Third-party cookies: Google’s FLoC wordt Topics, maar ook dat is schijnoplossing
Third-party cookies gaan verdwijnen maar een oplossing is er nog niet. Google gaat nu FLoC vervangen door Topics. Ook dat zal concreet weinig verbeteren.
Third-party cookies gaan verdwijnen maar een oplossing is er nog niet. Google gaat nu FLoC vervangen door Topics. Ook dat zal concreet weinig verbeteren.
De STER verkoopt zijn karakteristieke onderkomen in Hilversum aan bedrijventerrein Laapersveld en verhuist zelf naar het Mediapark.
De afgelopen jaren draaiden om de invloed van de coronapandemie op de manier waarop mensen winkelen. Wat is precies de invloed hiervan op consumentengedrag?
De tv-commercial van Coinbase tijdens de recente Super Bowl blijkt een groot succes voor het online wisselkantoor voor cryptomunten.
Hij hielp Marktplaats zo groot worden als het nu is en deed dat daarna nog eens bij mondiale topspelers als Schibsted en OLX Group. Sinds kort bouwt Martin Scheepbouwer mee aan start-up Close. Andere wereld, andere dynamieken.
Het team van Website Builder Expert heeft een nieuwe gids samengesteld met tips over het kiezen van de juiste kleuren voor je website, op basis van psychologische impact en reacties van consumenten. Je denkt misschien dat je niet wordt beïnvloed door kleuren, maar de juiste kleurselectie kan de bedrijfsresultaten aanzienlijk beïnvloeden. Denk aan Coca-Cola en je zult je waarschijnlijk hun levendige rode blikjes voorstellen.
De Europese voetbalorganisatie UEFA gaat fan tokens, of: virtuele spaarmuntjes, uitgeven. Daar kunnen waarmee voetbalfans waarde toevoegen aan de muntjes van hun eígen club.
Spotify doet in de VS twee overnames om adverteerders beter te bedienen in de toekomst. De combinatie van Podsights en Chartable moet betere data over luisteraars opleveren en hoe zij reageren op reclamecampagnes op het audioplatform.
O2H Creative Solutions is het nieuwe ad-tech productiebureau dat zich specialiseert in het bieden van ‘creatieve oplossingen’ binnen het gehele (digitale) Out of Home landschap.
De media- en reclamewereld gaat wereldwijd een nieuwe fase in. Third party trackers op het web zijn op sterven na dood. Op iOS zijn ze verleden tijd en nu is ook Android aan de beurt. AdID verdwijnt in 2024.
De Nederlandse digitale en creatieve sector stuurt voor het eerst in twee jaar weer een fysieke vertegenwoordiging naar het Lions festival in Cannes.
Wil je meer halen uit je LinkedIn? Tips en advies om het maximale uit je LinkedIn bedrijfsaccount te halen. Zo maak je snel meer impact met je posts!
Als er één commercial was tijdens de Superbowl die de tongen loste maakte, was het wel die van Coinbase. Dat liet seconden lang enkel een stuiterende QR-code zijn.
TikTok en YouTube zijn de grootste datadraaiers onder de socialmedia. De Chinese video-app spant de kroon, omdat deze tjokvol trackers van derde partijen zit.
RTL Nederland blijft voorlopig trackingcookies gebruiken voor reclamedoeleinden. De uitgever wacht op een officieel statement van de Autoriteit Persoonsgegevens alvorens zijn beleid te wijzigen. DPG is al om en het sentiment bij adverteerders kantelt ook.