More stories

De grote verandering: hoe bereik je de ‘nieuwe’ consument online?

Mede door de coronacrisis is het gedrag van consumenten veranderd. Het draait nu vooral om ‘Self Care Enthusiasts’ en ‘Empowered Activists’.

B2B Digital

Media2030: verschuivingen in mediaconsumptie in de afgelopen twintig jaar

Wat is er de afgelopen 20 jaar veranderd in mediaconsumptie en advertentiekeuzes? De belangrijkste inzichten en ontwikkelingen uit het Media2030-rapport.

Digital Transformation

Test: wisselend resultaat met uitbreiding doelgroep-targeting Facebook

Facebook-advertenties: niet alles wat Facebook als verbetering preresenteert pakt altijd positief uit. De les: altijd testen en ‘data-driven’ optimaliseren.

Facebook Advertising
Premium

ACM: reisbranche moet prijzen inclusief bijkomende kosten vermelden

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) ziet dat reisaanbieders nog te vaak onduidelijke prijzen hanteren. Reisbedrijven die een accommodatie of een reis aanbieden, moeten bij het aanbod alle bijkomende kosten vermelden die zij in rekening brengen.

Travel
Premium

Democraten willen gerichte advertenties aan banden leggen

Een nieuw Amerikaans wetsvoorstel zou vergaande gevolgen kunnen hebben voor het online advertentielandschap en met name voor bedrijven als Facebook en Google.

Online advertising

Google Ads: drie testen met de Hagakure-structuur

We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.

Online advertising
Premium

Brievenbussticker voortaan online aan/uit zetten

Vanaf 1 januari 2023 vindt de registratie van ieder huishouden om wel of geen reclamefolders te ontvangen digitaal plaats. Huishoudens kunnen hun voorkeur doorgeven en aanpassen via www.InMijnBus.nl. Hiermee verdwijnt de brievenbussticker uit het straatbeeld.

Online advertising

SEO: een specialisme met meerdere raakvlakken, maar een vak apart

SEO is een specialisme, maar SEO-specialisten kunnen breed worden ingezet. Antwoord op externe factoren: richt je op concrete doelen en blijf samenwerken.

SEO
Premium

Spanje gaat crypto advertenties reguleren, verbod in Singapore

Spanje gaat ongebreidelde reclame voor crypto-activa strenger aanpakken. De toezichthouders willen dat beleggers zich bewust zijn van de risico’s.

Influencer marketing

Social travel 30: de impact van Omikron op de reisbranche

2021 zit erop: wederom een bewogen jaar voor de reisindustrie. De belangrijkste punten die tijdens het laatste kwartaal van 2021 voorbij kwamen op een rij. 

Social
Premium

Freedom Internet stopt adverteren op Facebook en Instagram

Internetprovider Freedom heeft besloten om vanaf 2022 niet meer te adverteren op Facebook en Instagram. Het houdt wel zijn accounts aan om vrienden en volgers te informeren.

Online advertising
Premium

Facebook en Instagram minder populair in België

Facebook en Instagram waren vorig jaar in België minder populair dan in 2020. LinkedIn en Messenger werden wel vaker gebruikt, zo blijkt uit cijfers van analysebureau NapoleonCat.

Facebook
Premium

Albert Heijn had meeste uitgaven offline reclame feestdagen: 14,4 miljoen

Supermarktketen Albert Heijn heeft in december 2021 het meest uitgeven aan offline advertenties rondom de feestdagen: ruim 14,4 miljoen euro. Het gaat hierbij om bruto mediabestedingen in de traditionele offline media (radio, televisie, bladen), ‘Out of Home’ (zoals Abri’s) en bioscoopreclame. Dit blijkt uit data van onderzoeksbureau Adfact.

Online advertising

ING: ‘Als markt mogen we best creatiever kijken naar alternatieven voor third-party cookies’

De aanstaande cookieloze wereld: hoe gaat het in de praktijk? Een gesprek met Djémilah Dalhuisen van ING over hoe de bank experimenteert met alternatieven.

Online marketing
Premium

Oopen helpt winkeliers afspraken snel inplannen

Een nieuwe dienst, genaamd Oopen, helpt winkeliers om nu al klanten op de stoep te krijgen als en wanneer de zaken weer open mogen. Mogelijk is dat morgen al.

Marketing