More stories

De toekomst van marketing ligt in het maatschappelijk verbinden

Waarom zou een organisatie eigenlijk in marketing investeren? Jaren geleden is men opgegroeid met de 7Ps in de marketingmix, maar nu? Joris van Zoelen, strateeg en partner bij Synergie, schetst een toekomstbeeld van het marketingvak, met deels schrikwekkende constateringen.

Online marketing

Verzekeraars willen aanpassing AVG

Verzekeraars hebben problemen ervaren door de veelal complexe, vergaande en te vage normen en bepalingen van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dat blijkt uit een een dezer dagen door Insurance Europe (IE) gepubliceerd verslag over de ervaringen van verzekeraars met de Europese AVG.

Privacy

Spotify begint met podcastreclame

Adverteerders kunnen reclameruimte gaan inkopen rondom podcasts die in Spotify worden beluisterd. De Zweden zetten vaart achter de uitrol van hun podcaststrategie.

Marketing

Nieuwe Google Tag Manager-templates zorgen voor beter tagbeheer

De Google Tag Manager-omgeving is gevoelig voor repetitieve handelingen en fouten bij plaatsing van een script. Maar, de tijd dat alleen de aangepaste HTML- en image-tag opties waren voor niet-standaard tags behoort tot het verleden. Sinds kort biedt Google Tag Manager namelijk de nieuwe feature genaamd Custom Templates.

Web performance

Consumentenbond waarschuwt voor puzzelwebsite

De Consumentenbond waarschuwt voor onterechte rekeningen van Puzzelgroep.com, dat telefonisch abonnementen voor een puzzelwebsite verkoopt. Wie na afloop van de […]

Marketing

The Avocado Show sluitstuk Digital Marketing Live!

Ron Simpson, een van de oprichters van succesrestaurant The Avocado Show, verzorgt op donderdag 27 juni de afsluiting van Digital Marketing Live! in de Beurs van Berlage.

Marketing

AMP gaat e-mailmarketing veranderen: ‘Je hoeft de inbox niet meer te verlaten’

Binnen e-mailmarketing is AMP voor e-mail een van de grootste ontwikkelingen van dit jaar. Filip Stanis van Google weet alles over dit framework en hoe je dit binnen Gmail kunt inzetten. welke mogelijkheden ziet hij?

E-mailmarketing

Infographic: Big Data trends in 2019

De noodzaak om ongestructureerde data te analyseren is de laatste jaren sterk toegenomen, met name ten behoeve van marketing. Veel bedrijven zie Big Data als de meest disruptieve ontwikkeling van de laatste jaren. De meeste bedrijven gebruiken tegenwoordig de cloud voor het bewerken van Big Data. Streaming analytics, afkomstig van apparaten, is eveneens aan het opkomen. In 2023 moet de Big Data industrie wereldwijd al een omvang van 77 miljard dollar hebben bereikt (foto: Pixabay).

Analytics

bol.com begint zakelijke podcastreeks

Een podcast biedt ruimte voor uitleg en achtergrond en lijkt bol.com daarom een geschikt medium richting zijn zakelijke klanten. Het platform zet de eerste stap in wat een podcastreeks kan worden.

Marketplaces

5 SEO-tools die je nog niet kende

Als je met SEO betere resultaten wilt bereiken, dan lukt het vast om de grote spelers die we allemaal kennen te ontdekken. Hier vind je een lijst met vijf relatief onbekende tools – vaak betaalbaarder en met goede ondersteuning – die elk op hun eigen manier je site een boost kunnen geven.

Search

‘Groei online reclamebudgetten vlakt af’

Volgend jaar zal meer dan de helft van alle reclamebudgetten worden uitgegeven bij online media. De uitgaven aan internetreclame blijven niet ongebreideld stijgen, zegt GroupM.

Online advertising

Digitale Rijpingskelder voor Grand Prestige activeert halo-effect voor merk Hertog Jan

Ongebruikelijk in de biermarkt: Hertog Jan verkiest storytelling en educatie boven reclame, sponsoring en andere randzaken. Recent lanceerde het De Digitale Rijpingskelder – een tool die gebruikers in staat stelt de rijping van hun eigen flessen Grand Prestige te volgen. Over een periode van maar liefst zes jaar zorgt de brouwer voor bijpassende content. Die aandacht voor een niche bierdrinker zorgt voor een interessant premium halo-effect.

Contentmarketing

Dit gaat komend jaar gebeuren in e-mailmarketing

Experts voorspellen dat de topics met de grootste impact in e-mail over vijf jaar zijn: AI, data, content, GDPR, automation en personalisatie. Maar wat zijn de onderwerpen van vandaag?

E-mailmarketing

Belgische media- en telecomgroepen maken vuist tegen Facebook en Google

Negen Belgische media- en telecomgroepen werken samen rond gepersonaliseerde reclame. De bedrijven onderzoeken of ze hun klantendata met elkaar kunnen delen om advertenties persoonlijker te maken. Dat vernam De Tijd en wordt bevestigd door Guillaume Boutin, bij Proximus verantwoordelijk voor de consumentenmarkt.

Online advertising

Is contentmarketing de weg naar marktleiderschap?

Wat contentmarketing is, dat is wel bekend. Maar het waarom, dat ligt moeilijker. Het zou wel eens dé weg naar marktleiderschap kunnen zijn.

Contentmarketing