More stories

Premium

Marketeers vrezen weinig gevolgen van verdwijnen third-party cookies

Slechts 10 procent van de respondenten in een onderzoek van branchevereniging DDMA denkt dat personalisatie binnen drie jaar niet meer mogelijk is door wijzigingen in regelgeving en technologie. Een minderheid dat marketing in het algemeen minder effectief wordt door het verdwijnen van third-party cookies. Er lijkt in de data-driven marketingsector dus weinig angst voor deze ontwikkelingen.

Analytics
Premium

Raymon de Kruijff koopt b2b-bureau Admix

Raymon de Kruijff neemt het merendeel van de aandelen in het Rotterdamse creatieve b2b-bureau Admix over. aatad

Digital Agencies

Overnames in de wereld van digital agencies en de invloed op kleinere bureaus

Overnames in de wereld van digital agencies hebben direct impact op de bedrijfsstrategie van middelgrote en kleine bureaus. Hoe bepaal je je toekomst?

Digital Agencies

ASICS: hogere conversie dankzij neuro-usability-onderzoek

Door slim gebruik te maken van neuro-usability-onderzoek kan je de conversie een flinke boost geven. Maar hoe pak je dat aan?

Conversie

SEO: Wat we kunnen leren van de Amerikaanse zoekresultatenpagina

Google’s pagina met zoekresultaten verandert. Een blik op de VS laat zien wat er nog aankomt. Vijf veranderingen en de consequenties voor je SEO-strategie.

SEO
Premium

Marcel van der Heijden (GoodKarma): ‘De underdog zijn motiveert me enorm’

Plantaardige shoarma heeft een rijker man gemaakt van Marcel van der Heijden, in overdrachtelijke zin. De inzichten over een duurzaam merk bouwen die hij bij Karma Kebab opdeed, neemt de ondernemer mee naar zijn nieuwe bedrijf: bureau GoodKarma.

Marketing

Ontwerp de ultieme B2B-experience met marketing, sales en service als bouwstenen

COVID-19 en een nieuwe generatie beslissers zorgen voor een versnelling in de digitalisering van het B2B-marketingproces. Hoe haak je hier slim op in?

Digital Transformation
Premium

Reclameboodschappen in e-mailbox vallen onder Europese privacyregels

Reclameboodschappen die direct in de e-mailinbox worden weergegeven, vallen onder de E-Privacyrichtlijn, zo heeft het Hof van Justitie geoordeeld. Een opt-in is noodzakelijk.

E-mailmarketing
Premium

‘Beperk reclame voor onlinegokken’

De ChristenUnie en SP vinden dat er te veel reclame voor online gokken op de Nederlandse mediagebruiker afkomt. De partijen dienen een voorstel in om dat aan banden te leggen.

Marketing

Hoe zet je contextual advertising het beste in? 

Weet wat je lezer interesseert. Pas je advertentie daar op aan. Zet die uiting op een zichtbare plek. Drie voorwaarden voor het plaatsen van advertenties.

Online advertising
Premium

We Are Era breidt consultingactiviteiten uit

We Are Era breidt zijn consultingactiviteiten uit met een zogeheten Social Intelligence Hub. Media- en marketingprofessionals vinden daar een bundeling van psychografische als demografische inzichten en analyses van online gebruikersgroepen.

Influencer marketing
Premium

‘Sociale media ongeschikt voor kinderen’

Sociale media zijn ongeschikt voor kinderen. Dat concludeert de Consumentenbond, die acht social media-apps doorlichtte. De platforms houden te weinig rekening met de kwetsbaarheid van kinderen, schenden de privacy en hebben te weinig kindvriendelijke instellingen.

Privacy

Inzicht in de telefonische contactmomenten rondom een uitvaart via call-tracking

Hoe call tracking vier keer zoveel data inzichtelijk kreeg bij DELA, wat leidde tot verbetering van campagnes, landingspagina’s en processen.

B2B Digital
Premium

blowUP media lanceert LED-scherm voor multi-product advertising

blowUP media lanceert in Hoog Catharijne in Utrecht wederom een bijzonder LED scherm. The Emerald, het grootformaat vierzijdige digitale LED scherm van bijna 60 m2 komt vanuit het plafond in het shopping center naar beneden.

Online advertising

People, Platform, Proces: inzichten voor het opzetten van een experiment-gedreven cultuur

Conversie-optimalisatie (CRO) kan eigenlijk niet meer zonder de inrichting van een experiment-gedreven cultuur. Hoe pak je dat aan?

B2B Digital