Dit zijn de belangrijkste recruitmentlessen bij hypergroei
HR-softwarebedrijf Personio groeide in zes jaar tijd van vier tot maar liefst 1000 medewerkers en deelt de belangrijkste hypergroei-lessen.
HR-softwarebedrijf Personio groeide in zes jaar tijd van vier tot maar liefst 1000 medewerkers en deelt de belangrijkste hypergroei-lessen.
Jaspar Roos, bekend als host van Emerce conferenties, is aangetreden als marketing lead bij Human Inference. In het verleden was hij werkzaam als ABN AMRO, RoyalHaskoningDHV en Plug and Play. Hij gaat zich richten op de marketing, innovatie & partnerships van de Arnhemse organisatie die onderdeel uitmaakt van The Data Agency.
Wat zijn de ontwikkelingen waar we in 2022 meer van verwachten? First-party data, conversion modelling, voice search, visual search, livestream e-commerce.
Een klacht over misleidende cijfers die LinkedIn aan adverteerders heeft verstrekt is door een Californische rechter ongegrond verklaard. LinkedIn zou hebben gelogen over het aantal keren dat video’s op het platform werden bekeken.
The Privacy Collective (TPC) is in de zaak tegen tegen Oracle en Salesforce door de rechtbank vandaag niet-ontvankelijk verklaard. Het collectief stelt dat beide bedrijven de privacy van 10 miljoen Nederlandse internetgebruikers hebben geschonden. Er wordt een schadevergoeding van in totaal 11 miljard euro gevorderd op grond van de Wet afwikkeling Massaschade in collectieve actie (WAMCA).
Instagram wordt ingezet voor promotie en engagement, maar antwoorden bedrijven? Voor het vijfde jaar op rij is dit onderzocht met 320 mystery posts.
Bol.com heeft afgelopen jaar 73 procent meer uitgegeven aan traditionele reclame. Alhoewel dit een forse stijging is, is de webshop hiermee niet de grootste procentuele stijging. Deze eer gaat naar MediaMarkt: met uitgaven van meer dan 23,8 miljoen euro in 2021 ziet dit merk een stijging van 204,6 procent in bruto offline advertentiekosten.
Bij het analyseren van SEA-campagnes wordt vaak alleen naar gemiddeldes gekeken. Met wat extra werk krijg je beter inzicht in de winstgevendheid.
Just Eat, onderdeel van Thuisbezorgd-concern, heeft in Engeland zijn tweede logistieke deal in korte tijd gesloten met een supermarkt. CEO Jitse Groen jaagt internationaal op meer samenwerkingen.
Zestig procent van de marketeers wil meer online activiteiten in-house uitvoeren, niet meer uitbesteden. Het probleem is echter om goed personeel te vinden. Lukt dat wel, dan zien marketeers een duidelijke verbetering van de marketingoperatie.
TikTok is het op twee na grootste sociale netwerk, net achter Facebook en Instagram. Insider Intelligence (voorheen eMarketer) schat dat TikTok in 2022 755 miljoen maandelijkse gebruikers zal bereiken, na een groei van 59,8 procent in 2020 en van 40,8 procent in 2021.
Het in Eindhoven gevestigde digitaal adviesbureau Techonomy, gaat in 2022 met al haar activiteiten onder dezelfde merknaam opereren. De video- en contentproductie activiteiten, de esports/gaming activiteiten en de sportmarketing activiteiten waren in de markt bekend onder de afzonderlijke namen Create5 en SportsCloud. Deze gaan nu verder onder de naam Techonomy.
De Publieke Omroep en Talpa hebben beiden elk vier zenders in de top tien van meest beluisterde streaming radiozenders. Als exploitant is Talpa met afstand de allergrootste, met een marktaandeel van tachtig procent.
Koffiemerken Senseo en L’OR Espresso, beiden onderdeel van Jacobs Douwe Egberts Retail Nederland, kiezen voor Somention als social media bureau.
Bedrijven willen engagement op sociale media, maar als je ze een vraag stelt op Facebook? Vragen in de chat en bij de ‘comments’ blijven vaak onbeantwoord.