More stories

Hoe zit het eigenlijk met auteursrecht op content?

We zijn wel dagelijks bezig met allerlei vormen van content. Iedereen. Voor de lol, voor de marketing of omdat we de content zelf verkopen. Dan krijg je automatisch te maken met een aantal rechten en rechtsgebieden. Als je door de bomen het bos niet meer ziet, biedt een bundeltje gekapte bomen uitkomst: het boek #contentrecht. Nu is contentrecht geen officieel rechtsgebied, maar in mijn boek behandel ik tal van rechtsgebieden waarmee je als producent of consument van content te maken kunt krijgen. In een serie van drie artikelen behandel ik de meest voorkomende kwesties waarmee jij te maken kunt krijgen. Dit is deel één en het gaat over het auteursrecht.

Contentmarketing

Vip Response (bitcoinadvertenties) heeft dubieus spamverleden

Vip Response, het Utrechtse bedrijf dat in verband is gebracht met misleidende bitcoinadvertenties, blijkt al jaren betrokken bij de verspreiding van spam.

Affiliate marketing
Premium

Martijn van der Zee (Rituals): ‘Ik geloof niet in zelfsturende teams’

Al ruim twee jaar is hij Digital Director bij Rituals, toch komt Martijn van der Zee (47) pas net op stoom. Dat mag, nu jobhoppen en snelle resultaten de norm zijn, bijzonder klinken. De bouw van een team vraagt echter om tijd. “Ik heb nu het gevoel dat het écht goed staat.” En dient de volgende fase zich aan, die hij minstens zo leuk vindt: landje veroveren.

Marketing

Infographic: trends in affiliate marketing

Affiliate marketing bestaat al geruime tijd, en blijft ook de komende jaren fors groeien. Het is een vorm van internetmarketing waarbij adverteerders hun partners (affiliates) belonen voor de gegenereerde verkopen of leads die de affiliate heeft aangeleverd. Hosting Tribunal heeft een infographic samengesteld, inclusief historisch overzicht, trends en demografische inzichten.

Affiliate marketing

Nederlandse affiliates betrokken bij misleidende bitcoinadvertenties

Het Utrechtse Vip Response is een van de zeven bedrijven die betrokken zijn bij de misleidende advertenties voor bitcoinbeleggingen. Deze zogenoemde affiliates krijgen voor hun reclames vol nepnieuws over bekende Nederlanders bedragen tot 600 dollar uitbetaald elke keer als iemand zijn credit card terecht. Dat blijkt uit onderzoek van Brandpunt Plus.

Affiliate marketing
Premium

Hannes van Raaij creatief directeur van Burst

Per 2 september start Hannes van Raaij als Executive Creative Director bij het Rotterdamse digitale bureau Burst. In deze rol is hij verantwoordelijk voor business innovatie, strategie en creatie voor alle huidige en toekomstige opdrachtgevers.

Digital Agencies

Vier alternatieve biedstrategieën nu de ‘gemiddelde positie’ uit Google Ads verdwijnt

De metric ‘gemiddelde positie’ verdwijnt uit Google Ads en Search Ads 360. In Search Ads 360 is dit al een feit en na 29 september 2019 is de gemiddelde positie ook niet meer beschikbaar in Google Ads. Waarom maakt Google deze beslissing, wat voor impact heeft dit voor adverteerders en wat zijn de beste alternatieven?

Online advertising

Facebook verliest jongere gebruikers in Duitsland en Frankrijk

Jongeren en Duitsland en Frankrijk maken steeds minder gebruik van Facebook. In beide landen komt de groei nog voornamelijk van mensen van boven de vijftig. Dat blijkt uit onderzoek van eMarketer.

Facebook

LinkedIn verwijdert 21,6 miljoen fakeprofielen

LinkedIn heeft in de eerste helft van het jaar 21,6 miljoen profielen verwijderd of geblokkeerd. Het merendeel van de fake-accounts (19,5 miljoen) werd al bij registratie tegengehouden.

B2B Digital

Blauw Gras social media partner voor Miele

Blauw Gras wordt de social media partner voor Miele. De komende tijd wordt een nieuwe content strategie uitgerold, met bijpassende social brand story, identity en formules.

Social

Hoe Fingerspitz met Plein 2 Dutch Search Awards won

Fingerspitz Online Marketing was in november 2018 één van de grote winnaars tijdens de Dutch Search Awards. Het datagedreven bureau […]

Marketing

Zo ontwikkel je een intent marketingstrategie

De digitale wereld verandert van trefwoorden naar vragen, en met de opkomst van semantisch search, spraakassistenten en chatbots verwachten mensen nu directe antwoorden op die vragen. Hoe voorzie je in deze antwoorden? Met intent marketing. Dit eBook van Yext beschrijft hoe je intent marketing integreert in jouw digital marketingstrategie.

Marketing

YouTube en Apple overwegen maatregelen tegen op kinderen gerichte reclame

YouTube overweegt een reclameverbod voor video’s die veel door kinderen worden bekeken. Apple wil op zijn beurt strengere regels voor apps die op kinderen zijn gericht.

Marketing

Bouw een Digital Experience Platform (DXP) met deze tips van Theresa Regli

Duizenden software-vendoren en platformen claimen de sleutel te zijn tot toekomstig marketingsucces. Waar het voorheen draaide om massacommunicatie met een one-size-fits-all marketinguiting is het tegenwoordig hyper gepersonaliseerd. Moderne marketing en het marketingtechnologie-landschap zijn een complexe puzzel geworden. Hoe zorg je voor synergie in jouw martech stack? Door je eigen Digital Experience Platform (DXP) te ontwikkelen. Industry expert Theresa Regli deelt haar visie hierop in deze whitepaper.

Contentmarketing

HEMA claimt primeur met branded filter op Instagram

HEMA introduceert in samenwerking met social agency GoSpooky het zolgeheten B.A.E. Instagram filter. Met deze branded make-up filter kunnen Instagram gebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality (AR).

Facebook