More stories

Premium

Emerce Digital Marketing: ‘Bureaus testen te weinig cookieless’

Adverteerders en mediabureaus testen te weinig met cookieloze reclamecampagnes. Daardoor lopen ze een kennisachterstand op. Marketeers moeten zich een nieuwe werkwijze aanleren.

Online advertising
Premium

Emerce Digital Marketing: ‘Te veel focus op conversie, amper op merk’

Online marketeers leggen te veel nadruk op conversie en vergeten te kijken naar branding. En juist dat wordt belangrijk in de nabije toekomst waarin attributie lastiger wordt.

Marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: New York Pizza wil scoren met ‘extreme campagnes’

New York Pizza wil groeien. En hard. In Nederland en sinds kort ook in België en Duitsland. Dat betekent dat alle systemen ingericht moeten zijn op schaal, maar ook op groei, vertelt online manager Jorn Vriend op Emerce Digital Marketing, een videoverzameling die vanaf 08.00 uur klaarstaat.

Online marketing

Hoe onderscheid je je CX?

Als je als bedrijf een nieuwe Coolblue wil zijn, ga je voorbij aan je eigen identiteit en klanten. En juist dat is het startpunt voor excellente CX. 

Customer Experience
Premium

Nieuwe Adobe Experience Cloud-innovaties aangekondigd

Adobe heeft op zijn jaarlijkse (nog steeds virtuele) Adobe Summit, die tot en met vandaag wordt gehouden, nieuwe functies aangekondigd voor de Experience Cloud, het overkoepelende merk voor digitale ervaringen. Naast data- en analysediensten, contentmanagementtools omvat die ook een e-commerceplatform.

Online advertising

Wat is de oplossing voor cookieloos adverteren?

Na Apple’s Safari en Mozilla’s Firefox stopt ook Google Chrome vanaf 2023 met het ondersteunen van third party cookies. Hoe kun je jezelf voorbereiden?

Online marketing

TCF-verbod van Autoriteit Persoonsgegevens is gemakzuchtig

Het verbod van het Transparency Consent Framework door de Autoriteit Persoonsgegevens is wat kortzichtig. Toch is het goed om naar alternatieven te kijken.

Privacy
Premium

Anita Blankestijn nieuwe managing director van Gravity

Digital innovation agency Gravity heeft Anita Blankestijn aangesteld als nieuwe Managing Director. Zij neemt het stokje over van Marco Groenendijk, die verder gaat als Group Director van Loyals Group, de bureaugroep waar Gravity onlangs onderdeel van geworden is.

Digital Agencies
Premium

Groot-Brittannië wil nepadvertenties aanpakken

Groot-Brittannië wil dat Google, Facebook, Twitter en andere online platforms harder gaan optreden tegen frauduleuze advertenties, zoals bitcoinadvertenties waarin de namen en foto’s van beroemdheden worden misbruikt.

Marketing

Podcast The Brief: Hans Voorn (DELA) over het vermarkten van de dood

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Hans Voorn, marketingmanager bij uitvaartondernemer DELA.

Campagnes
Premium

ACM: Online marketingbedrijf Allfree misleidt consumenten

Het online marketingbedrijf Allfree uit Groningen moet een dwangsom van 89.000 euro betalen vanwege de bouw van misleidende websites voor slotenmakers en andere spoeddiensten.

Online advertising
Premium

Cryptokantoor Bitvavo nieuwe partner KNVB

Het Europees werkende wisselkantoor voor cryptomunten Bitvavo is een nieuwe partner van voetbalbond KNVB. De samenwerking loopt tot en met 2024.

Blockchain
Premium

Bravoure trekt Matthijs Tielman aan als Strategy Director

Digital Design Agency Bravoure versterkt het team met Matthijs Tielman (1982) als Strategy Director. Hij maakt de overgang van content marketing bureau Wayne Parker Kent naar Bravoure.

Digital Agencies
Premium

Emerce Digital Marketing: Pathé wil verkoopsites voor zijn

Bioscoopbedrijf Pathé wil platforms voor zijn die bioscoopkaartjes verkopen. Online performance marketeer Stef de Reeder noemt ‘spelers die vergelijkbaar zijn met een Booking.com’.

Online marketing
Premium

Europees onderzoek naar advertentieafspraken tussen Google en Meta

De Europese Commissie start een onderzoek naar advertentie afspraken tussen Google en Meta (Facebook). Mogelijk zijn de afspraken in strijd met de Europese mededingingsregels.

Online marketing