More stories

Premium

Oopen helpt winkeliers afspraken snel inplannen

Een nieuwe dienst, genaamd Oopen, helpt winkeliers om nu al klanten op de stoep te krijgen als en wanneer de zaken weer open mogen. Mogelijk is dat morgen al.

Marketing
Premium

Gebruik Google Analytics binnenkort mogelijk verboden

De Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt dat het gebruik van Google Analytics binnenkort mogelijk niet meer is toegestaan. De collega’s in Oostenrijk […]

Marketing
Premium

Workshop: aan de slag met contextual advertising

Geen bak aan data verzamelen om consumenten voor een advertentie te targeten, maar op basis van interesses producten aanbieden: ‘contextual advertising’.

Online advertising
Premium

River Cruise mag concurrent niet noemen in AdWords

River Cruise, een onderneming die sinds de zomer van 2019 onder de handelsnaam River Cruise Rotterdam havenrondvaarten aanbiedt, mag van de rechtbank Rotterdam in Google advertenties niet meer de naam van zijn concurrent Spido gebruiken.

Legal
Premium

Dutch Interactive Awards open voor inschrijvingen

Op 2 juni worden in de Beurs van Berlage voor de twaalfde keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia22). De deur staat nu open om te nomineren.

Marketing
Premium

Bikkelhart nieuwste toevoeging aan digitaal bureaugroep 4NG

4NG neemt digitaal bureau Bikkelhart over. Het Amsterdamse bureau is gespecialiseerd in het ontwerpen, optimaliseren en automatiseren van de digitale klantreis.

Marketing
Premium

Blauw Gras aan de slag voor BetCity

Blauw Gras gaat aan de slag voor online gokplatform BetCity. Het bureau wordt verantwoordelijk voor strategie en creatie, ondersteund door een aantal andere Ace agencies, waaronder Glasnost.

Digital Agencies

De voordelen van het gericht inzetten van marketingdata

Hoe vergroten mediabedrijven hun omzetkansen en vinden zij praktische toepassingen door marketingdata gericht in te zetten? 

B2B Digital

Adverteren op Spotify: hoe, wat en waarom, plus tips voor het beste resultaat

Spotify is een belangrijk kanaal voor digitale audio en dus ook voor advertenties. Maar het is anders dan radio: lees hoe adverteren werkt en wat het kost.

Publishing
Premium

Spotify met nieuw reclameformat voor podcasts

Spotify voert een nieuw reclameformat in dat speciaal is ontwikkeld voor luisteraars van podcasts: een klikbare kaart die zeven dagen blijft plakken.

Online advertising
Premium

Melkunie kiest voor N=5

Melkunie heeft gekozen voor N=5 als nieuw bureau voor haar gehele merkportfolio. Komende tijd zullen zij samen werken aan een stevig brand platform. Tegelijkertijd werken zij aan afzonderlijke campagnes voor de submerken.

Marketing
Premium

Campagnepanel #187: ‘Blijft boeien’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken, nee: luisteren, ze naar een challenge tussen vier podcasts.

Campagnes
Premium

Franse cookieboetes voor Google en Facebook: 210 miljoen euro

Facebook en Google zijn te slordig met toepassing van de Franse privacyregels en krijgen daarom boetes van respectievelijk 60 en 150 miljoen euro.

Privacy

CDP’s: de must-have voor gepersonaliseerde marketingcampagnes

Het Customer Data Platform is een belangrijk middel om inzicht te krijgen in klantgedrag. Zo zet je een CDP effectief op.

Customer Engagement
Premium

Reclame online gokken door het dak

Sinds de legalisering van de online kansspelmarkt per 1 oktober 2021 zijn reclamebestedingen van online gokbedrijven door het dak gegaan. Zo is er een gemiddelde verdubbeling te zien van de mediabestedingen van de onlinekansspel aanbieders sinds oktober vorig jaar, aldus DVJ Insights.

Marketing