E-mail traffic meten: weet wat je precies meet
Bij e-mailcampagnes is informatie over aantallen clicks belangrijk. Daarvoor zijn twee bronnen, die soms verschillen. Lees hier meer over de meetmethodes.
Bij e-mailcampagnes is informatie over aantallen clicks belangrijk. Daarvoor zijn twee bronnen, die soms verschillen. Lees hier meer over de meetmethodes.
Sunweb Group schakelt bureau Dept in om zijn volgende stappen met data, tech en media op strategisch en operationeel niveau te begeleiden.
Engelands grootste supermarktketen Tesco bundelt de digitale en offline mediakanalen, die in de winkels, om adverteerders een propositie te bieden. Daarbij maakt het gebruik van zijn datatak Dunnhumby.
De Kansspelautoriteit (Ksa) treedt handhavend op tegen 15 affiliates die op websites reclame maakten voor illegale online kansspelen.
Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency slaan de handen ineen door gezamenlijk talent te werven, te toetsen en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship.
Ondanks de pandemie is er ook dit jaar weer meer uitgegeven aan advertenties rondom Black Friday dan vorig jaar. In totaal werd door adverteerders dit jaar al ruim 28 miljoen euro uitgeven aan offline reclame rondom het uit Amerika overgewaaide koopfestijn. In vergelijking met 2020 is er in 2021 al ruim 3 miljoen euro meer uitgeven aan advertenties op radio, tv, (dag)bladen en buitenreclame. Dit blijkt uit onderzoek van Adfact.
Programmatic Advertising is verbonden met fraude en verspilling: een overzicht (o.a. ad-arbitrage) en waarom een brand safety-strategie belangrijk is.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer kijken ze hoe DPG Media de nieuwe app voor Donald Duck wereldkundig maakt.
Digitaal bureau Born05 is vanaf heden de lead agency voor modemerk Steve Madden. Het bureau werkt daartoe samen met growth agency Off The Record.
De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2021 is HEMA geworden. Het Hollandse warenhuis troeft daarmee de andere genomineerde organisaties Corendon en VodafoneZiggo af. De publieksprijs ging eveneens naar HEMA, waarvoor kijkers dit jaar voor het eerst live konden stemmen.
Audify is de nieuwe naam van het Radio Advies Bureau, de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. De kern van de nieuwe positionering is dat de scope wordt verbreed van radio naar audio.
De Europese online reclamemarkt is door het coronavirus fundamenteel veranderd. Adverteerders zullen jaarlijks miljarden meer budget beschikbaar maken, ook als tracking en profiling wordt uitgebannen.
90% van klanten staat nu negatief tegenover loyaltyprogramma’s. Om klanten wel te (blijven) verbinden aan je merk moeten zulke programma’s op de schop.
Adverteerders gaan komende jaren steeds meer geld uitgeven aan reclame rondom de schappen van webwinkels, bij zogeheten retailmedia.
De Chief Marketing Officers van de toekomst hebben hun eigen priorieteiten, zo toont onderzoek onder senior marketeers. Doe daar nu al je voordeel mee.