De toekomst van beauty? Beauty-tech!
De toekomst van de beauty-branche is beauty-tech. Leer alles over disruptie en innovatie in de schoonheidssector.
De toekomst van de beauty-branche is beauty-tech. Leer alles over disruptie en innovatie in de schoonheidssector.
Hoe kan je als organisatie je missie digitaal verspreiden met behulp van personalisatie? Tony Chocolonely vertelt het.
Leverancier van reclametechnologie Criteo heeft zijn winst met 84 procent zien stijgen tot 138 miljoen euro. De omzet steeg met negen procent tot 2,3 miljard. Beleggers in de specialist in retargeting reageren amper op een dreigende Europese tegenvaller.
Het lukt 4 van te 10 bedrijven niet om structureel een betere digitale customer experience te bieden. Hoe komt dit en wat kan je eraan doen?
‘Native advertising’ is niets nieuws. Maar het volle potentieel wordt nog niet benut. Vooral op sociale media is er nog veel te winnen, ook voor het MKB.
Europese toezichthouders dwingen media- en reclamebedrijven tot nieuwe praktijken om geld te verdienen. Het profileren en volgen van consument verdwijnt. “ROI’s en klikprijzen gaan omlaag”, zegt een kenner.
Spotify zou de nieuwe shirtsponsor worden van de mannen- en vrouwenteams van voetbalclub FC Barcelona.
Buitenreclame exploitant Hillenaar Outdoor stelt een nieuwe directie voor. Naamgever Jeroen Hillenaar blijft betrokken, maar doet een stapje terug. De dagelijkse leiding wordt voortaan gevormd door Peter Heemskerk (CEO, op dit moment reeds COO) en Bas Nieuwenburg (CCO, op dit moment reeds media manager).
Nederlandse Loterij doet noodgedwongen al jaren weinig met ‘third-party’ cookies en is druk bezig met ‘first-pary’ data, ‘addressability’ en personalisatie.
Het afgelopen jaar was één van de meest bijzondere in de historie van e-commerce. In dit whitepaper lees je over 13 trends zodat je weer helemaal up to date bent voor 2022.
De Autoriteit Persoonsgegevens adviseert uitgevers om direct een alternatief te zoeken voor een veelgebruikte methode voor het plaatsen van advertenties op basis van bezoekersgegevens. De toezichthouder zegt dat naar aanleiding van de uitspraak vorige week van de Belgische privacywaakhond. Die stelde vast dat de methode van vakorganisatie IAB Europe strijdig is met de Europese privacyregels.
TikTok is de grote winnaar qua gebruik van sociale media in Nederland. Ook Instagram maakt een opvallend grote sprong. Alleen Facebook groeit niet meer op de Nederlandse markt. Dat zijn enkele conclusies uit het Nationale Social Media onderzoek 2022 van Newcom.
Het Amsterdamse techbedrijf MessageBird heeft een slag geslagen met de aankoop van de domeinaam Bird.com.
De Europees werkende prijsvergelijker PriceRunner eist een schadevergoeding van minstens 2,1 miljard euro van Google. Daartoe dagen de Zweden de Amerikaanse techgigant in Stockholm voor de rechter.
De privacymaatregelen die Apple in iPhones stopte in het voorjaar van 2021 leverden vier techbedrijven 315 miljard dollar aan gederfde reclame-inkomsten op. Geld dat niet verdiend is omdat consumenten niet ongeremd konden worden afgegraasd.