More stories

Dit zijn de belangrijkste recruitmentlessen bij hypergroei

HR-softwarebedrijf Personio groeide in zes jaar tijd van vier tot maar liefst 1000 medewerkers en deelt de belangrijkste hypergroei-lessen. 

Innovatie
Premium

Jaspar Roos naar Human Inference

Jaspar Roos, bekend als host van Emerce conferenties, is aangetreden als marketing lead bij Human Inference. In het verleden was hij werkzaam als ABN AMRO, RoyalHaskoningDHV en Plug and Play. Hij gaat zich richten op de marketing, innovatie & partnerships van de Arnhemse organisatie die onderdeel uitmaakt van The Data Agency.

Online marketing

Vijf ontwikkelingen waar performance-marketeers in 2022 niet onderuit kunnen

Wat zijn de ontwikkelingen waar we in 2022 meer van verwachten? First-party data, conversion modelling, voice search, visual search, livestream e-commerce.

Online marketing
Premium

Rechter verwerpt klachten LinkedIn adverteerders

Een klacht over misleidende cijfers die LinkedIn aan adverteerders heeft verstrekt is door een Californische rechter ongegrond verklaard. LinkedIn zou hebben gelogen over het aantal keren dat video’s op het platform werden bekeken.

Marketing
Premium

Massaclaim tegen Salesforce en Oracle wegens overtreden AVG sneuvelt in rechtbank

The Privacy Collective (TPC) is in de zaak tegen tegen Oracle en Salesforce door de rechtbank vandaag niet-ontvankelijk verklaard. Het collectief stelt dat beide bedrijven de privacy van 10 miljoen Nederlandse internetgebruikers hebben geschonden. Er wordt een schadevergoeding van in totaal 11 miljard euro gevorderd op grond van de Wet afwikkeling Massaschade in collectieve actie (WAMCA).

Privacy

Onderzoek: 65% bedrijven op Instagram reageert niet

Instagram wordt ingezet voor promotie en engagement, maar antwoorden bedrijven? Voor het vijfde jaar op rij is dit onderzocht met 320 mystery posts.

Communicatie
Premium

2021: forse mediabestedingen, ruim €4,7 miljard

Bol.com heeft afgelopen jaar 73 procent meer uitgegeven aan traditionele reclame. Alhoewel dit een forse stijging is, is de webshop hiermee niet de grootste procentuele stijging. Deze eer gaat naar MediaMarkt: met uitgaven van meer dan 23,8 miljoen euro in 2021 ziet dit merk een stijging van 204,6 procent in bruto offline advertentiekosten.

Online advertising

Hoe krijg je inzicht in de winstgevendheid van je SEA-campagnes?

Bij het analyseren van SEA-campagnes wordt vaak alleen naar gemiddeldes gekeken. Met wat extra werk krijg je beter inzicht in de winstgevendheid.

Analytics
Premium

Weer supermarktdeal voor Just Eat, meer volgen

Just Eat, onderdeel van Thuisbezorgd-concern, heeft in Engeland zijn tweede logistieke deal in korte tijd gesloten met een supermarkt. CEO Jitse Groen jaagt internationaal op meer samenwerkingen.

Marketing
Premium

Marketeers willen meer online activiteiten in-house

Zestig procent van de marketeers wil meer online activiteiten in-house uitvoeren, niet meer uitbesteden. Het probleem is echter om goed personeel te vinden. Lukt dat wel, dan zien marketeers een duidelijke verbetering van de marketingoperatie.

Marketing
Premium

TikTok op twee na grootste sociale netwerk

TikTok is het op twee na grootste sociale netwerk, net achter Facebook en Instagram. Insider Intelligence (voorheen eMarketer) schat dat TikTok in 2022 755 miljoen maandelijkse gebruikers zal bereiken, na een groei van 59,8 procent in 2020 en van 40,8 procent in 2021.

Social
Premium

Techonomy integreert alle activiteiten onder één merk

Het in Eindhoven gevestigde digitaal adviesbureau Techonomy, gaat in 2022 met al haar activiteiten onder dezelfde merknaam opereren. De video- en contentproductie activiteiten, de esports/gaming activiteiten en de sportmarketing activiteiten waren in de markt bekend onder de afzonderlijke namen Create5 en SportsCloud. Deze gaan nu verder onder de naam Techonomy.

Digital Agencies
Premium

NPO en Talpa Nederlands grootste radiostreamers

De Publieke Omroep en Talpa hebben beiden elk vier zenders in de top tien van meest beluisterde streaming radiozenders. Als exploitant is Talpa met afstand de allergrootste, met een marktaandeel van tachtig procent.

Publishing
Premium

Senseo en L’OR Espresso gaan verder met Somention als social bureau

Koffiemerken Senseo en L’OR Espresso, beiden onderdeel van Jacobs Douwe Egberts Retail Nederland, kiezen voor Somention als social media bureau.

Social

Onderzoek: op Facebook slechts 61% van vragen aan bedrijven beantwoord

Bedrijven willen engagement op sociale media, maar als je ze een vraag stelt op Facebook? Vragen in de chat en bij de ‘comments’ blijven vaak onbeantwoord.

Communicatie