More stories

Igor Beuker: ‘Ik ben nog steeds elke dag bezig met het afleren van verouderde marketingmodellen’

Dinsdag 3 september vindt in de Tolhuistuin in Amsterdam voor de vierde keer het IAB Nederland-congres How To Make It Work plaats. IAB Nederland-directeur Wendy Pouw sprak met Igor Beuker, moderator van de dag, over zijn visie op trends en de toekomst van digital advertising en marketing innovatie. Wat gaat er in het digitale marketing-ecosysteem gebeuren in 2019 en 2020?

Marketing

Dynamic Remarketing bij Vakanties.nl

De naam zegt het al, Vakanties.nl is een vakantieaanbieder waar je vakanties kunt samenstellen door vlucht, verblijf en vervoer te combineren. Omdat het boeken van vakanties vaak een lange customer journey kent kan retargeting logischerwijs zeer waardevol kan zijn om de ‘oriënterende’ bezoeker te overtuigen en top of mind te blijven. In de snelle business van hotels, vluchten en vervoer is het echter lastig om relevant te blijven. Zowel prijzen als beschikbaarheid veranderen vliegensvlug en de elementen worden vaak los aangeboden. Daarnaast zijn er natuurlijk nog tal van concurrerende websites die precies hetzelfde doel hebben. De oplossing: dynamic targetting.

Conversie

Tips voor een omnichannel reputatiemanagement-strategie

Hick’s Law, opgesteld in 1952, zegt dat hoe meer keuzes we hebben, hoe moeilijker het is om te kiezen. Anno 2019 is Hick’s Law nog steeds actueel. We hebben het geluk om veel keuzes te hebben in veel omstandigheden en scenario’s. Bijna elke Google-, Yelp- of TripAdvisor-zoekopdracht van producten en diensten onthult een overvloed aan opties. De online reputatie van je merk beïnvloedt rechtstreeks of klanten ervoor kiezen om zaken met je te doen.

Customer Engagement

NU.nl waarschuwt voor misleidende bitcoinadvertenties, maar geeft ze zelf door

Nieuwssite NU.nl wijdde dit weekend een heel artikel aan misleidende bitcoinadverenties waarin onder meer Waylon en Armin van Buuren waren opgevoerd. Toch slaagt de site er niet in deze advertenties zelf tegen te houden. Maandag verscheen de jongste advertentie waarin Wilfred Genee een nieuwe geheime investering onthult die ‘honderden mensen in Nederland erg rijk maakt’.

Online advertising

Chatbots: de zes grootste voordelen voor jouw organisatie

Starten met chatbots, een wens van veel organisaties. Logisch dat je van tevoren wil stilstaan bij wat zo’n virtuele collega voor jouw organisatie gaat opleveren. De pilotfases zijn bij veel organisaties inmiddels voorbij en de resultaten liegen er niet om. Aan de hand van de ervaringen van onder andere HEMA, DHL, RTL/Videoland en Erasmus Universiteit nemen we je mee in de zes grootste voordelen van chatbots voor jouw organisatie.

Customer Service

Infographic: de marketing van muziekfestivals

VrijdagishetLowlandsFestivalbegonnen.Lowlandswordtgezienalsdeafsluitervanhetfestivalseizoen.Eenfestivaldatsindsdestartvandekaartverkoopsneluitverkoopt.Datluktlangnietelkfestival,zelfsPinkpopniet.Heeftdereuringopsocialemediainvloedophetwelofnietuitverkopenvaneenfestival?OnlinemarketingbureauTeamNijhuisheeftdefestivalsinNederlandnaastelkaargezetenlaatzienhoebelangrijkmarketingis.

Social
Premium

Diva World Wide stelt directeur Igo Geurtjens aan voor verdere groei

Per 1 september 2019 zullen de internationale activiteiten van Diva World Wide worden geleid door Igo Geurtjens. Geurtjens was voorheen bureaudirecteur van @msterdam & Virtube.

Digital Agencies

Holidayguru, Bebsy en Vakantiediscounter scoren met organisch verkeer

Holidayguru, Bebsy en Vakantiediscounter zijn volgens nieuw onderzoek van OAK de snelstgroeiende online reisorganisaties in Nederland gemeten naar organische groei. Daarbij zijn bezoekers via een niet-betaalde weg op een website of domein beland.

Search
Premium

Dept wint drie Red Dot Design Awards

Digital agency Dept heeft drie Red Dot Design Awards gewonnen voor hun werk voor het Van Gogh Museum, Request en Cities in Motion.

Digital Agencies

Eigenaar TikTok lanceert Chinese zoekmotor

ByteDance, eigenaar van de Chinese videoapp TikTok, lanceert een eigen zoekmachine en gaat daarmee de strijd aan met Baidu. In de afgelopen maanden heeft het bedrijf al diverse experts van Google, Baidu en Bing aangetrokken.

Search
Premium

Serviceplan Group breidt activiteiten in Nederland uit

Serviceplan Group, naar eigen zeggen de grootste onafhankelijke bureaugroep in Europa, breidt haar diensten in Nederland uit. Met Mediaplus Nederland verenigt Serviceplan Group alle merk-, communicatie- en mediadiensten onder één dak in Amsterdam.

Digital Agencies

Mozilla laat naam Firefox Quantum vallen

Mozilla laat de naam voor zijn desktopbrowser Firefox Quantum vallen. Vanaf oktober wordt de naam Firefox Browser. Dan ook wordt een nieuw Firefox-logo gelanceerd.

Marketing

Gepersonaliseerde advertenties aanpakken is een hellend vlak

Sinds het begin van internet is de persoonlijke online beleving essentieel onderdeel geweest van zijn succes. Denk maar aan unieke websites, persoonlijke omgevingen en gepersonaliseerde Hyves-pagina’s. Op een aantal vlakken is deze inspanning door de techniek uit handen van de mens genomen en wordt internet nu op basis van gedrag automatisch gepersonaliseerd. Wat je te zien krijgt, is deels het resultaat van je gedrag, cookies en zoekgeschiedenis. Momenteel is er echter terecht veel discussie gaande over het gevolg hiervan: de contentbubbel.

Marketing

Samsung gebruikers klagen over ongewenste Note10 reclame

Samsung smartphone gebruikers klagen over advertenties voor de nieuwe Note10 die zij ongevraagd via onder meer spraakhulp Bixby op hun scherm te zien krijgen.

Mobile

Kunstmatige klantenservice kent geen grenzen of openingstijden

De reactiesnelheid en het aanbieden van klantoplossingen bepalen de kwaliteit van een goede klantenservice. Kunstmatige intelligentie (AI) voorziet in beiden door grote hoeveelheden data te verwerken en deze 24/7 te vertalen naar intuïtieve antwoorden via een chatbot of suggesties. Bij complexe vragen blijft persoonlijk contact echter nodig.

Customer Experience