Samsung gebruikers klagen over ongewenste Note10 reclame
Samsung smartphone gebruikers klagen over advertenties voor de nieuwe Note10 die zij ongevraagd via onder meer spraakhulp Bixby op hun scherm te zien krijgen.
Samsung smartphone gebruikers klagen over advertenties voor de nieuwe Note10 die zij ongevraagd via onder meer spraakhulp Bixby op hun scherm te zien krijgen.
De reactiesnelheid en het aanbieden van klantoplossingen bepalen de kwaliteit van een goede klantenservice. Kunstmatige intelligentie (AI) voorziet in beiden door grote hoeveelheden data te verwerken en deze 24/7 te vertalen naar intuïtieve antwoorden via een chatbot of suggesties. Bij complexe vragen blijft persoonlijk contact echter nodig.
Jarenlang waren views (impressies) en bereik de belangrijkste metrics voor het meten van de impact van content. Sinds 2016 heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Adverteerders zoeken naar betere metrics om het succes van branded content te herkennen en vergelijken.
Watermelon mag zijn chatbots voortaan officieel integreren in WhatsApp. Door de samenwerking kunnen bedrijven volgens het Nederlandse bedrijf een groot publiek op een nieuwe manier te woord staan. Eerder werkten de chatbots met Facebook Messenger, Telegram en individuele websites.
Native gaat niet meer alleen over die ‘aanbevolen artikelen’ die we onderaan de pagina kunnen vinden. Een groeiend aantal uitgevers heeft een eigen contentstudio en is actief in de native wereld. Dit is toonaangevend voor de stijging van de algehele kwaliteit van de sector, evenals van de toegankelijkheid via programmatic. Wel moeten verschillende factoren en spelers binnen de industrie samenkomen en -werken om native tot op een hoger niveau te krijgen en dat op een manier die ze nog niet hebben weten te vinden. Althans, tot nu toe.
Data zijn het nieuwe goud en momenteel profiteren vooral de grote techbedrijven daarvan. Hoe kan de consument gaan profiteren van zijn eigen data?
De invoering van de AVG-wet is over het algemeen goed verlopen. Adverteerders lijken goed op de hoogte te zijn van wat wel en niet mag. Toch werden ook de eerste boetes uitgedeeld, want ook al doen we nog zo ons best, de wetgeving blijft complex en soms moeilijk te interpreteren.
De Consumentenbond dringt aan op onderzoek naar de werkwijze van het van oorsprong Amerikaanse bedrijf Nextdoor. Nextdoor werft voor zijn buurtapp nieuwe klanten en gebruikt daarvoor namen van gebruikers zonder hun nadrukkelijke toestemming.
“Don’t blame me. I’m an interpreter. I’m not supposed to know a power socket from a computer terminal.” Het mag dan vooral Yoda zijn die bekend staat om zijn wijsheden, als het over chatbots gaat kunnen we zeker ook het een en ander van C3PO leren.
Het Google Ads-nieuws van deze week verdient bijzondere aandacht. In een update van 31 juli op het Google Ads help center staat dat we meer kwalitatieve bezoekers of klanten kunnen bereiken met Phrase en Broad Match Modifiers (BMM).
Klanten vergelijken bedrijven met de allerbeste die ze kennen. De beste klantervaring is leidend voor de klantverwachting, waardoor de lat steeds hoger wordt gelegd door bedrijven die het belang van klantbeleving wel snappen. Dus hoe zorg je voor een betere klantbeleving? Met omnichannel en selfservice, integratie van datastromen, een proactieve aanpak en AI.
De NS begint volgende maand een proef met reclame op de informatieschermen in de trein. Het experiment beperkt zich tot […]
Instagram, YouTube, LinkedIn en Facebook zijn niet alleen populair onder gebruikers, ook adverteerders zijn er dol op. Naast die vier zijn nog een aantal andere social platformen sterk aan het groeien. Platformen zoals Reddit, Medium, Quora en TikTok zijn super interessant om nu mee te gaan testen.
Al vroeg bouwde Edwin Plag aan internet in Nederland. Eerst voor een werkgever, toen met zijn eigen internetbureau en daarna als manager bij andere grote bureaus. Nu gaat hij Redkiwi helpen opschalen.
Instagram heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een krachtig platform. Als merk kun je daarvan profiteren, zolang je boodschap maar visueel is ingestoken. Overweeg zeker ook content gemaakt door gebruikers. Deze wordt doorgaans meer vertrouwd dan branded content. Squarelo stelde onderstaande infographic samen.