More stories

Premium

Real time bidding aan de ketting gelegd, in strijd met privacywetgeving

De Europese veilingsystemen voor online advertenties voldoen niet aan de Europese privacywetgeving en moeten op de schop. De Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit legt branchevereniging IAB Europe daarom een boete van 250.000 euro op, en sancties om de werking van systeem te verbeteren.

Programmatic
Premium

Exponentiële groei digitale audioreclame

De audioreclamebestedingen in 2021 bedragen 209,5 miljoen euro, een stijging van 23,4 procent ten opzichte van 2020. Vooral digitale audioreclame groeit hard. Het gaat om meer dan een verdubbeling, van 3,3 naar 7,8 miljoen euro, zo blijkt uit cijfers van branche-organisatie Audify.

Online advertising

Met merkdenken je online customer experience echt onderscheidend maken

‘Customer experience’ om je te onderscheiden? Maar als iedereen dat doet, hoe zorg je dan voor een onderscheidende ervaring? Maak contra-intuïtieve keuzes.

Customer Experience

Hoe zorg je voor klantgerichte verbetering van je one-stop-shop?

Door met feedback van klanten je tools te optimaliseren bedien je niet alleen je klant beter, maar vergroot je ook de adoptie van je tools.

B2B Digital
Premium

Grote overname voor ShowHeroes

ShowHeroes Group, naar eigen zeggen de grootste, onafhankelijke leverancier van video-oplossingen in Europa, neemt smartclip LATAM over. Daarmee kan de groep nieuwe markten bestreden, waaronder de Verenigde Staten, Argentinië, Brazilië, Chili, Colombia, Peru en Mexico.

Marketing
Premium

Bestedingen (digitale) buitenreclame in 2021 met 32 procent gegroeid

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2021 met 32 procent gegroeid tot een bedrag van 187 miljoen. De grootste groei kwam in 2021 voor rekening van digitale out of home (DOOH), waar 84 miljoen aan werd besteed tegen 52 miljoen in 2020. Het aandeel van digitaal staat daarmee inmiddels op 45 procent.

Online advertising

Zorgvuldigheid bij privacy en klantgegevens: absoluut vereiste voor banken

Mensen vinden gegevensbescherming steeds belangrijker. Voor financiële gegevens geldt dat nog meer. Banken moeten daarom extra voorzichtig zijn.

Privacy
Premium

Supporters willen regelgeving voor fan engagement platforms

De Football Supporters Association (FSA) wil dat er regelgeving komt voor crypto-gerelateerde platforms na het faillissement van IQONIQ dat in Monaco werd geleid door een Nederlander. Nogal wat fans zitten opgescheept met fantokens die niets meer waard zijn.

Crypto

Antwoord op zeven veelgestelde vragen rondom personalisatie

Personalisatie is een jong vakgebied zonder 100% geslaagde methode. Toch is genoeg bekend om voorbereid aan de slag te gaan. Antwoord op zeven vragen.

Conversie
Premium

Infographic: de juiste beeldformaten voor Instagram

Sociale platforms werken regelmatig hun afbeeldingsopmaak en lay-outopties bij, maar niet iedereen volgt dat aandachtig. Het team van Hootsuite heeft daarom alle veranderingen op een rij gezet voor Instagram.

Social

Google EMEA product kick-off (2/2): tracking en reporting

Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste rond ‘tracking’ en ‘reporting’ van semester 2.

Online advertising
Premium

TikTok opent reclametak voor Nederland

TikTok presenteert zich op de Nederlandse markt met zijn reclametak. Adverteerders en bureaus kunnen in de lokale taal campagnes optuigen en met het verkoopteam spreken.

Online advertising
Premium

Veel advertenties voor illegale casino’s bij Google

De Kansspelautoriteit gaat mogelijk actie ondernemen tegen advertenties voor illegale online casino’s bij Google. Google verbiedt officieel advertenties voor online casino’s zonder Nederlandse vergunning, maar volgens Casinonieuws wordt daar nauwelijks op gecontroleerd.

Online advertising

Zo baant Europese samenwerking de weg naar een duurzame toekomst voor betalingen

De bezorgdheid over de klimaatcrisis overstijgt generaties: het is tijd voor actie. Europese samenwerking kan duurzaam betalen mogelijk maken.

Sustainability
Premium

Edwin Plag nieuwe managing director Loyals

Edwin Plag is met ingang van deze maand managing director bij bureau Loyals, wiens moederbedrijf bezig is een bureaugroep te […]

Digital Agencies