More stories

Premium

Creatieven DDB beginnen nieuw bureau

De van DDB Unlimited afkomstige Ed van Bennekom, Jasper Diks en Joris Kuijpers beginnen een nieuw creatief bureau: The Family Amsterdam. Het bureau zal zakelijk geleid worden door Linda de Graaff, eveneens afkomstig van DDB.

Digital Agencies

7 belangrijke e-commerce KPI’s om SEO-succes te meten

Voor e-commerce is het opstellen van scherpe KPI’s in het bijzonder belangrijk, gezien de bezoekersaantallen over het algemeen hoger zijn dan in B2B. Zo is het voor beide partijen duidelijk naar welk doel er toegewerkt wordt en wat als succes wordt ervaren. 

Search

KPN koopt meer reclame in

KPN heeft de afgelopen zes maanden 40 procent meer reclame-uitingen ingekocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. De bruto-uitgaven aan ATL (above-the-line) reclame-uitingen zijn in dezelfde periode echter met een geringere 11 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper over januari-juli 2018 en dezelfde periode dit jaar.

Online advertising

Zo wint Plein.nl op searchgebied van Kruidvat en Albert Heijn

Op Plein.nl vind je alles voor de dagelijkse verzorging: voor jezelf, je gezin en zelfs je huisdier. Een blik op het assortiment laat zien dat een groot deel hiervan Fast moving customer goods (FMCG) zijn. Hoe ze gevonden worden? Dat is eigenlijk heel simpel…

Search
Premium

Dept weer groter met Berlijnse LEROI

Het netwerk van dept is weer uitgebreid met het in Berlijn gevestigde LEROI. Dit bedrijf specialiseert zich in data en analytics consulting en werkt voor klanten als N26, Zalando, Daimer, Deichmann en Google.

Digital Agencies

Gaat de macht van de platforms omhoog of omlaag?

De macht van de platforms, de buzzphrase van 2019 in het internetrecht. Want waar internet ooit begon als een open ruimte waar iedereen z’n eigen stalletje kon inrichten, zitten we nu met een paar hele grote silo’s waar je moet zijn om je klanten, partners of bezoekers te kunnen bereiken.

Marketplaces

Stichting Reclame Code tegen lakse influencers

De Stichting Reclame Code (SRC) begint een mediacampagne richting influencers om sluikreclame op internet tegen te gaan.

Influencer marketing

Zo bouwen retailers aan een langdurige klantrelatie met review-analyses

“Worst fantasy/speculative fiction novel of all time.” – review van de Bijbel op Goodreads.com. Niemand ontsnapt meer aan online reviews, zelfs de Bijbel niet. Volgens de wereldwijde klantenenquête van iProspect 2018 Global Client Survey zien marketeers reviews als het grootste risico voor het vertrouwen van consumenten in hun merken en producten.

Customer Experience

Lisette Havermans (DA): ‘We worden dit jaar de grootste online aanbieder van drogisterij-artikelen’

Hoe zet je een failliet merk opnieuw succesvol in de markt? Hoe onderscheidt DA zich van prijsvechters? Hoe ziet de nieuwe merkstrategie eruit? En hoe bouwt DA aan de online propositie? Op die vragen geeft Lisette Havermans, algemeen directeur bij DA, antwoord tijdens deze podcast.

Strategy

Google overweegt privacy sandbox in Chrome browser

Google overweegt een zogeheten privacy sandbox voor de Chrome browser. Die zou gepersonaliseerde advertenties moeten toelaten en toch de privacy van gebruikers kunnen beschermen.

Privacy

Het belang van een goede contentmarketingstrategie

Een masterplan. Dat is strategie. Dat staat op Wikipedia. En dat weten de meeste professionals wel. Maar als het op contentmarketingstrategie aankomt, wordt men ineens twijfelachtig. Euh ja, een contentmarketingstrategie wat is dát ook alweer precies? En waarom heb ik dat nodig?

Contentmarketing
Premium

Nieuwe leiding voor ACHTUNG!mcgarrybowen & Kraftwerk

Boris Nihom en Sven Vening zijn de nieuwe managing directors van ACHTUNG!mcgarrybowen & Kraftwerk. Ze volgen oprichter Dick Buschman op, die toetreedt tot de directie van moederbedrijf Dentsu Aegis Network Nederland.

Digital Agencies

Zo krijg je betere performance display campagnes door nieuwe features van Google

Welke biedstrategie kun je het beste toepassen en welke creatives zet je daarvoor in? Tijdens de Display Summit 2019 in Dublin bleek dat Google momenteel flink aan het innoveren is om Display campagnes nog performance-gerichter te maken. Ontdek hoe de nieuwe features zorgen voor meer performance display campagnes.

Online advertising

Albert Heijn start met digitaal sparen

Klanten van Albert Heijn kunnen voortaan digitaal sparen. In plaats van losse zegels op een spaarkaart plakken, worden de spaarzegels bij het afrekenen toegevoegd aan een digitale spaarkaart in de AH-app.

Customer Loyalty

Hoe zit het eigenlijk met auteursrecht op content?

We zijn wel dagelijks bezig met allerlei vormen van content. Iedereen. Voor de lol, voor de marketing of omdat we de content zelf verkopen. Dan krijg je automatisch te maken met een aantal rechten en rechtsgebieden. Als je door de bomen het bos niet meer ziet, biedt een bundeltje gekapte bomen uitkomst: het boek #contentrecht. Nu is contentrecht geen officieel rechtsgebied, maar in mijn boek behandel ik tal van rechtsgebieden waarmee je als producent of consument van content te maken kunt krijgen. In een serie van drie artikelen behandel ik de meest voorkomende kwesties waarmee jij te maken kunt krijgen. Dit is deel één en het gaat over het auteursrecht.

Contentmarketing