More stories

Third-party cookies: Google’s FLoC wordt Topics, maar ook dat is schijnoplossing

Third-party cookies gaan verdwijnen maar een oplossing is er nog niet. Google gaat nu FLoC vervangen door Topics. Ook dat zal concreet weinig verbeteren.

Online advertising
Premium

STER verhuist naar Mediapark

De STER verkoopt zijn karakteristieke onderkomen in Hilversum aan bedrijventerrein Laapersveld en verhuist zelf naar het Mediapark.

Online advertising

Dit verwachten we van klantgedrag in 2022

De afgelopen jaren draaiden om de invloed van de coronapandemie op de manier waarop mensen winkelen. Wat is precies de invloed hiervan op consumentengedrag?

Customer Engagement
Premium

Grote cijfers voor low-tech QR-campagne Super Bowl

De tv-commercial van Coinbase tijdens de recente Super Bowl blijkt een groot succes voor het online wisselkantoor voor cryptomunten.

Marketing
Premium

Martin Scheepbouwer (Close): ‘Een start-up maakt me beter’

Hij hielp Marktplaats zo groot worden als het nu is en deed dat daarna nog eens bij mondiale topspelers als Schibsted en OLX Group. Sinds kort bouwt Martin Scheepbouwer mee aan start-up Close. Andere wereld, andere dynamieken.

Marketing
Premium

Infographic: zo kies je de kleur voor je website

Het team van Website Builder Expert heeft een nieuwe gids samengesteld met tips over het kiezen van de juiste kleuren voor je website, op basis van psychologische impact en reacties van consumenten. Je denkt misschien dat je niet wordt beïnvloed door kleuren, maar de juiste kleurselectie kan de bedrijfsresultaten aanzienlijk beïnvloeden. Denk aan Coca-Cola en je zult je waarschijnlijk hun levendige rode blikjes voorstellen.

Web-design
Premium

UEFA tekent sponsordeal voor ‘cryptomunten’

De Europese voetbalorganisatie UEFA gaat fan tokens, of: virtuele spaarmuntjes, uitgeven. Daar kunnen waarmee voetbalfans waarde toevoegen aan de muntjes van hun eígen club.

Blockchain
Premium

Spotify doet overnames voor audio-analytics

Spotify doet in de VS twee overnames om adverteerders beter te bedienen in de toekomst. De combinatie van Podsights en Chartable moet betere data over luisteraars opleveren en hoe zij reageren op reclamecampagnes op het audioplatform.

Analytics
Premium

Nieuw adtech bureau voor Out of Home

O2H Creative Solutions is het nieuwe ad-tech productiebureau dat zich specialiseert in het bieden van ‘creatieve oplossingen’ binnen het gehele (digitale) Out of Home landschap.

Online marketing
Premium

Google: Reclametrackers spoedig weg uit Android

De media- en reclamewereld gaat wereldwijd een nieuwe fase in. Third party trackers op het web zijn op sterven na dood. Op iOS zijn ze verleden tijd en nu is ook Android aan de beurt. AdID verdwijnt in 2024.

Online advertising
Premium

Embassy of Dutch Creativity dit jaar weer live in Cannes

De Nederlandse digitale en creatieve sector stuurt voor het eerst in twee jaar weer een fysieke vertegenwoordiging naar het Lions festival in Cannes.

Creative

Haal het maximale uit LinkedIn: 8 tips voor meer impact

Wil je meer halen uit je LinkedIn? Tips en advies om het maximale uit je LinkedIn bedrijfsaccount te halen. Zo maak je snel meer impact met je posts! 

Social
Premium

Coinbase-app en site offline door Super Bowl-reclame

Als er één commercial was tijdens de Superbowl die de tongen loste maakte, was het wel die van Coinbase. Dat liet seconden lang enkel een stuiterende QR-code zijn.

Marketing
Premium

TikTok grootste datagraaier van alle socialmedia

TikTok en YouTube zijn de grootste datadraaiers onder de socialmedia. De Chinese video-app spant de kroon, omdat deze tjokvol trackers van derde partijen zit.

Marketing
Premium

RTL: Nog geen besluit over trackingcookies

RTL Nederland blijft voorlopig trackingcookies gebruiken voor reclamedoeleinden. De uitgever wacht op een officieel statement van de Autoriteit Persoonsgegevens alvorens zijn beleid te wijzigen. DPG is al om en het sentiment bij adverteerders kantelt ook.

Online advertising