More stories

Sterke combinatie Google Ads en organic: 60% méér aanvragen, 30% lagere CPA

“Ik wil meer conversies én minder kosten.” Hoe vaak horen we dit soort kreten niet? Meestal is dit nagenoeg onmogelijk om te realiseren. Toch bewees NeoSEM dat het mogelijk is. Zelfs in een zwaar concurrerende markt als Automotive. Door SEO en SEA goed samen te laten werken wonnen NeoSEM & Mijngarage.nl de Dutch Search Award in die categorie.

Search

EU: sites met gedeelde Likeknoppen medeverantwoordelijk voor datadeling

Het Europese Hof van Justitie heeft bepaald dat sites met ingesloten likeknoppen medeverantwoordelijk zijn voor de overdracht van data naar Facebook. Op deze sites kunnen gegevens worden verzameld van bezoekers zonder dat zij specifiek op de knop drukken.

Legal

‘Vlogkijker voelt zich bedrogen als sponsor pas op einde vermeld wordt’

Als je als vlogger betaald wordt door een bedrijf voor het maken van een productbespreking in een YouTube-video, vermeld je dat beter aan het begin dan op het einde. Dat blijkt uit het scriptieonderzoek van studentes Sarah Van Eester en Lore Vanpaeschen (UAntwerpen). De authenticiteit van de YouTuber én de geloofwaardigheid van de vlog komen anders in het gedrang.

Online marketing

Zo ziet de digitale transformatie van Voetbal International eruit

Voetbal International bestaat al meer dan vijftig jaar, maar heftige veranderingen waren er in het verleden nauwelijks. Hoofdredacteur Pieter Zwart vertelt over de toegevoegde waarde van het door hem geïntroduceerde VI PRO, hoe het de bedrijfscultuur van Voetbal International veranderde en het magazine toekomstbestendig maakte.

Strategy

Wat de concurrentiestrijd tussen Onefit en ClassPass ons leert over klantloyaliteit

Onefit wordt wel een ‘Netflix’ voor sportscholen genoemd en is ondertussen een begrip in de (Amsterdamse) fitnesswereld. De Amerikaanse equivalent ClassPass betrad in April de Nederlandse markt op agressieve wijze. Zo lanceerde ze met succes in precies dezelfde steden en bij grotendeels dezelfde sportscholen als Onefit. Wat betekent dat voor klantloyaliteit?

Customer Loyalty

10 miljoen cashbacks via Scoupy

Er zijn inmiddels via Scoupy 10 miljoen cashbacks door consumenten aangevraagd. Dat is goed voor een totaalbedrag van meer dan 14 miljoen euro.

Online marketing

Hoe IKEA en Thomas Cook omnichannel-metingen aanpakken 

De verwachtingen van de klant zijn hoger dan ooit. Voor omnichannel-merken betekent dit dat het klanttraject zeer belangrijk is. Dit is hoe IKEA en Thomas Cook hun omnichannel-strategie in België een compleet nieuwe wending hebben gegeven. 

Retail

Doritos met spraakgestuurde game

Doritos brengt de spraakgestuurde game Doritos Truth or Dare op de markt voor Google Assistant. De game is ontwikkeld voor […]

Online marketing

Je contentmarketing-strategie optimaliseren? Gebruik deze expert tips

Contentmarketing kost 62% minder dan traditionele marketing en genereert drie keer zoveel leads blijkt uit onderzoek van Demand Metric. Kwalitatieve content kan dus een enorm verschil maken in de online vindbaarheid en thought leadership van je bedrijf. Maar hoe creëer je goede content? Dit eBook biedt handvatten en veertien contentmarketing-experts delen hun visie op dit vraagstuk en geven tips om je contentmarketing-strategie te optimaliseren.

Contentmarketing

Zo ziet de SEO-strategie van Slimster eruit

Slimster is de snelst groeiende online vergelijker van Nederland die helpt bij het vinden van de beste deal voor verschillende producten en diensten. Maar om snel te groeien moet je wel gevonden worden. Zo ziet hun SEO-strategie eruit.

Search
Premium

Edward Knol, Born05: ‘Customer journey? We spreken liever van een hybrid journey’

Hybride, hybride, hybride. Mensen moeten hybride werken. Iedereen is bezig met de customer journey, maar Born05 spreekt liever van een hybrid journey. Maar wat is dat? Edward Knol van Born05 geeft hierop zijn visie.

Digital Agencies

Nieuwe features maken Instagram interessant voor data driven influencer marketing

Influencermarketing op Instagram is vaak niet meer dan iemand met veel volgers betalen voor een digitale shout-out voor je merk of product. Hoe maak je nu echt goed gebruik van influencers?

Influencer marketing

Website van het Jaar verkiezing 2019: open voor wildcards

Wat zijn volgens het Nederlandse publiek de beste en populairste websites van 2019? De verkiezing voor Website van het Jaar begint na de zomervakantie weer. Maar je kunt je site, klein of groot. vanaf deze week al wel aanmelden voor een wildcard. Hierdoor maakt iedereen kans.

Publishing

Mogen wij je even nudgen?

Wat zou jij ervan vinden als je humeur werd beïnvloed door middel van vrolijke of verdrietige berichten op de feed van je social media? Afgaand op de storm van negatieve reacties die volgden op een bekend sociaal experiment uitgevoerd door en op Facebook, vindt lang niet iedereen dit oké. Het feit dat mensen zich niet bewust waren van de experimenten en hun deelname hierdoor niet konden weigeren, maakte hen boos.

Conversie

A-Z Barbecue: +16% omzet door dynamische weerdata binnen de customer journey

Voor A-Z Barbecue & Gourmet Party Service is Google Ads een belangrijke verkeersbron. Deze ‘first mover’ was jaren geleden de eerste Nederlandse thuisbezorger van all-in-one-barbecuepakketten. Vandaag de dag is de concurrentie flink gegroeid. En de uitdaging om het searchverkeer op peil te houden daardoor ook. Hoe slaagde Happy Idiots daarin? 

Search