More stories

Van boring naar booming business: Emerce Update over Instagram

Instagram is met miljarden gebruikers dé plek om fans aan je merk te binden. Met posts en stories bouw je aan een relevante gemeenschap van betrokken volgers. Het lijkt simpel, maar blijft een vak apart. Daarom organiseert Emerce op 12 november een speciale update over Instagram in B Amsterdam.

Social

David Dekker, Join: ‘Micro-influencers zijn authentieker’

Een micro-influencer heeft misschien minder volgers, voor de rest is hij veel interessanter dan de van televisie bekende namen. Dat betoogt David Dekker van Join, een influencerplatform voor die kleinere influencers.

Influencer marketing

7 Learnings om nóg meer uit je Google Design Sprint te halen 

Hoewel we meestal dicht bij de Google Design Sprint-methode blijven zoals bedacht door Jake Knapp, wordt daarbinnen veel geëxperimenteerd. Afhankelijk van de opdracht en het team deden we aanpassingen om de week effectiever, efficiënter of leuker te maken. Dit zijn zeven learnings om het beste uit een Design Sprint te halen. 

Digital Design

Zo helpen online reviews bij de marketingstrategie

Reviews gebruiken in je marketingstrategie voelt voor marketeers soms alsof je controle uit handen geeft aan klanten. Wat klanten doen en zeggen, dat weet je niet zeker van tevoren. Toch zijn klantbeoordelingen essentieel in een effectieve online marketing campagne. Door open en transparant om te gaan met reviews en ze vervolgens op de juiste manier in te zetten op meerdere kanalen, kan een bedrijf er profijt van hebben.

Customer Experience

10 learnings van digital marketing: Pas op voor narcisme

Marketing in de praktijk levert ongetwijfeld een aantal lessen op. Bob Oord, director van marketingbureau Riff, zet zijn vijf deugden en vijf zonden van digital marketing op een rij.

Online marketing
Premium

Adwise heeft nieuwe focus: Create. Accelerate. Disrupt.

Adwise heeft een nieuwe propositie gelanceerd onder de noemer Create. Accelerate. Disrupt. ‘Digitaal denken helpt elke organisatie om klanten geweldige […]

Digital Agencies

Workshop: Aan de slag met interactieve video

In 2021 zal 78 procent van al het mobiele dataverkeer uit video bestaan. En een groot deel daarvan uit interactieve video. Dat creëert, nóg meer dan lineaire video, grote mogelijkheden voor online marketing.

Video

Accenture Interactive neemt het Louvre op de schop

Het Louvre in Parijs laat zijn digitale strategie op de schop nemen door Accenture Interactive. Bezoekers moeten er een ‘rijkere ervaring’ mee krijgen en de werknemers krijgen digitale hulpmiddelen om hun werk beter te doen.

Digital Design
Premium

ADNIGHT ‘even eclectisch als landschap zelf’

Ook dit jaar opent de Amsterdamse creatieve industrie zijn deuren tijdens ADNIGHT. Op 4 oktober keert het evenement terug met een nieuwe programma-opzet.

Digital Agencies

Valerie Vieira in managementteam MWM2

Het managementteam van marktonderzoeksbureau MWM2 wordt versterkt met Valerie Vieira (36). Zij wordt verantwoordelijk voor de kwantitatieve onderzoeksafdelingen van MWM2 en sales.

Marketing

Chris van Dongen, Trustpilot: ‘Bestrijd een review niet met jouw kant van het verhaal’

Trustpilot is het grootste reviewplatform ter wereld. De wens van het bedrijf is om dat platform zo menselijk mogelijk te maken. “Mensen worden overladen met ads en campagnes, het gaat in marketing vaak over de grote getallen. Een persoonlijke review van een bedrijf maakt het menselijker.” 

Customer Engagement

IKEA.nl vervangt papieren catalogus, verspreiding daarvan stopt

IKEA stopt met het verspreiden van de gedrukte catalogus in Nederland en vervangt deze helemaal door IKEA.nl. Nog slechts een kleine groep klanten zal de fysieke gids in huis krijgen.

Marketing

Hybride shopping: de ideale combinatie tussen automation, machine learning en handmatige sturing

Google stuurt met de laatste nieuwe functies steeds meer richting machine learning en automation. Nieuwe automatische biedstrategieën worden uitgerold. Door het proces van machine learning en omdat de strategieën door meer gebruikers worden ingezet, gaan de bijbehorende algoritmes steeds beter presteren. Eén van de automatische biedstrategieën die Google onlangs heeft uitgerold is smart Shopping. 

Online advertising

Digital experience optimization: het nieuwe A/B testing

Veel bedrijven gebruiken A/B-testen, ofwel experimenten om nieuwe ideeën voor hun digital experiences te valideren. De grote impact die ze ervan verwachten blijft in werkelijkheid echter vaak uit. Een oorzaak is de manier waarop de geteste ideeën tot stand komen en uitgekozen worden. Hoe zorg je ervoor dat je juist die ideeën gaat testen waarin je de klantvraag centraal stelt? En hoe ga je verder dan A/B testen door alle digitale touchpoints met je klanten te optimaliseren?

Online marketing
Premium

Dept gaat schermvrije gezelligheid onder de aandacht brengen

Jumbodiset gaat samenwerken met Dept als nieuwe ‘lead agency’. Het spel-, puzzel- en speelgoedconcern – bekend van onder andere Stratego, Rubik’s Mens Erger Je Niet en Jan van Haasteren – zet in deze digitale tijd in op meer ‘schermvrije gezelligheid en plezier’. Dept zal hen hierbij vanuit verschillende disciplines ondersteunen.

Digital Agencies