More stories

Premium

Nederlandse reclamebranche in spoedberaad om cookies

Een veelgebruikt reclamesysteem op basis van cookies is Europabreed verboden verklaard. De Nederlandse online reclamebranche gaat vanmiddag in spoedberaad. Doel: de feiten op een rij te krijgen en beginnen verzinnen wat de nieuwe weg vooruit zou kunnen zijn.

Online advertising

Decoding Decisions: ontdek hoe je de interesse van consumenten wekt tijdens het aankoopproces.

Hoe maken mensen keuzes? Op grond van welke informatie gaan ze over tot een aankoop? Meer inzicht in de koopvoorkeuren van consumenten. 

Customer Experience

We hebben gewonnen: online advertenties moeten écht anders

De manier waarop online reclame wordt verkocht moet na een uitspraak van de Belgische privacytoezichthouder drastisch op de schop.

Legal

Hoe Startpagina.nl voor een hoger percentage gebruikerstoestemming zorgde

Toestemming vragen voor cookies is een drempel voor je website. Startpagina.nl reduceerde ‘bounces’ en verhoogde ‘opt-ins’ door pop-up-berichten te testen.

Web performance
Premium

Publicis geniet groeispurt herstel 2021

Reclame- en communicatiegroep Publicis zag de omzet in 2021 met tien procent stijgen als gevolg van herstel na de coronacrisis. De nettowinst bedroeg een miljard euro (+78%).

Digital Agencies
Premium

Eerste sprekers van Emerce Conversion zijn bekend

De eerste sprekers van Emerce Conversion zijn bekend. Voor het eerst sinds lange tijd vindt dit congres, ijs en wederdienende, weer fysiek plaats in Pakhuis de Zwijger op 21 april.

Conversie

Een datagedreven contentstrategie voor contextual advertising: de case van Kia

Contextual AI kan inzicht geven in hoe je merk geassocieerd wordt met bepaalde merkwaarden. Zo kun je je doelgroep daar bereiken waar de concurrent niet is. 

Campagnes
Premium

Real time bidding aan de ketting gelegd, in strijd met privacywetgeving

De Europese veilingsystemen voor online advertenties voldoen niet aan de Europese privacywetgeving en moeten op de schop. De Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit legt branchevereniging IAB Europe daarom een boete van 250.000 euro op, en sancties om de werking van systeem te verbeteren.

Programmatic
Premium

Exponentiële groei digitale audioreclame

De audioreclamebestedingen in 2021 bedragen 209,5 miljoen euro, een stijging van 23,4 procent ten opzichte van 2020. Vooral digitale audioreclame groeit hard. Het gaat om meer dan een verdubbeling, van 3,3 naar 7,8 miljoen euro, zo blijkt uit cijfers van branche-organisatie Audify.

Online advertising

Met merkdenken je online customer experience echt onderscheidend maken

‘Customer experience’ om je te onderscheiden? Maar als iedereen dat doet, hoe zorg je dan voor een onderscheidende ervaring? Maak contra-intuïtieve keuzes.

Customer Experience

Hoe zorg je voor klantgerichte verbetering van je one-stop-shop?

Door met feedback van klanten je tools te optimaliseren bedien je niet alleen je klant beter, maar vergroot je ook de adoptie van je tools.

B2B Digital
Premium

Grote overname voor ShowHeroes

ShowHeroes Group, naar eigen zeggen de grootste, onafhankelijke leverancier van video-oplossingen in Europa, neemt smartclip LATAM over. Daarmee kan de groep nieuwe markten bestreden, waaronder de Verenigde Staten, Argentinië, Brazilië, Chili, Colombia, Peru en Mexico.

Marketing
Premium

Bestedingen (digitale) buitenreclame in 2021 met 32 procent gegroeid

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2021 met 32 procent gegroeid tot een bedrag van 187 miljoen. De grootste groei kwam in 2021 voor rekening van digitale out of home (DOOH), waar 84 miljoen aan werd besteed tegen 52 miljoen in 2020. Het aandeel van digitaal staat daarmee inmiddels op 45 procent.

Online advertising

Zorgvuldigheid bij privacy en klantgegevens: absoluut vereiste voor banken

Mensen vinden gegevensbescherming steeds belangrijker. Voor financiële gegevens geldt dat nog meer. Banken moeten daarom extra voorzichtig zijn.

Privacy
Premium

Supporters willen regelgeving voor fan engagement platforms

De Football Supporters Association (FSA) wil dat er regelgeving komt voor crypto-gerelateerde platforms na het faillissement van IQONIQ dat in Monaco werd geleid door een Nederlander. Nogal wat fans zitten opgescheept met fantokens die niets meer waard zijn.

Crypto