AP over 2021.

Privacy
Premium

Spotler Group neemt OBI4wan over

Spotler Group neemt voor een onbekend bedrag OBI4wan over, een omnichannel customer service en marketing oplossing ter ondersteuning van webcare, intelligente live chat, chatbots, messaging, social engagement en media monitoring.

Marketing

Podcast The Brief: Maurice Ajanaku over cultuur, merken bouwen en inspiratie 

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Maurice Ajanaku, merkenbouwer bij CitizenM.

Creative
Premium

Infographic: Instagram statistieken die iedereen zou moeten weten

Wanneer we denken aan social media marketing, komt Instagram vaker wel dan niet in ons op. Per slot van rekening maken veel influencers gebruik van Instagram en zijn er al miljoenen merken op het platform te vinden. In onderstaande infographic verkennen we enkele verbluffende statistieken rond Instagram.

Social

Google brengt met Google Analytics-updates je data in gevaar

Meerdere Europese autoriteiten voor persoonsgegevens bepaalden dat Google Analytics de GDPR overtreedt. Dat betekent dat je nu stappen moet zetten.

Legal

Je conversie boosten met personalisatie

Het is steeds uitdagender om klanten te binden. Hoe zorg je dat ze op de koopknop (blijven) klikken en hoe blijf je relevant? Personalisatie biedt uitkomst. 

Conversie
Premium

Emerce E-Commerce: een chatbot kan niet alles

Het Deense Hobbii verkoopt online en via acht winkels een selectie aan garen, eco-garen, breinaalden, haaknaalden, boeken, klossen en diverse brei accessoires en heeft daar aardig wat succes mee. Er werken 400 mensen, vertelt Kasper Tvernø Hartvigsenshares op Emerce Commerce.

Customer Service

Nederlanders zuinig? Nederlandse marketeers in ieder geval vaak niet

Marketeers gaan vaak direct naar de dure oplossingen die ze altijd gebruiken in plaats van gratis methodes die (onterecht!) een stoffig imago hebben.

E-mailmarketing

Recruitment Advertising: tips voor een succesvolle wervingscampagne

Er is steeds meer aandacht voor Recruitment Advertising, mede door de krappe arbeidsmarkt. Belangrijk dus om op een slimme manier naar werknemers te zoeken.

Recruitment
Premium

Mark Landman nieuwe voorzitter DDA

Mark Landman van DotControl neemt het roer over van Ivo Roefs als voorzitter van branchevereniging Dutch Digital Agencies.

Digital Agencies
Premium

‘Reclame-omzet TikTok overtreft Twitter en Snapchat samen’

De reclame-omzet van TikTok groeit dit jaar naar verwachting met een factor drie. Met die pakweg elf miljard dollar gaat […]

Online advertising

Waar praat de SEO-wereld over? Een verslag van BrightonSEO

BrightonSEO is hét internationale evenement voor SEO-specialisten. Dit zijn een aantal van de presentaties en inzichten die mij positief opvielen.

SEO

Boekrecensie: ‘Marketing 5.0’ van Kotler: niet verrassend, wel verhelderend

Ik had er zin in: de nieuwe Kotler, ‘Marketing 5.0’. Dit is wat ik er in het kort van vond: niet verrassend, wel verhelderend. Als cijfer een dikke 8.

Digital Transformation